Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovebelly

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:27

Bij ons is er ook een strandje maar daar gaan we nooit in de zomer heen.
Dan is het daar veels te druk.

Bos is op 100 meter afstand. Wil ik wat mooier bos moet ik een kwartiertje stappen.
Hei is ook dichtbij dus heb echt mazzel haha.

Mijn pony is alleen wel zo verschrikkelijk sterk. Jeetje.
Samen met andere pony's kan hij de blaren door me handschoenen heen
trekkken....
Alleen is het wel een liefje. Mij liefje. :)

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 22:03

Ik wil ook heel graag een keer op het strand rijden. Mijn pony is nog nooit op het strand geweest, dus dat wordt denk ik wel leuk ;). Waarschijnlijk ga ik dit jaar nog naar Renesse *\o/* .

Het bos zit bij ons heel dicht bij, dus daar ben ik zodra het kan heel vaak te vinden! (:

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:32

Zo gaat hard hier ineens :+
ik heb Libel nu anderhalf jaar en ben nog nooit naar eeb bos of strand geweest met haar, word ook moeilijk ik zou minimaal een half uur flink door moeten draven langs drukke wegen wil ik een bosje tegen komen (niet heel ideaal dus :Y) )

Vanmiddag gaat mijn vriendin foto's maken als ik ga rijden dus hopelijk komen daar wat leuke plaatjes uit want libel loopt deze week echt lekker!

Gister is trouwens EINDELIJK de zadelmaker gekomen!!
Ze heeft libel eerst even gecontroleerd qua bespiering en of er niet ietw verkeerd staat of gaat als ze loopt
Daaruit is naar voren gekomen dat ze een blokkade heeft in haar bespiering in haar rug (aan de linkerkant van T16 tot T18 en aan de rechterkant van T13 tot T18) dat is waarschijnlijk de reden van haar overdreven slechte linkerhand en haar makkelijke rechterhand
Ze kon dus ook heel slecht rekken aan de rechterkant om de buiging op de linkerhand aan te nemen, eindelijk dus de oorzaak van mijn probleem met haar traver op de rechterhand, ze hoefde zo dus haar rechterkant niet ui te rekken voor de buiging
Daarna zadel erop gelegd, het lag inderdaad scheef naar de rechterkant(meer druk op de rechterkant waardoor ze die blokkade kreeg) zadel viel inderdaad te ver naar achteren en er zaten "kuilen" in de kussens
Kussens zijn dus gelijk bijgevuld zodat het zadel weer recht ligt en de achterkant weer wat omhoog staat
Toen bleek dat de singel die ik nu had ook niet zo goed bij mijn zadel paste, hij trok hem te ver naar voren en de zadelmaker raadde me dus een "bananensingel" aan, die had ze in haar auto liggen dus die hebben we gelijk gebruikt toen ik ging rijden om het zadel te proberen.
Ik ging dus daarna Libel rijden met het zadel en het zat echt heeel anders! Libel ontspande lekker en de zadelmaker reed zelf ook Z2 dressuur dus die begon me ook nog even les te geven! :D
Het bleek dat doordat mijn zadel eerst scheef lag ik zelf ook scheef ben gaan zitten en mijn binnenbeen op trek waardoor de druk op mijn beugels niet gelijk blijven.
Hier moet ik dus echt aan gaan werken, de zadelmaker raade me ook aan om vaker zonder zadel of zonder beugels te gaan rijden zodat ik zelf recht ga zitten
Het zadel ligt dus weer goed en libel liep heerlijk een geslaagde dagdus!
Ik ben echt blij dat ik nu weet wat het probleem is, de zadelmaker zei ook dat het goed voor haar rug is om te longeren met een pessoa en dan haar balkjes te laten lopen zodat ze haar benen op tilt en haar rug gebruikt (door het water rijden is ook goed voor haar rug maar is voor mij geen optie omdat ik geen water in de buurt heb :+ )
iniedergeval moet ik dus lekker rond gaan rijden om haar rug te laten gebruiken, longeren met de pessoa en recht gaan zitten hopelijk verdwijnt de blokkade in haar rug dan zodat ze weer fijn haareug kan gebruiken! Als het niet weggaat zal ik toch aan de fysio of osteo moeten beginnen maar wil eerst even kijken hoe het nu gaat!
Ben echt blij dat de zadelmaker geweest is! :D
Laatst bijgewerkt door salatiga1995 op 13-04-11 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 12:33

Haha sorry trouwens voor het lange verhaal :Y)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:39

Fijn dat het zadel weer goed ligt! Dan zul je straks waarschijnlijk merken dat ze met training ook opeens harder vooruit gaat, omdat ze dan weer beter kan bewegen. :) En handig dat ze even de spieren heeft gecontroleerd, dan weet je ook weer waar je op moet letten en hoe je het moet oplossen :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:51

Nouja had vandaag gereden en ze luisterde niet heel erg haha xD
Ik ben nu ook op mijn zit aan het letten maar dat is niet zeer bevorderlijk voor de aanleuning van Libel omdat ik daardoor juist gespannen ga zitten :P
Maar verder heb ik niet meer het idee dat ze pijn heeft ofzo, dus hopen dat het beter word :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:56

Mooi dat de zadelmaker is geweest! jij ook weer blij en je paardje waarschijnlijk nog meer :D
en nu hopen dat het goed gaat hé!!

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:45

Trouwens, dit weekend ben ik afwezig ^^ ik ga een weekendje weg met de ouders, opa en oma en broer+vriendin van mijn vriendje :D we gaan naar groenlo :P

dus ben er zondag avond weer. en 22-4 tot 30?-4 ben ik er ook niet want dan ben ik met school een week naar Zarautz, in spanje. dan ga ik lekker SURFEN! Je mocht bij ons namelijk in de pré-examen klas kiezen waar je heen wilde namenlijk:
Zarautz ( Surfen )
Castellane ( survivelen, maar hier wilde ik niet heen want Castellane ligt 30km van ons vakantiehuis af in frankrijk en ik ga al me hele leven naar frankrijk dus dacht ik ga wat anders doen! )
Baskenland
New castle
London
Barcelona
Istambul
Berlijn
Parijs

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:51

Wij gaan in het pre examen jaar op werkweek. Ik ben lekkah naar de Ardennen geweest.
Was geweldig!! - kuch kuch - heel de 3 mavo gaat naar de Ardennen. Dus waar je bij
ons normaal dan met je vriendinnen gaat ga ie ook met degene die je week verpeste.

Maar gelukkig ga jij het wel leuk hebben, hoop ik. :d
Veel succes!!!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:48

Wat fijn zeg Lianne dat je zadel weer goed ligt! :)

Wij gaan ieder jaar naar het buitenland (omdat ik Tweetalig VWO volg). Wel gaan we ieder jaar naar Engeland, dit jaar ga ik ook weer naar London. Ik vind het wel leuk, want een van mijn nichten woont daar. Vorig jaar was ik ook voor school in Italië, dat was ook wel vet. Surfen is trouwens ook echt niet verkeerd! Klinkt erg leuk!

Trouwens veel plezier van het weekend! Haha, een soort van (schoon)familieweekendje.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 22:11

Nou ik ga met mijn ouders en broer de laatste jaren naar alle kanten (2zomervakanties Amerika eerst westkust met LA en Las Vegas jaar daarna oostkust met NY en Boston, jaar daarvoor naar geboorteland van mijn moeder: Indonesie, de eilanden Java en Bali doorkruist met erg veel familieontmoetingen :P ) dit jaar zouden we het rusriger aan doen : met kerst naar Londen, wintersport in Oostenrijk en van de zomer 2 weekjes Sardinie, Italie :)
Wat dat betreft ben ik in heel veel landen geweest was nog heel klein toen ik voor het eerst ging vliegen etc. Mijn ouders houden erg van reizen dus :+
Met school ga ik ook over een paar weken nog naar Dusseldorf en volgend jaar naar Berlijn (heb Duits dus ... :Y) ) verder gaan we niet echt ergens heen

Kreeg net een mail van die vrouw van die andere stal of ik nog interesse had, ik wil nog steeds graag daar heen moet alleen mijn ouders nog overtuigen ... :+
als er goede tips en/of argumenten zijn om mijn ouders te overtuigen hoor ik ze graag! :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:27

Sabrina, leuk zeg dat je zoveel weg bent :D

Ik had gister mn L2 debuut :):) had wel 1 x eerder onderling L2 gereden, maar dit was dus de eerste keer officieel. Ik had m thuis zo fijn aan het lopen, en heb hem daar gewoon al bijna M1 klaar, alleen op wedstrijd is het nog een brok spanning, en dan verliest hij net de lossigheid en het voorwaartse dat hij wel nodig heeft. Maar ik ben alsnog wel trots op hem. Ik had 175 en 188 en een 1ste prijs! :+: :D
Was alleen wel een heel groot verschil bij iedereen van onze 2 ringen. Meisje dat bij de 1ste proef laatste was geworden was bij de andere proef 1ste, en na ons kwam nog de klasse M in dezelfde ring, en daar ging het precies hetzelfde. Dat is wel jammer, want veel van hen hadden wel het gevoel alsof ze dezelfde proef hadden gereden, dus dan is het niet echt fijn dat er zo;n verschil in zat :(:) Maarja. het was dus een geslaagd weekend :D En sorry voor mn hele verhaal. O:)

en nu ga ik maar weer eens blokken voor mn proefwerken deze week. ik heb er 3 opzitten, nog 7 te gaan..

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 21:38

Ik heb een polo besteld :), doen jullie ook mee? Dat is wel leuk toch?

Had vandaag wedstrijd... Ging best wel oke, want we vinden het soms best wel moeilijk om echt van achter naar voren de aanleuning te krijgen (en stil te houden :o), maar deze keer liep ze eigenlijk constant goed! :D Het wijken, middengalop & halsstrekken moeten we nog wel even oefenen. Dat heb ik ook niet te veel gedaan, ik was al blij dat de aanleuning stiller en constanter was.
Ik had 175&165 punten, en best wel tevreden. Haha ik reed bij Mevr. Meijerink en ik heb toen ik mijn pony net had en ik nog super klein was en mijn pony in verhouding wel een beetje groot, een keer 147 punten bij haar gereden. Dus deze punten vat ik wel op als een verbetering :))!

Ik ga volgend schooljaar op excursie, en waarschijnlijk naar Barcelona, ik volg Spaans dus ik heb voorrang ;).

Maar ik heb morgen een toets frans en ik heb nog niet geleerd, dus misschien moet ik even wat gaan doen! :o

Ciao!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:01

Wat een wedstrijden! Goes gedaan zeg Debbie! Ik herken dat puntenverschil wel, dat probleem had ik mijn vorige wedstrijd ook! Wel chill dat je gelijk 1 winst had en die 1ste prijs is natuurlijk nog beter!

Gister heeft mijn vriendin hele mooie foto's van mij en libel genomen, zalvanavond even kijken of ik ze kan posten!
Heb ook de eerste foto's van Sis mijn verzorgtuiger met de pessoa gemaakt, ik wist dat ze lekker ruim kon lopen maar op de foto's loopt echt netjes! :D ik ga ze zo snel mogelijk posten!

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:17

salatiga1995 schreef:
Wat een wedstrijden! Goes gedaan zeg Debbie! Ik herken dat puntenverschil wel, dat probleem had ik mijn vorige wedstrijd ook! Wel chill dat je gelijk 1 winst had en die 1ste prijs is natuurlijk nog beter!

Gister heeft mijn vriendin hele mooie foto's van mij en libel genomen, zalvanavond even kijken of ik ze kan posten!
Heb ook de eerste foto's van Sis mijn verzorgtuiger met de pessoa gemaakt, ik wist dat ze lekker ruim kon lopen maar op de foto's loopt echt netjes! :D ik ga ze zo snel mogelijk posten!

Ik lees net je onderschrift, supergoed zeg! :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:02

Haha dank je wel!

Ik ga volgende week misschien met mijn moeder op die stal kijken! :D

Hier moet trouwens nodig weer wat leven komen! :+

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:24

Hoi allemaal,

Even een bericht betreft de polo's en sweaters.
Er is minder animo dan gedacht en we zitten helaas nog niet op het minimum aantal.
Hopelijk komen er nog wat bestellingen binnen, het kan nog!!
Wil je dus iets bestellen, stuur dan vooral een pb :j

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 17:23

Wie besteld er hier een polo ?

Ik ga morgen surfen ^^

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 18:09

Ik heb er geen besteld

Zooo gaaf zeg! Je hebt het ook wel getroffen met het weer! :+
Man wat was het vandaag warm zeg! :Y)

SanneLiberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 23:17

Ik heb een polo besteld ;)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 11:13

Hoi hoi! Daar ben ik weer eens :)

Ik heb geen polo besteld. Gaan we het wel of niet doen met z'n allen?

Ik had gisteren samen met mijn pony onze eerste M1 wedstrijd. Mijn eerste proefje ging niet zo heel goed, vanwege de warmte had ik niet ingereden, dus dat was ook begrijpelijk dat het niet zo heel goed ging. Mijn tweede proefje ging wel stukken beter en dat was ook in de punten te zien. Bo en ik hadden in ons eerste proefje 178 punten en in ons tweede proefje maarliefst 193 punten! Ik ben echt zooo trots! Mijn kleine pony is toch maar mooi even een echt M-pony geworden! :D (Ook hadden we een eerste prijs bij het tweede proefje, dat was ook leuk meegenomen).

Was het surfen leuk Sabrina?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 13:07

Zoo goed zeg Iris! Begrijpelijk dat je niet ingereden hebt, het was ook vreselijk warm gister!

Nou ik moet nog steeds die foto's van Libel hier posten, heb alleen heel weinig tijd! Aankomende week heb ok herkansingweek moet dus hard leren, als ik klaar ben zal ik de foto's posten!
Wat heb ik zin om nu te gaan tekenen met dit weer .. :+
Jammer dat ik moet leren haha xD

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:34

Super Iris, gefeliciteerd met je dikke winstpunt :D
Lianne, ik ben benieuwd naar de foto's!
Sabrina, hoe was het surfen? :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:29

Heb nog geen tijd gehad om de foto's te verkleinen etc.
Heb wel tussen het leren door een kunstzinnige uitbarsting gehad :Y)
Wou even tussendoor tekenen, resulteerde in een paar uur lekker kloten met kleuren :+
Heb foto's gemaakt van waar ik tot nu toe ben, staat in een topic hier op bokt :
[UK] [TEK] Een Leuk uitgevallen Uitprobeersel

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :)

Het is hier weer beangstigend stil .. :+

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:49

Jeetje, alweer een paar dagen stilte hier. ik geloof dat dit topic gewoon gedoemd is te mislukken, en ik ben bang dat als het zo doorgaat, we het niet gaan volhouden tot de instructieweek :')