Fotomeeting honden Bergen op Zoom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

steefvicky

Re: Fotomeeting honden Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:11

Wat krijg je voor die €30,- Sera?

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:14

steefvicky schreef:
Wat krijg je voor die €30,- Sera?

Uuhm ff kijken, een download van het bestand, voor eigen gebruik, 5184 x 3456? Of is ie zo duur om de grote?

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:15

Ja dat denk ik inderdaad, en omdat er geen copyright op staat en omdat je m zelf ook nog kan afdrukken.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:17

steefvicky schreef:
Ja dat denk ik inderdaad, en omdat er geen copyright op staat en omdat je m zelf ook nog kan afdrukken.

Okee .. Want wij wilden er dus een op canvas maar canvas bestellen bij op oypo is ook meteen weer 50,- volgens mij(en dat geld hebben we niet )

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:20

Dan zou ik bij Veronique vragen of je de foto (bestand) voor €10,- (?) op origineel formaat mag kopen zonder copyright zodat je die ergens anders op canvas kan bestellen?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:31

Dat antwoord is simpel. Nee. Het is heel vervelend dat je het geld niet hebt op dit moment, maar als ik een gameconsole wil kopen en ook maar 100 euro te besteden heb (i.p.v. 360 euro) kan ik 2 dingen doen. Of nog even verder sparen of voor iets goedkoper gaan (kleiner formaat), (of helemaal niet. oh wacht dat zijn er 3).

Daar ga ik echt even op mijn strepen staan omdat ik dit nu heel vaak tegenkom (zelfs van medefotografen die toch wel beter moeten weten). De prijzen staan er niet voor niets.

Ter informatie: Een canvas is 50,- verkoop, daar gaat 29,49 euro van naar de productie en 20 procent van het geld dat overblijft naar oypo voor de administratie. Ik verdien er dus welgeteld 13,56 aan. Daar heb ik mijn reiskosten nog niets eens voor uit, laat staat uren die in het fotograferen, het nabewerken en de afschrijvingen van mijn camera zit.

Ik fotografeer voor mijn lol en als iemand iets wil bestellen is dat mooi meegenomen, maar ik ben geen 'bijna' gratis weggeef service :) . Het voordeel van de meeting heeft het model er overigens ook al uit want de eigenaar heeft ongeveer zo'n 30 webformaat foto's ontvangen met logo voor eigen gebruik. Nou dat haal je niet met een geboekte shoot := .

Overigens ben ik niet boos hoor, maar kan wel nogal streng overkomen als ik serieus word :') .
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 18-02-13 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:34

Klopt Veronique,
Wat heb jij trouwens liever voor die shoot van de zomer? Nu al afspreken of tegen die tijd?:)

Als ik de prijzen van diana heb kan ik een selectie gaan maken :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:35

13,56 is best wel weinig.. Maar dat oypo geeft voor jou toch ook niet veel winst?

En originele bestanden geef jij helemaal niet weg? :P (voor geld he)

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:40

verography schreef:
Dat antwoord is simpel. Nee. Het is heel vervelend dat je het geld niet hebt op dit moment, maar als ik een gameconsole wil kopen en ook maar 100 euro te besteden heb (i.p.v. 360 euro) kan ik 2 dingen doen. Of nog even verder sparen of voor iets goedkoper gaan (kleiner formaat), (of helemaal niet. oh wacht dat zijn er 3).

Daar ga ik echt even op mijn strepen staan omdat ik dit nu heel vaak tegenkom (zelfs van medefotografen die toch wel beter moeten weten). De prijzen staan er niet voor niets.

Ter informatie: Een canvas is 50,- verkoop, daar gaat 29,49 euro van naar de productie en 20 procent van het geld dat overblijft naar oypo voor de administratie. Ik verdien er dus welgeteld 13,56 aan. Daar heb ik mijn reiskosten nog niets eens voor uit, laat staat uren die in het fotograferen, het nabewerken en de afschrijvingen van mijn camera zit nog niet eens uit.

Ik fotografeer voor mijn lol en als iemand iets wil bestellen is dat mooi meegenomen, maar ik ben geen 'bijna' gratis weggeef service :) . Het voordeel van de meeting heeft het model er overigens ook al uit want de eigenaar heeft ongeveer zo'n 30 webformaat foto's ontvangen met logo voor eigen gebruik. Nou dat haal je niet met een geboekte shoot := .

Overigens ben ik niet boos hoor, maar kan wel nogal streng overkomen als ik serieus word :') .

Ohww okee, ik was gewoon benieuwd. Ik snap je ;) Dan heb ik niks gezegt :+

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:44

Jawel hoor, origineel op groot formaat kost het bestand dus 30 euro. Uiteraard verdien ik dan veel meer dan wanneer men via oypo de canvas besteld. Maar het is wel zo dat zodra men het via oypo besteld de kwaliteit altijd goed is en het mooi aan de muur hangt. En zo niet dan heeft de klant recht van spreken om bij mij te klagen. :j

Maar ik kan soms wel huilen van het feit dat iemand mijn foto via Hema laat afdrukken en Hema er nog een mooie (not :') ) bewerking overheen knalt.

Uhm, Ellis, we kunnen nu alvast wat plannen. Staat het gewoon vast in de agenda. Mocht het tegen die tijd rotweer zijn (kan gebeuren) dan verzetten we de afspraak gewoon :) .

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 18:46

verography schreef:
Jawel hoor, origineel op groot formaat kost het bestand dus 30 euro. Uiteraard verdien ik dan veel meer dan wanneer men via oypo de canvas besteld. Maar het is wel zo dat zodra men het via oypo besteld de kwaliteit altijd goed is en het mooi aan de muur hangt. En zo niet dan heeft de klant recht van spreken om bij mij te klagen. :j

Maar ik kan soms wel huilen van het feit dat iemand mijn foto via Hema laat afdrukken en Hema er nog een mooie (not :') ) bewerking overheen knalt.

Uhm, Ellis, we kunnen nu alvast wat plannen. Staat het gewoon vast in de agenda. Mocht het tegen die tijd rotweer zijn (kan gebeuren) dan verzetten we de afspraak gewoon :) .

Okee ik snap het! Ben natuurlijk zelf ook beginnend fotografe dus ik kan me er iets bij voorstellen :)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 18:53

Veronique, awh, dan ben je toch wel goed voor je klant! :D
Oh maar dat kost dus 30 euro. Nee dan ben je nog meer kwijt als je dan nog via andere site een canvas laat maken. Dus Sera, het is óf gewoon 50 euro óf geen foto aan de muur. :P

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 19:01

steefvicky schreef:
Veronique, awh, dan ben je toch wel goed voor je klant! :D
Oh maar dat kost dus 30 euro. Nee dan ben je nog meer kwijt als je dan nog via andere site een canvas laat maken. Dus Sera, het is óf gewoon 50 euro óf geen foto aan de muur. :P

Ja jullie hebben gelijk, dan maar even kijken hoe we het dan gaan doen, ik dacht aan de loterij winnen :+
Maar Veronique, das wel echt *** als het best wel best duur is maar jij er zelf bijna niks voor krijgt :(:) Niet dat ik je foto's het niet waard vind, ik vind ze echt prachtig en als we het geld hadden hadden we er 10 op canvas gekocht maar wij wachten zoals veel mensen nog op de loterij op het witte paard :+

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:39

hahaha ik ook hoor.. Het is misschien een hele uitgave (en dat kan best) maar als je iets echt wilt kan je er altijd nog voor sparen. :j ik heb dat met de shoot voor mijn vzpaard van de zomer en eigenlijk wil ik ook nog een schilderij laten maken (a 300 euro) dat wil ik nu al 2 jaar maar telkens komt het er qua financien niet van. Ooit zal dat schilderij er komen, maar nu voorlopig nog niet.

Overigens geen zorgen. De foto's blijven eenjaar online. En daarna kanje me altijd nog contacten of de foto's weer terug online mogen als je iets wilt bestellen.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 17:59

Daar ben ik weer! :) Applelover, dankjewel! En ik heb nog wel wat foto's van Yentl, ja, maar dat zijn er niet echt veel...

steefvicky schreef:
Nee maar op GIMP, wil ik zegmaar een slagschaduw achter een afbeelding, alleen dan maak ik dus en dan komt ie ervoor -.- dus is de afbeelding helemaal donker..

Nu heeft Fatima nogal wat verstand van GIMP, dus dacht ik misschien weet zij hoe ik dat kan oplossen.

Ik heb heel het internet al afgestruind, maar bij iedere photoshopper is tie dr keurig achter. :?

Open als allereerst met ctr+L het lagen tabje. Als je met de filter 'drop shadow' de schaduw hebt gemaakt zie je in dat tabje twee lagen: de laag van je afbeelding en de laag van je slagschaduw. Sleep nu de laag van de slagschaduw onder die van de afbeelding en je probleem is (hopelijk) opgelost.

Trouwens, voor het geval er mensen zijn die foto's willen nabestellen mogen ze me altijd pb'en en dan hebben we het er over.

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:12

Hoe krijg je die onder de afbeelding?

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:34

'Sleep nu de laag van de slagschaduw onder die van de afbeelding' dus je klikt op de laag van de slagschaduw en houdt je muis ingedrukt terwijl je onder de afbeelding beweegt.
Of bedoel je dat niet? :')

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:44

Oké ik snap het echt niet :')

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:56

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:12

Ik heb het gevonden! Ik heb nu die afbeelding gesleept en gekopieerd en die andere weg gedaan dus nu is het gelukt!

DANK!!

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:16

Goedzo!! En geen probleem. :P

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:18

:D

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:39

Jeetje, ik heb echt TE veel foto's van Evy... :P

Artocreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 21:37

Afbeelding

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:20

Hey Ellis, zie facebook voor de bewerkte foto van Bobby.