[besloten] Tinkerkletsweekendje! 18-20 juni @ grid's stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [besloten] Tinkerkletsweekendje! 18-20 juni @ grid's stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:59

hihi timo is nog nooit in het water geweest,ben benieuwd of hij het doet :-)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:01

Kascha en Banbay afgelopen weekend in de zee, maar vonden ze nog best spannend hoor!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:06

Ik meld me af voor het weekendje, vervoers en pers. problemen.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:08

Ahhhh Denise :(:) jammer ;(

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:10

Misschien kunnen we samen delen dagmar? denk wel dat er een mouw aan te passen is toch? Leon had het wel over zelf regelen van vervoer voor Lotus, hopelijk is dan de trailer hier toch wel gemaakt!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:34

Oh Denise, dat is wel heel erg jammer :\ :(:)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:58

_Rhiannon_ schreef:
Ik meld me af voor het weekendje, vervoers en pers. problemen.

;( ;( ;(

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:03

jammer denise!! :\

ja ellen dat komt wel goed dan hoor!! :D

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:28

O Denise wat jammer ;( :(:)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:16

Aaah, Denise :\ :\ jammer zeg :oo

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:23

Jammer denise , maar soms moet je keuzes maken meis!

Pall is nog niet het water in geweest maar wie weet wandeld hij zo achter jullie aan! Ze conditie is gewoon normaal zeg maar. galop en stukje draf red hij wel maar stap tussendoor zal hij ook wel waarderen hihi

We hebben er heel erg veel zin in!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:28

Ik moet hier wel ff conditietraining doen, en buitenrij training :o
Het water vindt Nigel geweldig, schijnt.. ik heb het zelf alleen nooit gedaan met m.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:27

he wat jammer rhiannon!

als er te weinig paarden zijn vind ik het ook geen probleem om af te wisselen hoor. (weet niet of er dan bijv. een fiets mee kan)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:55

Afbeelding AH CRISIS |o 8)7 -:(-
...wat ik nu te horen krijg... :wow: Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Het begrazingsgebied wordt uitgebreid helemaal tot Slabroekse Heide en naar wat ik nu begrijp mag je met paard dan alleen nog maar OM door de natuurgebieden heen :x

En nu wordt gezegd dat 1ste fase hiervan over een maand of 2 al ingaat wat zou betekenen dat het vanaf het einde vd weg van stal dan al afgesloten is en mijn bedachte routes dan grotendeels VERBODEN gebied zijn :oo -O-
er dus kortgezegd bijna geen uitrijmogelijkheden meer zullen zijn |( |( |(

Ben nu meer info aan het zoeken ... dit gevonden... weet niet precies wat het zal betekenen maar idd staat iets in over recreatie (o.a. paardrijden en mountainbiken) aan de rand en natuurgebied/ rust in het midden... kaart voorspelt niet veel goeds :n :x
http://www.uden.nl/ris/dsresource?objec ... 9&type=org

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:59

ohoh
mocht dit er door komen houd het in dat er geen uitrijdmogelijkheden meer zijn bij jullie en het dus op jullie locatie niet handig is om door te laten gaan....?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:08

Ja ik vrees dat er alleen aan de rand dus nog paden over blijven waar we mogen komen en of we dan nog bv naar water kunnen of over hei is dus zeer de vraag -O-

Maar op welke manier de plannen precies uitgevoerd gaan worden en wat dit betekent en of dit al zo snel gaat gebeuren kan ik dus verder nergens iets over vinden :n
Alleen dus van "horen zeggen" ivm uitzetten menroutes voor een evenement in mei... maarja menkarren kunnen bv ook niet over Munse hei terwijl paarden daar (nu nog) wel welkom zijn dus in hoeverre wij er dan ook niet door zouden mogen :? Afbeelding :? Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:12

Grid, komt goed!!

We hopen gewoon dat het niet zo snel gerealiseerd is. We moeten tegen die tijd even kijken wat er nog open is van de geplande route.
En er zijn altijd nog uitwijkmogelijkheden (rondje meuwel/bedaf of richting het bomenpark).
Dus het weekend kan (denk ik) zeker doorgaan!! Iets anders regelen is ook niet realistisch.
In het ergste geval vallen de mooiste stukken van de routes weg, maar er blijven altijd nog mooie rijpaden over :j . En het plaatje eromheen en de gezelligheid moet je toch zelf creeeren *\o/*

Ik vind het vooral op langer termijn kl*te, vooral voor Grid :( !! Kost een hoop mooie ritten ;( .

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:19

O haha je bent al hier had je ook sms gestuurd :=

Ja hier kwamen ze er dus ineens mee dat het al in mei of juni in zou gaan :wow: :x daar schrok ik toch wel van :oo

maar het is nog ff afwachten... ook in het bijgevoegde bestand staat niet heel duidelijk wat nu de lijn is mbt ruiterpaden enzo :n dus wie weet valt het allemaal nog reuze mee :) dat hopen we dan maar!!

Zou dit trouwens ook iets zijn om bij KNHS of Sector Paard of zo aan te kaarten?? Al is het denk ik nog te onduidelijk wat het betekent want ze zeggen dat er wel routes blijven enzo maarja als dat alleen aan de rand is rij je steeds over zelfde pad of moet je meteen 6u rijden dan kun je eromheen :')

ps grit kaartje loopt door tot bedaf/ achter de bergen...

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:01

Ah joh, als het een begrazingsgebied wordt en we komen een boswachter tegen, laten we de paarden allemaal ineens grazen en zeggen we dat we graag meehelpen aan de verbetering van het natuurgebied :(:)
komt vast goed, kan me niet voorstellen dat je er ineens niet meer mag komen met paard. In de kampina hebben ze de graasgebieden ook uitgebreid, maar dan mag je met je paard daar nog wel komen, je moet alleen iets meer poortjes door.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:15

ellieellende schreef:
maar dan mag je met je paard daar nog wel komen, je moet alleen iets meer poortjes door.

Nog meer poortjes :n -O- Als je nu het ruiterpad volgt krijg je binnen een half uur al 4 poortjes :+ , maar hiervan gaan we er al twee illegaal omzeilen }>

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:17

ghehehe illegaal }>

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:20

Ohhh jehhhh, Bad Bad Girls and Boy :j }>

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:28

O maar da's niet echt illegaal je mag daar wel overal komen met paard :j alleen "grenzeloos paardrijden" stuurt je door al die poortjes :+

Over de brobbelbies stuurt Grenzeloos je trouwens ook nog steeds zullen we gewoon dat boekje meenemen en net doen of we de weg niet weten en dus kaart volgen O:)

idd hoop dat je net als over munse hei/ kampina/ veluwe er straks ook gewoon mag rijden :j alleen waarom is dat ene deel nu al afgesloten :\ >;)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:35

Balen Grid :oo Maar het is dus nog niet zeker en je hebt het via via gehoord? Kan je niet de gemeente bellen ofzo voor meer informatie? :)

Als ik het stukje van grit lees komt het zo te lezen vast allemaal wel goed :D

ellieellende schreef:
Ah joh, als het een begrazingsgebied wordt en we komen een boswachter tegen, laten we de paarden allemaal ineens grazen en zeggen we dat we graag meehelpen aan de verbetering van het natuurgebied :(:)

:') :') :')

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 23:07

Lois ben nu aan het uitzoeken waar ik voor meer info heen kan, maar de menorganisatie heeft er dus schijnbaar in Mei dus al last van en hebben daarom moeite met routes uitzetten... Hoop die binnenkort nog persoonlijk te spreken over hoe en wat :)

Er blijven denk ik altijd wel paden bestaan dat staat ook in dat stuk :j maar ik lees dus idd ook dat het alleen in de buitenranden zal zijn en niet waar de heides zijn enzo :\ ;) en dan dus met alle recreanten samen, dus lekker over 1 pad met nordic walkers, mountainbikers en fietsers :+

maar het is een meerjaren plan dus weet niet precies wat er nu in zo korte tijd ineens op de planning staat ?! Daar hoop ik snel achter te komen :j
en hoop natuurlijk dat er nog genoeg leuks overblijft :)

Richting Nistelrode kunnen we volgens mij altijd nog en Heesch dan dus denk ik ook ?! ben ik nog nooit geweest :o
Bij Nistelrode is trouwens ook water :P da's erg dichtbij ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alleen dan moet je wel stukje langs landweg en de paden er heen zijn ook minder mooi vind ik dan :o
Maar idd wat grit zegt 8-)

en ik probeer verder gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk info te verzamelen over hoe en wat voor mei/ juni!