Fotoshoot meeting Zuid-Holland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:50

Merlinde schreef:
Ja de meeste van jullie hebben netjes een copyright erop gezet :P dus dat moet niet moeilijk zijn....

Je mag altijd onze site door geven hoor, geen enkel probleem ... :D

Lottegold

Re: Fotoshoot meeting Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:17

Ik sta dus in wassenaar met mijn paardje echt aan meijendel. Ik heb wel een aantal plekken waar we de trailer kwijt kunnen. Ook zit er in meijendel een leuk tentje waar je wat kan drinken en je paard daar vast kan zetten! Ideaal. Leuk voor na de shoot misschien??
Ik ga t horen!!:)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:26

Ik las net wel in een mailtje dat ze daar de stallen gaan verbouwen,
misschien wel even in de gaten houden

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:28

Denk dat je het over heystek heb. Maar daar sta ik niet. Bij word er niets verbouwd of veranderd..

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:31

Misschien is het een andere locatie:
Citaat:
Bouwwerkzaamheden in Vallei Meijendel
Paarden tijdelijk in andere stalling
Onlangs is Dunea begonnen met werkzaamheden in de Vallei Meijendel te Wassenaar. Zo wordt onder andere de huidige paardenstal verbouwd tot nieuw bezoekerscentrum. De nieuwe paardenstal opent naar verwachting op 1 maart 2012 zijn deuren. Tot die tijd is er voor paarden een plekje ingericht in de wei bij het achterterras van de Pannenkoekenboerderij. Dit omheinde veld is bereikbaar voor paard en ruiter via het bestaande ruiterpad. Zowel de aanlooproute als de tijdelijke stalling wordt ter plaatse aangegeven met borden.

Op 1 september 2011 is Dunea aan het werk gegaan in het hart van Meijendel. Dunea verbouwt de huidige paardenstal tot nieuw bezoekerscentrum en bouwt een nieuwe paardenstal die voldoet aan de hedendaagse eisen en gemakken op het naastgelegen oude parkeerterrein. Het huidige bezoekerscentrum wordt een activiteitencentrum.

We werken de komende periode hard aan de realisatie van een bezoekerscentrum waarin ‘beleven' voorop staat – en dat middenin de natuur op een plek rijk aan cultuurgeschiedenis. In het enige bezoekerscentrum in één van de grotere natuurgebieden van onze regio, willen wij het belang van natuur en milieu doorgeven aan toekomstige generaties. Daarom krijgen educatieve activiteiten een belangrijke plaats in zowel het activiteitencentrum als ons nieuwe en grotere bezoekerscentrum. Samen met partners in onze omgeving, gaan we invulling geven aan deze activiteiten. Dunea verwacht dat het nieuwe bezoekerscentrum op 1 mei 2012 feestelijk geopend kan worden.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:36

Ok.. dus meijendel zou dan pas na 1 maart 2012 kunnen.. want als ik het zo lees hebben ze alleen weide. lijkt me dan niet echt verstandig om daar allerlei paarden bij elkaar te zetten die elkaar niet kennen ;)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:37

tenzij golddigger een andere locatie bedoelt?
Duin in Noordwijk is natuurlijk een andere optie..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:39

We kunnen deze ook in maart doen, er zijn zoveel andere leuke locaties te vinden hier in de omgeving

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:49

Het is echt heel erg maar wie was nou het meisje met de bruine pony in de ochtendgroep :o

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:50

Dit gaat duidelijk niet over mij locatie. Meijendel is ggrrroottt!! Ik kan nog prima in meijendel rijden want als dit aan de orsde zou moeten zijn zouden wij/ ik dat echt wel weten.
Ik bedoel ook een andere locatie. Ik weet zowiezo wel een mooie plek om de trailer te stalle. En het tentje die ik bedoel waar je je paard kan zette en wat kan drinken heet; de boerderij. Dus daar gaat dit stukje tekst ook niet over. We kunnen dus gewoon het hele jaar meijendel in:):)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:51

NoGo schreef:
Het is echt heel erg maar wie was nou het meisje met de bruine pony in de ochtendgroep :o

Die met dat rode dekje bedoel je zeker???

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:53

golddigger08 schreef:
Dit gaat duidelijk niet over mij locatie. Meijendel is ggrrroottt!! Ik kan nog prima in meijendel rijden want als dit aan de orsde zou moeten zijn zouden wij/ ik dat echt wel weten.
Ik bedoel ook een andere locatie. Ik weet zowiezo wel een mooie plek om de trailer te stalle. En het tentje die ik bedoel waar je je paard kan zette en wat kan drinken heet; de boerderij. Dus daar gaat dit stukje tekst ook niet over. We kunnen dus gewoon het hele jaar meijendel in:):)

Ok... wil jij dan kijken of je een adres of iets kan achterhalen??

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:57

DesireeK schreef:
NoGo schreef:

Die met dat rode dekje bedoel je zeker???

:j

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:58

Daarom had ik ook even het hele stukje neergezet :)

met het rode dekje in de ochtendgroep is Caroliin

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:02

Ik sta op manege ten hagen. Groenendaal 7. Daar zouden een paar trailers kunnen staan..en dan ben je zo in de duinen. Veel heuvels dus kun je op leuke en gekke manieren plaatjes schieten. Ik ga even achter het adress aan van de boerderij en nog wat plekken waar we kunnen parkeren en foto s maken.
Handig he google maps!!:d

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:05

Toppie :) ja als je weet waar je moet zoeken in meijendel is google maps heel makkelijk :P

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:11

Wat grappig dat jij op ten hage staat! daar ben ik ook wel bekend ;) (reed op duindigt)
Maar de boerderij, daarmee bedoel je toch boerderij meijendel? Waar je ook die open haard binnen hebt in de winter? en een speelveld voor de kinderen?
Want dat is nl wel de paardenstal waar dit stukje over gaat..

Het kan heel goed dat je op de ruiterpaden niks van de werkzaamheden in het duin zelf (dus niet de paardenstal) gaat merken, aangezien meijendel groot is en ik van mijn vader (werkt bij dunea) had begrepen dat het te maken had met het deel duinen wat wordt gebruikt voor de waterzuivering, dat is zowieso niet bij de ruiterpaden neem ik aan.. Als we precies willen weten hoe het allemaal zit straks, dus ook met die weide kan ik wel eens even bij hem informeren hoe dat allemaal de bedoeling is. Mijn vader zal het zelf niet weten maar hij heeft vast wel een collega die het weet. ik vermoed dat ze in die wei een soort van tijdelijke aanbindplaats maken van hout ofzo, het lijkt mij niet de bedoeling om de paarden zo los in een vreemde wei te zetten.

edit ik heb trouwens een folder over die werkzaamhedn met een plattegrondje :)
nog een keer edit: bij golddigger is eigenlijk eerst de waalsdorpervlakte en dan kun je doorrijden naar meijendel, waalsdorpervlakte zou ik alleen echt niet doen buiten de paden.. (en als ze daar veel met de (ren)paarden aan het rijden zijn lijkt het me ook niet handig, is maar een klein rondje en 1 manier om dat rondje te rijden (tenzij je dus meijendel erbij pakt) Maar ik bedoel dat je dus alle ruiters die daar besluiten te gaan rijden tegen gaat komen.

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:17

Oke.. Umsss ben nog nooit bij de boerderij binnen geweest dus die haard weet ik niet. Maar goed ook al zijn ze in een stuk bezig dam is er nog genoeg over om een shoot te doen want meijendel is ecchhtt groott!!
En als het echt zo hinderlijk zou worden voor ons (mensen op pensiomstal) dan zou er wel een briefje bij ons op stal hangen denk..
Ik ga eerst is op maps kijken zo!!

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:17

Wauwie Manon, dat is echt een foto voor in je portfolio. Love it!

Ik ben druk met bewerken ladies, heb helemaal de smaak te pakken. En met wat hulp van een vriend van stalgenootje kom ik er redelijk uit. Hoop dat jullie de bewerkingen ook leuk vinden.

Nog wel even geduld :+

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:22

Ben benieuuwwwddd!!:d:)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:22

Helemaal blij met je info bittermoon.. als je iets weet of hoort erover horen we het uiteraard heel graag..

Het leek mij ook niet echt logisch dat zat ze daar paarden los in een weide zouden zetten.. maar ja het is natuurlijk wel wintertijd dus ook niet zo heel druk met ruiterverkeer.. dus denken ze er misschien wel makkelijk over ;)
Waalsdorpervlakte is wel mooi maar inderdaad ook wel druk bezocht op zo'n klein stukje..

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:28

ik denk persoonlijk en dat is niet bedoelt om jouw idee af te kraken golddigger! Dat het handiger is om gewoon op een van de parkeerplaatsen van meijendell te parkeren (ik weet zelf niet precies welke) maar er is een parkeerplaats speciaal voor trailers. Ik zie het zelf ook niet echt zitten om eerst dat stuk door de waalsdorpervlakte te ploegen (is enorm zwaar zand!) en dan dat eerste stukje meijendel is in mijn herinnering ook niet erg speciaal vanaf de vlakte gezien. (maar misschien vergis is me) Ik dacht dat er ook ergens wat vennetjes waren in meijendel? al zal je daar niet met je paard in mogen, maar is wel supermooi als achtergrond!

edit: carien ik ben echt benieuwd hoe ze (en je bewerkingen) geworden zijn! en heb ook geduld hoor, ik ga pas eentje voor uitvergroten uitzoeken als ik alles binnen heb. Vond het wel jammer dat het weer zo grauw was maar daar konden we helaas niet zoveel aan doen ;)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:39

Ik als fotograaf zie het ook niet zo zitten om door het mulle zand te moeten ploegen :P

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:43

Ik bedoelde ook om te parkeren midde in meijendell:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:47

Het was zaterdag al een eind lopen en een hele klim :P. En met zoveel dames is het ook wel handig als er een toilet in de buurt is :=.