23-2-07 excursie paardenslachterij nijkerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: 23-2-07 excursie paardenslachterij nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:25

japielover schreef:
mensen ik wil nog steeds mee maar wat doen de mensen die tot station nijkerk kunnen komen hoe komen we dan bij het slachthuis

Met zijn allen een tijd daar af spreken (mensen die dus met ov komen) bij het station en dan gezamenlijk er naar toe lopen? ik weet niet of het lang duurt om er lopend naar toe te komen?

Verder probeer ik om gewoon met de auto te komen, maar aangezien ik dan één v/d auto's van mijn ouders mee moet nemen, moet ik even kijken tegen die tijd of dat kan, of ze hem zelf niet nodig hebben Knipoog

Is 't mogelijk dan ga ik met de auto, is dit niet mogelijk dan ga ik denk ik met ov, da's voor mij doordeweeks gratis Lachen

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:44

omg promessa en ik moeten hier al om half 7 weg hahahaha weet je hoe vroeg Tong uitsteken

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:45

japielover schreef:
mensen ik wil nog steeds mee maar wat doen de mensen die tot station nijkerk kunnen komen hoe komen we dan bij het slachthuis

hei is best te lopen van het station, denk een kwartiertje zoiets, richting centrum lopen, dan iets rechts aanhouden, t is vlakbij het stadhuis, naast de tango

grtz sas

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 22:49

naam ........................woonplaats..........vervoer
1 Crossmonster ..............Heesch...............met zachtblauw
2 Ma_rie_tje...................Voorschoten........ OOTOOO
3 Prrrr...........................Hilversum.............motor (1 plaats vrij - voor niet-kou-lijders )
4 timokyana...............Meer (belgie)/Breda..met de toettoet (onder voorbehoud ivm wel/niet vrij zijn op de vrijdag)
5 ElCamino.....................Naarden..............auto
6 Nessah.......................Leiden.................met ma_rie_tje mee
7 Mallemien......................Gouda................Met bastiaantje met de auto.
8 door_...........................Veenendaal..........met de auto (er rijdt ws al iemand mee uit renswoude,Garmana op bokt, evt. iemand uit omgeving nog welkom op mijn krappe achterbank)
9 Ellebel..........................Utrecht...............hoop auto te regelen en anders OV of met iemand mee
10 Garmana......................Renswoude...........rijd met door_ mee (tnx alvast )
11 Zachtblauw...................Eindhoven...........ootoo
12 roossie22....................utrecht................auto(3 plaatsen vrij)....vrijdag tot 13.00 uiterlijk muv de 26, ik ben dan op vakantie)
13 Kimmy_girl....................Ridderkerk....................Openbaar vervoer of met iemand mee?
14 Samirah................Winterswijk...................openbaar vervoer of met iemand mee.
15 Promessa......................Ridderkerk..............Auto'TJE 2-3 plekjes vrij..
16 passiejj........................Den Bommel............rijdt met charlie_ mee
17 Charlie_.......................Zuid-Beijerland.........Auto, Passiejj rijdt mee.
18 NatassJa......................Oude-Tonge............Onder voorbehoud.. (of ik met iemand kan
meerijden)
19 JoyCiej007....................Deventer/Groningen.... Onder voorbehoud (auto/openbaar vervoer) Evt. met vriendin, = niet zeker.
20 Patsur..............................Wassenaar.................met ma_rie_tje mee
21 kiwiko..............................delft............... kunnen mensen mee
22 japielover......................amersfoort................openbaarvervoer of met iemand mee
23 Inky_devil.......................Kwintsheul (naast den haag).. Eigen auto evt mensen mee.
24 PeruaansePas...............Groningen ....................nog 3 plaatsen over in de auto!!! Wil carpoolers meenemen
25 _ro0sj_ ....................Gelderland......................Heeft nog geen vervoer iemand nog plek?

Edit @ door_ Kan ik nog met jou mee of niet? of zit je al vol?

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:09

heey heey
Ik wens jullie succes, ik kom wel vaker in de slachterij nou het valt echt reuze m ee hoor;) als je eigen paardje d'r maar niet hangt, maar 't is niet schokkend.. En de mens moet toch ook eten? Bloos Clown

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:20

Voorlopig zit de lijst nu dus vol (zouden tot de 25 gaan).
Mochtje dus op delijst staan,en nu alweten dat je niet kan of niet wil,haal je zelf er dan dus even af, dan kunnen er nog andere mensen mee~!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:21

Leo_ke schreef:
Moderatoropmerking:
In het voorgaande topic had ik verzocht om geen reacties te plaatsen over het wel of niet eens zijn met deze meeting.. Lachen

De slacht/ inslapen discussie kan elders op Bokt ook gevoerd worden. Een meetingtopic is daarvoor niet de juiste plaats. Ik denk dat de mensen die aan de meeting meedoen goed voor zichzelf hebben kunnen beslissen dat ze heen willen gaan.

Zie mijn eerdere modopmerking, ik heb enkele berichten verwijderd.
Nogmaals het verzoek dit topic te beperken tot afspraken en regelzaken m.b.t. de meeting.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 12:22

russel, beetje zielig hoe je reageerd, mod's hebben al meerdere malen hier vermeld dat dit geen discussie topic is.
en wij hebben niets te maken met de reden waarom een paard geslacht word,dus die discussie is helemaal uit de lucht gegrepen.

nogmaals dus , voor alle mensen die niet kunnen lezen :

wij gaan met een stel bokkers "gezellig" kijken hoe het er bij een goede paardenslachterij aan toe gaat.
waarom??
nou, omdat wij vast vooruit denken, wij willen allemaal een goed overdachte keuze maken als ons paard helaas aan het eind van zijn leven is, en dit zal om een uiterst goede reden zijn, dwz slijtage, ziekte, gebreken met pijn, etc.

oftewel,wij zijn reeel, als ons paard iets krijgt wat niet beter kan worden en voor hem of haar geen pijnloos leven meer mogelijk is, dan moeten we de keuze maken, inslapen of slacht.

nu hebben de meesten van ons allicht wel eens meegemaakt hoe een paard wordt ingeslapen, en daarna wordt afgevoerd.
nu willen wij ook de andere manier van inslapen gaan bekijken,
want is het wel zo erg als dat wij denken ??

wij willen de keuze kunnen maken, en achter die keuze moeten ervaringen staan, en dat is dus wat wij doen,
wij gaan kijken dat als wij de keuze moeten maken, we weten welke het wordt.

wordt alleen erg moe van mensen die niet lezen, en die niet onze vorige topics hebben gevolgt, beetje jammer .

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:38

crossmonster schreef:
russel, beetje zielig hoe je reageerd, mod's hebben al meerdere malen hier vermeld dat dit geen discussie topic is.
en wij hebben niets te maken met de reden waarom een paard geslacht word,dus die discussie is helemaal uit de lucht gegrepen.

nogmaals dus , voor alle mensen die niet kunnen lezen :

wij gaan met een stel bokkers "gezellig" kijken hoe het er bij een goede paardenslachterij aan toe gaat.
waarom??
nou, omdat wij vast vooruit denken, wij willen allemaal een goed overdachte keuze maken als ons paard helaas aan het eind van zijn leven is, en dit zal om een uiterst goede reden zijn, dwz slijtage, ziekte, gebreken met pijn, etc.

oftewel,wij zijn reeel, als ons paard iets krijgt wat niet beter kan worden en voor hem of haar geen pijnloos leven meer mogelijk is, dan moeten we de keuze maken, inslapen of slacht.

nu hebben de meesten van ons allicht wel eens meegemaakt hoe een paard wordt ingeslapen, en daarna wordt afgevoerd.
nu willen wij ook de andere manier van inslapen gaan bekijken,
want is het wel zo erg als dat wij denken ??

wij willen de keuze kunnen maken, en achter die keuze moeten ervaringen staan, en dat is dus wat wij doen,
wij gaan kijken dat als wij de keuze moeten maken, we weten welke het wordt.

wordt alleen erg moe van mensen die niet lezen, en die niet onze vorige topics hebben gevolgt, beetje jammer .

Helemaal mee eens, dat gezeur steeds.... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:17

Ik zie dat de lijst al vol is en las ook dat jullie tot 25 zouden gaan. Mochten er nou toch nog zoveel mensen afvallen dat er plaats over is, zou ik ook wel graag meegaan!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 15:13

Zo, ik heb net ff vrij gevraagd. Slim he, eerst afspraken maken en dan pas vrij vragen haha. Maar ik wist wel dat dat geen probleem zou zijn.

Ik denk alleen wel dat wij heeeeel erg vroeg uit bedje moeten. Ik sta normaal om 6 uur op, maar weet niet of dat vroeg genoeg is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 15:24

het zal voor mij wel wennen zijn, ik slaap elke dag iuit

maar dat is ook alles behalve leuk, telkens als ik iets meer wil gaan doen, sputtert mijn arm tegen, en doet hij gelijk weer ontzettend zeer Boos!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:15

ik heb nog niet eens vrijgevraagd Tong uitsteken
was ziek vorige week, en die week ervoor was er een netwerk probleem waardoor ik de persoon die daar over gaat niet kon mailen.
Ik krijg toch wel vrij Tong uitsteken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:53

is 8.00 - 8.30 nu de definitieve tijd dat we daar moeten zijn?
dan kan ik kijken hoe laat ik hier weg moet en pb'en met degene die mee rijdt:)

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:07

Door_ regeert niet wie komt er langs of woont dicht bij Ede met wie ik anders mee kan rijden?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:00

_Ro0sj_ schreef:
naam ........................woonplaats..........vervoer
1 Crossmonster ..............Heesch...............met zachtblauw
2 Ma_rie_tje...................Voorschoten........ OOTOOO
3 Prrrr...........................Hilversum.............motor (1 plaats vrij - voor niet-kou-lijders )
4 timokyana...............Meer (belgie)/Breda..met de toettoet (onder voorbehoud ivm wel/niet vrij zijn op de vrijdag)
5 ElCamino.....................Naarden..............auto
6 Nessah.......................Leiden.................met ma_rie_tje mee
7 Mallemien......................Gouda................Met bastiaantje met de auto.
8 door_...........................Veenendaal..........met de auto (er rijdt ws al iemand mee uit renswoude,Garmana op bokt, evt. iemand uit omgeving nog welkom op mijn krappe achterbank)
9 Ellebel..........................Utrecht...............hoop auto te regelen en anders OV of met iemand mee
10 Garmana......................Renswoude...........rijd met door_ mee (tnx alvast )
11 Zachtblauw...................Eindhoven...........ootoo
12 roossie22....................utrecht................auto(3 plaatsen vrij)....vrijdag tot 13.00 uiterlijk muv de 26, ik ben dan op vakantie)
13 Kimmy_girl....................Ridderkerk....................Openbaar vervoer of met iemand mee?
14 Samirah................Winterswijk...................openbaar vervoer of met iemand mee.
15 Promessa......................Ridderkerk..............Auto'TJE 2-3 plekjes vrij..
16 passiejj........................Den Bommel............rijdt met charlie_ mee
17 Charlie_.......................Zuid-Beijerland.........Auto, Passiejj-NatassJa rijden mee.
18 NatassJa......................Oude-Tonge............Rijdt met Charlie_ mee
19 JoyCiej007....................Deventer/Groningen.... Onder voorbehoud (auto/openbaar vervoer) Evt. met vriendin, = niet zeker.
20 Patsur..............................Wassenaar.................met ma_rie_tje mee
21 kiwiko..............................delft............... kunnen mensen mee
22 japielover......................amersfoort................openbaarvervoer of met iemand mee
23 Inky_devil.......................Kwintsheul (naast den haag).. Eigen auto evt mensen mee.
24 PeruaansePas...............Groningen ....................nog 3 plaatsen over in de auto!!! Wil carpoolers meenemen
25 _ro0sj_ ....................Gelderland......................Heeft nog geen vervoer iemand nog plek?

Mallemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:20

Volgens mij zou er nog iemand naar Van Veen bellen ivm de hoeveelheid paarden.
Persoonlijk denk ik als er weinig paarden zijn half 9 wel erg laat is. Zelf denk ik om daar uiterlijk tussen half 8 en 8 uur te zijn, maar als er veel zijn zou het rond half 9 ook wel kunnen denk ik.
Wie zou er nog bellen en wanneer horen we de def.tijd, dan kan iedereen even plannen hoe laat weg te gaan, zal voor velen van ons wel een vroegertje worden Dromen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:23

Van Veen had zelf toch gezegd tussen 8 en half 9.

Ik zorg gewoon dat ik daar rond 8 uur ben... mooie tijd vind ik zelf.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 13:52

Ik heb van veen gebelt. Hij zei zelf tussen 8 en half 9.
Ik bel hem de dinsdag er voor op om te vragen hoeveel paarden hij heeft. Hij weet dat niet ruim van te voren.

Hij zei zelf: als ik maar 5 of 6 paarden heb, dan hangen die om 9 uur al.

Ik ga nu dus niet bellen, dat heeft totaal geen nut.
en @ mallemien: ik heb een reistijd van ongeveer 1,5 uur, als ik er om half8 zou zijn, betekend dat dat ik uiterlijk om 6 uur weg moet rijden.... Denk dat er ook nog mensen zijn met misschien wel een langere reistijd dan dat ik heb.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 14:07

ma_rie_tje schreef:
Ik heb van veen gebelt. Hij zei zelf tussen 8 en half 9.
Ik bel hem de dinsdag er voor op om te vragen hoeveel paarden hij heeft. Hij weet dat niet ruim van te voren.

Hij zei zelf: als ik maar 5 of 6 paarden heb, dan hangen die om 9 uur al.

Ik ga nu dus niet bellen, dat heeft totaal geen nut.
en @ mallemien: ik heb een reistijd van ongeveer 1,5 uur, als ik er om half8 zou zijn, betekend dat dat ik uiterlijk om 6 uur weg moet rijden.... Denk dat er ook nog mensen zijn met misschien wel een langere reistijd dan dat ik heb.

Eh, tsjah, je moet er uiteindelijk ook wat voor over hebben, toch? Knipoog Bekijk het positief; bed uitkomen is moeilijk, maar ben je daar eenmaal klaar, koffie gedronken etc. en iedereen vertrekt weer richting huis, dan heb je nog een héle dag over Lachen Waar kun je die nou beter besteden als bij de paarden? Knipoog

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:47

daar ben ik het wel mee eens, maar als vanveen tegen mij aan de telefoon zegt tussen 8 en half 9, dan neem ik aan dat dat vroeg genoeg is, en dat half 8 dus niet nodgi is.
Kijk dat iederen probeerd om er om 8 uur te zijn, snap ik heel goed. Dat probeer ik ook, met file tijd ingecalculeerd ben ik er rond 8-en.

Voor mij een heledag om te besteden, als ik nu naar mn paard ga zit ik alleen maar te janken. Hij heeft een lymfebaan onsteking en erg veel pijn (krijgt pijnstillers, maar helpt alleen tegen het ergste) een dik been (echt giga dik, het vocht komt zelfs door zn huid heen). Ik kan niks voor hem doen, hij kan zn stal niet uit (kan net aan blijven staan) en hij wordt pislink als ik hem waar dan ook borstel of poets...

dus tja, soms kan je je dag beter besteden dan bij de paarden Knipoog
Ik ga er wel heen, da komt 2 of 3 keer op een dag nu (net hoe het met hem gaat) maar echt een dag zitten, dat wil ik nu niet (en we schieten er beide niks mee op)

Ik vind het gewoon ook zoooooooooo poedersuiker voor dat paard...

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:52

Ja, ik moet ook ERG vroeg wegrijden Knipoog...

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:54

We moeten ook ff telefoonnummers uitwisselen, Natas en Passiej, misschien wel handig. maar dat komt wel op msn anders...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 10:54

Zo, heb ff de reistijd bekeken. Maar klopt het dat dit het adres is: Havenstraat 3
3861VS Nijkerk gld?

Ik doe er dan zonder ophalen en files 1 uur en een kwartier over. Ik had minstens 2 uur verwacht namelijk.

@ crossmonster: kun je even je adres doorgeven en misschien je telnr? Dan kan ik even kijken hoever het is naar jou.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 10:59

foutje
Laatst bijgewerkt door CM_ op 10-02-07 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt