HupsSakii schreef:Ze is niet NIET verkeersmak.
Ze is enorm lief voor een 4 jarige.. En op buitenrit is ze altijd enorm lief. het enigste wat we afvragen is of ze de trailer ingaat, en of daar geen allemachtige drukke weg is.. gewone weggetjes reageert ze helemaal niet raar op.. maar als auto's gaan toeteren,,extra hard gas geven etc. dan vind ze het weer wel wat eng. En ik snap dat jullie geen paard mee willen hebben die NIET verkeersmak is..
Maar ik haak dan af. als jullie m'n paardje niet meewillen.
Jammer dat je het op deze manier op vat, in plaats van verstandig na te denken. Het is niet puur 'omdat we je paardje niet mee willen hebben'. Maar ik in ieder geval vind mijn eigen veiligheid ( Hélemaal als aanspanning zijnde ) én die van de anderen belangrijk, zelfs belangrijker dan misschien een leuk paardje en leuk iemand erbij op rit, maar die eigenlijk niet met zekerheid kan zeggen dat het paard verkeersmak is.
En ja, voor de zoveelste keer, je spreekt jezelf al weer tegen. Sorry, misschien dat andere bokkers in een ander meeting-topic geen moeite hebben met een (hoe wil je het noemen, half verkeersmak, niet verkeersmak, wel verkeersmak???)... paard.
Verkeersmak maken hoort gewoon bij de opvoeding en het inrijden van je paard. En natuurlijk hoef je niet te verwachten dat je paard zoals bijvoorbeeld de mijne zonder op te kijken langs een gigantisch grote, ronkende tractor loopt.
Maar ik krijg gewoon weg de indruk dat je (misschien onbewust) je overal onderuit aan het praten bent. 
En ik wilde nog even iets opmerken: Hoe LIEF een paard ook is, een LIEF paard hoeft nog géén verkeersmak paard te zijn. Mijn shethengsten zijn superlief (nahja, éne is een krengetje soms, maar dat terzijde) maar zéker niet verkeersmak, die zijn nl. nog als jaarling en twenter in opvoeding, en ik ga ze echt niet laten rijden of voor de kar zetten en dán in groepsverband rijden als ik niet met zekerheid kan zeggen dat ze verkeersmak zijn. Voor mijn eigen veiligheid niet, voor hunzelf niet, en al hélemaal niet voor de andere mede-ruiters/aanspanningen.
Snap best dat je het niet leuk vind, boktritten zijn nu eenmaal super leuk, maar als je na allerlei uitleg hier het nog niet snapt, ja sorry, maar dan ben je echt onveilig en onverstandig bezig, en denk je totaal niet aan de veiligheid van andere mensen, van jezelf, en van je paardje.
Wel meen ik serieus dat je het beste lekker aan het werk kunt met je paardje om hem verkeersmak te maken, desnoods met 1 ander paard dat bomproof is. Heb je dat voor elkaar, dan kun je eens aan boktritten gaan denken. In ieder geval veel succes gewenst daar mee 
Edit: paar typefoutjes weggehaald