Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marcella schreef:Zeker als de kosten ook nog eens meevallen. Wil ik zeker mee als er vervoer geregeld kan worden.
Shayla hoe lief moet ik kijken om mee te mogen rijden.Die fjord van mij kan behoorlijk verdraagzaam zijn. Heeft ook wel eens naast een merrie gestaan die de hele weg heeft staan bleren. Maar een schot ertussen is natuurlijk nog het veiligst.
Leonoor schreef:En is er geen ander paard te regelen?Zou wel leuk zijn als je meekon
Shayla schreef:Hoe lief kan je kijken ?![]()
Als het goed gaat samen in de trailer kan je gewoon mee hoorMisschien een keer oefenen van te voren ?
Mijn vakantie voor week 31 staat nu ook vast![]()
Zal je zo gelijk even PB-en Chub
Marcella schreef:Kan heel lief kijken hoor en heel goed slijmen.
http://www.defrut.be/zu/zu_pic_trutbazenpoeper.bmp![]()
Maar een keertje oefenen zou geen gek idee zijn. Wanneer spreken we een keertje af en wat wou je dan gaan doen.![]()
Citaat:en zadel.....gewoon lekker nemen waar jij t lekkerst op zit...
goede dikke pad eronder...is goed voor druk verdeling
handige tip....is meer voor je trg komst...
vooral niet een weekje rust geven....
juist in beweging houden en op een weekje tyd afbouwen....
tip voor jou persoonlijk....
telkens laatste km voor slaapplaats naast peerd meelopen....
scheelt enorm in de spierpijn de andere dag..
en lekker voor peerdje....
half pakje roggebrood smorgens en savonds...
geeft erg veel energie...
maakt niet vet...
en de meeste vinden t erg lekker...
bicci schreef:richtlijn voor de benodigde conditie is ongeveer;
wanneer een paard normaal overdag in de wei loopt,dat deze met 3 maal per week intensief een uurtje rijden de juiste conditie wel heeft.
wanneer een paard 24uur per dag op stal staat...deze minimaal 1 tot 2 uur per dag goed moet werken elke dag...om die conditie te hebben voor ene meerdaagse trail.
wat over het algemeen erg belangrijk is zijn sterke pezen.
die train je door middel van heel veel stappen buiten op de harde weg...(hoeft niet perse mega veel km te zijn..uur per dag is voldoende)
asvalt is ideaal hoor..
mooi vlak en lekker hard...
wanneer je de pezen goed gehard hebt kunnen ze wel wat hebben op ruiger gebied (bos ...hei...)
aangespannen train je wel de rug minder...
geeft meer kans op rug-pijn voor je diertje.
wat opzich logisch is als je tydens je trail erop zit 5-6 uur per dag.
wat betreft je zadel..ik rijd western...juist ivm de ruime bepakkings mogelijkheden.
gewicht kan een paard goed hebben..
tipje voor sterke rugspieren van je dier...
als je toch traint op het hard met stappen ivm de pezen..loop hem veel aan de teugel..hierdoor gebruikt hij zijn rug optimaal en zullen zn spieren getraint worden.
coydog schreef:Ik had altijd een leren veter bij me om mijn pols, handig voor meerdere doeleinden
En een mes, misschien is zo'n speciaal ruitermes een idee?