[Besloten] Hardlopers gaan meeten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: [Besloten] Hardlopers gaan meeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:25

Misschien kan iemand in die buurt iets leuks bedenken dan?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:37

Drunense duinen is prachtig mooi, en je hebt er ook gezellige restaurantjes bij waar je na afloop kunt gaan zitten :j

Maar weet niet of jullie dat te ver vinden?

http://www.np-deloonseendrunenseduinen. ... ml?lang=nl
Hier staan bijv. routes, zijn dan wel wandelroutes, maar je kunt ze vast ook hardlopend doen.
Mocht hier interesse in zijn, ben ik best bereid om vooraf de route een keer te lopen om te kijken of het een beetje te doen is en niet te zwaar zeg maar.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:10

Ik ben daar nog nooit geweest dus mij lijkt het wel leuk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:44

Loonse en Drunense duinen zijn mooi! :j Mits ik op station Den Bosch (is het dichts bij denk ik) opgepikt kan worden door iemand vind ik dat een prima optie.

Ik woon zelf dus naast de duinen bij Haarlem/Overveen. Heel groot gebied dat ook is aangesloten bij de nationale parken:
http://www.np-zuidkennemerland.nl/docum ... ml?lang=nl

Hardloopopties zijn praktisch eindeloos, en de routes zijn heel divers, mogelijkheden om naar het strand te lopen, of een mooie route door duinen/bos. Er zijn verschillende gelegenheden om wat te drinken.

Nouja en dat ziet er dus onder andere zo uit ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echter lig ik volgens mij voor de meeste mensen niet heel centraal, maar ik denk ik geef toch ook even wat info! Want het is een prachtige locatie om te lopen :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 16:28

Aaaah, maak me gek *\%/* , dat vind ik toch echt wel héél mooi hoor. Op zich is het voor mij niet vlak naast de deur (110 km), maar als het om een behoorlijk eind lopen gaat, dan heb ik het er echt wel voor over! Het zou natuurlijk wel erg gaaf zijn om dan aan het strand na afloop nog gezellig wat te zitten en wat met elkaar te drinken of zo?

Ik kom dan via Amersfoort, misschien dat ik daar nog iemand kan oppikken die dan vanaf daar meelift? Misschien dat ik Sting zo nog kan overhalen :=

De Drunense Duinen lijkt mij ook een heel mooi gebied, maar als ik heel eerlijk ben, strand/duinen staat dan voor mij wel op nummer 1. Wat me ook opvalt is dat de routes in de Drunense Duinen niet langer zijn dan ca. 4-5 km en in de site van Eliine staan er ook langere routes bij. Niet dat ik per se dan 10 km moet, maar het is wel leuk als er keuze is. Juist als je er een heel eind voor gaat rijden. Als we afspreken waar we terugkomen, dan kan dat toch?

Ben benieuwd waar we op uit gaan komen ;-).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:35

Ik wil best een treinkaartje kopen, ze hebben ze toevallig komende week weer in de aanbieding en dan hebben we tot oktober om de meeting te plannen :'). Dus wat dat betreft, plan mij maar in!
Afstand van 10 km vind ik prima, of iets van survival, heb tegen die tijd wat lessen bootcamp gehad dus dat moet goedkomen :D. Verder zou ik wel graag ergens willen douchen voor ik terugmoet, zweet nogal veel/snel en dan zit ik niet echt lekker in de trein ;).

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:52

Kun je niet even in de zee springen sting ... lol. .. of misschien is er ergens een stranddouche?

Bij de kust zul je wel veel last hebben van files denk ik? (Als iedereen naar het strand wil? ). Dat is wel minder. ..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:57

Nou waar wij naar het strand gaan valt dat wel mee. De meeste toeristen gaan namelijk naar Zandvoort en ik loop altijd bij Bloemendaal of Vogelenzang. Daar is het niet zo belachelijk druk.

Douchen zou ik even moeten kijken of er mogelijkheden zijn.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 19:33

Dus het wordt nu zo'n beetje kust versus Drunense Duinen.
Apeldoorn valt denk ik dan af.

Ben even benieuwd naar de mening van anderen, BM, Sunshine? Misschien zijn er nog andere locaties/ideeën?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 22:48

Een rondje Drunense Duinen is 30 km dus hoeveel langer wil je het hebben? :D
Prachtig gebied!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 06:35

Ik keek even naar de link die erbij stond Fleury.
Staan er ook langere routes met paaltjes aangegeven dan?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:45

Strand is voor mij niet het meest interessant (als je 21jaar bij het strand hebt gewoond is bos zooo vet). Maar ik ben niet heel moeilijk;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:16

Wandelroutes
In het park zijn vijf gemarkeerde wandelroutes uitgezet. Deze zijn te herkennen aan de paaltjes met verschillende kleuren.

Vijf wandelroutes
• Roestelbergroute (geel) 5 km, startpunt café de Roestelberg
• Bosch en Duinroute (groen) 4km, startpunt café-restaurant Bosch en Duin
• Zwarte Bergroute (wit) 4 km, startpunt café de Drie Linden
• Capucijnenbergroute (rood) 3,5 km, startpunt uitspanning De Rustende Jager
• Fellenoordroute (geel) 4 km, startpunt café de Klinkaert

Dit zijn de wandelroutes in de Drunense duinen, overigens heb ik de halve marathon gelopen in en om de drunense duinen, maar dat was ook deels gewoon over de weg en dus niet interessant.

Zelf kies ik er liever niet voor om over 't strand te hardlopen, het kan wel maar niet constant dan zeg maar, anders ga ik 100%zeker last van de shin splints krijgen (door het mulle zand dus)
Zandpad is overigens geen probleem, zolang het maar niet te mul zand is.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:20

Ik vind een route met paaltjes wel erg fijn (aangezien ik een reputatie heb overal te verdwalen ....).
Ik was daarbij wel uitgegaan van het idee dat als we er met een groepje arriveren, we dan groepjes maken van mensen met hetzelfde tempo, die dan samen een rondje gaan lopen.

We kunnen natuurlijk ook een route kiezen en die meerdere keren lopen, bijvoorbeeld de 3,5 ?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:04

Of meerdere routes lopen, of liggen de startpunten erg ver uit elkaar?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:41

Heb geen voorkeur voor locatie. Sluit me aan bij de meerderheid :D
In de Drunense Duinen zou je bv. ook 2 routes kunnen lopen, met een pauze ertussen bij een van de horeca gelegenheden.

@ Eliine, ophalen van station Den Bosch of Tilburg is geen enkel probleem

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:18

BusyMissy schreef:
Heb geen voorkeur voor locatie. Sluit me aan bij de meerderheid :D
In de Drunense Duinen zou je bv. ook 2 routes kunnen lopen, met een pauze ertussen bij een van de horeca gelegenheden.

@ Eliine, ophalen van station Den Bosch of Tilburg is geen enkel probleem

2 routes met een pauze klinkt ook als een goed plan, maar ik heb geen idee hoever de routes van elkaar afliggen?

Oh nou dat is alvast fijn BM als je me op kunt pikken mochten we naar de drunense duinen gaan.

20 juli heeft bij deze overigens ook mijn voorkeur, voor de 13e staat er sinds gister een andere boktmeeting in de planning (ik heb het er maar druk mee :P ) maar ik geloof dat de meeste sowieso al voor de 20e waren toch?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:28

Als we trouwens maar voor 29 juni beslissen want mochten we naar de drunense duinen gaan dan scoor ik even een NS-kaartje voor 14 Euro bij de kruidvat :Y) anders kost een retourtje me 35 Euro. Scheeltnogal!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:16

Nou strand of Drunense Duinen , ik vind het allebei goed hoor!
Dus wat mij betreft kunnen we gewoon een datum kiezen die er met de datumprikker uit kwam .... toch?
Als iemand die het gebied kent dan met een voorstel komt: waar gaan we starten, duidelijke route (en liefst mooi natuurlijk!), makkelijkst te bereiken met trein/auto, we zullen misschien even op elkaar moeten wachten dus dan is het leuk als we ergens kunnen zitten.

Wie oh wie?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:21

Ik denk dat de meeste mensen het dichts bij de drunense duinen wonen toch? En wat mij betreft is dat prima hoor, als ik dat kaartje van 14 Euro kan scoren zijn dat ook de kosten niet.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:22

Ik vind het prima! En inderdaad daar wonen de meesten dus waarom niet. En het is een heel mooi gebied.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:27

oke op 20 juli kunnen de volgende mensen volgens datumprikker:

Sunshine
BusyMissy
DarkShines
Fleury
HannahFrouk
Sting
Eliine

Als iedereen nog even kan zeggen of ie wel of niet wil/kan en de locatie oke vindt, dan kunnen we het even definitief gaan plannen! :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:45

Yep ik kan en ik kom ;-)
Ik wil wel 2 rondjes van ca 4 km proberen te lopen, en ik loop dan denk ik iets van 9 km/h

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 22:54

Dan sluit ik bij je aan denk ik, HF! :) Heb de datum nog vrij staan en vanmiddag kaartjes gehaald bij de Kruidvat, dus dat moet goedkomen. Morgen een googlen hoe ik bij de Drunense Duinen kom!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:07

Leuk ;-). Misschien heeft iemand straks een geschikte locatie + adres. Ik vind een adres wel erg handig voor de Tom Tom.