Nieuwe bokt-fotografen meeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:30

haha eerlijk gezegd heeft het niks met foto's te maken dus die komen er niet
Wel wil ik uiteraard jullie gemaakte foto's zien!!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:23

Het is heel stom, maar ik zit te twijfelen of ik de camera mee neem. Dan moet ik nl. weer rolletjes kopen en daarna ontwikkelen en wordt het wel een heel dure meeting. Daarbij kan ik dan ook niet zien wat de effecten van instellingen zijn (tenzij ik alles opschrijf). Dus missch. neem ik gewoon de simpele digi mee voor wat geinige foto's van de meeting op zich en kijk ik voor de technieken wel met jullie mee.............wat is wijsheid??

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 18:28

manzano schreef:
Het is heel stom, maar ik zit te twijfelen of ik de camera mee neem. Dan moet ik nl. weer rolletjes kopen en daarna ontwikkelen en wordt het wel een heel dure meeting. Daarbij kan ik dan ook niet zien wat de effecten van instellingen zijn (tenzij ik alles opschrijf). Dus missch. neem ik gewoon de simpele digi mee voor wat geinige foto's van de meeting op zich en kijk ik voor de technieken wel met jullie mee.............wat is wijsheid??

Ik begrijp je twijfel, met rolletjes kan het behoorlijk prijzig worden...

Weet je wat het is...bijna niemand van ons is nog echt professioneel en zeer ervaren volgens mij.
Dus ook wij proberen hier en daar wat dingen uit. En het echte resultaat is dan pas op de computer te zien. Want een foto echt goed beoordelen vanaf het LCD scherm is het ook niet.
Dan kan jij wel meekijken welke instellingen we gebruiken, maar weet je nooit of het ook daadwerkelijk goed is geweest.

Natuurlijk kan je wel een indicatie krijgen, maar je ik kan je dan haast eerder aanraden om de exif gegevens van foto's op internet (als het mogelijk is) te bekijken, leer je ook heel veel van.

Wat je wel kan doen is natuurlijk wat meespieken met de gekozen instellingen (overleggen, vragen stellen) en zelf met de wat simpelere digi je vooral concentreren op composities.
Dit heb ik één van de eerste meetings ook gedaan, ik had dan wel al deze camera, maar alleen met kitlens en de camera was net een maand in mijn bezit, dus ik kende de knopjes ook nog bijna niet
(natuurlijk heb ik die dag al heel wat knopjes leren kennen ).

Dimple

Re: Nieuwe bokt-fotografen meeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:59

Manzano, je mag ook wel wat pielen op mijn toestel hoor!

Maar ja, ik heb een Nikon en gaan Canon............of je dat wilt??

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:01

ieuw!!!! Dimple, dat is eng!!! Straks krijg ik uitslag ofzo

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:04

Pffff....dan niet hoor!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:15

Dimple schreef:
Pffff....dan niet hoor!

was maar een grapje hoor!! Vind het zelfs heel lief van je . Ik heb trouwens helemaal niks tegen Nikon. Heb er totaal geen ervaring mee eigenlijk De enige reden dat we een Canon willen is omdat we daar al een paar goeie lenzen van hebben.

Sannah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:22

Als je zelf een CF kaartje hebt (is dat ook voor de Nikon?) dan kan je bij diverse mensen wel wat uitproberen en zelf thuis je foto's bekijken!

daniel79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:32

Sannah schreef:
Als je zelf een CF kaartje hebt (is dat ook voor de Nikon?)

Manzano, zit er geen lichtmeter in je analoge camera? Zo niet, dan kun je gewoon 'spieken' bij de digitale medemens en hun instellingen overnemen.

Antoinette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 23:10

Sannah schreef:
Als je zelf een CF kaartje hebt (is dat ook voor de Nikon?) dan kan je bij diverse mensen wel wat uitproberen en zelf thuis je foto's bekijken!

Daar zat ik ook aan te denken inderdaad!
Kan je thuis gewoon de foto's bekijken...

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:23

Ik meld me ook af.
Het gaat heel slecht met mijn opa.
Daarom heb ik even geen behoefte aan een meeting...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:51

Jammer Amanda, volgende keer beter. Veel sterkte met je opa.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:12

Heel veel sterkte Amanda

Ik ga eens ff uitdokteren wat voor kaartjes we hebben. Vriend heeft nu de digi mee (is tevens mp3 speler nl), dus dat wordt vanavond.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:00

Bedankt
Volgende keer beter.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:45

Heeft iemand enig idee van de planning?? Om 11 uur verzamelen, dan naar World Press en dan????
Moet ik ook ff weten ivm boodschappen enzo

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:54

Daarna om 16.00 uur naar Bolle Jan, daarna eten bij Roses (Mexicaan) en daarna door het IT.

Leuke planning?

Nu ff serieus, ik maak het niet te laat. Probeer wel tegen 18.00 uur thuis te zijn (tenzij het erg gezellig is ) omdat ik natuurlijk nog steeds niet helemaal 100% beter ben. Ik heb nu een aantal betere dagen maar wil niet weer een terugval krijgen.
Daarbij is lang in cafe o.i.d niet voor mij weggelegd gezien de rook.
Dan leg ik zo het loodje.

Ik denk dat het e.a ook afhangt van het weer. Als het zo is als vandaag dan ben ik meer binnen dan buiten zal ik je zeggen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:58

We kunnen ook naar een coffeeshop met rookverbod
(kan zelf ook niet zo goed tegen rokerige cafe's) en idd met de kou is het ook geen feest buiten. Nou ja, merk het wel!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:26

Wij hebben trouwens SD kaartjes, dus dat gaat helaas niet.

daniel79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:33

Manzano, je mag anders wel 1 van mijn CF's lenen en die aan het einde van de meeting teruggeven? Kan ik je foto's naderhand naar je mailen? Is dat een idee/oplossing?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:08

He jongelui...........hebben jullie het weer gezien vandaag??

Wel ff hard duimen dat het morgen beter is hoor, anders blijf ik in mijn warme nestje liggen!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:34

Yup, ik heb het weer gezien :/

Gaan we het afblazen als het morgen ook zo slecht is of gaan we bikkelen? Ik bedoel: een beetje regen kan ik hebben hoor, maar mijn camera al een stuk minder.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:39

Ik hoop inderdaad voor jullie dat het weer een beetje mee gaat zitten, hier waait het echt ontzettend hard nu en de hoeveelheid regen is ook niet echt normaal. Ik zal duimen voor jullie dat het morgen beter word (volgens mij hebben ze wel zo ongeveer hetzelfde weer opgegeven als vandaag )

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 12:33

Damn, ik zit te balen hier...het moet wel doorgaan!

Er schijnt sneeuw onderweg te zijn en dat zou ik wel heel gaaf vinden. Als er soms een (sneeuw)bui is kan je af en toe nog schuilen/opwarmen. Maar als het net zoals nu is...zie ik het niet positief in.

Maar wanneer hakken we de knoop door? Vorige keer dat we naar artis gingen zag het er ook niet positief uit. Jos, Sannah, Quarterhorse en ik zijn gewoon gegaan en toen bleek het alles mee te vallen!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:43

daniel79 schreef:
Manzano, je mag anders wel 1 van mijn CF's lenen en die aan het einde van de meeting teruggeven? Kan ik je foto's naderhand naar je mailen? Is dat een idee/oplossing?

Vind ik super lief idee van je en maak ik graag gebruik van.

Wat betreft het weer..........Het is hier nu super slecht en net viel er natte sneeuw uit de lucht Ik ben dus lekker lang in bed gebleven en lag ook al te denken aan morgen. Om eerlijk te zijn zou ik het een beetje zonde vinden van de dag als het morgen zo is. Die World Press is dan wel binnen, maar daarna ben je ook meteen naar binnen (cafeetjes enzo) verbannen. Echt heel veel foto's kan je daar ook niet echt maken ben ik een beetje bang. Dan zou het leuker zijn als het gewoon een lekkere winterdag is (kan je leuke buitenfoto's maken).

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 12:49

Antoinette schreef:
Damn, ik zit te balen hier...het moet wel doorgaan!

Er schijnt sneeuw onderweg te zijn en dat zou ik wel heel gaaf vinden. Als er soms een (sneeuw)bui is kan je af en toe nog schuilen/opwarmen. Maar als het net zoals nu is...zie ik het niet positief in.

Maar wanneer hakken we de knoop door? Vorige keer dat we naar artis gingen zag het er ook niet positief uit. Jos, Sannah, Quarterhorse en ik zijn gewoon gegaan en toen bleek het alles mee te vallen!

Ja in Artis was nog de mogelijkheid om te schuilen en gelijktijdig te fotograferen, dus dat was nema problema .
Maar morgen
Ik denk dat we vanavond 20.00 uur de knoop moeten doorhakken.