Rit voor meer en betere ruiterpaden in Ridderkerk en omstr.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:50

Dit mailde ik dus je kan zoiets zeggen:
Geachte dame/heer,
Deze mail ontvangt u vanwege het feit dat wij uw aandacht willen. Aandacht voor een grote groep mensen die vaak over het hoofd gezien word. Aandacht voor mensen met passie voor hun hobby en de natuur. Aandacht voor ruiters!
Omdat wij deze aandacht willen hebben we een rit georganiseerd in het Oosterpark te Ridderkerk. Met deze rit willen wij een aantal punten onder de aandacht brengen van de Gemeente Ridderkerk en Recreatieschap IJsselmonde:
- De ruiterpaden die er al zijn ook goed onderhouden en begaanbaar maken voor ruiters. (vb: Reyerpark)
- Nieuwe ruiterpaden erbij, zodat wij ook van de natuur kunnen genieten zonder wandelaars lastig te vallen. (vb: Oosterpark)
- Wat meer algemeen begrip voor ruiters in het verkeer.
Na contact te hebben gehad met de desbetreffende instanties zijn wij tot een overeenkomst gekomen. Als wij er voor kunnen zorgen dat er vrijdag 14 april om 13.00 uur minimaal 60 mensen, met of zonder paard, staan op de parkeerplaats van de kinderboerderij in het Oosterpark, komen er bestuursleden van het Recreatieschap onze petitie persoonlijk halen. Deze petitie zal worden overhandigd door 3 afgevaardigden uit onze groep mensen.
Na het overhandigen van onze petitie zullen wij, onder begeleiding, een korte rit maken door het Oosterpark. De limiet van 60 mensen hebben we ruimschoots overtreden en het zal dan ook een drukke bedoeling worden aanstaande vrijdag.
Mensen die niet kunnen komen i.v.m. werk hebben hun handtekening gezet. Zelfs mensen die niets met paarden te maken hebben staan achter deze actie. Want wij willen gewoon ongestoord kunnen rijden en zij willen graag lekker kunnen wandelen en fietsen.
Dit zijn niet de enige plekken in Nederland waar dit soort situaties ontstaan. Steeds vaker worden er natuurgebieden aangelegd zonder rekening te houden met de ruiters, terwijl het een kleine moeite is om houtsnippers of zand voor ons neer te leggen.
Wij verwachten ook dat naar aanleiding van deze actie, er op meerdere plaatsen dit soort acties zullen gaan ontstaan want wij zijn niet te enige met dit probleem.
Hierbij vragen we om uw hulp! Wij willen bekendheid van dit probleem, want veel mensen zitten ermee maar niemand spreekt zich erover uit.
Vandaag stond er al een artikel in het Algemeen Dagblad, te vinden op http://www.ad.nl/rotterdam/zuidrand/article269577.ece, en ook de Combinatie heeft aangeven er te zullen zijn vrijdag. Wij vragen ook uw steun en uw aandacht hiervoor. Iedereen heeft er immers baadt bij!
Als wij het niet voor elkaar krijgen dat de ruiterpaden vermeerderd en verbeterd worden zijn wij genoodzaakt ons te mengen in het dagelijkse verkeer, waardoor er grote ongelukken kunnen gebeuren. Automobilisten die niet weten hoe ze met paarden in het verkeer om moeten gaan of fietsen die roekeloos oversteken omdat ze bang zijn voor paarden.
Dat is het enige wat we willen: plek voor ruiters die hun hobby niet op topniveau, maar op recreatieniveau willen uitoefenen. Een plek voor ons!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:51

O ja en dat ze moeten komen!

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:52

Elaine schreef:
O ja en dat ze moeten komen!

Haha, niet helemaal onbelangrijk

/knip
Laatst bijgewerkt door Lielle op 14-04-06 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: privacygevoelige informatie verwijderd

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:53

Ok thanks!

Heb je al gebeld

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:58

Leg net de telefoon neer met Hart van Nederland.
Ze vond het wel een leuke actie, maar wil graag over de mail meer info hebben, zodat ze konden kijken of ze er iets mee konden. En dan vooral erin waar, wanneer, hoe laat, dat soort dingen. En ze zei dat ze het leuk zou vinden als ze ook mensen zou kunnen spreken die de paarden er nu weg willen hebben, om zo de twee dingen tegenover elkaar te kunnen zetten.
hart@sbs.nl
Kan jij mailen? Dan bel ik RTL...

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:00

Waldo schreef:
Leg net de telefoon neer met Hart van Nederland.
Ze vond het wel een leuke actie, maar wil graag over de mail meer info hebben, zodat ze konden kijken of ze er iets mee konden. En dan vooral erin waar, wanneer, hoe laat, dat soort dingen. En ze zei dat ze het leuk zou vinden als ze ook mensen zou kunnen spreken die de paarden er nu weg willen hebben, om zo de twee dingen tegenover elkaar te kunnen zetten.
hart@sbs.nl
Kan jij mailen? Dan bel ik RTL...

Ja ik mail!

En mensen die het niet willen Tja waar halen we die vandaan

Thomas zijn broer is ertegen zal ik die bellen

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:00

JAAAA GAAAFFFF

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:02

Elaine schreef:
Ja ik mail!

En mensen die het niet willen Tja waar halen we die vandaan

Thomas zijn broer is ertegen zal ik die bellen

Iemand zei toch iets over een vrouw met een hondje, die waarschijnlijk wel tegen was?? En misschien buurtbewoners met poep in de straat ofzo...
Ik ga nu bellen.

Esmeralda

Re:

heb gebelt met tip rtl 4, die willen een mail van hoe of wat, elaine kan jij dat doen, ben neit zo handig daarin

_Kimmm

Re:

misschien dat ik vanavond de stoute schoenen aan trek en door het park cross stapt.. om mensen te vinden die er tegen zijn!

_Kimmm

Re:

Esmeralda schreef:
heb gebelt met tip rtl 4, die willen een mail van hoe of wat, elaine kan jij dat doen, ben neit zo handig daarin

elaine pb me jou brief dan stuur ik die !

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:04

Haha, Esmeralda, waarschijnlijk waren wij dan tegelijk
Ik moest over een half uur terug bellen...
Kim, dat is ook wel een goed idee!!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:05

mensen ik ga er nu degelijk last van krijgen, maar wat dachten jullie van het blad "Bit" om daar iets naar toe te sturen??En de hoefslag? hihi mischien de penny!!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:05

Kimmie_girl schreef:
Esmeralda schreef:

elaine pb me jou brief dan stuur ik die !

kan de mail niet vinden!

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:06

Waldo schreef:
Haha, Esmeralda, waarschijnlijk waren wij dan tegelijk
Ik moest over een half uur terug bellen...
Kim, dat is ook wel een goed idee!!

Ze zaten in vergadering bij mij, maar ondanks dat we dan een mail sturen, zijn we nog steeds op tijd.

Paardenmeis1

Re:

Ja esmeralda! Ik mail al die bladen wel, heb een standaard brief voor de pers ontworden

Palma_Dees

Re:

Zo meiden jullie zijn flink bezig

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:08

ik heb jou brief gekopieerd enzo

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:10

Goed zo!!
Ja, inderdaad, bij mij ook vergadering, maar moest terugbellen...
Ik bel ook wel dan, dat is misschien wel handig... en wel zo netjes.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:11

Hart van Nederland
Rtl 4 in t Land
Bit
Paard en Sport
KNHS
Penny

.. gemaild

nog meer opties?

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:12

Hoeslag heb ik gemaild!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:13

Goed zo... nog meer bladen?

4 int land:

Beste kijker,

Wij danken u hartelijk voor uw tip. Wij krijgen per dag veel e-mails, daardoor is het helaas niet mogelijk om elke tip persoonlijk te beantwoorden. Wij lezen uw tip uiteraard wel. Mocht uw tip leiden tot een onderwerp in een uitzending van 4 in het Land, dan nemen wij vooraf contact met u op.

Wij blijven graag op de hoogte van wat er speelt in uw wijk en woonplaats. Wij nodigen u daarom van harte uit ons vaker een nieuwstip te sturen. Ook kunt u ons van maandag t/m vrijdag van 9.00 uur tot 23.15 uur bellen via de tiplijn: 035 - 671 89 00. U kunt u tips ook via de post versturen. Het adres van de redactie is:

RTL Nederland

redactie 4 in het Land

Postbus 15016

1200 TV Hilversum

Kopie van uitzending

De onderwerpen uit 4 in het Land worden zo snel mogelijk geplaatst op www.4inhetland.nl <http://www.4inhetland.nl/>. Het is helaas niet mogelijk om internetuitzendingen van 4 in het Land te versturen of te downloaden.

Bedrijven die een kopie willen ontvangen van een (gedeelte van een) uitzending kunnen contact opnemen met de afdeling Program Sales van RTL Nederland, via telefoonnummer 035 - 671 87 11.

Particulieren die een kopie van (een gedeelte van) de uitzending willen aanvragen kunnen dit doen via Reporterservice. Zij zijn bereikbaar op het telefoonnummer 020 - 681 58 15 of via e-mail: info@reporterservice.nl <mailto:info@reporterservice.nl>. Meer informatie vindt u op www.reporterservice.nl <http://www.reporterservice.nl/>.

Met vriendelijke groet,

redactie 4 in het Land

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:14

Uhm, ik zou het eigenlijk niet weten...
Het is al zo veel
Echt gaaf!
Hopelijk komen ze ook allemaal
Dan mag je nog wel meer dan 3 woordvoerders aanwijzen

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:15

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:16

Oeh, jammer van zo'n standaardmail.
Dan heb je kans dat ze het echte bericht niet meer lezen voor morgen...
Ik zal nu zeker nog een keer bellen, dat ze in ieder geval weten dat het morgen is...