Nieuwe boktrit omgeving Diepenveen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Nieuwe boktrit omgeving Diepenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:26

jesperlover schreef:
happsaki;Ja je moet zeker weten dat je kunt. Anders gewoon niet ;)

Mijn shet is bomproef en we hebben zelfs met voetbal (toen nederland wk moest spelen) hebben we zelfs met zo'n dikke toeter achterop het wagentje lopen toeten Clown en hij schrok niet! Als de rest aan de kletter gaat is idd niet fijn (als ze het zeggen: oke Knipoog ) Maar als ik erop voorbereid ben met Basje dan houd ik hem wel.. ben ik niet voorbereid, dan houd ik hem écht niet

Maar heb wel zin in de Puzzelrit

Joyce: Ik zal m'n nr volgende keer via pb geven Knipoog ! Wist dit niet Bloos maar nu wel Knipoog

Bedoel je een andere rit? Volgens mij werd dit geen puzzelrit namelijk Knipoog

En wat betreft jouw reactie op huppsaki; mij gaat het er niet om dat ze zeker moet kunnen, maar om het feit dat het betreffende paard niet genoeg verkeersmak is.... Ik vind het gewoon totaal onverstandig, en heb voor mezelf liever niet dat zo'n paard mee op rit gaat; schrikt er één, dan is er een aannemelijke kans dat de rest daarvan aan de kletter gaat. Dit risico heb je altijd wel in groepsverband, maar in dit geval is die kans aanzienlijk groter.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 17:27

Edit: Sorry, dubbelpost Knipoog

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 17:40

Ik heb liever geen paard mee die niet verkeers mak is....te gevaarlijk. Zie liever niet de hele groep op de kletter gaan!

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 18:21

Ze is niet NIET verkeersmak.
Ze is enorm lief voor een 4 jarige.. En op buitenrit is ze altijd enorm lief. het enigste wat we afvragen is of ze de trailer ingaat, en of daar geen allemachtige drukke weg is.. gewone weggetjes reageert ze helemaal niet raar op.. maar als auto's gaan toeteren,,extra hard gas geven etc. dan vind ze het weer wel wat eng. En ik snap dat jullie geen paard mee willen hebben die NIET verkeersmak is..
Maar ik haak dan af. als jullie m'n paardje niet meewillen.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:21

Je praat jezelf HEEL erg tegen! Eerst was het niet verkeersmak en nu 'En op buitenrit altijd enorm lief' Je praat jezelf ontiegelijk tegen!
Geen zin meer om hierover in discussie te gaan sorry. Overophouden nou! Lachen ..

Maar mensen ik heb er zin in *LOL* !

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 22:02

amen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 00:56

HupsSakii schreef:
Ze is niet NIET verkeersmak.
Ze is enorm lief voor een 4 jarige.. En op buitenrit is ze altijd enorm lief. het enigste wat we afvragen is of ze de trailer ingaat, en of daar geen allemachtige drukke weg is.. gewone weggetjes reageert ze helemaal niet raar op.. maar als auto's gaan toeteren,,extra hard gas geven etc. dan vind ze het weer wel wat eng. En ik snap dat jullie geen paard mee willen hebben die NIET verkeersmak is..
Maar ik haak dan af. als jullie m'n paardje niet meewillen.

Jammer dat je het op deze manier op vat, in plaats van verstandig na te denken. Het is niet puur 'omdat we je paardje niet mee willen hebben'. Maar ik in ieder geval vind mijn eigen veiligheid ( Hélemaal als aanspanning zijnde ) én die van de anderen belangrijk, zelfs belangrijker dan misschien een leuk paardje en leuk iemand erbij op rit, maar die eigenlijk niet met zekerheid kan zeggen dat het paard verkeersmak is.

En ja, voor de zoveelste keer, je spreekt jezelf al weer tegen. Sorry, misschien dat andere bokkers in een ander meeting-topic geen moeite hebben met een (hoe wil je het noemen, half verkeersmak, niet verkeersmak, wel verkeersmak???)... paard.
Verkeersmak maken hoort gewoon bij de opvoeding en het inrijden van je paard. En natuurlijk hoef je niet te verwachten dat je paard zoals bijvoorbeeld de mijne zonder op te kijken langs een gigantisch grote, ronkende tractor loopt.

Maar ik krijg gewoon weg de indruk dat je (misschien onbewust) je overal onderuit aan het praten bent. Knipoog

En ik wilde nog even iets opmerken: Hoe LIEF een paard ook is, een LIEF paard hoeft nog géén verkeersmak paard te zijn. Mijn shethengsten zijn superlief (nahja, éne is een krengetje soms, maar dat terzijde) maar zéker niet verkeersmak, die zijn nl. nog als jaarling en twenter in opvoeding, en ik ga ze echt niet laten rijden of voor de kar zetten en dán in groepsverband rijden als ik niet met zekerheid kan zeggen dat ze verkeersmak zijn. Voor mijn eigen veiligheid niet, voor hunzelf niet, en al hélemaal niet voor de andere mede-ruiters/aanspanningen.

Snap best dat je het niet leuk vind, boktritten zijn nu eenmaal super leuk, maar als je na allerlei uitleg hier het nog niet snapt, ja sorry, maar dan ben je echt onveilig en onverstandig bezig, en denk je totaal niet aan de veiligheid van andere mensen, van jezelf, en van je paardje.

Lachen Wel meen ik serieus dat je het beste lekker aan het werk kunt met je paardje om hem verkeersmak te maken, desnoods met 1 ander paard dat bomproof is. Heb je dat voor elkaar, dan kun je eens aan boktritten gaan denken. In ieder geval veel succes gewenst daar mee Knipoog

Edit: paar typefoutjes weggehaald Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 01:03

@ Lindsey: Ik zal ook er over op houden, wilde alleen nog even bovenstaande toevoegen, nu heb ik alles gezegd wat ik hierover wilde zeggen. Bedoel het ook hélemaal niet gemeen tegen Huppsaki, hoop alleen dat ze onder ogen gaat zien dat het niet super verstandig is waar ze mee bezig is Lachen

En ja, ik heb er ook super zin in Lachen
Hopen dat het weer mee zit; als het in ieder geval maar droog is en er af en toe een zonnetje schijnt, vind ik het al geweldig. Een dag als gisteren (zondag) en vandaag (maandag) is natuurlijk prachtig, maar wel een hoge eis Haha!

En mensen; schrik niet, want Otje staat letterlijk op ontploffen, zo dik is ze nu. Past bijna niet meer tussen de bomen Clown

Edit: en achja, al regent het af en toe; ik ben inmiddels zó eigenwijs en volhardend geworden dat ik als ik écht wil rijden, gewoon door de plassen, kou, regen etc. ga rijden, zonder mokken... Toch, Mirjam?! Clown Tong uitsteken

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 07:17

Hoezo zou ik al deze uitleg niet snappen ?
Jij zit nu te denken dat ze ''Lief'' Maar niet verkeersmak is.. Zo komt het in mij over in iedergeval Knipoog
Ze is Enorm lief. Maar ook gewoon voldoende verkeersmak ! een 23 jarig paard kan toch ook maar 80% verkeersmak zijn ? Dat ze nergens voor bang is,,maar als er opeens een auto hard toetert,,enorm hard gas neemt,,of het is bij wijze van spreke de ''snelweg''.. Het zijn toch levende wezens.. Ze kunnen allemaal,,overal van kunnen schrikken.
Hoe verkeersmak zown beestje is..
En mischien probeer ik er wel volgensjou overal onderuit te praten,,maar dat mag ik toch eerlijk waar best doen als ik het niet met je eens ben ?
Jij hebt mijn paard nog nooit gezien !
Hoe kan je dan weten dat ze opeens weer bij wijze van spreken al schrikt van een hond die vanaf 10 meter afstand naar je toe rent,en de rest van de groep ook meteen te knetter slaat..?
Mischien is ze wel bij iets de enigste pony die niet direct schrikt.. (niet dat dat snel gebeurt als enigste pony..het zijn kuddedieren..)
En ik weet enorm goed hoe verkeersmak ze is.. ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat ze toeterende auto's,,enorm drukke wegen,,een hond die tussen haar benen gaat staan bij wijze van spreken etc. t nog best wat eng vind.. Ze is er nog nooit vandoor gegaan.. Nog nooit gesteigerd etc. niet dat deze 2 dingen veel aangeven,,maar ze is echt wel een heel aantal keertjes op buitenrit gegaan. en als een paard bij een harde motor even zijn hoofd omgooit,,of bij een toeterende auto even een snelle,,korte schrikreactie geeft... Dat kan zelfs de pony doen die 100% verkeersmak is..
Maar ik hou op met hier steeds op reageren..

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:15

oke gelukkig, zijn jullie daar ook weer vanaf Lachen

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:43

Lachen !
Maar ne nemen dus wat eten en drinken mee, en dan kunnen we het bij Ceciel en Joyce in de trailer leggen Lachen .. ?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:51

niet in de trailer lins; die heb ik niet Tong uitsteken Ik kom gewoon rijdend met otje naar ceciel toe, dan rijden we samen naar het vertrekpunt, maken we een rit, en dan rijd ik gewoon weer terug naar schalkhaar. Als ze 6 a 7 uur op pad kan, dan kan ze dat ook wel Lachen

Je kunt de spullen kwijt bij mij of ceciel in het koetsje Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:56

Dat bedoel ik Clown Typte even verkeerd Bloos Haha! ..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 16:07

Knipoog maakt niet uit Lachen

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 16:56

FRANSE KAAS!!!! haha

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 16:56

oh ik dacht dat ik las: Wat nemen we te eten mee?

Naja voor mij dus lekkere stink kaas Tong uitsteken

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:16

Ach mir, toch niet op een boktrit? Tong uitsteken hahaha. Ik weet niet; denk voor mij wat broodjes, wat drinken, en natuurlijk CHOCOLA! Haha!

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:03

Eumz mensen, heb denk ik slecht nieuws..
De reis naar denemarken (uitwisseling) is verzet naar 15 april Boos!
Maar weet niet of ik nu dus 's avonds erheen ga of 's morgens.. Verward Even afwachten dus Ja Maar hopenlijk 's avonds, dan kan ik nog gewoon mee...

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:04

Oke,
Anders wel jammer! Maar we zien wel! Hopen dat je savonds vertrekt Ja ..

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 21:08

ja idd.. baal er wel van.. maarja, tis niet anders Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 00:55

Hmm, achja Knipoog We hopen op 's avonds, en ach ja, anders ben ik dan de enige aanspanning Knipoog Ik kan dan wel veel meenemen achterin de kar, maar niet kílo's aan spullen per persoon, als iedereen daar even rekening mee houd komt het helemaal goed, mocht het toch zo zijn dat ceciel er niet bij kan zijn Knipoog

Maar, laten we het beste er van hopen Knipoog

Ceciel, ga je met school op uitwisseling naar denemarken? Is leuk joh, zo'n uitwisseling, heb ik ook ooit in 3vwo gedaan, naar engeland, newcastle. Hoezo is het ineens verzet?

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:11

Ja Ceciel! Jammer! Ik zou het ook wel snel willen weten anders kan ik niet mee.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:58

@ Martine; hoezo, ga je met ceciel mee oid? dat je anders niet zou kunnen? Knipoog

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:03

Vanwege Shannon, Shannon zit met die astma en doe het haar niet aan om mee te gaan. Ten eerste het is voor haar niet fijn, en ik houd jullie er mee op Clown .. Dus was de planning ik gewoon op Fire, en Martien met Ceciel mee op de wagen, Martine en ik wisselen dan ook een keer af zeg maar.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:40

oooh zo Knipoog Dus martine en jij afwisselend als 'passagier'.

Naja, ik kijk nog even of ik mijn buurmeisje mee neem (bijrijdster ook van Otje), maar mocht dat niet het geval zijn, kan er altijd nog een passagier bij mij op de bok Knipoog