Soms wel irritant want soms word je niet serieus genomen..
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SSDesign schreef:Muhahahaha ja deze stiekemerd was wel wakker, terwijl jullie dachten dat ik sliepMaar ik hou mijn mondje hoor
![]()
Haha....![]()
Wel handig als je zo flexibel bent in leeftijd. Heeft bij mij ook al z'n voordelen gedaan. Kwam op mijn 13e al binnen in kroegen die 18+ waren (ja iedereen moest ID laten zien, die had ik nog niet eensMaar was lekker groot en met een beetje make up kon ik zo naar binnen). En nu ben ik 18, is het niet meer spannend om maar die kroegen te gaan, want daar ben ik al zoooo vaak geweest
Da´s ook handig inderdaad!
Kkkaren schreef:Geweldig inderdaad!
Gillian: is Amy nog in het water geweest? Ik zie haar niet op mijn foto's. Ik heb helaas alleen maar een aantal ik-lig-hier-en-ik-doe-heulemaal-niks-meer foto's van haar.
verography schreef:Mabotje schreef:Dag allemaal! Zit nog na te genieten van een heerlijke dag gister, mét gigantische spierpijn ook! Ik heb geen overload aan fantastische foto's, helaas, maar ik heb er wel veel van geleerd en hoop het een volgende keer veel beter te doen. Neem dan ook zeker mijn reflectiescherm mee (bedankt Veronique, voor het tonen, ik zou er wel meer van willen leren). Ik ben al blij dat ik redelijke standfoto's heb kunnen maken, de actie komt volgende keer wel hoop ik, maar ik moet ze nog bekijken, hoop dat er wat tussen zit.
Heb toch in ieder geval één vliegende foto, was alleen een beetje krap gekaderd, dus hierover heb ik nog wel een vraag: ik was veel bezig met kaderen en het scherpstelpunt instellen, maar hierdoor mis je dus een boel momenten. Hoe doen jullie dat? Scherpstelpunt laten staan en ruim kaderen? Of toch ook steeds verplaatsen?
Graag gedaan hoor. Ik heb gefotografeerd op M, doe ik zo goed als altijd. Met mijn Canon staat die op auto focus 19 punts. Ik wijs daarin zelf een punt aan en het wil nog wel eens voorkomen dat met snel handelen de camera rondom dat punt scherp stelt. Ik zie nu dus dat ik vaak een neus scherp heb en niet de ogen. Aandachtspunt voor een volgende keer (want dan ben ik zeker weer van der partij) . Met actiefoto's is het gewoon heel snel reageren. Van te voren bepalen hoe je de foto wil nemen, staand of liggend en kijken welke kant die opzet en dan zet ik het punt zo dicht mogelijk bij het hoofd. En klikken maar in mijn geval.
Bagheera_206 schreef:Ik bedacht mij dat pas later, maar mijn camera stond op Single Point Autofocus, maar volgende keer moet ik toch maar eens proberen die Spot Single Point Autofocus, want dan is het focusgebied nog kleiner en kan ik mss voorkomen dat hij per ongeluk de neus ipv de ogen heeft scherp gesteld.
Bagheera_206 schreef:@Mabotje: Spotmeting qua belichting heb ik alleen bij Mylo en Boncuk gebruikt geloof ik.Canon heeft een optie om het focus gebied te verkleinen of juist te vergroten. Dat bedoelde ik met spot in deze context.
Normaal focusgebied: Single point AF
Verkleind focusgebied: Spot AF
Vergroot focusgebied: AF point expansion (Die gebruikte ik bij de actiefoto's)
Als ik het goed begrijp zijn 21 van je 51 punten crosstype AF-punten?Ik heb maar 19 focuspunten en zijn gelukkig allen crosstype.