Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
timilon schreef:slachten of inslapen...er zijn voor beiden voordelen.ik heb voor mezelf wel besloten nooit meer een paard te laten slachten.heb er nog spijt van:(
inslapen laat ik dus wel doen,onze dierenarts bereidde ons altijd heel goed voor(heb er 2 in laten slapen,1 bewuste keus de ander had koliek)
bij beide paarden ging het heel rustig,werd het paard goed begeleid(dus niet wankelen,vallen hoofd stoten etc) en beide paarden vochten er ook niet tegen.
wat ik wel raar vind is dat je bij een paard onder narcose vrijwel nooit hoort dat het niet goed ging,dat hij bleef vechten etc en bij het inslapen wel.het is hetzelfde principe.
ik ben wel blij dat de keus tussen slachten/inslapen er nu is en ieder voor zich de beste keus kan maken.
LisetCharlot schreef:Ik wilde de filmpjes bekijken.. Maar toen ik bij het eerste filmpje dat paard die stal binnen zag komen, ben ik al gekapt..
Lenn schreef:LisetCharlot schreef:Ik wilde de filmpjes bekijken.. Maar toen ik bij het eerste filmpje dat paard die stal binnen zag komen, ben ik al gekapt..
Dat is ook het moeilijkste/raarste moment. Hoe je een paard met de ene hand aait en met de ander doodt.
opala schreef:Misschien off-topic. Is dit topic niet iets voor in een sticky of als algemene info in een verzameltopic? En aangezien je je paard zo min mogelijk wil belasten met een trailerrit, kan het uitgebreid worden met slachterijen door het hele land heen waar je je paard kunt heen brengen.
Mummie schreef:Mag ik vragen wat een sticky is?
silverbrumby schreef:maar de darmen dan wat gebeurd daarmee? ik hoorde dat paardendarmen ook wordt gebruikt voor soorten knakworsten en dergelijke.
Laura24 schreef:silverbrumby schreef:maar de darmen dan wat gebeurd daarmee? ik hoorde dat paardendarmen ook wordt gebruikt voor soorten knakworsten en dergelijke.
De darmen? Ewww dan hoop ik wer dat ze ze goed schoonspoelen
Laura24 schreef:silverbrumby schreef:maar de darmen dan wat gebeurd daarmee? ik hoorde dat paardendarmen ook wordt gebruikt voor soorten knakworsten en dergelijke.
MarvinSgatJ schreef:Darmen worden ook wel gebruikt voor hondenvoer. Maar ook de maag en de lever en dat soort spul word er ook voor gebruikt.
Mijn hond eet pens en daar zitten darmen enso in, ook hersen en maag. Dus het hoeft niet altijd verbrand te worden en word ook nog ergens voor gebruikt.xx Welmoed![]()
silverbrumby schreef:Laura24 schreef:
ja wordt geschoond en gezouten!
om een saucijsje of verse worst zit immers ook varkensdarm
Laura24 schreef:Oh ja?heb me duidelijk nooit verdiept in wat voor vlees er gebruikt wordt voor dat soort zaken
Onze hond eet ook pens (meestal diepvries, "vuile" pens soms ook, maar dat stinkt eigenlijk te erg voor in een woonwijk) en is ook GEK op varkensoren....
Ook op stront (alle soorten) trouwens, dus tsja, veel erger kan t niet stinken