Vervolgs Bokt Meeting Zuid Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Datum van jou voorkeur:

13 April (zaterdag)
12 (57%)
14 April (zondag)
9 (42%)

Totaal aantal stemmen: 21

Roosch

Re: Vervolgs Bokt Meeting Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:07

Heel fijn dat er inderdaad nog goede moed is dat het in orde gaat komen. We gaan er een mooie dag van maken.

Over het longeer/losgooigedoe: Als we het nou zo houden; iedereen doet in die tijd wat men wil. Vrijheidsdressuur? Prima. Longeren? Prima. Achterstevoren en op de kop op het paard? Ook prima. Ik doe wel een poging jullie op te vangen. 8-)

Zodra we a. reactie hebben van de boswachten en b. duidelijk hebben wie er nu wel en niet mee gaan kunnen we kijken naar details zoals 'waar parkeren we de auto?'.
We maken er wat leuks van. :)

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:33

Heb met spanning de afgelopen dagen het topic gevolgd en me even stil gehouden. Had me voorgenomen om als er niet snel orde kwam om ook maar af te zeggen. Vanavond met Linda(fotograaf, en ik met model Sylke de shetlander) overleg gehad en het ziet er nu weer een stuk beter uit. Ga dan ookk morgen of over morgen de trailer definitief proberen te regelen(duimduim) en dan laat ik het PB weten aan degene die mij een bericht gestuurd heeft.
Netjes en goed van de mensen die het hebben opgepakt!!

Even nog wat info over Sylke, deze shetlander gaat niet onder het zadel, maar hoop dat de VD kunstjes er ook op vreemd terrein uit komen, maar sta nergens van te kijken met haar. Zoals eerder gezegd ik neem mijn vishengel en wortel mee, mocht ze gaan zwerven over de brunssumerhei, ik amuseer me wel :+
Klein probleem is op dit moment wel haar conditie(afwijkende bloedwaardes) ze heeft komende weken nog onderzoeken, maar ze zal zeker wel mee kunnen, weet alleen niet of ik haar voor 13 april kan laten scheren, afhankelijk van weer en gezondheid. Ze heeft nu tochtstrepen, zoals wij ze noemen, zeg maar hals, buik en flank geschoren, dit verschil zal tijdens de meeting nog wel zichtbaar zijn, gezien haar langzame rui, jammer maar helaas.

Begin er weer zin in te krijgen

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 06:19

dank je wel cobelens voor je reactie

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 06:22

Krijgen de mensen op de reserve lijst ook een pb? Want heb nu per toeval dit topic gevonden.. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:05

Ja, die ga ik vanavond pb'en aangezien er een paar afmeldingen zijn.. :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:17

Als er mensen zijn die moeite hebben om een trailer te huren kan ik eens navragen bij een vriendin van ons of zij op die dag geen ritten heeft. Wat haar prijs is etc weet ik niet maar we kunnen altijd vragen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:28

als jullie nog hulp nodig hebben die dag ik wil jullie ook wel helpen en foto s maken of met paard komen,heb ook een trailer met twee plekken,ik zag dat er enkelen zich afgemeld hadden.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:29

sammy1, we hebben ook nog mensen op de reservelijst, denk dat deze met hun paardjes eerst aan de beurt komen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:33

Jep, ik ga eerst de mensen van onze oorspronkelijke reservelijst pb'en en dan de rest.. Maar de hebben heel veel fotografen en minder modellen, dus (theoretisch) zou dat goed moeten komen..

Ik ga er vanavond meteen naar kijken en hoop dat meneer de boswachter vandaag terug mailt,,

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:52

prima :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:50

Ik wil liever wat later op de dag aangezien ik zn 2 uur bezig ben met trailer laden vermoedelijk

Of mijn vader definitief mee gaat ga ik zo meteen nog vragen hij moet namelijk vanuit Venlo komen en weet niet of hij dat weekeind de kids heeft of niet zo niet kan hij wel bij mij slapen

Zoja weet ik niet of hij mee komt omdat hij zn zoontje al zo weinig ziet

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:56

Helaas net een berichtje gehad hij kan niet meer ivm prive omstandigheden

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:50

Wat bedoel je met later op de dag?
mij lijkt bv elf half twaalf een prima tijd, gezien de redlijk grote groep wil je wel genoeg tijd hebben

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:28

Hier is het probleem ivm laden...

De ene keer staat hij er in een kwartier op (meestal als hij op wedstrijd flink gelopen heeft en moe is) maar heb er ook wel eens 4u over gedaan

En t is een schimmel was hem dag ervoor maar zal smorgens nog t een en ander moeten doen
En om nu voor een meeting om 5 uur op te staan...

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 13:38

tja, dat is een keuze die je maakt, we kunnen ons het beste aan een tijdsschema houden heb geen zin om sávonds om 7 uur nog op de hei rond te lopen, 11 uur is idd een redelijke tijd

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:55

Ik moet ook kijken hoe ik paardlief (de shire) schoon krijg, of ik het de dag van te voren doe of de dag zelf voor de meeting. Heb gelukkig zelf een paard die de trailer 100 x achter elkaar op en af loopt zonder ook maar dom te doen (ja ben zo een lolbroek die het paard dat laat doen) dus zelf geen problemen met trailerladen, qua tijd moet een uur of 8 opstaan dus makkie zijn.

Mochten mensen problemen hebben bij het trailerladen kunnen ik en mijn kennis wel blijven, zodat die gene in ieder geval niet alleen staat :)

Pff, ik vind het alleen wat lastig ivm fotos, een paard losgooien/portret zetten gelijk naar het rijden is niks (zweten v paarden), of iedereen moet al zorgen dat de paarden niet te moe gemaakt worden bij de rij fotos (minder lang 'warmrijden' voor een kort galopje ed).
Iemand toevallig een tip om de verharing van paardlief beter te krijgen? Bepaald middeltje voor onder 't eten ofzo? Want ik ga het niet riskeren weer te scheren, paardlief ziet sinds een week of 3 pas weer oke (streepvrij) uit :')
Of is hier toevallig iemand actief die goed kan scheren?

Drama :+

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:03

Ik kan scheren heb altijd zn 30 paarden per winter geschoren sommige 2x
Is je paard braaf?
En heb je zelf een scheerapparaat

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:06

Heb zelf geen apparaat, kan wel kijken voor een nieuw mesje op de tondeuse van mijn broer. Daar heb ik haar eerst ook mee geschoren maar de mesjes waren al bot dus die hielden t niet lang vol, voordeel is dat ik daar ook een kop op kan zetten en het paard dus niet gelijk 'naakt' gaat.

Paard is wel enorm braaf, had nog nooit een scheerapparaat gezien/gehoord en ik kon 'm zo op dr zetten, ze ging slapen terwijl ik wél gek werd van de herrie :+

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:21

Ik ga thinco niet scheren die staat 24/7 buiten maar ga twee weken lang hem heel goed borstelen heb overwpg em hem een deken op te doen maar dan gaat ie juist zweten is. Lastig maar het zal wel loslopen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:28

Als die nu een deken op zou krijgen laat de vacht eerder los, maar mijne staat al onder de dekens. Ik app even iemand van stal voor een halsdeel, hals is het enige behaarde bij de mijne, misschien werkt het.

Kom trouwens toevallig nu net een foto tegen van een van de paarden waarmee ik kom, nog een preview voor de fotograven :
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/581936_345856012187624_1849544042_n.jpg
Gezien die echt een puppy paard is (rent altijd naar zijn baasje als die roept) kan het op een afgelegen stuk als ik er zelf bij sta best zonder halster, vind het echt zijn look verpesten.
Trouwens een recente foto, zal nog wat van zijn vacht verliezen als het weer beter word :)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:43

Daar is m.n tinker niks bij haha schitternd paard

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:45

Dankje :) Toen de fries overleden was waar ik op reed bleef ik de eigenaar zo lang lastig vallen met 'Shire' dat die opeens aankwam op stal met ene *\o/*
Maar bij aankomst was die pas 1,70 m (en 2,5 jaar)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:07

Wil je dr helemaal scheren dan?
Met n gewone trondeuse?
Voor ik geloof 25 euro kun je vaak echte scheeraparaten huren dat gaat n stuk sneller en mooier

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:35

Had in december meerdere 'verhuurders' gemaild maar die zeiden dat ze dit niet meer deden :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:44

Nog geen mail terug van de boswachter.. Ik bel morgen nog eens.. Balen man..