Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 00:36

tjielp17 schreef:
JoyCiej007 schreef:

Tjielp, als je niets toe te voegen hebt, reageer dan ook niet, dat van die foto's hebben we inmiddels al wel vaker gehoord, een verantwoording hiervoor staat notabene nog op de zelfde pagina als waar jij op poste, dus even verder kijken dan je neus lang is.

Verder is msntaal niet toegestaan en is jouw berichtje een klein beetje te snappen met weinig ontcijfer werk Knipoog

rustig maar hoor je hoeft niet zo bitchie te doen . en ja dat heb ik perongeluk over het hoofd gezien.
Ik probeer het op mijn manier snappend uit te leggen en dat is op het moment voor mij niet makkelijk dus doe niet zo banketstaaf.Ik bedoel er verder niks verkeerds mee absoluut niet!
Ik geef gewoon mijn mening en hoe ik mij voelde bij die foto's.
ik heb niet gezien dat dat al zo vaak gezegt is.......
ik heb niet al die pagina's gelezen de volgende dag!!

Pardon? Ik breng het volgens mij gewoon op een normale, beleefde manier. dat jij dit als 'bitchy' interpreteerd moet je zelf weten.... dan nog zou je normaal kunnen reageren, dat doe ik ook. Dat je niet alle pagina's gaat lezen dat snap ik, maar er staan zelfs dingen uitgelegd op de pagina waar jij poste, dus je had in iedergeval daar even kunnen kijken. Maargoed, ik ga hier verder niet meer op in, ieders mag zijn eigen mening duidelijk maken, maar graag wel op een normale, voor iedereen leesbare manier (je vorige berichtje is trouwens een stuk beter te lezen) Lachen

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 01:34

Het is nu een week geleden dat de excursie geweest is. En de afgelopen week was toch wel een emotionele achtbaan. Zo'n excursie als dit gaat je niet in de koude kleren zitten. het doet als dieren/paardenliefhebber wel wat met je. Al is bij mij vooral blijven hangen dat het bij deze slachterij allemaal netjes gebeurd.

Ik ben "blij" dat ik geweest ben, het heeft een hoop duidelijk gemaakt. Het hangt van de situatie af, maar ben niet meer helemaal anti-slacht.
Afgezien van het beladen onderwerp waren we met een erg leuke groep.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:06

Madeleine16 schreef:
Wie zegt er nou weer dat mijn paard langs de weg komt te liggen? Hoe verzin je het , heb je dat ZELf ooit WEL is gezien in Nl?? Nou ik nog nooit! Mijn paard wordt op rustig ingeslapen en daarna gecremeerd waar ik er ZELF bij ben.

Ik zie dat helaas regelmatig in NL! En andere landen trouwens ook Knipoog Afgelopen jaar met ponykamp (jaja, ik ga nog steeds op ponykamp Clown ) lag er een koe langs de weg, met een niet passend blauw zeil eroverheen. We hebben met moeite de paarden er langs gekregen, maar vraag me niet hoe... Akelig gezicht ook trouwens, aangezien het niet veel aan de verbeelding overliet.... Rook ook niet fris trouwens!

Wat dat betreft hoop ik dat de ziel geen 3 dagen nog in het lichaam blijft. Niet om er de spot mee te drijven, maar na drie dagen in de zon begint het rottingsproces aardig op gang te komen, lijkt mij ook niet prettig!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:09

ook in nederland komt een paard langs de weg Madeleine 16, en je mag best wat normaler reageren.

Ik hoop dat hij rustig ingeslapen zal worden en niet in gevecht zal gaan, en hoop dat de crematie verzekerd word voor je.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:23

Het is vrij normaal dat kadavers langs de weg worden gelegt hoor...voor de Rendac moet het makkelijk toegankelijk zijn om het kadaver op te halen.Vaak is een erf te klein of is het in het weiland gebeurd.
Aangezien ze met die vrachtwagens het land niet oprijden moet je het dus wel langs de weg plaatsen.

Als je de mazzel hebt en een groot erf hebt (of staat op een stal met een groot erf) dan kan het natuurlijk ook daar blijven liggen.Als de mensen van de Rendac er maar bij kunnen..

Vind wel dat het netjes afgedekt moet worden zodat je het niet kunt zien...maar dit vind ik meer een etisch punt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:26

ik vind ook dat het afgedekt moet worden, zoiezo bij alle doden dieren.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:27

Jolliegirl schreef:
ook in nederland komt een paard langs de weg Madeleine 16, en je mag best wat normaler reageren.

Ik hoop dat hij rustig ingeslapen zal worden en niet in gevecht zal gaan, en hoop dat de crematie verzekerd word voor je.

Voor zover ik het weet word een crematie niet vergoedt door de verzekering (de verzekering zegt gewoon: "Slager").

Ik geloof dat een crematie een paar honderd euro kost. Er zijn maar een paar bedrijven in NL die dat doen, aangezien ze vrijwel nergens een dergelijk grote oven hebben...

Maar ik moet zeggen, ik heb het er wel voor over. Ik zal het waarschijnlijk niet bij ieder paard doen, maar mijn oudste zal zeker gecremeerd en uitgestrooid gaan worden. Daar zet ik geld voor opzij. Dat paard is zo bijzonder voor mij.

Overigens is het heel normaal dat kadavers langs de weg worden gelegd. Dat gebeurd vrijwel overal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:31

ik dacht ook al dat het niet verzekerd werd, maar wist ik niet zeker.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 10:39

Ik denk dat je gewoon even na moet gaan of je hiervoor verzekerd bent...of dat je je ervoor kunt verzekeren...er staat mij namelijk wel iets van bij.Ook staat mij bij dat (toen de tijd) zo'n crematie fl3000,-
kostte...maar pin mij daar niet aan op hoor.
Ik denk dat als je dit echt in gedachte hebt voor als het zover komt je beter nu al wat informatie in kunt winnen.Er mee rond blijven lopen en wachten totdat het zover is is niet handig.Op zo'n moment zit je in een emotionele achtbaan en moet er al genoeg geregeld worden.Het zou ook niet fijn zijn als je dit echt graag wilt en er gewoon het geld niet voor blijkt te hebben om dat het toch veel duurder blijkt te zijn dan je dacht.Kun je er nu iig voor sparen mocht dat nodig zijn.

Met mijn vorige paardje heb ik ook van te voren al een heel scenario bedacht...vond dat wel fijn want toen het uiteindelijk zo ver was hoefde ik alleen maar de planning te volgen Ja

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:52

Lenn schreef:
sherwood schreef:
Ik ben er heilig van overtuigd dat mensen en dieren pas na 3 dagen hun lichaam verlaten. Pijn kun je ook met je ziel voelen. En zolang die nog in het lichaam zit voelt de ziel alles wat er met het lichaam gebeurd.

Hmm oke interessant. Waarom denk je dat? Niet dat je je moet verantwoorden ofzo, ik ben gewoon nieuwsgierig Lachen

Omdat ik tegen mensen ben aangelopen die mij dat konden beschrijven. Ik zal de details achterwege laten, maar als je kunt beschrijven hoe het voelt om een autopsie mee te maken is dat ronduit schokkend te noemen. Dit is niet in de kroeg verteld na een tig aantal biertjes. Daarbij was ik er al van overtuigd dat je ziel pas na 3 dagen je lichaam verlaat, en dan de echte band tussen lichaam en ziel voor goed is verbroken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:54

ik durf er ook niet naar te kijken erg he? haaha. Maar ik ben er niet zo voor.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 11:55

sherwood schreef:
Omdat ik tegen mensen ben aangelopen die mij dat konden beschrijven. Ik zal de details achterwege laten, maar als je kunt beschrijven hoe het voelt om een autopsie mee te maken is dat ronduit schokkend te noemen. Dit is niet in de kroeg verteld na een tig aantal biertjes. Daarbij was ik er al van overtuigd dat je ziel pas na 3 dagen je lichaam verlaat, en dan de echte band tussen lichaam en ziel voor goed is verbroken.
Met dieren is het zelfs wel eens zo dat als je 2 honden hebt en je de 1 laat inslapen dat je de ander na 3 dagen ineens hoort huilen.
Mijn overtuiging zegt dan dat de ziel afscheid is komen nemen. Niets meer niets minder.

Interessant... Maar hoe konden die mensen jou dat beschrijven dan? Ik neem aan dat deze mensen nog in leven zijn, dus hoe weten zij dat? Mag ook per pb, hoor...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 12:32

nou het eerste filmpje heb ik gekeken en ik hou er niet van bah. wat erg ik werd er echt misselijk van

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:40

Suelza schreef:
sherwood schreef:
Met dieren is het zelfs wel eens zo dat als je 2 honden hebt en je de 1 laat inslapen dat je de ander na 3 dagen ineens hoort huilen.
Mijn overtuiging zegt dan dat de ziel afscheid is komen nemen. Niets meer niets minder.

Interessant... Maar hoe konden die mensen jou dat beschrijven dan? Ik neem aan dat deze mensen nog in leven zijn, dus hoe weten zij dat? Mag ook per pb, hoor...

Ik vind het ook wel interessant! zou je mij ook pb kunnen sturen? Bloos

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:43

Jomanda heeft dat toch een paar jaar geleden ook eens gezegd? Dat de ziel zelfs nog langer in het lichaam zou blijven en dat cremeren dus op zn zachtst gezegd niet erg aardig is (niet dat ik Jomanda nou persoonlijk als een betrouwbare bron beschouw, maar even om te illustreren dat dit niet een opvatting van 1 persoon is)

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:53

dank je!
Het is natuurlijk voor ieder zijn eigen mening, maar het is wel iets wat door veel mensen wordt geloofd, en zal dus niet uit de lucht komen vallen.
Ik zal wel wat pm's versturen is wat fijner denk ik.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:56

Iedereen heeft zijn eigen meningen en geloven. De een Geloofd in God en de ander juist niet. De een gelooft in een leven na de dood, en ga maar door. En jullie geloven dus in dat de ziel er nog een paar dagen in blijft zitten, kan toch Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:59

dat de ziel nog bij het lichaam blijft dat geloof ik wel
maar dat je als ziel zijnde bewust de pijn voelt, dat geloof ik niet
mensen met een bijna dood ervaring zeggen juist dat alle pijn weggaat, en een gevoel van geluk komt, en dat ze in een tunnel komen, wellicht voel je een emotionele pijn, omdat je ziet wat er met je lichaam gebeurt.
maar wat gebeurt er dan met je ziel als je in stukken de zelfde dag nog naar alle hoeken van nederland vertrekt?
ik bedoel waar zou de ziel dan bij blijven?
bij het hoofd, het hart?
bij de slacht wordt alles uit elkaar gehaald.

jomanda geloof ik dus echt niet.
je zou het dus aan readers moeten vragen

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:05

crossmonster schreef:
dat de ziel nog bij het lichaam blijft dat geloof ik wel
maar dat je als ziel zijnde bewust de pijn voelt, dat geloof ik niet
mensen met een bijna dood ervaring zeggen juist dat alle pijn weggaat, en een gevoel van geluk komt, en dat ze in een tunnel komen, wellicht voel je een emotionele pijn, omdat je ziet wat er met je lichaam gebeurt.
maar wat gebeurt er dan met je ziel als je in stukken de zelfde dag nog naar alle hoeken van nederland vertrekt?
ik bedoel waar zou de ziel dan bij blijven?
bij het hoofd, het hart?
bij de slacht wordt alles uit elkaar gehaald.

jomanda geloof ik dus echt niet.
je zou het dus aan readers moeten vragen

Het is niet een kwestie van iemand geloven. Als iemand egt denkt dat de ziel nog een tijdje bij het lichaam blijft dan denkt ie dat maar. Je hoeft ook niemand te geloven. Maar Crossmonster heeft wel een beetje gelijk want als het lichaam dan in stukken word gehaald.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:13

naar mijn overtuiging wordt je ziel dan met alle geweld uit het lichaam gerukt, dat doet zeer, de binding is er nog, en dat moet (volgens mij) langzaam op een natuurlijke manier loskomen.
Ja ik weet het in de natuur wordt ook dieren verschuurd door leeuwen, en mijn slangen eten ook levende muizen.
Maar het gaat om de keuze die je kunt maken voor je beste vriend. En dan denk ik dat doet iedereen naar zijn eigen overtuiging, en dit is dus die van mij.
Pijn voelen met je ziel is volgens mij wel mogelijk. Maar ook dat is dus ieder voor zich.
mensen met een bijna dood ervaring hebben gelijk wat dat betreft denk ik. Maar die zijn dan ook weer opgestaan daarna, en niet aan stukken gehalt, dus zo ver kunnen ze niet vertellen. Helaas, want dat zou meer helderheid verschaffen.
eerst zal de pijn iderdaad wel weg trekken, maar wat komt daarna?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:18

Ik weet het niet. ik heb het nooit gevoeld. Maar vroeger toen ik klein was toen noemde ik mezelf altijd Lanka, en me ouders denken dat ik in mijn vorige leven Lanka hete.dus ik geloof wel dat je meerdere levens hebt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 15:44

Ellebel schreef:
Jomanda heeft dat toch een paar jaar geleden ook eens gezegd? Dat de ziel zelfs nog langer in het lichaam zou blijven en dat cremeren dus op zn zachtst gezegd niet erg aardig is (niet dat ik Jomanda nou persoonlijk als een betrouwbare bron beschouw, maar even om te illustreren dat dit niet een opvatting van 1 persoon is)

Ehhhm zit wat in, aan de andere kant is onder de grond stoppen dan ook niet alles denk ik. Dan zou je dus langere tijd (afhankelijk in wat voor tijdsbestek je gelooft) iemand op moeten baren bijvoorbeeld.

En ook ik beschouw Jomanda inderdaad niet als betrouwbare bron Knipoog Dat doe ik bij niemand die denkt met haar blote handen kanker te kunnen genezen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:07

Suelza schreef:
Jolliegirl schreef:

Voor zover ik het weet word een crematie niet vergoedt door de verzekering (de verzekering zegt gewoon: "Slager").

Ik geloof dat een crematie een paar honderd euro kost. Er zijn maar een paar bedrijven in NL die dat doen, aangezien ze vrijwel nergens een dergelijk grote oven hebben...

Maar ik moet zeggen, ik heb het er wel voor over. Ik zal het waarschijnlijk niet bij ieder paard doen, maar mijn oudste zal zeker gecremeerd en uitgestrooid gaan worden. Daar zet ik geld voor opzij. Dat paard is zo bijzonder voor mij.

Overigens is het heel normaal dat kadavers langs de weg worden gelegd. Dat gebeurd vrijwel overal.

ik heb er ook voor gestaan.....
een verzekering vergoed geen crematie's
er zijn 2 plekken in nederland waar je je paard kan laten cremeren
alleen het cremeren kost 1500,- euro

allee extra's zoals een mooie urn enz.. kost allemaal extra

besef wel even dat er 25 kg as over blijft van een paard Bloos!

maar goed ik snap heel goed dat mensen dat er voor over hebben,ik was ook heel lyrisch van mijn paard namelijk....
ik had al 1200 uitgegeven om hem netjes in te kunnen laten slapen,vond de 1500 er boven op voor de crematie iets te en tenslotte was hij al ingeslapen en dus ziel weg......

het topic krijgt alleen wel een wat vage wending zo met al die jomandapraat Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:11

Whaha hey don't blame me Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 16:28

Kost dat € 1200.00 je paard in laten slapen? Of kreeg je daarvoor 'extra''s?