Bokkers die houden van musicals/theater?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Bokkers die houden van musicals/theater?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:32

Die naam zegt mij echt niets. _O-

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:37

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:38

Ik kijk die link straks thuis even, zit nog op mijn werk en ga met 5 min weg. :D

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:39

Bellatrix schreef:
Ik wil eigenlijk ook wel naar Elisabeth, ik ben toentertijd nooit geweest en ik heb daar veel spijt van. Ik ben Pia fan en had de CD wel, grijs gedraaid toen.

Hier zelfde probleem!
Lijkt me erg gaaf maar zou dan (weer) alleen moeten.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:44

Muurp schreef:
Hier staan 40-45 en Elisabeth gepland. Vooral echt hyped voor die tweede, dat was namelijk in 2005 mijn allereerste musical ooit dus die musical heeft een speciaal plekje in mijn hart!

Ik kom dit topic ook even binnen vallen. Bij Elisabeth voor mij precies hetzelfde. Aller aller eerste musical. Toen samen met mams, nu weer. Zo leuk.
Verder dit jaar 40-45 gezien (voor de 3e x, 2x met dochter en man en 1xalleen omdat ik via ticketswap super goedkoop een kaartje kon krijgen, dit is toch wel mijn favoriet momenteel. Vooral omdat de hele beleving zo ontzettend bijzonder is...

Mijn lijstje bestaat verder uit: lion king, Evita, we will Rock you, alladin, tarzan, urinetown, Joseph and the amazing technicolor dreamcoat, petticoats, Ciske de rat, wicked, soldaat van oranje, sound of music, zorro, les miserables en ik vergeet er vast wat...

Overigens, voor dit jaar is de portemonnee een beetje leeg omdat we ook opzoek zijn naar een huis, maar in de toekomst lijkt het me leuk om eens samen met iemand te gaan.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:47

Ik hoor het al, een keer een musicalmeeting :D

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 11:55

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:03

Ik ben vorige week naar Elisabeth geweest, mijn eerste keer, de vorige editie was ik er een beetje jong voor :o. Milan was FAN-TAS-TISCH, maar ik had ook niet anders verwacht. Voor mij had Elisabeth de hele musical door Danique Dusée gespeeld mogen worden. Ik heb niks tegen Pia, maar ik vond haar slecht verstaanbaar en ik vond Danique ook fijner zingen. Bizar dat dit pas haar eerste echte rol is!
Een vriendin van mijn moeder, die ook mee was, vond de rol van William Spaaij erg irritant, ik had er geen moeite mee.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:08

Ooooh hiero!
Elisabeth ben ik in februari geweest. wat fantastisch <3 was destijds te jong voor de '99 versie, en mijn ouders zijn geen musical fan :+

Milan is echt top. Maakt er echt een eigen rol van. Ik vond persoonlijk Pia tegen vallen, maar goed ze is ook al 60+. Als je die van '99 gewend bent, is het wel een tegenvaller. Spaaij was ook fantastisch en ik denk dat hij zomaar de zwaarste rol had door constant op het podium te zijn.
In februari zijn we ook naar Les Mis the Arena geweest in het Ziggodome. Mijn god wat goed.

Ik heb niks op het programma staan voor dit jaar. Mijn probleem is dat ik (vaak) de engelse soundtrack/musicals zo goed ken, dat ik de Nederlandse niet leuk vind/vertaling matig vind. En elke keer naar Londen wordt ook zo duur :+

Ik zou nog wel erg graag weer naar Les Mis en de Phantom willen gaan in Londen. Net als dat ik Elisabeth fantastisch graag zou willen zien in Wenen, die doen ze daar 1x per jaar in de zomer bij het Schonnbrunn.
Verder Tanz, maar dan moet ik naar Duitsland (of Japan).
Miss Saigon wil ik ook ontzettend graag heen...

er stat nog wel wat op mijn wishlist :+

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:12

Ojaaa Les Mis the Arena tour ben ik ook geweest, dat was echt de droom <3 <3 <3 . Ik vond het nog beter dan de musical die vorig jaar speelde (daar hadden we veel understudies van understudies)

Ik wil ook Miss Saigon, 40-45, The Phantom, Joseph (opnieuw) en Les Mis en Wicked in Londen heel graag zien! Ooit...

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 12:22

Ik meld me! Heb al veel mooie musicals en theaterstukken mogen zien, teveel om op te noemen. Zelf ook in musicals gespeeld bij een amateurvereniging, maar helaas moeten stoppen wegens mijn studie.
De meest recente musical die ik heb gezien is Malle Babbe en ik ben vorig jaar naar Hamilton geweest, wat ook wel een droom was die uitkwam.
27 juni ga ik naar Hadestown, waar ik heel erg naar uitkijk en in oktober heb ik Elisabeth op de planning staan.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:03

Ik vond die Arena tour van les Mis echt belachelijk duur. Vind musicals sowieso duur, maar dat vond ik echt te gek.

Overigens vind ik het super jammer dat er tegenwoordig nauwelijks meer Nederlandstalige cds worden uitgebracht. Altijd zo lekker in de auto

Oh en ik zie nu dat het niet perse alleen over musical gaat.
Ik heb dit jaar ook trompettist van auswitsch gezien. Die vond ik zo vreselijk indrukwekkend... Hoe twee mannen met zo weinig decor en zonder attributen zo'n verhaal neer kunnen zetten. Echt geweldig

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 13:56

Muurp schreef:
Hier staan 40-45 en Elisabeth gepland. Vooral echt hyped voor die tweede, dat was namelijk in 2005 mijn allereerste musical ooit dus die musical heeft een speciaal plekje in mijn hart!

Dat had ik met Les Miserables. <3
Dat was de 1e musical waar ik ben geweest, in ik meen 2008 uit mijn hoofd.
En begin dit jaar ben ik naar Les Miserables the arena spectaculair geweest.
Die was zo onwijs gaaf!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 14:55

Ik ga volgend schooljaar zelf bij een musicalgezelschap (amateurs) aan de bak nadat ik afgelopen jaar meedeed en -zong aan een revue.

Op mijn lijstje al gezien:
- Belle en het beest
- Les miserables
- Joseph
- Miss Saigon
- Mary Poppins
- We will rock you (in Londen)
- West side story (met original cast, in Scheveningen)
- Cats (Canada)
- The wizard of oz (Canada)

Ik zou Elizabeth, 40-45, Wicked en Rent heel graag nog zien. Die laatste twee dan wel in het Engels.

Ben heel benieuwd welke musical we zelf komend seizoen gaan spelen. Het is nog niet bekend. En welke rol ik dan toebedeeld krijg. Het is mijn eerste jaar bij dit gezelschap, dus ik vrees een beetje voor ensemble... ook belangrijk, maar we hopen natuurlijk allemaal op een echte rol. Spannnnnend!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 15:49

Mijn lijstje is echt onmogelijk lang _O- Teveel gezien.

Leuk dat jullie zelf ook meespelen in een amateurgezelschap!
Hier ook overigens, al vallen we inmiddels niet meer onder amateurs qua aantal bezoekers (9.000-9.500 bezoekers per jaar) := Wij spelen dit jaar een variant van 100+1 dalmatiërs, heb ook een leuke rol :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 17:24

Ik zou heel graag nog the Lion King zien en als die ooit weer komt Annie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 17:51

Ik zou The Phantom graag willen zien...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:45

Ik meld me ook!

Ik ben voornamelijk naar alle Disney musicals geweest. Eigenlijk allemaal samen met mijn Oma. Helaas is zij er sinds 2 maanden niet meer. Vorig jaar zijn we op mijn verjaardag (16juni) naar Frozen geweest. We wisten al dat dit onze laatste musical zou worden. Voelt heel dubbel.

Maar ik ben verzot op musicals en ook films met een musical tintje. Dus ik klets graag mee. Ben benieuwd wat er na Frozen gaat komen :)

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:56

En ook ik meld mij

Niet alleen om te kijken maar geniet ook erg van het spelen zelf en ben dus ook amateur acteur

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:08

Het is zo lang geleden dat ik voor het laatst naar een musical ben geweest... Ik zou wel weer graag willen, maar de kosten houden me tegen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:29

Nog een musicalliefhebber hier. Alleen wel 1 klein probleempje: ik heb chronische blaasproblemen. Dat houdt mij echt enorm tegen om weer eens naar theater te gaan. Lijkt me zo niet leuk voor de andere mensen in de zaal, voor mijzelf en voor de acteurs op het podium als iemand tijdens de voorstelling de zaal verlaat omdat hij/zij naar de wc moet en dan later weer terugkeert...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:50

Dichtbij de uitgang of aan de zijkant of achterkant gaan zitten?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 19:51

Is een optie, maar dan nog voel ik me zo opgelaten als ik dan de zaal uit moet om te plassen. En je mist dan ook een deel van de voorstelling. Om die reden ga ik ook nooit meer naar de bioscoop. Thuis kun je een musical of film op dvd ofzo tenminste nog een keer of wat pauzeren als dat moet. En TV-programma's zoals nu Stars on Stage, zitten vaak wel wat reclameblokken in.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:25

JPitty schreef:
Is een optie, maar dan nog voel ik me zo opgelaten als ik dan de zaal uit moet om te plassen. En je mist dan ook een deel van de voorstelling. Om die reden ga ik ook nooit meer naar de bioscoop. Thuis kun je een musical of film op dvd ofzo tenminste nog een keer of wat pauzeren als dat moet. En TV-programma's zoals nu Stars on Stage, zitten vaak wel wat reclameblokken in.

Ja maar op tv kan nooit een live voorstelling evenaren. Gewoon gaan joh! Het ergste wat je gebeuren is dat je van de bijvoorbeeld 120 minuten er 100 ziet in plaats van 0 :D

Mijn laatste musical was Les Misérables. In Parijs. Was echt geweldig. De volgende op mijn bucketlist is Cats. Maar die wil ik dan wel het liefst in Engeland zien.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:59

Ik meld me ook maar ik heb het een soort van andersom. Ik vind het spelen in muziektheater en musicals leuk, maar niet zo om te kijken _O- Maar wel naar 40-45 geweest en dat vond ik geweldig!