Het modellentopic gaat shooten! Fotograven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

This_is_me

Re: Het modellentopic gaat shooten! Fotograven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:43

mm tja als je dat echt zou willen dan zou je natuurlijk een prof fotograaf moeten regelen. Maar dat kost ook wel wat centjes als ie een hele dag (of een gedeelte vd dag) bij jullie aan het zwembad moet zitten.

Ik denk dat de geen die foto's willen maken dat gewoon moeten doen, Het was toch een meeting om elkaar eens beter te leren kennen ipv alleen maar van een foto?? En dan een groeps "shoot" door een aantal fotografen.. (en wie daar zin en tijd voor heeft een shoot bij het zwembad oid??) dat is wat ik er van begrepen heb. Dus wat maakt het dan uit wie er welke foto;s maakt?? Als iemand geen mooie foto;s maakt dan laat je je toch niet door die persoon op de foto zetten/ en zo wel ben je niet verplicht om die te kopen. Toch?

En natuurlijk is het niet de bedoeling om ruzie te trappen... Maar tja met alle meiden onderling kan het best wel eens uitlopen op een ruzie hier en daar hahahahha.. Kun je dus niet vroeg genoeg bij zijn haha Haha!

Edit: zie nu dat er wel degelijk bedoelt was dat er geshoot ging worden.. Ik dacht enkel gemeet Haha! Sorry!!!!! Dan heb ik het al die tijd verkeerd begrepen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:46

This_is_me schreef:
mm tja als je dat echt zou willen dan zou je natuurlijk een prof fotograaf moeten regelen. Maar dat kost ook wel wat centjes als ie een hele dag (of een gedeelte vd dag) bij jullie aan het zwembad moet zitten.

Ik denk dat de geen die foto's willen maken dat gewoon moeten doen, Het was toch een meeting om elkaar eens beter te leren kennen ipv alleen maar van een foto?? En dan een groeps "shoot" door een aantal fotografen.. (en wie daar zin en tijd voor heeft een shoot bij het zwembad oid??) dat is wat ik er van begrepen heb. Dus wat maakt het dan uit wie er welke foto;s maakt?? Als iemand geen mooie foto;s maakt dan laat je je toch niet door die persoon op de foto zetten/ en zo wel ben je niet verplicht om die te kopen. Toch?

En natuurlijk is het niet de bedoeling om ruzie te trappen... Maar tja met alle meiden onderling kan het best wel eens uitlopen op een ruzie hier en daar hahahahha.. Kun je dus niet vroeg genoeg bij zijn haha Haha!

Edit: zie nu dat er wel degelijk bedoelt was dat er geshoot ging worden.. Ik dacht enkel gemeet Haha! Sorry!!!!! Dan heb ik het al die tijd verkeerd begrepen...

Daarnaast staat er al ten minste één prof. op de lijst met fotografen, *steekt vingertje in de lucht*
Is dus helemaal niet gezegd dat profs er per definitie veel geld voor willen hebben. En daarnaast zijn er ook veel amateurs die hele aardige/goede foto's maken met hun instapmodelletje DSLR.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:56

ja das waar Haha!, zoals ik eerder al zei maakt het dus niet uit wie er nog meer foto's maken en of ze goed zijn of niet. want je geeft zelf al aan dat jij ook goede foto's kan maken. (of was daar het vingertje niet voor Haha!) Dus gaat helemaal goed komen

Nu alleen nog hopen op zonnig mooi zwembad weer. (en dat het zwembad af is natuurlijk..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:09

Vingertje was meer "kijk, hier zit zo'n prof die al aangeboden heeft te komen als ze op de afgesproken datum kan". Lachen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:37

haha oke dan had ik het goed... Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:38

Zo wat een discussie over prof zijn. En amateurs hebben niet alleens instapmodellen SLR's Knipoog . Een goede vriend zei op deze discussie: "Wat maakt je nu een prof?" veel foto's maken en goede foto's maken of je geld er echt mee verdienen Knipoog . Dus verschillen in pro en amateur kunnen we maar beter achterwegen laten. Knipoog

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:44

Goed gezegd Vero!

Tim: Volgens mij was het ook gewoon bedoeld als een meeting hoor! Ik wil iedereen wel eens zien! En trouwens.. al doen we groepsfoto zal ik ze toch wel verzieken dus Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen

Maar mij komt ook 26 augustus het beste uit! wat als we nou allebei de data's vrij houden! hebben we ook nog beetje speling met het weer!

Niemand die visagie of haar kan? Volgens mij moeten pro-fotograven toch ook wel wat van make-up afweten of niet?

Als iedereen dan gwn eigen make-up meeneemt zit je daar ook niet mee te hannessen... Clown

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:48

hey meiden.. uhm ik zou best wel de visagie willen doen.. en styling..
werk in de DA Drogisterij.. dus moet er wel wat van af weten he Pling

dan ga ik dus mee als model.. en visagie of styling..

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:52

kashmira schreef:
hey meiden.. uhm ik zou best wel de visagie willen doen.. en styling..
werk in de DA Drogisterij.. dus moet er wel wat van af weten he Pling

dan ga ik dus mee als model.. en visagie of styling..

Jaa goed idee! We kunne zo een grote stapel kleding meenemen en dan ook dingen van elkaar aandoen! Iemand die een groter maatje dan 36 toevallig heeft? Clown

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:09

Yep... ik heb maat 36/38.
maar waar gingen we die meeting houdfen ?

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:28

hey meiden.. en nog een vraag.. de make up wil ik best doen... is het dan de bedoeling dat ik zelf make up mee neem?? of neemen jullie die zelf mee>?
en styling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:07

verography schreef:
Zo wat een discussie over prof zijn. En amateurs hebben niet alleens instapmodellen SLR's Knipoog . Een goede vriend zei op deze discussie: "Wat maakt je nu een prof?" veel foto's maken en goede foto's maken of je geld er echt mee verdienen Knipoog . Dus verschillen in pro en amateur kunnen we maar beter achterwegen laten. Knipoog

Nou ja, er zijn dus zát amateurs met een D70, 300D, 350D, 400D. Ik ken zelfs genoeg amateurs met een 30D en zelfs ééntje met een 1D II. Wat mij betreft ben je prof wanneer je er je werk van hebt gemaakt. Er zijn genoeg mensen die het doen als hobby, en die dus amateur zijn, maar die práchtige foto's maken met soms ook de meest prachtige set body + lenzen + overige...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 23:09

sologirl schreef:
Niemand die visagie of haar kan? Volgens mij moeten pro-fotograven toch ook wel wat van make-up afweten of niet?

Als iedereen dan gwn eigen make-up meeneemt zit je daar ook niet mee te hannessen... Clown

Beetje poederen kan ik sowieso wel inderdaad, wel zo handig om dat als fotograaf te kunnen. Maar het echte schminkwerk (lees: oogschaduw, eyeliner, lippen etc) laat ik liever aan een ander over... Anders kom je als fotograaf niet meer aan het fotograferen toe. En wat ik ook nog wel eens heb gehad, doe je ook even wat make-up voor iemand, ben je er niet helemaal tevreden over, loop je je vervolgens op de foto's aan de make-up die-je-zelf-hebt-aangebracht te ergeren.... Knipoog

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:36

Nouks schreef:
Nou ja, er zijn dus zát amateurs met een D70, 300D, 350D, 400D. Ik ken zelfs genoeg amateurs met een 30D en zelfs ééntje met een 1D II. Wat mij betreft ben je prof wanneer je er je werk van hebt gemaakt. Er zijn genoeg mensen die het doen als hobby, en die dus amateur zijn, maar die práchtige foto's maken met soms ook de meest prachtige set body + lenzen + overige...

Niet helemaal waar..
Iemand die als hobby fotograveert kan best eerder wel in fotografie gewerkt hebben of een opleiding ervoor te hebben.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 01:37

26 augustus komt mij ook goed uit.

25ste heb ik al een fotoshoot..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:47

Sammiej schreef:
[***] schreef:

Niet helemaal waar..
Iemand die als hobby fotograveert kan best eerder wel in fotografie gewerkt hebben of een opleiding ervoor te hebben.

Kan, maar in de meeste gevallen niet, en in de gevallen die ik bedoel ook niet. Mijn punt is gewoon dat er zát amateurs zijn met hele leuke camera's, die ook hele leuke foto's kunnen maken.

ama·teur (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die een ambacht, kunst of sport uit liefhebberij en niet beroepsmatig beoefent => hobbyist, liefhebber

pro·fes·si·o·nal (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die een ambacht, kunst of sport beroepsmatig beoefent

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:23

Nou is dat ook weer duidelijk

Ik sluit mij aan bij het geen gezegd is over de make-up... Zal daar zelf eest een complete cursus voor moeten volgens hahah. Kmaak mijzelf al bijna niet eens op. Laat staan dat ik dat bij andere zou moeten doen. Ieder zn vak toch? Dat laten we dus gewoon doen door de mensen die er verstand van hebben..

Zondag de 26.. Kzet het in de agenda... Haha!

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:29

ik ben dan nog op vakantie jammer Hamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 10:52

26 augustus? Hmmmm, weet nog niet zeker of ik dan kan, ik moet dat weekend fotograferen op een festival... Nou ja, jullie horen het nog Lachen

myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:55

*propt zich weer even het topic binnen

kent niemand mensen die graag en goed kunnen opmaken? lijkt me wel leuk, een speciaal hoekje daarvoor ofzo Haha!?

myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:55

ik ga morgen ff kijken welke datum ik nou precies kan

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 09:58

Ik ga mee als fotograaf, mits ik kan die datum. Neem ook iemand mee voor de make up. Of een vriendin die visagiste is, of iemand anders die het ook vaak doet Lachen (als jullie dat goed vinden natuurlijk Knipoog )

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:29

myrthe schreef:
*propt zich weer even het topic binnen

kent niemand mensen die graag en goed kunnen opmaken? lijkt me wel leuk, een speciaal hoekje daarvoor ofzo Haha!?

Ik maak wel heel erg graag op! Maar niet dat ik het geweldig kan ofzo... Ik kan wel aan speciale begeleidingsboekjes komen via men pappas werk... Dus dan zou ik eventueel als niemand anders echt kan wil ik het wel doen... Maar ik kan het niet gewedlig ofzo hoor Tong uitsteken Bij mezelf ziet het er altijd wel goed uit Knipoog

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:08

Mr_Mikey schreef:
Ik ga mee als fotograaf, mits ik kan die datum. Neem ook iemand mee voor de make up. Of een vriendin die visagiste is, of iemand anders die het ook vaak doet Lachen (als jullie dat goed vinden natuurlijk Knipoog )

oh leuk Haha! klinkt goed

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:17

Klinkt goed mr. mickey!