Meeting Loonse en Drunense Duinen: Fotografen en Modellen II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Meeting Loonse en Drunense Duinen: Fotografen en Modellen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:03

Ik heb dat de registratie voorlopig stopgezet is.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:04

Informatie
Het beheer heeft een registratiestop ingesteld voor nieuwe gebruikers.

deze... ik had me niet aangemeld als gebruiker nog.
En kan me ook niet meer aanmelden.

Nou ja, wat verography zegt dus... ..

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:09

verography schreef:
L Lisa, wat bedoel je daarmee. Ikzelf fotografeer Nikon maar hoorde dat de lens van Canon nog beter was. De 70-300mm VR (wat bij canon IS is) 4.5-5.6 heb ik. Ben er zeer tevreden mee, maar merk nu toch dat volledig op 300 de lens niet helemaal goed scherp stelt. Nu heb ik de camera 2 jaar wat best wel een tijd is voor een fotocamera.

L is een professionele lens :P
een 70-200 is een proffesionele lens bij canon dan he :P dus een 70-200 en een 70-300 van canon is overduidelijk dat de 70-200 beter is, maar ik vroeg het even voor het geval dat je de nieuwe 70-300 L bedoelde, maar je hebt het over Nikon haha :P Nikon... geen flauw idee van (hoe heten daar de "prof" lenzen?)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:13

Nu kan iedereen zich weer aanmelden! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:15

rent richting dat forum!!

Heb zojuist een account aangemaakt, bedankt!!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:30

Oeh gaat zich ook aanmelden. Tja misschien dat ik nu dom klink, maar heb echt nog nooit een verschil in lensen gehoord over een pro lens of niet. Als ik een lens van nikkor koop wat me 500 euro kost (niet lichtsterk), mag ik hopen dat ik knalgoede lens heb en geen amateurprutser, anders had ik wel Sigma gekocht. No offense naar Sigma, maar heb erg slechte ervaringen gehoord. Wist dus ook echt niet dat de canonlenzen specificaties hadden naar pro of geen pro. Wat is er dan voor verschil in prijs en kwaliteit vraag ik me af.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 07-01-11 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:30

LisaDijk schreef:
Tv lijkt me dan beter dan Av eigenlijk :j Want stel je hebt hem op AV staan, en dat paard gaat ineens in de donker schaduw staan/galloperen.. dan gaat je sluiter omlaag... en heb je toch al redelijk snel kans op bewegings onscherpte
als dat zelfde gebeurt maar je hebt hem op Tv staan dan gaat slechts je diafragma getal omhoog, wat alleen veroorzaakt dat er meer scherptediepte in de foto is.

Ik vind M gewoon altijd heel lekker werken :+ maar als ik nu naar buiten kijk dan weet ik ook al meteen welke instellingen ik ongeveer moet gebruiken haha _O-

maar de foto's die je maakt zijn meestal op f/2,8 dan? want als dat zo is dan weet ik wel waarom niet alles scherp is :P

Ik heb 2 jaar lang enkel op M gefotografeerd (nooit AUTO gebruikt), maar ik gebruik nu AV regelmatig, vind het erg handig. Gebruik M natuulijk nog steeds in de studio.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:33

verography schreef:
Oeh gaat zich ook aanmelden. Tja misschien dat ik nu dom klink, maar heb echt nog nooit een verschil in lensen gehoord over een pro lens of niet. Als ik een lens van nikkor koop wat me 500 euro kost (niet lichtsterk), mag ik hopen dat ik knalgoede lens heb en geen amateurprutser, anders had ik wel Sigma gekocht. No offense naar Sigma, maar ik hou het graag bij 1 merk. Wist dus ook echt niet dat de canonlenzen specificaties hadden naar pro of geen pro. Wat is er dan voor verschil in prijs en kwaliteit vraag ik me af.

Tja, lichtsterkte vraagt om meer glaswerk ;) Canon heeft een serie L lenzen, wat zeg maar de 'professionele lenzen' onder alle Canon lenzen zijn. Deze lenzen zijn of wit [zoals de 70-200] maar hebben altijd een rooie rand bij het 'glaswerk' zeg maar :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:38

Ja maar de witte zijn dus lichtsterk ;) en dan betaal je er zeker meer geld voor. Ik vind niet dat een lichtsterkte van de lens bepaald of deze een professionele lens is of niet. Dus kijk naar een 70-200mm L en 70-200mm met dezelfde lichtsterkte. Wat is dan het verschil in prijs en kwaliteit.

Heb overigens vaak gestaan naast de canons met lichtsterke lenzen in een binnenbak en heb me altijd prima weten te behelpen met een 70-300 zonder lichtsterkte. Alleen galop en zeker reining word dan wel een probleem bij mij aangezien deze vaak s'avonds zijn, maar overdag zie je weinig verschil in mijn foto's en de andere.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:39

witte zijn niet allemaal lichtsterk :n Je hebt de 70-200 L F4 bijv, en nog veel meer :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:41

Vaak als je een lens zit met afwisselend wit en zwarte ringen op de lens is deze lichtsterk. Nu is het natuurlij zo dat ik de L versie niet ken dus kan me daar zeker in vergissen. Dan blijft nog de vraag wat nu het verschil is tussen deze 2 lensen en ook qua prijs. Ga dat morgen even op mijn gemak googlen, maar first-hand ervaringen zijn natuurlijk ook zeer waardevol.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:46

verography schreef:
Oeh gaat zich ook aanmelden. Tja misschien dat ik nu dom klink, maar heb echt nog nooit een verschil in lensen gehoord over een pro lens of niet. Als ik een lens van nikkor koop wat me 500 euro kost (niet lichtsterk), mag ik hopen dat ik knalgoede lens heb en geen amateurprutser, anders had ik wel Sigma gekocht. No offense naar Sigma, maar heb erg slechte ervaringen gehoord. Wist dus ook echt niet dat de canonlenzen specificaties hadden naar pro of geen pro. Wat is er dan voor verschil in prijs en kwaliteit vraag ik me af.

Canon 70-300 f/4,5-5.6 IS USM < geen prof is ong. 350 euro
Canon EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM < wel prof en is ong. 1.350 euro :)
verschil? veeeeeeeeeeel beter glas :j

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:47

En wat Renee zegt... echt niet alle L (soms witte lenzen) zijn allemaal lichtsterk hoor, lichtsterk is f/2.8 en lager, alles vanaf de f/3,5 -4,5 is niet eens lichtsterk meer en je hebt zat prof lenzen boven de f/3.5
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 07-01-11 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:48

Silke's buiging inmiddels
Afbeelding

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-11 21:49

Wouw wat een mooie scherpe foto :))
Wel heel gaaf dat silke dat nu kan! ziet er goed uit :)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 21:51

LisaDijk schreef:
Wouw wat een mooie scherpe foto :))

_O-

Mooie buiging Nikki, dat wel!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:05

LisaDijk schreef:
En wat Renee zegt... echt niet alle L (soms witte lenzen) zijn allemaal lichtsterk hoor, lichtsterk is f/2.8 en lager, alles vanaf de f/3,5 -4,5 is niet eens lichtsterk meer en je hebt zat prof lenzen boven de f/3.5

Hihi, klopt. Dat weet ik. Nu heb ik al een jaar niet meer op evenementen gefotografeerd en door het filmen ben ik niet zo actief geweest op fotogebied. Vandaar ook mijn fout hierin. Voorheen herkende je een lichtsterke lens vaak aan de witte buitenkant. Uiteraard is het dan niet altijd een lichtsterke lens zoals ik al eerder mijn fout toegaf.

Oke dus het verschil is het glas. Zorgt een verbeterde glasobjectief dan niet automatisch voor een licht sterkere capaciteit? Zo had ik dat idg altijd begrepen. Ga sowieso morgen echt even googlen en mijn verouderde kennis even updaten :P .hihi.

Ga ook kijken of ik 2 vergelijksfoto's kan zien.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:22

Is het al bekend hoe het met de groepen zit :)? Wie er in 1 en wie in 2 zitten?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 22:32

LisaDijk schreef:

Volgens mij heb ik ook niet vermeld ergens dat alle L lenzen lichtsterk zijn? :+
Zo ja, dan is dit verkeerd over gekomen want dat is inderdaad niet zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:16

Volgens mij zei verography dat, en is dat waarop er weer gereageerd werd :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:21

Marlinda schreef:
_Lott schreef:
ik kom alleen niet als mijn lens er nog niet is, oke? :)

Hoe ver van tevoren zou je dat kunnen laten weten (i.v.m. planning)? :)

Ik dan ook niet, zit bij haar in de auto :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:38

volgens mij fotografeert hier iedereen met een canon of niet?
ik ben maar een amateur hoor, heb een nikon D60 met een 18-55VR en een 55-200. f getal weet ik zo niet maar zal wel ergens boven de 4.0 liggen. de uitdaging is om op de M te schieten natuurlijk maar met paarden is dat toch wel erg lastig. wat ik me afvraag is of jullie handmatig of auto scherpstellen? enne voor de afgelopen weken: sneeuw-instellingen? ik heb er een aantal geprobeerd met de witbalans handmatig meten, merk al wel dat daar heel veel in zit maar moeilijk is het wel.
misschien een mogelijkheid dat ik hem meebreng en als iemand dan eens een goeie plaat schiet daarmee, dat ik de instellingen van die foto nog eens kan nakijken?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:47

Ik heb een Nikon D40, met dezelfde soort lenzen :) Ik laat hem auto scherpstellen, handmatig wil me niet echt lukken.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 23:53

frankiej schreef:
volgens mij fotografeert hier iedereen met een canon of niet?
ik ben maar een amateur hoor, heb een nikon D60 met een 18-55VR en een 55-200. f getal weet ik zo niet maar zal wel ergens boven de 4.0 liggen. de uitdaging is om op de M te schieten natuurlijk maar met paarden is dat toch wel erg lastig. wat ik me afvraag is of jullie handmatig of auto scherpstellen? enne voor de afgelopen weken: sneeuw-instellingen? ik heb er een aantal geprobeerd met de witbalans handmatig meten, merk al wel dat daar heel veel in zit maar moeilijk is het wel.
misschien een mogelijkheid dat ik hem meebreng en als iemand dan eens een goeie plaat schiet daarmee, dat ik de instellingen van die foto nog eens kan nakijken?

Nee hoor ;)

Fotografeer onderander met een Sony.
Zo nog een aantal :)
En ook een hoop met Nikon.
Fotograaf altijd op M, sinds het mij goed is uitgelegt. Automatisch scherpstellen :)

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 00:32

Ik fotografeer ook met Sony en ik heb geen 'prof-spullen' :n De fotograaf maakt de foto's, niet de camera. Maar toegegeven.... als ik een lichtsterke lens zou kunnen bemachtigen, zou ik een gat in de lucht springen. Je kunt daarmee ook net een mooiere DoF en Bokeh creeren bijvoorbeeld....