Fotomeeting bij het natuurgebied Geestmerambacht (NH)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Fotomeeting bij het natuurgebied Geestmerambacht (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:57

Nee ik bedoelde nog in Schoorl, als je wilt afspreken in geestmer kun je beter daar achter bij beukers doen, daar heb je een parkeerplaatsje die groot genoeg is om met trailers te staan en er lopen weinig mensen, je kunt dan de grote brug over het park in, daar zijn de ruiterpaden. Bij het parkeerplaatsje heb je ook nog genoeg mogelijkheden voor foto's en een paar boomstammetjes om overheen te springen :j.
Denk dat ze wel al aan het opbouwen zijn voor IS, maar normaal gesproken komen ze nooit zover met de hekken e.d. gok dat je er daar weinig last van zal hebben, maar zeker weten doe ik het ook niet :n.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:29

Ik meld mij (Diem) af.. Pony is toch ff te jong voor deze acties!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:49

Ahh jammer diem is zo knap

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:17

carlos gaat 9 juni toch weg dus de schoot zou mooi uitkomen op onze laatste dag met m |( wil graag nog leuke foto's :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 00:29

ik heb inmiddels van justine vernomen dat we helaas geen toestemming krijgen voor het geestmerambacht. en om boetes te voorkomen willen we het niet zonder toestemming doen. dus we zullen een andere locatie in de buurt moeten bedenken waar het wel zou kunnen. iemand suggesties?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:39

Ik meld mij dan af.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 00:49

Sorry! Ik heb echt mijn best gedaan, zelf nog aan de telefoon gehangen, maar zeker in dit seizoen willen ze het niet hebben. Het naseizoen of winter willen ze over nadenken om toestemming te geven. Maar zeker ook met indian summer in aanzicht vonden ze het gewoon een no go om meer dingen gaande te hebben in het gebied.

Honden moeten ook aangelijnd, en daar wordt al zeer streng op gecontroleerd, en paarden horen, volgens de gemeente, op de ruiterpaden (tijdens een rit) En dus niet ook omdat je dan op de paden blijft, betekend het niet dat je iets zoals dit mag organiseren of doen. Zeker niet met een groep, als dit bijvoorbeeld een op een was en op het ruiterpad, was het geen probleem. Maar groepen willen ze niet hebben, en dit ook vooral uit perspectief van andere gebruikers van het gebied. Het is respectloos en niet acceptabel om lak te hebben aan andere gebruikers van het pad want ookal ga je aan de kant, je bent zowieso overlast omdat mensen een hele groep moeten paseren en niet gewoon op hun gemak door kunnen gaan. En als iemand daar een melding van maakt dat ze hinder ondervonden van een groep die bezig was op het pad, dan heb je ze hangen en een boete aan je broek. En daar ben ik het persoonlijk helemaal mee eens!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 01:00

Ben het met justine eens, ze heeft haar best gedaan en meer kon ze niet doen. hoop op jullie begrip hiervoor. om nu de hele meeting af te blazen vind ik zonde dus wil kijken voor een andere locatie waar het wel zou kunnen.. ook weet ik dat niet iedereen over een trailer beschikt dus misschien kunnen jullie onderling iets regelen met meerijden of iets. een andere optie is het strand maar ook daar wordt het nu drukker vanwege het mooie weer en ik weet niet of je daar ook weer toestemming voor moet hebben?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:02

Het strand mag je voor 9 uur sochtends en na 7 uur s' avonds pas betreden met paarden. Je hebt stranden waar je het hele jaar mag maar dan is het nog niet te doen met de drukte als het lekker weer is. En die stranden zijn niet om de hoek :p

En al doe je het om 7 uur dan is het vaak erg druk en krijg je erg veel bekijks is mijn ervaring dus constant mensen die je op de achtergrond hebt en die willen kijken enzo. Losgooien is dan vaak niet te doen omdat mensen gewoon langs de paddock gaan staan kijken :')

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 11:01

ja ik heb daar geen ervaring mee dus hmm ook geen optie :p

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 11:33

Ik woon aan het strand haha vandaar :P En het hoeft maar even lekker weer te zijn en het zit stampvol, je kan dan ook moeilijk parkeren, of moet een heel eind lopen vaak.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:39

Balen!! Zou zo gauw geen andere locatie weten...Geschikte locaties zijn schaars in Noord-Holland helaas ;)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:50

Ja klopt, en als je naar mooie locaties wil kijken zit je al gauw een flink eind reizen , en vaak gebieden waar je penningen moet kopen. Ik weet van aardig wat gebieden de hoe's en wats qua kosten en paarden wel of niet toegestaan. Maar eigenlijk moet je ALTIJD eventjes toestemming vragen dat is wel zo netjes. En voorkomt dat gebieden verboden worden zoals de loonse en drunense duinen. Want als je toestemming vraagt kan je overleggen waar je evt. los zou mogen gooien zodat je geen praktijken krijgt als stukken die kapot zijn getrapt enzo.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 15:48

nee precies, bos maar ook daar heb je de ruiterpaden en recreanten. en voor zover ik weet heb je daar ook toestemming voor nodig

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:56

Ik meld mij bij deze ook af. Jullie doen ontzettend je best, maar ik heb helaas geen mogelijkheden om een trailer te gebruiken. Jullie wel alvast veel plezier!

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:08

Ik weet dijkgatbos of strand in medemblik maar weet ook niet of t daar kan of mag :?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:34

is hier ook niet echt in de buurt, ikzelf als fotograaf ben afhankelijk van mijn scooter en het Openbaar Vervoer, en zo zullen er wel meerdere zijn. Denk dat we richting bos moeten gaan denken ..?

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:41

Dijkgatsbos kan wel , moet je even rekening houden met evt. evenementen qua fietsen enzo. Strand is met dit soort weer echt niet te doen... En op 9/10 stranden mag je niet komen en hierboven had ik al uitgelegd waarom ik het strand met dit weer geen succes vind :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:46

het weer schijnt eind van deze week wel minder te worden qua temperaturen maargoed,
Als ik met iemand mee kan rijden vanuit Heerhugowaard of Alkmaar vind het geen probleem :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:53

IK moet met de trein dus zou wel moeten mee rijden vanaf een station in de buurt, dan is het voor mij ook geen probleem:)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:53

Ja alleen is het gewoon, de zon schijnt en het stikt van de mensen op het strand :P En je mag bijna nergens overdag... en om het op een avond te proppen is ook niks vaak. Dan moet je net de pech hebben dat het een hele mooie dag is, dan heb je nogal veel bekijks en geloof me mensen laten zich echt niet weg sturen is gewoon zonde van je tijd eigenlijk :P

Het wordt wat frisser , zo rond de 20 graden, maar geen slecht weer :P

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 19:05

Ik heb hetzelfde als sunnybellami, ik heb een scooter dus kan wel ergens komen maar dijksgatbos of voor de scooter net ff te ver :P is inderdaad zonde als je hinder hebt vd mensen die daar lopen enzo

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:54

Ja en het feit dat het verboden is voor paarden overdag..

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 20:44

Ook dat, zou je alweer een avond en ochtend groep moeten maken, maar dan heb je de hele middag ertussen dat we niks kunnen doen :P

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 20:48

Nou vind maar iemand die om 6 uur of eerder op het strand wil staan, meeste stallen zijn dan nog niet eens open :P En dan wordt je om 9 uur, en op sommige stranden al om 8 uur van het strand geschopt :P