Heb je week 10 nog niet gezien? Whaha. Morgen Moederdag! Heb op me werk lekker sloftaartje meegnomen met appel. Ze waren hartjes aan het schrijven & ik heb een hartje met voor de alleiefste moeder erop Helemaal leuk vond ze het
Inmiddels ook weer 2 wormenkuren besteld, das heel nuttig xd
Ik ga zo naar een feestje omdat doe mensen 25 jaar ofzo getrouwd zijn. Dikke party xd
week 10 waren toch van die penny's? Ik heb gister ook de stad even onveilig gemaakt, opzoek naar moederdagcadeautjes Heb leuke dingetjes gekocht, hopelijk vindt zij het ook leuk
ik zal eerst even vertellen over het surfen! het was echt helemaal geweldig! maar MOEILIJK haha! onze camping lag trouwens bovenop een berg, en dan moest je met een trap van 485 tredes naar beneden... ( en dus ook weer omhoog ) om bij het strand te komen waar je ook nog een km moest lopen haha!
Maar goed, voor de rest was het echt geweldig! als ik nog leuke foto's kan vinden zal ik die hier plaatsen:D verder gaat het super goed met de paardjes! en ik kan niet wachten tot kamp
Iris_10
Geplaatst: 08-05-11 21:53
Ik ga mij ook weer eventjes melden hier! Het is inderdaad wel weer rustig. Maarja, het is ook wel erg mooi weer buiten!
Super zeg dat het surfen zo leuk was! Wel zuur dat je zoveel treden moest lopen, haha, maar wel goed voor de conditie.
Bo en ik hadden vandaag wedstrijd en hebben weer een winstpuntje! Hij kreeg tijdens het inrijden een hyperaanval die pas ophield aan het einde van ons eerste proefje. Deze ging dan ook helaas niet zo goed. Hij sprong een paar wissels in de galop die niet in het proefje voorkwamen... Maar in ons tweede proefje liep Bo weer zoals hij normaal doet en ging alles weer netter. Geen wissels en dan ook een winstpunt! 185 puntjes (de eerste proef 173 puntjes, viel dus nog mee).
Goed gedaan hoor iris! Gefeliciteerd met je puntje! ik heb trouwens het nummer van richelle en zal je die even PB'en maar die van annelies moet ik nog eventjes aan mijn mama vragen haha!
Hoe doen jullie dat met die wormenspuiten, regelen jullie dat helemaal zelf? Ik haal altijd een jaarpakket bij de veearts, dan weet ik zeker dat ik hem de juiste wormenspuiten geef.
Wij laten om de zoveel tijd mestonderzoek doen.. dat is 5 euro per paard en als je paard dan wormen heeft kan je gerust een wormenkür geven.
Paarden worden namelijk na een tijdje bestand tegen die dingen dus voor ons is dit de beste oplossing
Iris_10
Geplaatst: 10-05-11 08:43
Oké. Wij krijgen van de veearts een jaarpakket, met ieder jaar allemaal verschillende wormenspuiten, die over het hele jaar verspreid zijn (we krijgen er een heel schema bij). Haha, er zitten soms hele lekkere tussen en dan eet mijn pony bijna die hele spuit op. Alleen soms zitten er hele vieze tussen en dan durft mijn pony eventjes niets meer te eten, dat vind ik wel een beetje sneu. Onze veearts zegt altijd dat voorkomen beter is dan genezen, dus wij geven wel wormenspuiten. Bij ons op stal worden ook alle paarden geënt, ook de paarden die niet op wedstrijd gaan, doen jullie dat (paarden enten die niet op wedstrijd gaan)?
Poeh, ik moet nu even huiswerk maken , daar was gisteren niet zo van gekomen... Hopelijk lukt het nu wel!
salatiga1995
Geplaatst: 11-05-11 12:37
Nou ik kom me hier ook weer even melden, alweer een tijdje geleden maar het was ook inderdaad heerlijk weer! Goed gedaan zeg Iris! Op hoeveel winstpunten zit je ondertussen? Jemig Sabrina dat zijn niet weinig treden! Was het nou met school?
Ik zal ook maar is wat over mijn avonturen vertellen, zaterdag was voor mij en Libel namelijk een bijzondere dag er was namelijk een open dag op Dorrepaal een soort kinderboerderij die gerunt word door gehandicapten, 2 jaar geleden waren we al geweest naar de open dag met de 2 shetjes en (toen nog) mijn verzorgpony dat was een groot succes en er kwamen allemaal kleine kinderen rijden, het was een voordeel dat de pony's niet heel groot waren, shettjes zijn 86 en 92 cm en mijn oude verzorgpony was 1.24, helaas mocht hij dit jaar niet mee omdat de eigeanaresse niet mee kon dus had ik besloten dat we Libel dan wel meenamen! Ik dacht een bijna paard van 1.54 daar zullen die kleine kinderen wel niet heel snel opdurve, nou dus niet! Op een gegeven moment stonden de shetjes al een paar rondjes stil en stond er een hele rijd voor 'de grote' libel die kon het niet helemaal bijhouden er stond op een gegeven moment echt een hele rij en ik vond dat libel wel een pauze had verdiend dus besloten we om de grote fries te halen (wel een stukje groter dan libel : 1.68 Maarja we hadden niet verwacht dat libel en haar friese vriendin zoo gek op elkaar waren, ze rijden namelijk best vaak samen buiten en vulleb elkaar dan ook uitstekend aan maar zodra ze samen los in de bak staan komt er een hele bitchfight maar die fries die kwam dus aanlopen en libel begint in 1 keer naar haar tr hinniken alsof haar leven ervan af hing (die fries ook terug) Maar libel was zo geobsedeerd door die fries dat ze niet meer keek waar ze liep en zo bijna zo'n klein shetje overreed! Dat shetje reageerde gelukkig snel en vloog naar voren helaas zat er net een kind op die gelanceerd werd! gelukkig stond ie moeder vlakbij en die kon hem opvangen, kind brullen, libel nog meer hinniken etc. Oftewel 1 groot drama, oeps maar verderwas het heel gezellif hoor! Afgezien van de vele blunders haha 1 shetje bleek een hekel aan honden te hebben die beet in 1x zo'n onschuldige hond in zijn kont haha die hond piepen, was gelukkig niet hard, ze beet geloof ik meer waarschuwend maar dat was genoeg voor die hond om zich dood te schrikken Wow lkker lang verhaal haha verder is er niet heel veel gebeurd hier, ik heb alleen besloten om een zoektocht te starten naar de ouders van Libel die zijn namelijk helemaal onbekend (fokker is ook onbekend) ik ga dus even proberen om er achter tekomen wie haar fokker is en daarna kijken of ik erachter kan komen wie haar ouders zijn Ik geloof sat het echt een onbegonneb zaak is maar vind het wel hetproberen waard! Als jullie dus tips hebben om er achter te komen hoor ik het graag!
Wat een lang verhaal heeee!1 OMG. xd Wel grappig xd
Als je de fokker wilt vinden kan je de vorige eigenaar vragen of die nog adres gegevens heeft van de eigenaar ervoor en die weer van daarvoor etc. net zolang tot je bij de fokker uitkomt, of maby is ze wel helemaal niet bij een fokker geweest maar bij gewoon iemand gefokt...
Hahahahaha wat een leuk verhaal xD ik zie het ook echt helemaal voor me
Btw ik ben zondag jarig! en kan echt niet wachten, want dan duurt het niet lang meer totdat ik mijn ring kan bestellen die is gemaakt van het haar van Goodwood... ( mijn overleden paard )
En nog leuker nieuws : mijn dispensatie is geaccepteerd en ik mag M1 starten!
Haha het was ook heel grappig! Heb mr echt rot gelachen daar xD
Ik heb de vorige eigenaar gevraagd en die vertelde dat ze haar bij een handelstal gekocht heeft op 3 jarige leeftijd, ik heb die stal dus gemailt met foto's etc hopelijk herkennen ze haar! Anders heb ik niks meer ..
Oh wat leuk Sabrina! Alvast gefelicteerd! wel speciaal inderdaad zo'n ring, krijg je het voor je verjaardag? Wat is dispensatie? (ben een beetje vergeetachtig )
Dat ze eerder mag starten dan wat ze eigenlijk mocht ivm ervaring van de ruiter en/of paard! Of zeg is dat niet goed? Ze moest m2 of z1 starten op haar 1e wedstrijd en die is veranderd naar m1 dus.
Of klopt er geen barst van me verhaal??
Melenie
Geplaatst: 12-05-11 19:33
Ik ben ook weer terug van weggeweest! Volgende week beginnen mijn CE's dus dan zal ik ook niet veel reageren denk ik! Dispensatie is idd dat ze in dit geval lager mag starten, en niet in de klasse waar ze door de resultaten van het paard en/of van haarzelf in moet starten.
Lovebelly: ik heb ook een soort zoektocht gehouden, alleen wist ik wel de fokker. Heb nu contact met alle adressen gehad waarbij hij is geweest (4 plekken) en ben ook wel wat leuke/interessante dingen gehoord. Fokker bleek trouwens al negentig te zijn, en wist niet alles meer goed te vertellen. Toch wist hij nog zeer veel toen ik de afstamming zei, echte paardenman! Alleen is hij helaas kort geleden overleden. Zo gezegt ben ik voor deze informatie net op tijd geweest. Succes!
En ik ben vandaag trouwens gebeld, ik sta niet meer op de wachtlijst!
Okee ik snap hem! Jij ook al?! Lijkt echt alsof iedereen om me heen examen gaat doen :| mijn broer doet ook volgende week examen, die loopt nu ook de hele tijd te leren, moet er niet aan denken ..
Ja ik vind het ook echt heel vervelend dat ik de fokker niet weet, ik heb nog geen mail terug gekregen, ik ga die stal denk ik maar morgen even bellen!
Echt?! Dus jij mag mee? Wat leuk! (ook al ga ik niet in jou week ) Even een nieuwsgierige vraag .. Wanneer had jij je ingeschreven?
Mijn moeder had mij dezelfde dag vroeg al opgegeven, maar doordat mijn pony als een paard werd gemeten moest ik van week ruilen! Ga dus nog wel in dezelfde 'week' maar niet in dezelfde groep.
Ben idd ook blij als mijn CE's erop zitten, maar ik ga niet de heledag leren! Dat wil gewoon niet..
Gelukkig hoef ik geen zoektocht te doen naar de jeugd van mijn overleden paard, mijn moeder had hem recht van de fokker gekocht die vertelde wat een onhandelbare hengst/veulen het was haha! degene die hem zadelmak had gemaakt zei : ik heb nog nooit zoveel tegen een paard moeten praten als tegen deze
En dat is dan heel leuk om te horen als hij 18/19 is en jij 12/13 bent en het echt een lammetje is haha!
Maar ik krijg deze ring niet van mijn ouders. ik wil hem zelf betalen zodat het echt iets van 'mij' is.. ik vraag ook aan al mijn vrienden voor mijn verjaardag geld.. anders kan ik het mij niet veroorloven..
Vandaag ben ik trouwens voor mijn verjaardag met mijn papa en mama naar de paardenwinkel geweest en heb een knal rood setje gekocht! staat dr super leuk en zaterdag gaan we naar een andere want we moeten nog meer dingen halen haha!
Iris_10
Geplaatst: 13-05-11 10:40
Haha, wat een verhalen allemaal zeg! Het topic komt al wat meer op gang.
Wat leuk dat je ook mee gaat op kamp Melenie! Welke letter van week 7(A/B/C?) Succes met leren! Mijn zus heeft ook de komende twee weken CE en is ook lekker aan het leren. Ik niet, ik ben volgende week in Londen met school! Hihi, en ik ben nu ook lekker al een uurtje vrij van school. WEEKEND!
De fokker van mijn pony leeft niet meer (tenminste dat heb ik gehoord). Zijn pappa en mamma zijn ook onbekend, maar de oude eigenaresse schijnt in ieder geval wel de moeder van mijn pony te hebben gezien. Ik ben voor iemand een hele tijd geleden ook opzoek gegaan naar de fokker, dat was alleen zonder succes...
Ik ben benieuwd naar je setje Sabrina! Komt er een foto van in dit topic?
De hoefsmid komt vandaag naar mijn pony en ik zou ook naar de veearts toegaan met mijn pony (maar dat ga ik afbellen). Hij was heel erg aan het hoesten, maar het is sinds gisteren alweer heel veel minder geworden. Dus ik denk dat ik het nog eventjes aankijk.
Wat gaaf Iris, dat je naar Londen gaat met school! Ik ben er net van terug, heb 5 fantastische dagen gehad En nog gefeliciteerd met je winstpunt Iris! Melenie, wat gaaf dat je mee mag met de instructieweek Lianne, wat leuk dat je dat met Libel hebt mogen doen. Lijkt me echt prachtig om een keertje mee te maken
Ik had vandaag selectiewedstrijd. Had alleen gisteravond nog even gereden na Londen, en met losrijden was Black Boy zo los en actief Wijken en achterwaarts ging super. Eerste proef ging over zn algemeen ook heeeel goed, lekker los en actief, alleen viel hij in de rechergalop opeens in draf, omdat ik hem niet genoeg op zn achterhand kreeg, en daardoor had ik een 3. Had daar 181 punten en een 5e prijs voor 2e proef was mn selectieproef, en helaas ging die een stuk minder. Black werd vervelend en strak, waardoor de proef ook slordig werd. Had daarvoor ook 174 punten..
@ Debbie: Haha, was je ook in Londen? Heb je veel gekocht? Ik ben echt van plan mij dood te shoppen daarzo! Jammer dat nu net je selectieproef minder ging, ben je wel door (ik weet niet precies hoe dat werkt?)
Ik had vandaag les en het ging goed! Mijn pony liep echt super! Hij doet inmiddels op zijn gemakkie travers, zo leuk!
Eergisteren was de hoefsmid geweest, en Bo was baldadig! Jeetje, ik herkende mijn pony helemaal niet meer. Steigeren! Echt erg! Gelukkig is onze hoefsmid heel geduldig en hebben we hem eens flink genegeerd. Toen de hoefsmid bijna klaar was, ging hij braaf stil staan, echt een klein kneusje . Vervolgens ging ik met Bo het bos in en hebben we het hele rondje gedraafd en gegaloppeerd. Hij was zo druk, hij moest denk ik even zijn frustratie kwijt. Het rondje dat ik normaal in 50 minuten rijd, reden we nu in 20 minuutjes .