KWPN hengstenkeuring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:14

De Kennedy X Ubis was super maar mijn absolute favoriet van de dag was de Alabaster. Helemaal mijn type. Zal wel te compact zijn geweest voor de kampioenskeuring, maar ik vond hem GEWELDIG daarna de Kennedy X Ubis en daarna de Sunnyboy. persoonlijke smaak he Knipoog

En de voltaires konden ook bijna allemaal goed bewegen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:35

Bucephalus schreef:
Net thuis en voor de koffie even een paar losse indrukken. Tjeetje, wat een herrie op de laatste dag. Door de decibels van de luidsprekers heb ik blaren op mijn oren! Ik heb medelijden met al die arme dieren die worden blootgesteld aan dit gebonk. Minder had echt wel gemogen.
Voor mij waren het twee dagen waarin je zoveel indrukken opdoet dat ik ze even moet verteren.
Zo even wat indrukken uit de losse pols:
Als ik moet zeggen welke jongen hengsten ik opvallend vond in positieve zin waren het de Oscars wel. Alle drie hele mooie rassige types met veel uitstraling die onmiskenbaar op elkaar leken. Vooral de Rossini vond ik heel goed.
De Kennedy die kampioen is geworden vond ik er ook uitspringen. Een mooi type, beetje klassiek, maar ik zie ze zo liever dan die hele hoogbenige frele typetjes.
Heel veel hoogbenige paarden gezien die achter nauwelijks van de grond kwamen, wel veel stuwing maar weinig gedragenheid. Weinig paarden die goed onder de massa traden en daardoor voor omhoog kwamen. Ook weinig paarden gezien met een mooi vooruitgrijpend gebogen voorbeen, jammer!

Gisteravond heb ik dan voor het eerst Terlia gezien en ik moet zeggen dat ik nog nooit een paard zo heb zien bewegen. Van alle hengsten die vrijdagavond werden voorgesteld liep er niet een zoals zij. Een reuzin van een merrie met een paar lange stelten!! Onvoorstelbaar, welhaast onnatuurlijk. Daarmee kon ze lopen dat het een lieve lust was, brrr. Echt ongelooflijk!

Ro-Lex is me positief opgevallen, wat een tact, talent en een koel koppie. Hij gedroeg zich voorbeeldig. Parcival deed het ook erg goed tussen de dressuurpaarden, petje af hoor.
Scandic kon best gaan, maar is naar mijn smaak veel te snel afgeleid. Nee, niks voor mij. Special D vond ik vorig jaar zo'n ontdekking, maar er was dit jaar niet veel meer van over. Alle Schwung leek verdwenen, nauwelijks Losgelassenheit te bespeuren, heel erg jammer!
Bert Rutten laat zien hoe je een paard rijdt en voorstelt, heel erg mooi. hij weet het beste tevoorschijn te toveren in Paganini. De clinic van Edward Gal vond ik teleurstellend waarin de jonge hengst veel te veel opgekruld rondliep Ik hoop niet dat veel mensen hieraan een voorbeeld nemen!
Verder heb ik heel veel videomateriaal dat ik eerst nog eens wilde bekijken en analyseren.

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:36

Echt leuk dat Concorde paard van het jaar is geworden OK dan! ! Nu had ik niet alleen een stem uit gebracht op Concorde, maar heb ook nog eens een prijs gewonnen met de SMS-aktie...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:36

Terlia Verward? Mijn god, ik heb dat paard gemist Boos!. Tenminste, ze staat me niet bij,... Iemand misschien een foto van haar, ruiter/amazone die erop zit???

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:39

Candidat schreef:
Echt leuk dat Concorde paard van het jaar is geworden OK dan! ! Nu had ik niet alleen een stem uit gebracht op Concorde, maar heb ook nog eens een prijs gewonnen met de SMS-aktie...

Dat meen je! Wat leuk! Mag ik vragen wat je hebt gewonnen. Ik had gestemt op Jarwo, dus helaas....

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:41

Javmo"]
[quote="Candidat schreef:

Dat meen je! Wat leuk! Mag ik vragen wat je hebt gewonnen. Ik had gestemt op Jarwo, dus helaas....
[/quote]

Dat weet ik nog niet, daarvoor zouden ze nog contact opnemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:42

Anoukie schreef:
Terlia Verward? Mijn god, ik heb dat paard gemist Boos!. Tenminste, ze staat me niet bij,... Iemand misschien een foto van haar, ruiter/amazone die erop zit???

Terlia was de merrie die gehuldig werd voor het VSN kampioenschap en voor de FSP.

Grote Krack C merrie die zeer goed kan bewegen.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 01:01

Candidat"]
[quote="Javmo"][quote="Candidat schreef:

[/quote]

Dat weet ik nog niet, daarvoor zouden ze nog contact opnemen...
[/quote]

Spannend!!

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 01:21

Anoukie schreef:

Dan heb je ECHT wat gemist. Super gewoon!! OK dan! Ik heb wel foto's maar ze staan nog niet op mijn pc. (usb kabel naar de )

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:04

Javmo schreef:
De Olivi x Michelangelo is voor € 145.000,- afgeslagen! Wat een bedrag!
Ik heb gister genoten van Gribaldi ( de vader van mijn binnenkort komende veulentje ), ik had hem nog niet in levende lijve gezien! Geweldig paard!
Verder was ik weg van Troy, Sandreo, Terlia, Roman Nature en San Remo.
En een complimentje voor Edward Gal! Wat zal hij vannacht goed geslapen hebben! haha!

Ik heb gister genoten van Gribaldi ( de vader van mijn binnenkort komende veulentje ), ik had hem nog niet in levende lijve gezien! Ach gut ??????

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:16

Pipo"]
[quote="Anoukie schreef:

Terlia was de merrie die gehuldig werd voor het VSN kampioenschap en voor de FSP.

Grote Krack C merrie die zeer goed kan bewegen.
[/quote]
Uhm je zat gewoon op de tribune vrijdag avond!
Dat was die grote merrie die door edward gal door de baan gestuurd werd. Ze liep alle hengsten eruit dus die kan je gewoon niet gemist hebben.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:38

ceasario"]
[quote="Javmo schreef:
De Olivi x Michelangelo is voor € 145.000,- afgeslagen! Wat een bedrag!
Ik heb gister genoten van Gribaldi ( de vader van mijn binnenkort komende veulentje ), ik had hem nog niet in levende lijve gezien! Geweldig paard!
Verder was ik weg van Troy, Sandreo, Terlia, Roman Nature en San Remo.
En een complimentje voor Edward Gal! Wat zal hij vannacht goed geslapen hebben! haha!

Ik heb gister genoten van Gribaldi ( de vader van mijn binnenkort komende veulentje ), ik had hem nog niet in levende lijve gezien! Ach gut ??????
[/quote]

Haha, ja staat er een beetje raar. Ik bedoel dat ik Gribaldi gekozen heb heb vanaf plaatjes, video en op oordeel van mijn instructeur. Ik weet dat het een gok is maar ik heb absoluut geen spijt!! Ik ben blij dat ik voor Gribaldi heb gekozen ondanks de iets trage achterhand. Ik vind het een geweldig paard!
Het veulen heb ik natuurlijk nog niet gezien, volgens mij kwam het zo bij jullie over of niet? Haha!
Volgende keer zal ik wat duidelijker zijn!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:57

Anoukie schreef:

Kom op Anouk... ik heb je toen nog een snelcursusje "wie is Architekt" gegeven... Haha! Haha!
Jeetje, als je je Terlia niet meer kunt herinneren zeg... Knipoog

De beestjes moesten je wel hebben zaterdag he? Ik ga de volgende keer een rijtje terug zitten... Haha! Knipoog

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:59

Oja... waar ik nog even over wil klagen... dat die knol van van Heertum (fokker) door is zeg!! Een bruine Concorde die behalve lelijk ook slecht gemodelleerd was en totaal niet kan lopen en springen... echt onbegrijpelijk...

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:20

Die was in Ermelo schijnt heel overtuigend, maar zo kan ik er nog wel meer opnoemen die nu niet goed sprongen en wel door mogen Haha!
Wat dat betreft kunnen we het vrijspringen wel meteen afschaffen als we degene die slecht springen toch meenemen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:19

Alles sprong stukken minder dan in Ermelo, niet zo gek natuurlijk, met zo'n locatie dat die dieren erg onder de indruk zijn, en veel spanning hebben.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 16:40

Klopt, I totally agree

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:59

Missouri"]
[quote="Anoukie schreef:

Kom op Anouk... ik heb je toen nog een snelcursusje "wie is Architekt" gegeven... Haha! Haha!
Jeetje, als je je Terlia niet meer kunt herinneren zeg... Knipoog

De beestjes moesten je wel hebben zaterdag he? Ik ga de volgende keer een rijtje terug zitten... Haha! Knipoog
[/quote]

Maar was ik toen niet net aan het praten met de eigenaresse van Kyvaso, dat ik haar daarom heb gemist??? Want Missouri, je zat een rij voor me vrijdagavond, weet je nog? We hebben TOEN niet zo veel gepraat hoor Haha!.

Ik weet het echt niet meer, ik kan haar niet gezien hebben anders had ik het toch nog wel geweten????

Enne, ik kon er ook niets aan doen zaterdag dat de tribune bij mij gewoon iets enger was dan bij de rest Schijnheilig *LOL*. Ik heb zo ongeveer bijna 10 hengsten op mijn schoot gehad en een vette klodder hoestslijm op mijn schoot geworpen gekregen. Fijn, eerste rij kaarten >;) Knipoog.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:03

Ik heb echt genoten,
het waren 2 schitterende dagen met enorm veel kwaliteit! Party!!
Weinig negatieve puntjes, alleen het groepje Jazzen op vrijdag was slaapverwekkend, dat waren de enige paarden die ik opvallend slecht vond.
En diegene die zeggen dat Jazz geen lastige karakters vererft hadden toch echt vrijdag moeten komen kijken.
Er was er geen 1 die netjes zijn rondjes door de kooi maakte, kriskras liepen ze over het midden, staakten, dreigde de hekken in te klimmen en sloegen. Daarbij vond ik ze op exterieur te kort komen en niet goed lopem, het was een taaie kluif dat groepje en ik was blij toen ze erdoorheen waren.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:12

Sjuimpje schreef:
Ik heb echt genoten,
Weinig negatieve puntjes, alleen het groepje Jazzen op vrijdag was slaapverwekkend, dat waren de enige paarden die ik opvallend slecht vond.
En diegene die zeggen dat Jazz geen lastige karakters vererft hadden toch echt vrijdag moeten komen kijken.
Er was er geen 1 die netjes zijn rondjes door de kooi maakte, kriskras liepen ze over het midden, staakten, dreigde de hekken in te klimmen en sloegen. Daarbij vond ik ze op exterieur te kort komen en niet goed lopem, het was een taaie kluif dat groepje en ik was blij toen ze erdoorheen waren.

Slaapverwekkend vond ik ze niet in de kooi, maar wel opvallend lastig! Wat dat betreft sluit ik me helemaal bij Sjuimpje aan. Dat zag je overigens ook bij Pa terug toen de keurhengsten werden gepresenteerd.
Overigens viel me ook op dat de Krack, nr. 393 wel een stuk of tien keer sloeg naar een denkbeeldige lastpost met zijn linkerachterbeen, tijdens de KK. Het verbaasde me trouwens dat die daarvoor was uitgenodigd. Hij was voor heel erg nauw met een heel smal borstje. Hij had weliswaar veel front en een mooi voorbeengebruik maar het achterbeen trad niet voldoende onder de massa.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:35

Is het niemand opgevallen dat er een Engels volbloed toegevoegd is aan de collectie die wèl de moeite waard is?
787 Painter's Row van Team Nijhof

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:36

Albert schreef:
Is het niemand opgevallen dat er een Engels volbloed toegevoegd is aan de collectie die wèl de moeite waard is?

Dat waren de Engelse vobloeden allemaal die we gehad hebben, maar werden net zo hard weer afgevoerd als dat ze gekomen zijn.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:59

Wouter24"]
[quote="Albert schreef:

Dat waren de Engelse vobloeden allemaal die we gehad hebben, maar werden net zo hard weer afgevoerd als dat ze gekomen zijn.
[/quote]

De toekomst zal het uitwijzen. Ik vind hem een aparte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:04

fout
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-04 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:05

Sjuimpje schreef:
Ik heb echt genoten,

Kwalitatief vond ik de Jazzen niet super.......allemaal wat weinig souplesse. Maar dat lastige heb ik nou niet gezien, terwijl ik er echt was. Ik vind het zeer overdreven dat mensen nu de nakomelingen zo afzeiken terwijl het 3 jarige zijn in een hal als Denbosch. De driejarige hadden losser in het lijf mogen zijn, maar misschein dat het ook met spanning te maken had. Even doorheen kijken lijkt me.

Daarnaast is het een vreemde omgeving, die heel indrukwekkend is, dus om nou gelijk het karakter de beoordelen, lijkt me niet geheel normaal.Maar de kwaliteit maakte de Jazznakomelingen savonds meer dan goed. Patser en Robinhood waren super. En helemaal NIET lastig. Jazz zelf was SUPERBRAAF. Wat een geweldig dier is dat, zo veel front, zo mooi en zo goed bewegen. Een stempelhengst die zijn sporen heeft verdiend!

Het kan natuurlijk zijn dat je een keer met het oor wapperen al lastig vind.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-02-04 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt