30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:59

Ik vind ook alles leuk, maakt mij dus niet uit wat voor meeting het wordt.
Locatie is ook niet zo'n probleem, de auto rijdt wel :+

sassie76

Re: 30+ meeting groningers, drenthenaren en "over-de-grens"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:04

Ik vind ook veel prima..niet alles hoor ;-)

Zonder paarden heeft in ieder geval mijn voorkeur, want mijn jonge paarden ga ik nog niet blootstellen aan een grote groep met een buitenrit.

Leuk al die 30 plussers. Dat mis ik hier wel..mensen in die leeftijd. Veel hebben een gezin en erg druk :-)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:08

Vind ook veel dingen prima.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:13

Ik ben ook wel makkelijk.
Eventueel kan het hier ook wel.
Ruimte genoeg. Binnen en buiten

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:13

Naast zo'n meeting is dit topic zo ie zo leuk om contact met elkaar te houden!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:24

Tja, wie zegt dat het bij 1 meeting moet blijven? Als er een klik is, is het toch een heel erg leuk idee om vaker een meeting te organiseren. Dit gaat zo te lezen wel een HK-topic worden op een gegeven moment, want had al aardig wat bij te lezen.

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Elkaars discipline uitproberen gaat voor mij wat moeilijk worden. Behalve dat ik in een andere "uithoek" woon, wil ik mijn 22-jarige toch echt niet met iedereen een ronde van 30 km. over de hei sturen... :+ maar het idee vind ik wel erg leuk! Heb zelf naast recreatief (op de manege) dressuur en springen dus ook western gereden, gemend (met welshpony's) en actief endurance gereden.

Voel me overigens nog lang geen oudje hoor, zeker niet in dit topic. O:)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:31

Hoi, ik kom me hier ook even melden!
Mijn naam is Henriette maar op bokt en bij vrienden is het Har. Ik geniet nog even van het 29 zijn maar 14 februari word ik 30 dan ben ik echt de pineut. Ik ben een import-Drent. Ik woon nu bijna 9 jaar in Drenthe, eerst bij mn ouders in Beilen, daarna op een flat in Assen ( de rode t.o de praxis ) en woon ik in Ekehaar. Ik heb 1 hondje, Joopie en twee katten. Mijn beestenbende komt uit het asiel en zijn dus rasloos. Ik ben docent Engels, geef les aan 3e en 4e jaars vmbo tl en kb in Groningen en ben bewust kinderloos ( ik denk door mijn werk haha ). Wel ben ik aan het rondkjjken naar een pony maar ik ben hard to please dus het schiet nog niet zo op. Daarnaast kijk ik ook alvast rond voor een stalling in de omgeving van Schoonloo/Grolloo/ Amen met veel of volledige weidegang dus als iemand nog tips heeft dan hoor ik het graag. Ik heb op het moment geen andere hobbies maar daar heb ik ook niet echt de tijd voor. Al lees ik wel graag en onderuit op de bank met de hond op schoot een filmpje kijken is toch wel heel relaxt!

Devlins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:40

Is het een idee om het een keer onder elkaar te zetten, wie, wie is en waar die gene woont en de voorkeur wat die gene wil doen.en misschien welke dag het beste uitkom.(dat zie ik weleens bij andere topic voorbij komen )

Wanneer het klikt kunnen we eventueel steeds bij een ander thuis de meeting doen. :) Zou kunnen we ook over een andere tak leren en wanneer mogelijk is uitproberen.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:42

Maar is er al een idee wanneer ongeveer?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:59

februari :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:05

Ik vind ergens high-tea leuk idee en bij iemand thuis is ook prima... heb ook beschikking over een auto dus kom er wel. Heb ook geen voorkeur voor een dag, heb maar weinig vaste dingen staan. Iets van weekend lijkt me geen raar idee en lijkt me handig om niet nog maanden uit te stellen. Februari lijkt me prima Alja ... dat heeft 4 weekenden.

Meer leren over andere disciplines in paardensport altijd ook erg leuk :) maar snap wel als we eerst even elkaar eens zien, dat dat ook eerst goed is.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:40

Murosch schreef:
Dat is jammer Rina, ik vind jouw idee ook erg leuk, maar als ik voor mijzelf mag spreken, dan vind ik het nogal "veel" voor een eerste ontmoeting. Ik ken, op jou na, niemand van jullie en hoewel ik het erg leuk vind, vind ik het ook best spannend en daarom zocht ik iets laagdrempeligs, zodat je makkelijk eens aan de praat kan raken in een ontspannen setting. Snap je?

Ehmmmm veel voor een eerste ontmoeting???? Imo is juist gaan eten met een stapel vreemden veel enger. Je weet nooit wie of wat er op je af komt, en als het niet klikt zit je toch vast aan dat eten. Daar heb je dan nl vooraf al voor betaald. En een ontspannen setting is het imo ook niet. Als je gewoon naar een bokker toegaat, je moet daar toch niks??? Als jij niet wilt je MOET niet op dat paard of wat dan ook. Je gaat daar gewoon kijken. En als je niet wilt, je hoeft nog niet eens het huis in. Je kan je zo weer omdraaien en in je auto stappen als het niet je ding is :+

Iemand meenemen, of met iemand meerijden doe ik om die reden dus ook niet Y;( Ik ben ondertussen al in het stadium dat als ik iemand niet kan zien, het niet klikt, ik gewoon ga. Ik wil me niet bezig moeten houden met mensen waarbij die band er niet is, nooit gaat komen.

Daarbij dan nog eens wat Pipo (die ik volgens mij wel al ken?? Help me even, dit ouwe hoofd heeft een vreselijk slecht geheugen :+ ) al aangeeft. Niet iedereen heeft maar even zoveel geld om te spenderen aan vreemden met uit eten oid.

En wat ik me afvraag waarom zou die eerste meeting zonder paarden moeten zijn??? Dat is toch uiteindelijk hetgene wat ons in eerste instantie verbindt?? Paarden en onze hobby erin.

Sassie ook hierin moet zeker een veilige oplossing gevonden worden. Zomaar met een groep gaan rijden is imo bloedlink. Niemand kent mekaars paard, en weet hoe ze reageren. Imo moet zoiets wel veilig gedaan worden. Dus zomaar even een buitenrit doe ik ook niet, al heb ik er 1 staan die betrouwbaar genoeg is. Daarbij was er hier dus al zeker 1 die niet zomaar even kan gaan rijden vanwege een bekkeninstabiliteit. Vind dat je ook daar rekening mee moet houden.

O en voordat ik het vergeet. Ga nou niks organiseren en denken iedereen moet mee. Voor mezelf, ik zit voorlopig echt volgeboekt. Cursus he ;) Dus als ik niet mee kan mijn pech. En imo zou het ook geen punt moeten zijn als die eerste meetings niet met de complete groep zijn. Je zou er zelfs aan kunnen denken dat de mensen die echt dicht bij elkaar wonen eerst eens gaan meeten. ipv gelijk zon grote groep. Imo ook weer laagdrempeliger.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:49

Ik vind iets doen opzich ook wel makkelijker dan samen eten en praten... bij iets doen maak ik iig makkelijker contact dan dat je steeds je praatje moet houden wie je bent en wat je doet (en uiteindelijk is dat ook niet wat de klik geeft waarom je mensen aardig vindt).
Buitenrit... tja .. ik kan met mijn paard niet op weg (geen auto/trailer) dus dat is al minder leuk... en met mensen die je niet kent (ook al is iedereen 30+) tja van mij hoeft dat niet.
Iets van een training of clinic zien met daarbij een kopje thee/koffie en iets lekkers. Lijkt me leuk... dan is de dag ook als je de mensen niet super leuk vond toch interessant geweest.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:49

Leuk, een meeting! Ik heb een auto, dus wat locatie betreft ben ik flexibel! Thuis niet genoeg ruimte om een grote groep mensen te ontvangen. Paardlief kan ook niet mee, die doet het niet zo goed op buitenritten met onbekende paarden, maar wellicht kunnen we een rij/men-groep en een wandelgroep maken en ervoor of erna met z'n allen een bakkie met wat lekkers doen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:58

Rina, ik weet niet of ik je ken.. ben immers ook al 44 jaar :P Kan me er in ieder geval zo niets van herinneren, dus helpen kan ik je er niet mee.
Er moet gewoon even het 1 en ander op rij gezet worden. Zowel van de mogelijkheden en plaatsen, datums komen daarna wel lijkt me.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:01

Evelijn schreef:
Ik vind iets doen opzich ook wel makkelijker dan samen eten en praten... bij iets doen maak ik iig makkelijker contact dan dat je steeds je praatje moet houden wie je bent en wat je doet (en uiteindelijk is dat ook niet wat de klik geeft waarom je mensen aardig vindt).

Sorry Evelijn ik moest even knippen. Maar dit is precies wat ik bedoel.

Wat evt ook nog zou kunnen. Ik kwam nogal wat mensen tegen met honden, is een wandeling met de honden ergens in een bos oid. En voor diegene die geen hond heeft, dr zijn dr ook die meer dan 1 hond heeft :+

Pipo, zo uit mijn hoofd Deborah, Pekela trainingen daar??? Maar kan zijn dat dat ook iemand anders was hoor :+ :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:06

Ik kan ook best wandelen zonder hond. Heb ik vanmiddag nog gedaan in het bos. Wat een heerlijk weer!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:14

Wandelen is prima.. honden zijn gezellig... en als Imre nou het weer van vandaag regelt dan wordt het vast leuk :)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:23

Ehm, ik voel me wel een beetje een spelbreekster zo *schaam* maar ik denk dat ik een meet qua gezondheid voorlopig niet echt aan kan, maar vind het wel leuk om ondertussen hier gezellig mee te kletsen en dan eventueel in de toekomst eens af te spreken? Vinden jullie dat oké?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:27

het maakt mij ook niet uit hoor, ik kom ook maar met een voorstel. Maar rina, niet iedereen ervaart het zoals jij het ervaart en voor mij zou samen een hapje eten en wat praten ontspannender zijn dan een activiteit ondernemen waarbij je je concentratie nodig hebt. Maar zoals gezegd, het hoeft niet per se. Hoe zou je dat voor je zien dan, die verschillende takken van sport bij elkaar bekijken? Ik zet liever geen anderen op mijn paard wegens medische gronden en ik hoef ook niet per se op andersmans paard zitten eigenlijk.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:29

ow, ik zie nu dit topic pas. Mag ik me ook melden?
Ik ben 34 jaar en woon net over de grens bij Meppen in de buurt. Ik ben alleenstaand moeder en woon op een boerderij met 4 paarden, 2 ponys, 3 honden, 2 varkens, kippen, konijnen en 3 katten. Lijkt me leuk om meer mensen in de buurt te leren kennen met dezelfde hobby.... meeste vrienden van me hebben namelijk geen idee wat me bezielt :D .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-14 22:31

Natuurlijk, wees welkom! :)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:52

Ik moet wel een klein beetje lachen hoor...en dat is niet slecht bedoeld. Zoveel meningen en dan iets organiseren...en dan ook nog eens met mensen die elkaar niet kennen.

Ik denk ook dat je niet moet willen dat iedereen moet komen. Als je wilt komen, dan kom je..zo niet, dan is dat ook prima. Kleine groepjes is ook leuk. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat ik meer met de mensen om zal gaan in mijn omgeving..maar wie weet heb ik wel een klik met iemand uit de kop van groningen. Dat ervaar je vanzelf wel.

Voor mij staat voorop dat ik graag mensen wil leren kennen in de omgeving. Het merendeel van mijn vrienden zitten nu in het Westen en ik vind het persoonlijk moeilijk om hier mensen te ontmoeten...en daar ben ik zelf ook zeker medeschuldig aan.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 22:59

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt sassie haha.... Ik denk ook dat het heel moeilijk te realiseren is met zoveel mensen en verschillende meningen. Het gaat mij ook een beetje om het contact met mensen uit de omgeving en dan in eerste instantie online en dan later eventueel bij een leuke klik afspreken. Dit dus ook door mijn gezondheid. Maar ik denk dat 'kleine' meetings ook zeker een optie zijn ;) .

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 23:03

Maar contact op deze manier met 30+ is wel erg fijn. Die hebben toch andere levenservaringen dan de " jonge mensen" en dat is een stuk makkelijker kletsen