Citaat:
Als jij de officiële vertegenwoordiger bent van een organisatie, bedrijf, publiek figuur of merk kun je hier een pagina maken om je organisatie op Facebook te vertegenwoordigen.
Als ik hem aanmaak dan ben ik volgens Facebook de officiële vertegenwoordiger. Zal ik het doen of niet? Anders wordt het een groep en dan is het erg besloten:
Citaat:
Pagina's
Privacy: paginagegevens en -berichten zijn openbaar en over het algemeen voor iedereen op Facebook beschikbaar.
Doelgroep: iedereen kan een pagina leuk vinden om een connectie met de pagina te maken en updates in het nieuwsoverzicht te ontvangen. Er geldt geen limiet voor het aantal personen dat een pagina leuk kan vinden.
Communicatie: paginabeheerders kunnen berichten delen onder de naam van de pagina. Paginaberichten worden weergegeven in het nieuwsoverzicht van personen die de pagina leuk vinden. Daarnaast kunnen paginabeheerders aangepaste tabbladen voor hun pagina's maken en de paginastatistieken bekijken om de groei en activiteiten van de pagina te volgen.
Citaat:
Groepen
Privacy: naast de instelling Openbaar zijn er meer privacyinstellingen beschikbaar voor groepen. In besloten en gesloten groepen zijn berichten alleen zichtbaar voor de groepsleden.
Doelgroep: groepsleden moeten worden goedgekeurd of toegevoegd door andere leden. Wanneer een bepaald aantal leden voor de groep is bereikt, worden bepaalde functies beperkt. Het nuttigst zijn groepen met een beperkt aantal personen dat je kent.
Communicatie: de leden van groepen ontvangen standaard meldingen wanneer een lid een bericht in de groep plaatst. Groepsleden kunnen deelnemen aan chats, foto's uploaden naar gedeelde albums, samenwerken aan groepsdocumenten en alle leden uitnodigen voor groepsevenementen.