Toc zit/zat in de lappenmand die ben ik weer aan het opbouwen, we beginnen eerst met grondwerk om weer vertrouwen in elkaar te krijgen. Beat en Ruby rij ik actief, ook op wedstrijden
Ruby is echt schattig! Ik dacht eerst dat het een schimmel was (vond die naam wel daarbij passen ) Ben echt verliefd op vosjes! (is beat nou eigenlijk een vos? Hij/zij (?) ziet er zo licht uit op die foto) En marieke is ook schattig! Ze heeft een babyface Welke van je verzameling neem je mee op instructieweek?
Ruby betekend rood en ze is een roodvos hahaha Beat (is een zij ) is wel een vos in de winter wat donkerder en in de zomer wat lichter Marieke is een wandelende gehaktbal op pootjes
Als ik ga wil ik Beat mee nemen, Ruby is echt een dressuur krack die schrikt zich dood bij spring/sgw lessen
Iris, ik zal je binnekort even de nummers pb'en, moet ze even aan mijn mama vragen, want ik ben al mijn nummers kwijt.. ( iemand vond het leuk om mijn wachtwoord te raden wat niet lukte ) en toen ging mijn LEUKE telefoontje alles verwijderen dusja al mijn pingers + nummers was ik dus kwijt.
Maar goed, met wianne moet ik EIGENLIJK in de M2 beginnen, maar mijn moeder moet zoveel mogelijk informatie + argumenten bedenken/zoeken en die naar de knhs sturen zodat ik HOPELIJK L2 mag starten, omdat ik zelf nog een onervaren ruiter ben ( heb alleen met 1 paard M2 gestart en met een pony L2 ) en het paard zelf is ook ''onervaren'' en helemaal in de wedstrijden en haar vorige ruiter was zelf erg ervaren. Dus ik hop dat het lukt!
En salatiga: dat is echt verschrikkelijk dat je dat moet doen daar doe je zoooooooooooooo lang over... ik moest dat in de vakantie ook doen omdat ik niet op de sleeper kan rijden en mijn ouders altijd weg zijn in de vakantie ga maar snel praten met je ouders ! hoop voor je dat het lukt
En evony : Leuke paarden zeg! vind het vooral grappig dat je marieke een grasmaaier noemt haha!
Wianne is echt gaaf, hopen dat je in de L kan starten! Neem je haar denk je ook mee op instructieweek?
Ja inderdaad, het is echt vreselijk zwaar en de bak word ook weer steeds droger. Hij rijd ondertussen alweee voor geen meter omdat niemand die bak trekt Ik ben ondertussen de enige die hetdoet, al die bijrijdsters van de andere paarden zorgen gewoon ervoor dat ze voor me gaan riiden zodat als ik begin met rijden zij klaar zijn en ik de bak mag trekken Ik dacht van de week dus ik kap er mee, ik ga niet elke dag voor iedereen de bak trekken maarja toen kwam dieeigenaar van stal naar me toe en begon helemaal te zeiken dat ik me aan de regels moet houden en dat anders de paarden hun benen breken in die kuilen etc. (hij is op zich wel aardig hoor maar hij zeurtwerkelijkop allesen iedereen en heeft altijd van die banketstaaf opmerkingen) dus toen had ik zoiets van zeg dat dan ook tegen je eigen bijrijdsters? Die van hem die vegen nogeneens na het rijden (ook een regel, die eigenaar is al zo vaak tegen me geflipt omdat ik niet geveegd had of een longeerzweep in de bak vergeten ben, dan begint hij helemaal te zeggen van ja en dan moet ik al jullie rommel achter je opruimen je laat alles maad achter je vallen etc. En dan laat hij zelf zijn riek in de stal van zijn paard staan na het uitmesten? Maar dat is niet zo erg hoor ... ) heel gezellig is het dus niet bij mij op stal, er is maar 1 meisje waar ik mee om kan gaan van mijn leeftijd maar die gaat maar 3x per week, verder zijn er 2 meisjes can 12 en verder oudere mensen (de andere eigenaren van de paarden) aan de ene kant chill want ik rijd vaak alleeb in de baknmaar aan de andere kant helemaal niet gezellig ..
Wat heeft wianne voorheen gelopen dan? Dispensatie wordt niet vaak door de knhs gegeven maar miss heb je geluk Ik moet ook met Ruby in het M starten, maar ga gewoon eerst op L HC wedstrijden
Iris: vervelend is dat allemaal zeg! Anders spreek je die meiden er zelf een keer op aan?
Vervelend zeg idd, misschien die meiden er zelf eens op aanspreken of het tegen de eigenaar zeggen.. dat helpot ook nog wel eens denk ik...
Wianne heeft hiervoor Z1 gelopen ( zonder winst ) de vorige eigenaar heeft namelijk maar 5/6 keer gestart. ( weet het preciese aantal niet ) en 2x daarvan in de Z1 Maar toen was het net niet winst.. en ik heb M2 gereden dus onze gezamelijke klasse is M2... maar daar is het nu nog ECHT veel te vroeg voor... en aangezien ik zelf ook nog jong ben en het paard eigenlijk nog maar 2 jaar echt GOED onder het zadel is.. is het nogal veel om dan in 1x in de M2 te beginnen als wianne zelf nog niet zoveel ervaring heeft en ik ook niet.. dus ik hoop dat het lukt
HC starten kan ook, maar mag je dan in een lagere klasse ? zelfs 2 klasses ? Maar de M is gewoon net even teveel als je je paard nog moet leren kennen enzo want in de M vragen ze al heel veel verzameling en diei s op dit moment af en toe nog al ver te zoeken bij mij en een slangenvolte in galop dat gaat hem ook niet worden, of is dat M2 ? Weet het ff niet meer
Maar Wianne gaat ook mee naar de instructieweek samen met mijn pony! maar moet nog even kijken hoe het daarmee gaat... want die loopt met rechtsachter nog steeds stijf.. maar binnekort komt er Weer een DA om er even naar te kijken
HC mag je gewoon in elke klasse starten waarin je startgerechtigd bent met het paard, dus niet bijv ZZlicht maar wel gewoon L als je in het M moet starten Ik ken het wel hoor! Ruby moet leren ontspannen te worden, en dat gaat thuis nu heel goed, maar op wedstrijd moet ik het eerst nog maar eens zien!
Ze is heel gedwongen gereden, diagonaal? dat betekend uitstrekken dus hup daar vliegen de benen om je oren. Op de ac lijn afwenden? dat betekend appuyeren, lange zijde? travers en zo ben ik alleen maar bezig lang diep laag ontspannen te lopen, want als ik haar iets op pak gaat ze meteen hoog opgericht lopen en komt er zo'n zweefdraf uit van hier tot tokyo. Heel mooi maar eerst rustig en lekker over de rug lopen tot ze merkt dat het allemaal rustig kan en dan ga ik langzamerhand haar er wat meer bij pakken.
Ik kan het wel tegen ze zeggen maar dat hoort eigenlijk dan de eigenaar van hun bijrijdpaard tegen ze te zeggen en je krijgt op deze stal al heel snel naar je hoofd dat je je met je eigen zaken moet bemoeien dus denk niet dat ik daarmee vrienden maak .. (Ik ben trouwens Lianne )
Wat is HC starten dan ? Jullie rijden wel allemaal hoog hoor, kom ik met mijn B ervaring Morgen komt trouwens als het goed is de zadelmaker (is de hele tijd verplaatst : Of ik kon niet of zij kon niet etc.)
HC staat voor buiten mededinging alleen dan in het frans maar daar ga ik me niet aan wagen (iets van Haut Concours) Dus je rijdt wel de wedstrijd maar je krijgt geen wp en ook geen prijs mocht je die rijden
Ik ga waarschijnlijk indd mee met instructieweek, ik heb vanmiddag gebeld en ze zeiden dat ik er erg goed voor sta (maar ze mogen er verder geen uitspraak over doen xD
Nouja L2 klinkt al hoger dan de B :p
Ik moet trouwens nog steeds met mijn ouders praten over dat ik naar die andere stal wil maar ik ben zo bang dat ze het niet goed vinden
Het is al weer even geleden dat ik het bericht heb geplaatst over het bestellen van polo's en sweaters. Er zijn nu aan aantal bestellingen binnen gekomen, erg leuk dat jullie zo enthousiast zijn!
Ter controle voor de gene die besteld hebben, iedereen heeft een bevestiging gehad. Heb je geen bevestiging gehad? Stuur dan even een pb, dan heb ik je bestelling misschien gemist?
Hierbij plaats ik nogmaals het bericht, ik kan me voorstellen dat het bij sommige in de doofpot is beland. Het is ten slotte al weer 3 maanden geleden dat ik het bericht geplaatst heb.
Bij deze:
Prijzen (incl. bedrukken van de rug) Polo’s22,50 Sweaters32,50
Polo’s (S t/m XL)
Sweaters (XS t/m XXL)
Je kunt je bestelling doorgeven via pb. Boktnaam: Je naam: Naam paard: Maat polo: Kleur(en) polo: Maat Sweater: Kleur(en) sweater: Weeknummer:
Ik denk dat het handig is, dat één iemand uit de betreffende week de bestelling bij mij komt ophalen. Dan kan die persoon de bestelling meenemen naar Ermelo en vervolgens uitdelen. Je kan er ook voor kiezen om je polo/sweater naar huis te laten sturen, dan komen er wel nog extra verzendkosten bij.
Je kunt nu gelijk je bestelling doorgeven! Bestellen kan tot uiterlijk 10 april (verlengd tot 17 april!), zodat ook week 1 op tijd hun bestelling binnen heeft.
Heb je vragen? Stuur dan even een pb, dan hoef ik niet alle topics bij te houden