Foto meeting honden L&DD 11 maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:24

Ik word soms wel 14 ingeschat, terwijl ik 17 ben :P
Soms wel irritant want soms word je niet serieus genomen..

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:57

SSDesign schreef:
Muhahahaha ja deze stiekemerd was wel wakker, terwijl jullie dachten dat ik sliep :P Maar ik hou mijn mondje hoor :)
Haha.... :o

Wel handig als je zo flexibel bent in leeftijd. Heeft bij mij ook al z'n voordelen gedaan. Kwam op mijn 13e al binnen in kroegen die 18+ waren (ja iedereen moest ID laten zien, die had ik nog niet eens :P Maar was lekker groot en met een beetje make up kon ik zo naar binnen). En nu ben ik 18, is het niet meer spannend om maar die kroegen te gaan, want daar ben ik al zoooo vaak geweest :P
Da´s ook handig inderdaad!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:59

Kkkaren schreef:
Geweldig inderdaad!

Gillian: is Amy nog in het water geweest? Ik zie haar niet op mijn foto's. Ik heb helaas alleen maar een aantal ik-lig-hier-en-ik-doe-heulemaal-niks-meer foto's van haar.

Nee, Amy is niet zo'n waterrat en houdt ook niet zo van die drukte :D Jammer, maar helaas. Moet voor haar ook leuk blijven ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:04

verography schreef:
Mabotje schreef:
Dag allemaal! Zit nog na te genieten van een heerlijke dag gister, mét gigantische spierpijn ook! Ik heb geen overload aan fantastische foto's, helaas, maar ik heb er wel veel van geleerd en hoop het een volgende keer veel beter te doen. Neem dan ook zeker mijn reflectiescherm mee (bedankt Veronique, voor het tonen, ik zou er wel meer van willen leren). Ik ben al blij dat ik redelijke standfoto's heb kunnen maken, de actie komt volgende keer wel hoop ik, maar ik moet ze nog bekijken, hoop dat er wat tussen zit.
Heb toch in ieder geval één vliegende foto, was alleen een beetje krap gekaderd, dus hierover heb ik nog wel een vraag: ik was veel bezig met kaderen en het scherpstelpunt instellen, maar hierdoor mis je dus een boel momenten. Hoe doen jullie dat? Scherpstelpunt laten staan en ruim kaderen? Of toch ook steeds verplaatsen?

Graag gedaan hoor. Ik heb gefotografeerd op M, doe ik zo goed als altijd. Met mijn Canon staat die op auto focus 19 punts. Ik wijs daarin zelf een punt aan en het wil nog wel eens voorkomen dat met snel handelen de camera rondom dat punt scherp stelt. Ik zie nu dus dat ik vaak een neus scherp heb en niet de ogen. Aandachtspunt voor een volgende keer (want dan ben ik zeker weer van der partij :D ) . Met actiefoto's is het gewoon heel snel reageren. Van te voren bepalen hoe je de foto wil nemen, staand of liggend en kijken welke kant die opzet en dan zet ik het punt zo dicht mogelijk bij het hoofd. En klikken maar in mijn geval. :P

Ik bedacht mij dat pas later, maar mijn camera stond op Single Point Autofocus, maar volgende keer moet ik toch maar eens proberen die Spot Single Point Autofocus, want dan is het focusgebied nog kleiner en kan ik mss voorkomen dat hij per ongeluk de neus ipv de ogen heeft scherp gesteld. :=

Bagheera_206

Re: Foto meeting honden L&DD 11 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:08

Wat een gave foto's zie ik weer voorbij komen zeg! Wow!

Mij schatten ze ook vaak een stuk jonger in. Laatst nog op het werk. Ik vond sowieso dat de gemiddelde leeftijd bij deze meeting wel aardig hoog lag. Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:13

Gave foto's horsieslii!!

Oei Karen ik had jou toch ook minstens 10 jaar jonger geschat :D Ik geloof niet dat je dat erg vind.

Ik hoor hier heel de tijd een politiehelikopter..... Tis weer spannend hier in Breda :D
Afbeelding

Er staat er 1tje op et dak van een jeugdgevangenis al vanaf half 6 vanmiddag.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:14

Jij kijkt uit op de jeugdgevangenis? :=

Hopelijk duikt die gast gauw weer z'n celletje in. :=

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:16

Nee kijk ik niet op uit hoor is niet mijn foto. Gevangenis is in het Mastbos hier 2 km vandaan denk ik. Maar die helikopter is goed te horen. Nouja nu is het weer even stil :D Hopelijk voor de rest van de avond :o

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:25

Oeh, spanning en sensatie in Breda :=

Wat een mooie foto's heb ik al voorbij zien komen van alle honden! Ik ben echt heel blij met het resultaat van Ollie tot nog toe, echt superbedankt!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:28

Hihi Spannend daar in Breda inderdaad :j

Om de spanning te breken, lieve kop van Amy <3
Afbeelding

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:33

Kkkaren schreef:
40 :o

Nou, dan kan ik wel helemaal :o :o :o :o :o :o :o :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 23:35

Kkkaren schreef:
Geweldig inderdaad!

Gillian: is Amy nog in het water geweest? Ik zie haar niet op mijn foto's. Ik heb helaas alleen maar een aantal ik-lig-hier-en-ik-doe-heulemaal-niks-meer foto's van haar.

Haha bedoel je dit :=

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 23:36

Kkkaren schreef:
40 :o

Wat oud!!! :P
Ikke ben lekker 24 geworden :+

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:37

Wahaha goeie ouwe Amy!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:39

Hahahahaha Omg Vonk die foto is zwaar geniaal haha _O- _O-

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:39

Mooi Kasmir!!

Hihi Ivonka, das Amy :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:40

Bagheera_206 schreef:
Ik bedacht mij dat pas later, maar mijn camera stond op Single Point Autofocus, maar volgende keer moet ik toch maar eens proberen die Spot Single Point Autofocus, want dan is het focusgebied nog kleiner en kan ik mss voorkomen dat hij per ongeluk de neus ipv de ogen heeft scherp gesteld. :=

Maar spotmeting heeft niet met scherpstelling te maken maar met belichting (als je dat bedoelt tenminste). Ik denk dat Single Point AF goed is hoor, alleen ik had 'm op dynamisch staan, dan wordt de scherpstelling aangepast als datgene 'uit je focus' verdwijnt. Op mijn camera zit dan ook 3D, maar daar wordt ik helemaal kierewiet van, dan vliegt het scherpstelpunt alle kanten op om je onderwerp te kunnen blijven volgen.
Ik had 'm nu op 51 punts staan, had beter 21 kunnen nemen, gaat wat sneller.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:42

Wow jullie zijn echt al ver zeg. Net 64 gig omgetoverd naar 10 gig. Ben 3 uur bezig geweest. Nu nog de nabewerking. Riemen eraf etc. Pff wat een werk. En de computer is vast aan het lopen en ik vreet me op hierdoor dus ik stop voor vandaag. Morgen beginnen met bewerken.

Riki fotografie, jouw kleurgebruik en scherpte spreken mij echt heel erg aan. Hele mooie foto's maak je!

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:44

Dankje :) , moet eerlijk zijn dat ik niet overal de riemen eraf ga bewerken :o Mochten ze worden nabesteld kan er uiteraard nog dingen afgehaald worden :j.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:47

@Mabotje: Spotmeting qua belichting heb ik alleen bij Mylo en Boncuk gebruikt geloof ik. := Canon heeft een optie om het focus gebied te verkleinen of juist te vergroten. Dat bedoelde ik met spot in deze context.

Normaal focusgebied: Single point AF
Verkleind focusgebied: Spot AF
Vergroot focusgebied: AF point expansion (Die gebruikte ik bij de actiefoto's)

Als ik het goed begrijp zijn 21 van je 51 punten crosstype AF-punten? := Ik heb maar 19 focuspunten en zijn gelukkig allen crosstype. :)
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 13-03-12 23:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:49

Paar kiekjes van nog meer ik-ben-Amy-en-ik-ben-moe-foto's. :)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 13-03-12 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:51

Mooie foto's allemaal weer!!! :j
Leuk om te zien dat iedereen toch weer andere foto's gemaakt heeft.
Ik heb ook weer wat foto's op de website gezet van Amy, Bleu Belle, Billy, Equeen en Twinkle, Elmo, Bones (helaas maar 1?!), Mindra en Pasja.
Afbeelding

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 23:53

funfoto....

"wat zei jij???" :=

Afbeelding

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:54

Bagheera_206 schreef:
@Mabotje: Spotmeting qua belichting heb ik alleen bij Mylo en Boncuk gebruikt geloof ik. := Canon heeft een optie om het focus gebied te verkleinen of juist te vergroten. Dat bedoelde ik met spot in deze context.

Normaal focusgebied: Single point AF
Verkleind focusgebied: Spot AF
Vergroot focusgebied: AF point expansion (Die gebruikte ik bij de actiefoto's)

Als ik het goed begrijp zijn 21 van je 51 punten crosstype AF-punten? := Ik heb maar 19 focuspunten en zijn gelukkig allen crosstype. :)

Dacht wel dat je dat bedoelde ja. Eerder zei ik zelf ook dat ik misschien beter spotmeting bij Mylo had kunnen gebruiken en bij Boncuk idd ook, omdat ze zo licht zijn. Ligt dan ook weer aan de achtergrond waar ze voor staan.
AF-punten klopt.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:55

@Ivonka: whaha... lijkt wel een bodybuilder zo!