Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verography schreef:L Lisa, wat bedoel je daarmee. Ikzelf fotografeer Nikon maar hoorde dat de lens van Canon nog beter was. De 70-300mm VR (wat bij canon IS is) 4.5-5.6 heb ik. Ben er zeer tevreden mee, maar merk nu toch dat volledig op 300 de lens niet helemaal goed scherp stelt. Nu heb ik de camera 2 jaar wat best wel een tijd is voor een fotocamera.
LisaDijk schreef:Tv lijkt me dan beter dan Av eigenlijkWant stel je hebt hem op AV staan, en dat paard gaat ineens in de donker schaduw staan/galloperen.. dan gaat je sluiter omlaag... en heb je toch al redelijk snel kans op bewegings onscherpte
als dat zelfde gebeurt maar je hebt hem op Tv staan dan gaat slechts je diafragma getal omhoog, wat alleen veroorzaakt dat er meer scherptediepte in de foto is.
Ik vind M gewoon altijd heel lekker werkenmaar als ik nu naar buiten kijk dan weet ik ook al meteen welke instellingen ik ongeveer moet gebruiken haha
maar de foto's die je maakt zijn meestal op f/2,8 dan? want als dat zo is dan weet ik wel waarom niet alles scherp is
verography schreef:Oeh gaat zich ook aanmelden. Tja misschien dat ik nu dom klink, maar heb echt nog nooit een verschil in lensen gehoord over een pro lens of niet. Als ik een lens van nikkor koop wat me 500 euro kost (niet lichtsterk), mag ik hopen dat ik knalgoede lens heb en geen amateurprutser, anders had ik wel Sigma gekocht. No offense naar Sigma, maar ik hou het graag bij 1 merk. Wist dus ook echt niet dat de canonlenzen specificaties hadden naar pro of geen pro. Wat is er dan voor verschil in prijs en kwaliteit vraag ik me af.
verography schreef:Oeh gaat zich ook aanmelden. Tja misschien dat ik nu dom klink, maar heb echt nog nooit een verschil in lensen gehoord over een pro lens of niet. Als ik een lens van nikkor koop wat me 500 euro kost (niet lichtsterk), mag ik hopen dat ik knalgoede lens heb en geen amateurprutser, anders had ik wel Sigma gekocht. No offense naar Sigma, maar heb erg slechte ervaringen gehoord. Wist dus ook echt niet dat de canonlenzen specificaties hadden naar pro of geen pro. Wat is er dan voor verschil in prijs en kwaliteit vraag ik me af.
LisaDijk schreef:En wat Renee zegt... echt niet alle L (soms witte lenzen) zijn allemaal lichtsterk hoor, lichtsterk is f/2.8 en lager, alles vanaf de f/3,5 -4,5 is niet eens lichtsterk meer en je hebt zat prof lenzen boven de f/3.5
LisaDijk schreef:En wat Renee zegt... echt niet alle L (soms witte lenzen) zijn allemaal lichtsterk hoor, lichtsterk is f/2.8 en lager, alles vanaf de f/3,5 -4,5 is niet eens lichtsterk meer en je hebt zat prof lenzen boven de f/3.5
frankiej schreef:volgens mij fotografeert hier iedereen met een canon of niet?
ik ben maar een amateur hoor, heb een nikon D60 met een 18-55VR en een 55-200. f getal weet ik zo niet maar zal wel ergens boven de 4.0 liggen. de uitdaging is om op de M te schieten natuurlijk maar met paarden is dat toch wel erg lastig. wat ik me afvraag is of jullie handmatig of auto scherpstellen? enne voor de afgelopen weken: sneeuw-instellingen? ik heb er een aantal geprobeerd met de witbalans handmatig meten, merk al wel dat daar heel veel in zit maar moeilijk is het wel.
misschien een mogelijkheid dat ik hem meebreng en als iemand dan eens een goeie plaat schiet daarmee, dat ik de instellingen van die foto nog eens kan nakijken?