Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wake_up

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:53

Ik had trouwens afgelopen zondag wedstrijd. Ging goed, hij had zich erg braaf gedragen, na 3 maanden niet op wedstrijd te zijn geweest + het was op eigen vereniging, daar is hij normaal heel vervelend. Maar ik had een nette proef, met wel nog wat spanning, maar ik was echt trots op hem :+: Had 188 punten en was 3e, alleen net buiten de prijzen. :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:13

Het enige grote evenement dat ik ooit ben geweest is de Benelux Open, ben verder nog nooit geweest naar van die grote evenementen als Indoor Brabant, zou ik wel willen maar ik ken geen mensen die daar net als ik ook geinteresseerd in zijn ;(

Ik heb trouwens die manege gemailt, en vanaf 1 mei komen er 2 boxen vrij! Als het aan mij ligt doe ik het nu nog even met mijn ouders bespreken :+

Fijn dat je wedstrijd zo goed ging, Debbie! Had je maar 1 proef gereden?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:14

nette punten debbie!

ik werk zelf al 4 jaar op outdoor gelderland dus daar ben ik altijd :D krijg al jaren speciale kaarten voor indoor brabant, we gaan elk jaar voor mijn verjaardag naar jumping a'dam en we gaan ook vaak naar boekelo :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:17

aah super dat er toch al redelijk op korte termijn 2 boxen vrijkomen. Ik duim voor je! :D

Ja, ik kon maar 1 proef rijden, bij indoor wedstrijd op onze vereniging. Anders hebben ze te weinig ruimte voor veel deelnemers. (wel jammer, aangezien hij meestal 2e proef stuk fijner is. )

Ik wil ook graag nog een keer naar Indoor Brabant, maar het is best ver rijden + ik heb ook niemand om mee te gaan. :+ Dus kijk ik het meestal maar via internet := Outdoor Gelderland ben ik nu wel zo'n 3 keer geweest, vond ik erg leuk. Alleen wel jammer dat het de laatste tijd steeds meer 'kakvolk' is om maar zo te zeggen, mensen met heel veel geld die niet echt geinteresseerd zijn in paarden, maar meer rijk willen overkomen door daarheen te gaan. Vroeger waren dat soort evenementen toch meer voor echte paardenfans denk ik zo. :D

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:31

Evony schreef:
ik geef mijn paarden nooit op proef, zeer slechte ervaringen mee vanuit een eventingstal waar ik werkte :n

Het is ook totaal niet gebruikelijk om je paard op proef te doen.. maar wij hebben toevallig die kans gekregen omdat dit paard van een vriendin van mijn moeder is, en die is zwanger dus kan zelf toch niet rijden.. en ze weet hoe zij bij ons thuis staat en daar is ze heel positief over. ze stelde het zelf ook voor of hij bij ons mocht staan, voor proef :)

en de reden dat we haar nog niet gekocht hebben is omdat ze manueel heel veel last van haar achterhand heeft. en wij willen haar pas echt kopen als we zeker weten dat ze helemaal gezond is. want mijn moeder wil namelijk niet WEER aan een paard beginnen die over een paar jaar stokkreupel de boks uit komt... dat is bij ons nou al vaak genoeg voorgekomen namelijk...
Alleen mijn oude paard is helemaal gezond geweest altijd.. naja vn mijn pony wisten we het dat die vroeg of laat niet meer verder zou kunnen.. en onze 2 andere paarden die we ooit hadden, had er 1 van een ongeluk gehad in de trailer en die andere zat ONDER de blessures en hadden we daar dus ook mee gekocht..

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:37

Zo, veel is er niet gebeurd hierzo :+

Ik was vandaag met school naar Lille geweest, was erg gezellig! Nu moet ik een Praktische Opdracht maken... Poeh, ik heb echt geen zin meer!

Oja, Sabrina, jij woont toch ook in de omgeving van A'dam? Zou je misschien wat informatie kunnen geven over jouw rij-instructrice? (hier of via PB?) Over hoe zij les geeft en wat het kost.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 00:57

Haha is hier inderdaad alweer wat rustiger geworden!

Nou ik heb weer een drukke week achter de rug, mijn ouders werden helemaal gek toen ik zei dat ik volgend jaar naar de havo wou om dat ik het idee had (en nog steeds heb) dat ik vwo niet aan kan
Nou mijn ouders waren er het helemaal niet mee eens en nu mag ik dus minder naar libel en moet ik non-stop huiswerk maken, hoe bedoel je een gevangenis? :(
Nou zit die nieuwe stal er ook niet meer in, ik zou volgens mijn ouders te veel moeten reizen en school staat nu bovenaan. Die maandelijkse wedstrijden kan ik dus wel vergeten ;(
Nou moet ik ook nog een trailer gaan regelen voor zondag want de trailer die we eigenlijk mee zouden nemen kan niet meer mee
Hoeveel geluk kan je in je leven hebben?
Het valt me nog mee dat mijn ouders me nog naar knhs instructieweek laten gaan! Net zo goed hadden ze kunnen zeggen dat ik de zomervakantie hard nodig heb om alvast me geestelijk voor te bereidrn of vooruit te werken voor 5vwo :+
Ik voel me nu echt gedwongen om op vwo te blijven, havo trekt me gewoon meer maar mijn ouders blijven maar roepen dat ik het makkelijk kan en ik het maximale eruit moet halen
hoe kan ik ze duidelijk maken dat ik gewoon naar havo wil en absoluut naar die andere stal?

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:14

Wat voor cijfers sta je dan ? en welk profiel heb je gekozen ?
misschien bijles nemen ofzo ? of je ouders met je mentor laten praten als hij/zij er hetzelfde over denkt als dat jij doet ;)

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 09:17

Zo jij bent nog laat wakker! Het is hier idd rustig, heb het zelf ook erg 'rustig' momenteel en ben al niet iemand die veel post dus dat gaat dubbel op!! Ik zou gewoon goed met je ouders gaan praten, vorig jaar ben ik zelf halverwege ook terug gegaan naar de havo, en afgezien van het mentaliteit pas ik er prima thuis. Ik had geen vrije tijd meer en kon e stof niet zo snel opnemen als moest, na een SE blanco te hebben ingeleverd wist ik het zeker, ik wilde het niet meer zo! Ondertussen alles ingehaald en heerlijk tijd over. Mijn ouders waren het trouwens helemaal met mij eens, ze vonden(vinden) het juist beter zo. Ik zou zeggen succes! En die andere stal zou ik eerst nog even mee wachten, totdat je ouders inzien dat je goed je best doet en niet meer kunt en miss wel terug bent naar de havo. En voor later HBO is ook leuk, en als je wilt kun je altijd nog WO gaan doen, maar er is ook nog leven voor die tijd! :j

Edit: mijn cijfers waren trouwens prima, maar toch was een stapje terug erg fijn! HEt ligt ook een beetje aan jezelf, weet niet precies waarom je terug wilt, maar als je het zeker weten wilt is twee jaar nog erg lang. Ik zal dus goed na gaan denken!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:05

Salagita: wat ontzettend vervelend! Mijn ouders waren ook zo toen ik nog op de havo zat. Ben havo gaan doen ipv vwo omdat ik pfeiffer had meeennnn wat heb ik vaak moeten aanhoren dat ik toch echt op het vwo hoorde!

Is de zadelmaker nou eigenlijk al geweest *of was dat niet bij jouw :o*?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:09

jeetje Lianne, wat een vervelende situatie :(:) Ik snap best dat als je zelf merkt dat je het gewoon niet redt, of het te moeilijk is, je terug wilt naar Havo. Ga anders eens samen met je mentor + ouders praten, misschien dat jullie er dan uitkomen! :) En wat betreft die stal, probeer eerst met je ouders dit op te lossen, en daarna kan je het altijd nog hebben over die stal. Als nu school even voorgaat dan zien je ouders inderdaad dat je wel genoeg voor school doet, en dat havo misschien beter bij je past.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 16:35

Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb van de week heel wat gesprekken gehad met mijn ouders, mentor en decaan en we hebben nu besloten dat ik de se week gewoon doe op vwo niveau (dat is deze week al en anders werd het wel heel kort dag) en na de se week dan gaan mijn mentor en decaan praten met alle leraren, wat zij er van vinden etc. Dus het is voorlopig nog even afwachten!

De Zadelmaker zou eigenlijk donderdag komen maar ik moest toen het verplaatsen omdat ik een gesprek had met mijn ouders+mentor
Het is verplaatst naar aanstaande zaterdag, dus dan weet ik meer!

Ik had vandaag trouwens mijn langverwachte wedstrijd in Lisserbroek!
Ik merkte dat ik er (zoals jullie me al gewaarschuwd hadden) te veel van verwachte :+
Het begon al met het ramp dat Libel voor geen goud/snoep/eten die trailer in wou, ze liep danheel rustig die loopplank op maar net bij de ingang gaat ze weer naar achteren(dan kan je trekken wat je wilt maar mijn pony van 500 kilo was wat sterker :Y) ) daar waren we dus een kwartier mee bezig en toen was ze het ineens zat ofzo en liep ze op haar dooie gemakje de trailer in :+ zonder op of om te kijken, het wad dus ook geen angst ofzo?
Ik was dus al lang blij dat ze erin stond, dus naar wedstrijd gereden, we waren namelijk al laat door dat geklooi van libel, daardoor had ik weinig tijd om los te rijden.
De proeven gingen op zich wel goed, de tweede proef was wat slordiger, libel werd vervelend en viel naar bibnen, tegen de hand, slibgeren met haar achterhand. Daar ben ik in mijn tweede proef ook echt zwaar op afgestraft omdat ze natuurlijk rechtgericht moet zijn
Ik was dus klaar met mijn proeven, even uitstappen en terug nasr de trailer, ik was als 1 na laatste gestart waardoorer al snel de prijsuitreiking begon. Helaas kwam Libel weer in opstand toen we haarde trailer in wildedoen, zelfde kunstje : omhoog lopen en weer terug, draaien met haar achterhand zodat ze schuin met haar voorbeneb op de plank, achterbenen aan de zijkant naast de plank waardoor je weer opnieuw kon beginnen. We hadden echt alles geprobeerd voer/zweep erachter/rustig laten kijken maar ze wou absoluut niet. Ondertussen was de prijsuitreiking al afgelopen en ik stond nog steeds met mijn knol naast de trailer, ik had voor mijnn eerste proef 192 en voor de 2e proef 173 wat ik allebei best wel laag vind, want ze liep gewoon netjes maar bij de tweede proef hebben ze me overal zessen gegeven door die achterhand, bij die eerste proef was ik dus wel 1e en heb er weer een winstpunt bij :). Maarja dan ben je eerste geworden krijg je nieteens je paard die trailer op haha dat zag er nog al stom uit xD
Uiteindelijk kwamen ze dus maar mijn protocolen en prijs naar me toe brengen omdat ik nog steeds met libel in gevecht was
Uiteindelijk vroeg zo'n vrouw of zij het mocht proberen, zij pakte dus zo libel en ik zag het alweer aankomen want libel vond het wel weer genoeg geweest en ze liep zo weer zonder op of om te kijken die trailer in.
Heel avontuur dus weer haha ! :+
Hebben jullie misschien een idee waarom ze niet gewoon gelijk die trailer op loopt? Ik heb het haar vorigeeigenaresse nog gevraagd maar die zei dat ze altijd gewoon rustig erop liep?

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 20:01

Hahaha, elco heb ik nu 2 keer geladen (zonder te rijden, gewoon even kwartiertje erop staan)
En liep er zo in, terwijl het normaal echt een schijtluis is. xd
Longeerlijn etc alles lag al klaar, loopt meneer zo erin zonder tegenstrijd. :P

Wel goed van je eerste!! :)
Jammer van je tweede...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:34

Gefeliciteerd met je eerste plaats en dikke winstpunt! :D
Black heeft soms ook zn buien dat hij OPEENS lastig is in de trailer :+ haha.
We hebben een keer, juist, net toen het regende een half uur op de heenweg gestaan omdat hij er niet in wilde, en op de terugweg nog langer. Drol dat het is. :') Het is heel belangrijk dat je vol vertrouwen, in en gelijk tempo naar de trailer loopt, en niet teveel omkijkt. Een paard voelt dat heel snel. En voor de rest, tsja, die paarden hebben soms opeens zo hun buien :=

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:54

Gefeliciteerd en goed van je eerste proef hoor!

Het verschilt per paard, Beat wil ook niet altijd maar zodra ik de longeerzweep haal staat ze er zo in ;) Kijk als ze het eng vinden ofzo oke maar Beat is gewoon aan het klieren en daar ben ik niet van gediend en dat weet ze hahaha :+

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:50

Hahah jij hebt ook wat leuks meegemaakt zie ik :P
Maar lees ik nou dat je het allebei laag vind ? dus ook van je 192 ? :P mag ik dan even vragen waarom ? vind dat namelijk heel netjes haha! maar jammer van je 2e proef zeg!:o
en over problemen met laden kan ik hier niet veel helpen, ik heb altijd ( voor zover ik het me kan herrineren ) altijd paarden gehad die dat goed konden, behalve 1tje... en die is daardoor overleden.. een boer van de overkant ging mijn moeder toen helpen ( die was alleen ) en die zette hem meteen vast toen hij erin stond en toen trok dat paard zich naar achter en heeft toen een ruggewervel kapot getrokken en daar zijn we pas een half jaa een jaar later achter gekomen en toen was het al te laat.. opereren kon maar dan was er nog maar 50% of minder kans van slagen en een JAAR revalideren..
en dat doe je een 4/5 jarig paard echt niet aan....

En over mijn andere paardje ze wordt binnekort van ons :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 16:50

Haha dank jullie wel voor de reacties, ik ga de longeerzweep maar eens proberen, dat hielp ook toen ze haar stal niet meer in wou (was ook zo'n bui in 1x :+ )

Nouja natuurlijk is 192 niet slecht maar 3 puntjes erbij en ik had 2 winst ... :p
De 2de vond ik ook onterecht, ze liep niet veel slechter dan de 1ste proef (wel minder) maarja 1 winst is wel weer een domper na die 3 die ik vorige wedstrijd had :Y) ( toen had ik 194 dus op 1 punt na en ik had er 2, dan zou ik 4 winst gehaald hebben vorige wedstrijd :+ )

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:02

Haha ik dacht al!
Ja maarja het kan natuurlijk dat die jury vond dat het niet 2 winstpuntwaardig was :) heb ik ook wel eens gehad. maar als je pony in de 2e proef eigenlijk elke oefening niet rechtgericht en is en tegen de hand krijg je ook al snel voor elke oefening mindere punten....

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:29

Ja dat kan ook natuurlijk, ik vond mijn eerste proef eigenlijk wel 2 winst waardig, bij de 2e had ik geen 2 verwacht, eerder net 1 winst dus 182 ofzo maar minstens 177 want ze liep beter dab mijn allereerste wedstrijd (daar had ik 177)
Maarja dat rechtrichten is een beetje een probleem bij Libel, als ik er op ga letten dan gaat ze al helemaal slingeren met die achterhand, vooral op rechterhand waar ze het makkelijkst buigt loopt ze heel snel in hoeken en op de volte de travers, als ik dan begrens met mijn buitennteugel en binnenbeen word ze wel recht maar lijkt die volte nergens meer naar, als ik dan die volte weer goed wil maken dan loopt ze weer de travers ???
Vandaag extra opgelet maar ze slingert dan echt die hoefslag over, als ik haar dan tussen 2 teugels en 2 benen rijd dan is ze wel weer recht maar kan ik geen buiging of stelling meer in de hoeken vragen ..
En dan zal ik het maar niet hebben over de aanleuning die er bij zit als ik me op dat rechtrichten bezig houd (vergelijkbaar met een giraffe en een ezel :+ )
Ik heb het idee dat ze scheef is en zoiezo dat rechtrichten moeilijk vind, hoe zou ik dat kunnen verbeteren of oefenen?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:13

Het is weer lekker rustig hier .. :+

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:19

Het is idd lekker rustig hier, maar als je paard de hele proef niet aan de teugel is ( dus tegen de hand ) en niet rechtgericht is ( wat in de B eigenlijk het belangrijkste is van de hele proef.. ) dan is het niet winstpunt waardig wat dat betreft.. dan kan je de oefeningen nog zo goed uitoefenen maar hoger dan een 6 haal je dan idd niet, en als je dan nog een paar dingetjes fout doet dan wordt je daar al snel op afgestraft ;)

EN IK HEB LEUK NIEUWS :D WIANNE IS/WORDT GEKOCHT! t geld is al soort van overgemaakt.. maar t komt dinsdag pas op haar rekening te staan dus ze is eigenlijk al van ons maar dinsdag is ze echt helemaal officieel van ons :D hihi en dan meteen me startkaart aanvragen en gaan met die banaan!

en btw WTFFFFFFFF die plaatjes! :7

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:30

er is een verschil met tegen de hand en niet aan de teugel heah :+

Maar wat leuk dat je je paard hebt *\o/*

In welke klasse mag je haar starten?

Ik ga binnenkort ook met Ruby op wedstrijd, beetje jammer dat ik meteen in het M moet starten met haar maar ze gaat steeds beter }:0

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:49

Nouja ik heb niet gezegd dat ze tegen de hand was, aan de teugel was ze ook niet de gehele proef (ze weer me vaak voor de gek te houden door net haar neusje voor de loodlijn te houden) en dat rechtrichten geef ik ze wel gelijk in alleen dat was ook niet de gehele proef dus overdreven hebben ze het geloof ik wel :+

Oh gaaf dat ze nu van jullie is zeg! In welke klasse ga je starten? Je kan geloof ik nog ver komen met haar hoor!

Wie is ruby? Jij had toch beat? Of haal ik nuniedereen door elkaar? :Y)

Ik ga denk ik nog even met mijn ouders praten over die andere stal, er is nu namelijk ook nog eens de regel gekomen dat ik elke keer als ik gereden heb de bak moet gaan lopen trekken met een harkje.
Op zich logisch want anders veranderd de bak in een kraterverzameling maar het is zoo zwaar (we hebben eigenlijk gewoon een zandbak, die in de zomer echt zwaar en droog word) en het kost ook nog eens hartstikke veel tijd om die hoefslag helemaal recht te trekken met alleen zo'n harkje ..

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:03

Super zeg die punten! Je moet er niet vanuit dat je altijd twee winstpunten haalt, eentje is ook netjes! Helemaal als je 192p rijd! Zoveel had je de laaste tijd toch ook niet getraind? (ivm je zadel)

Ik kom eventjes snel langs, wat een verschrikkelijke plaatjes zeg! :(

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:51

Ja inderdaad, maar als je maar 1 keer per jaar op wedstrijd gaat dan verwacht je nog al veel van die wedstrijd :+
Nee ik had inderdaad niet heel goed getraint, ze liep thuis ook beter dan op wedstrijd ;) ik ben ook heel blij met de 192 maar het is echt een groot verschil vergeleken met die 173 ...
Maarja hopen dat ik naar die andere stal kan, dan heb ik elke maand wedstrijd!

Inderdaad haha ik vind ze echt vreselijk! Echt van die pennyfiguurtjes haha xD