buitenrit meeting bernisse (30-05-2004)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welke datum komt het beste uit?

zo 23 mei
3 (33%)
zo 30 mei
1 (11%)
zo 6 juni
2 (22%)
zo 20 juni?
3 (33%)

Totaal aantal stemmen: 9

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 12:10

Ja ik vind het ook goed. Want voor die 2 uur kan ik net zo goed naar Kaandorp, je mag toch paarden voor een hele dag bij Kraak ??
Dus dan nemen we het er gelijk van lijkt mij? Diegene die eerder weg willen kunnen altijd nog zelf weg!

als ik een lief paardje heb, ga ik voor de 4 uur hihi Knipoog

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 14:49

inderdaad, maar je kan moeilijk 1 huurpaard om 12 uur terug brengen en de ander om 13.00 uur.

Maargoed we zien wel wat iedereen wil en daar maken we wat leuks van!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 14:58

Haha ja daar heb je wel gelijk in maar bedoelde dit meer voor de mensen met eigen paarden Knipoog
Die manege paarden houden het meestal toch wel vol joh. Hoop ik Lachen

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-04 15:08

We zien wel hoe het gaat.
Ik hoop voor jullie dat de huurpaarden er een beetje netjes uitzien dat je niet van die scharminkels meekrijgt.
Valt helemaal zo op als je naast die van mij loopt met zijn dikke pens Haha!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:30

Nou dat van die dikke pens van jouwe valt best mee hoor. Je maakt je eigen er eerder druk om dan dat wij doen! Wat wil je beestje staat heel de dag heerlijk op de wei OK dan!
Is heel leuk beessie hoor

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:42

Marrie schreef:
Bij de Bernisse heb je toch ook van die bankjes met hekken waar je paarden aan vast kan zetten??
Kunnen we bijv. even picknicken oid. Ook leuk!!!!

Ja, die zijn er wel. Maar er is 1 zo'n hek per bankje en ik weet niet of je daar alle paarden aan vast kan zetten. Misschien moet je er ook rekening mee houden dat niet alle paarden even graag paarden zo dicht om zich heen hebben (weet niet hoe dat met die manegepaarden zit), maar Soraya is best een pismerrie dus ik weet niet of dat werkt.
Al kan ik haar dan wel aan de longeerlijn ofzo laten grazen apart, want ze is wel braaf (tenzij er dazen zijn).

Ik wil trouwens best eten ofzo meenemen, ik heb alleen geen zadeltassen. Dus moet ik wel ff kijken hoe ik dat (+halster etc) meeneem. Ik kom als ik met Soraya ga wel op haar naar dat restaurant toe dus ik moet het wel ergens laten (en ik hoorde dat een rugtas gevaarlijk kan zijn).

En over dat fietsen, over de meeste ruiterpaden kun je wel meefietsen hoor!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 15:47

Ik neem gewoon een rugtas mee Haha!
Jammer dat het gevaarlijk kan zijn, dat is zo veel. Paardrijden ook Tong uitsteken

Ja maar ja er staan heus wel mensen in de buurt en er kunnen er ook wel hun paardje vasthouden hoor. Lijkt me allemaal geen probleem komt goed Lachen

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:37

Ik zie het niet zitten om mickey aan een paal vast te maken hoor Haha! Dan gaat hem niet worden met andere paarden naast hem Tong uitsteken Dan vindt hij het nogal leuk om te gaan rennen Tong uitsteken Als hij vast staat.

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:38

O ja Spirit als je het halster nu eens onder het hoofstel doet of is dat geen optie?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 16:44

Passoa schreef:
Ik zie het niet zitten om mickey aan een paal vast te maken hoor Haha! Dan gaat hem niet worden met andere paarden naast hem Tong uitsteken Dan vindt hij het nogal leuk om te gaan rennen Tong uitsteken Als hij vast staat.

Soraya zou heel de boel bij elkaar gillen, snuiven etc Clown
En of ze trapt of niet kan ik je ook niet vertellen, weet wel dat ze erg sagerijnig doet, en als met rijden het paard echt heel dicht bij haar komt ze dan wel eens geprobeert heeft uit te halen, maar dat was één keer. Dus niet te dichtbij komen maar met die andere paarden (iig met rijden) Scheve mond

Dat halster ook omdoen is misschien wel een optie ja!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 17:57

Paarden vastzetten aan zo'n hek is geen optie voor mij, Lady is af en toe nogal panisch voor van die hekjes en bankjes Ach gut
Dus als we gaan pauzeren onderweg wordt dat hopen dat Lady zich gedraagt zodat ik d'r gewoon vast kan houden Tong uitsteken
Een rit van 4 uur zou voor Lady en mij overigens waarschijnlijk te lang zijn, Lady heeft nog geen super conditie (en heb de dag erna weer les) en ik hou dat ook niet vol..Scheve mond

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:20

Paarden vastzetten lijkt me sowieso al geen optie met de huurpaarden.
Om te beginnen heb je daar waarschijnlijk al geen halster, maar alleen een hoofdstel voor. En paarden vastzetten aan een hoofdstel

Een halster onder het hoofdstel lijkt me sowieso niet echt wat, zeker niet met een rit van 4 uur, kan lekker schuren en irriteren.
Bovendien, er hoeft er maar één zich los te trekken en je hebt een probleem...... Huurpaarden zullen terug naar huis rennen en andere paarden weten waarschijnlijk niet eens waar ze heen rennen.

En zoals eerder al gezegd is, een groep vreemde paarden vlak bij elkaar vast zetten, dat is vragen om ongelukken.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 19:29

Richtje schreef:
Een halster onder het hoofdstel lijkt me sowieso niet echt wat, zeker niet met een rit van 4 uur, kan lekker schuren en irriteren.

Nu je dat zegt, ik heb er eigenlijk helemaal niet goed over nagedacht. Ik dacht (stom als ik ben Tong uitsteken) dat ik dan een klein stukje er mee zou rijden en dat hij daarna afging ofzo.. Verward
Ik verwarde het denk ik met het eten meenemen.

Maar idd dat halster doe ik niet onder/over het hoofdstel.

_Astrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:45

voor wie wordt er nou een huurpaard gereseveerd??
want kweenie of er een geschikte bij zit voor mij, want dadelijk is het een hele lieve en dan klikt het niet of ik vertrouw hem niet, terwijl iedereen zegt hij is lief hij doet niets enz.!!!!

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 20:46

ik neem sowieso wel het halster mee en een wat langer touw (merrie veulen touw)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-04 21:13

ik neem geen halster mee je weet maar nooit wat die paarden hebben, ze zullen van daar zelf toch wel een halster hebben?
en ik neem geen rugzak oid mee en is er niet gewoon een patatkraam ofzo in de buurt? Tong uitsteken

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 09:54

pfff een patatkraam zou ik 123 niet weten.
We moeten anders maar gewoon onderweg onze lekkere dingen opeten, want zoals het er uit ziet kunnen er maar weinig paarden even vaststaan.

Richtje weet je al of je wel of niet meegaat?

Ik ga nu even zoeken voor wie er nu precies gehuurd word.
Zouden jullie misschien allemaal even je telnr kunnen pb-en?
Voor dat we die rit gaan maken lijkt me dat wel handig

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 09:57

er worden nu 3 huurpaarden geregeld
Voor:
Marrie
Pjotr
IcePrincess

Amancholover en richtje, laten jullie even weten of je wel of niet een paard wilt huren.
Misschien kan iemand met amancholover ruilen van paard mocht het niet klikken? (iemand met huurpaard dus)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:46

Ik laat het dit weekend weten....
Stel dat ik meega, ben ik altijd bereid te ruilen als het tussen een andere ruiter en paard niet klikt. Daar ben ik heel flexibel in Lachen

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:57

Dan eten we idd onze eigen dingen maar op! Betekend dat ieder gewoon eigen brood e.d. moet meenemen? Wel jammer leek me wel leuk!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:00

Btw ik heb geen zin om echt zonder pauze oid 4 uur lang op een paard te zitten Knipoog Wil toch wel even op een bankje oid kunnen zitten anders heb ik echt geen kont meer over Haha!
Sowieso neem ik me bontje mee, volgens mij hebben ze daar niet echt lekkere zadels Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:45

Is er trouwens al iets bekend over de kosten?
Vind ik ook niet geheel onbelangrijk namelijk Knipoog

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:45

Ik wil best picknicken of even stoppen onderweg ( lekker even peukkie roken enzo)
Maar als we de paarden niet vast kunnen zetten zullen we het toch allemaal staand moeten opeten,
Maaare wat een ruiters zeg, zo lang is 4 uur toch niet?

Misschien is het wel handig als iedereen voor zichzelf meeneemt wat ie opeet, krijg je ook geen moeite met wie lust wat wel en wie niet..

newie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:46

Een paard huren kost €15,- voor de hele dag
Als we picknicken neem je of je eigen spullen mee of we doen allemaal voor een bedrag van €,- iets meenemen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:48

Is de conditie van die paarden ook zodanig dat ze het 4 uur goed volhouden?
Zijn er trouwens ook paarden, of alleen ponies?

Normaal gesproken zou het me weinig uitmaken, maar ivm gekneusde ribben zijn kleine ponypasjes even niet zo prettig Bloos