Boktmeeting omg Eersel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:04

He!
Dan heb ik dat niet gelezen hoor!
Want ik zou het ook heel leuk vindne om met de kar mee te gaan. Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 22:06

Lekker hobbelen, wat wil je nog meer. Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 23:23

kijk das alvast 1tje die dan toch meekan, wie hebben er verder geen paard die wel meewillen, en ook kunnen op een zondag, of ja zaterdag is trouwens ook prima

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 07:58

Ik heb alleen zaterdag een poaard, zondag niet

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 09:36

Het blijft de zaterdag, ik ben nu al vanalles aan het regelen... Overigens weet ik niet of de kar wel zo'n slim idee is met de jonge paarden die sommige bij zich hebben...
Hoe zit dat als je een draf of een galopje wilt doen?

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 15:01

Ik wil best een andere route rijden asl de andere paarden er bang voor zijn.
Bianca draaft hard genoeg om iedereen bij te kunnen houden en een galopje op zijn tijd (ja ook aangespannen) is geen probleem.

Als ik met een groepje aangespannen weg ga heeft iedereen (ook degene die grote paarden hebben) grote moeite om mij bij te houden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:32

Super. *LOL*
Nou daar heb ik ook zeker zin in hoor...
Griebs: Lesley zou ik ook nog mee kunnen nemen ja, maar als Bianca anders alleen met de kar moet vind ik het ook gezellig om met haar mee te gaan hoor. Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 18:32

Bovendien: ik heb nog niet op Lesley gereden, en ik weet dus nog helemaal niet hoe ie is buiten en of Frans het wel een goed idee vindt. (niet dat ik verwacht dat ie moeilijk gaat doen hoor)

bianca5055

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:14

Als ik alleen met de kar moet, dan ga ik net zo graag onder de man mee.
*LOL*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:39

Hihi ja natuurlijk, daar dacht ik ook pas aan toen ik het gepost had... Bloos

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 23:00

Ik bedoelde niet of Bianca ons bij zou kunnen houden, maar meer dat er paarden zijn die er niet aan gewent zijn om een kar tussen de groep te hebben. Daarbij is het wel gezelliger als we OP de paarden zitten, en aangezien we op de zaterdag gaan, kan iedereen die geen paard heeft ook nog een paard van de manege huren... Snappie Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 23:19

ieder paard kan in de buurt van een karretje lopen hoor ook paarden die het niet kennen, daar wennen ze vanzelf aan!

kijk als er een kar achter je zit en je draaft allemaal, dan maakt t wel wat geluid, maar de bange paarden achter de kar, dan is het probleem zo opgelost.

en degene die de postelrally meedoen die kunnen er sowieso tegen, en kunnen ze dat nu nog niet, dan zijn ze er iig na de postelrally wel aan gewend Schijnheilig

wat ik t nadeel van paarden huren vind, is dat er begeleiding mee moet, t is toch leuker als je gewoon alles zelf kan bepalen en je niet aan een bepaalde tijd enzo hoeft te houden.

Quentin kende overigens nog geen karretjes etc en toen moest ik een koets met paarden+bellen begeleiden, moest er voor lopen, dat ging niet goed ivm rinkelende belletjes etc, er achter ging wat stuiterend, daarna ging het beter, zelfde geldt voor dee van mn moeder, ze worden er wat vlugger van maar echt ieder paard kan normaal meerijden als er een aangespannen combi meedoet, ligt ook voor een groot deel aan de ruiter die op t paard zit Knipoog

of je op de kar of op t paard zit maakt niet veel uit, heb 6 jaar terug tijdens de postelrally hele gesprekken gehad met de zus van t meisje met wie ik samenreed, die reed nml op een kar mee en heeft een hele tijd voor/naast/achter ons gereden, praat net zo gezellig als tegen degene die op een paard zit

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 20:41

Ik wil wel mee met het karretje! Dit ivm mijn pols, en op een vreemd paard gaan zitten zie ik dan ook niet zo zitten... Dit is voor mij de oplossing! Of de manege moet een braaf paard hebben die ik zekersteweten kan vertrouwens want ik zit sowieso tot het volgende jaar met een los bot in mijn arm dat nog vast gezet moet worden. Wij kunnen dan in de kar wel wat lekkere versnaperingen meenemen voor paard en mens.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 21:05

Miss dat dit bot overkomt, maar anders kan ik het niet duidelijk maken. Zolang er paarden gehuurd kunnen worden, heb ik (en meerdere) liever geen kar mee.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:21

welke dag was het nou ivm vrij vragen? Miss kan ik toch vrij krijgen, komt vanaf morge een extra zaterdag hulp bij!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 23:32

griebels schreef:
Miss dat dit bot overkomt, maar anders kan ik het niet duidelijk maken. Zolang er paarden gehuurd kunnen worden, heb ik (en meerdere) liever geen kar mee.

waarom niet? ik zie er nml totaal geen nadeel van, er zijn al 2 bokkers die graag met bianca meewillen op de kar, waarvan er 1 zelfs liever op de kar zit ipv op een vreemd paard....
wie zijn die andere bokkers trouwens die ook liever geen kar meewillen, heb van niemand nml nog een negatieve reactie gelezen, als er iemand op tegen is, dan kunnen ze dat toch beter meteen zeggen?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 09:16

Nou ja, vecht het nog maar ff uit, ik hoor het wel. Haha! Mijn voorkeur gaat uit naar de kar, en anders wil ik een superbraaf manegepaard. Cool Haha! Als dat niet kan, dan ga ik gewoon niet mee en wacht ik wel tot de volgende keer... Jammer maar helaas. (Hopen dat ik dan geopereerd ben of dat ik mijn paard weer kan laaien)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 14:44

Renske20"]
waarom niet? ik zie er nml totaal geen nadeel van, er zijn al 2 bokkers die graag met bianca meewillen op de kar, waarvan er 1 zelfs liever op de kar zit ipv op een vreemd paard....
[/quote]

Diegene kunnen toch ook paardrijden. De manege heeft alleen maar brave paarden. Daarbij gaat er begeleiding mee.

[quote="Renske20 schreef:
wie zijn die andere bokkers trouwens die ook liever geen kar meewillen, heb van niemand nml nog een negatieve reactie gelezen, als er iemand op tegen is, dan kunnen ze dat toch beter meteen zeggen?

Hier laat ik me niet over uit, dat moeten diegene zelf maar in het topic vertellen als ze dat willen.

Ik snap niet dat het allemaal zo moeilijk moet gaan, gewoon een ritje organiseren in de bossen.
Het was mijn bedoeling om een gezellige paardrij-boktrit te organiseren. Geen huifkarren-boktrit.
Daarbij was in het vorige topic al vermeld dat mensen liever OP de paarden meegingen als op de kar, toen Biancaaaa dat voorstelde.

@Biancaaaa: zaterdag 27 nov wordt de boktrit gehouden.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:47

t zal wel aan mij liggen maar ik zie echt niet in waarom er niet een aanspanning mee zou kunnen gaan, dan kan je echt nog wel gewoon stappen draven&galloperen, niet te vergelijken met een 'huifkarren-rit' ofzo

maargoed ik hoef sowieso niet aangespannen mee dus voor mij maakt het niet uit of er wel/geen aanspanning mee mag.

kliko gaf aan dat ze ivm los stukje bot in haar arm liever niet op een vreemd paard meegaat, en wel op de kar mee zou willen

het vorige topic heb ik geloof ik gemist ofzo, want heb nml niets gelezen over dat aanspanningen niet mee mochten

maargoe,d ik roganiseer de rit niet dus ik beslis er niet over Knipoog machie en ik gaan mee op dee & en Q hoe de rest meegaat dat zien we vanzelf wel, mij maakt het iig niets uit.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 15:54

Ik heb er geen zin meer in...
Ik word hier aangevallen om niets. Er zijn mensen die aangegeven hebben dat ze de kar liever niet mee hebben, incl ikzelf... Dat moet genoeg zijn om gewoon geen kar mee te nemen.
Ik stop ermee aangezien ik geen zin heb in een ruzie of wat dan ook...
Sorry!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 15:55

aangevallen? sorry maar nu snap ik er zelf niets meer van Verward ik zeg toch dat het me niet utmaakt of er wel/geen kar mee mag, geef alleen even aan dat kliko liever niet op een vreemd paard zit zoals ze zelf ook al zei.

laat maar weten of de rit wel/niet doorgaat, en zoals ik al zei maakt het me niet uit of er wel/geen kar mee mag van jullie, snap alleen niet waarom niet omdat dat er dus niet wordt bijgezegd dat is dus t enige wat ik wilde weten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 16:08

Waarom blijf je er dan over doorgaan?

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:09

Griebels: Als er problemen ontstaan, dan ga ik niet mee hoor. Je hoeft je echt niet aangevallen te voelen. Dan ga ik zelf wel een keertje met mijn paard in de bossen hobbelen. even goede vrienden. En ik heb ook al aangegeven dat áls er geen kar mee mag, dat ik dan ook wel mee ga op een braaf paard, mits die er zijn natuurlijk.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:10

Maar dat zei je al, dus dan is het nog goed.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:18

griebels we kunnen er in dit topic wel over stoppen, aangezien ik al via pb verder ben gegaan om t hier on-topic te houden Knipoog

maargoed er gaat dus geen kar mee zoals ik het heb begrepen.

kliko als een paard af en toe zn hoofd naar beneden trekt is dat ook een probleem voor je arm? als ie verder braaf meehobbelt? want denk dat de meeste manegepaarden wel gewoon met de rest meehobbelen, alleen wat ik heb gezien van de lessen daar is dat de meeste paarden nogal graag een lang teugeltje hebben, zoals eigenlijk op de meeste maneges wel zo is, maargoed, dan kan je altijd nog de rit met lange teugel rijden, is dat ook opgelost Knipoog maar er zullen vast ook wel paarden bij zijn die dat niet doen dus dan is t ook goed, kan vast van te voren wel worden gevraagd.