Hoe word ik model - Fotomeeting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:11

Elliebelle

Re: Hoe word ik model - Fotomeeting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:13

Ik zit ook niet in het topic, maar lijkt me leuk om mee te doen!

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:15

Afbeelding
Afbeelding

:D

Was een fotoshoot met mijn zus.
Laatst bijgewerkt door Leliex op 14-02-12 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:17

Ik heb maat 36, maar vanwege mn lange benen ook vaak 38.... da's dan alleen voor de lengte hoor :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:27

Nou, ik zal 'm even updaten gezien Linn ook jarig is verwacht ik niet dat ze heel veel tijd online zal spenderen! :)

Ik heb gister samen met Linn even gekeken qua moodboards, komen goed overeen dus vandaar dat er besloten is dat we het samen gaan doen. Ik weet niet of Linn al een beetje introductie verder heeft gedaan, al mezelf qua fotografie kant nog even wat uitbreiden;

Ik fotografeer nu zo'n 4 jaar. Zit momenteel in het 2de jaar 'Fotografie' aan het ROC Deltion College te Zwolle ( ik wou graag naar een gespeciliceerde school, helaas bied niks in de buurt 'Fotografie' als hoofdvak aan en anders had ik met m'n 15 jaar al op kamers moeten gaan zitten :) In m'n 4 jaar tijd is helaas m'n model fotografie niet veel uitgebreid, puur dat ik bang ben dat ik m'n aanwijzingen niet goed door kan voeren of dat ik voor gek ga staan. 'Onbekende' modellen vond ik tot voorheen vrij eng, maar ik heb voor mezelf een knoop doorgehakt. Tot dusver heb ik o.a Nationaal Ballet te Amsterdam en een modeshow van Monique Collignon gefotografeerd. Ik werk met een Canon EOS 40D met een 17-85mm, 70-200 en m'n lieve 50mm om de rij mee af te sluiten.

Zoals ik al eerder aangaf ( helaas nog geen reactie van Linn vernomen ) lijkt het me handig zo'n 5 a 6 modellen aan te houden, uit alle aangemelde modellen gekozen welliswaar. Daarna wil ik de resterende modellen uit de omgeving best nog een keer uitnodigen om te komen shooten gezien ik vrij centraal woon ( vrij werk + portfolio werk is altijd welkom natuurlijk! :) ) alleen voelen zowel Linn als ik er vrij weinig voor een enorme meeting van 20+ modellen en 10 fotografen te organiseren, gezien dat qua tijd etc etc gewoon enorm veel in beslag neemt en je dan echt zo'n '10 minuten met elk model' planning krijgt waar ikzelf niet zo weg van ben.

Tevens is het misschien handig / leuk er ook een MUA [ Make Up Artist ] bij te betrekken, via Bokt welliswaar. Bijvoorbeeld een student Visagie ( in die richting ) voor portfolio werk voor alle partijen. Mocht iemand een persoon kennen die hier geschikt voor zou zijn zou ik het graag even horen via de PB :) Dan kan dat als gespreksstof meegenomen worden.

Nogmaals, graag alle modellen even foto's inzenden gezien het toch om looks gaat! Er zijn verder geen 'maximale' maten o.i.d, daar ben ikzelf niet zo van. Styling, zelfde verhaal als hierboven [ MUA ] maar valt ook zelf te regelen! :)

Zo, heel boekwerk :')

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:28

Ik maat 32/34 gok ik ik weet het niet precies meestal heb ik xs :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:29

Dat heb ik ook, alleen qua bikinibovenstuk moet het altijd gemixt, dat is het enige waarin ik een groter maatje pas/nodig heb :P
Laatst bijgewerkt door Nessie op 14-02-12 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:30

Laatst bijgewerkt door UMayDream op 14-02-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:33

Gelukkig gaan we geen bikini shoots houden :')

anoukkk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 19:35

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, ik zit bij jou op school courses!

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:25

WenMLove- Rosa- Wieringen, kop van NH, (friesland wss geen probleem) kan in ..................voorjaarsvakantie waarschijnlijk elke dag!
Christina - CTJ - in een dorpje vlakbij leeuwarden. Kan op maandag en dinsdag in de ...................voorjaarsvakantie
UMayDream - Amarens - Friesland - geen tijd in de voorjaarsvakantie
Thehorseinn- Marit- Drenthe Vlakbij Assen
Just_Sannee - Sanne - Flevoland (maar wil ook verder reizen )
Winged - Alette - omg. Assen, 23 jaar, tijd voor shoot ivm werkloos/werkzoekende. (mocht ..................er wel werk komen gaat dat wel voor) Voor foto's zie:
.................. http://www.modelmayhem.com/1945047
Love_Shyboy - Natalie - Zuid Holland/Noord Brabant
Desty - Simone - Noord-Brabant
Roomsch- Romy - Utrecht
Courses - Thirsa - Gelderland ( Amersfoort / Zwolle )
Elise95 - Elise - Zuid Holland
pressent - Victoria - Gelderland
tomboydebest- Nikky- Drenthe Vlakbij Assen
Evony - Saar - Drenthe vlakbij Assen
Mylittlelove - Annemarie - Ik woon zelf in limburg, dus wat het dichtstbij is.
Laurabloem Laura - flevoland
Nessie - Margot - Gelderland (Beschik over OVkaart) Ik kan in de voorjaarsvakantie
Ils_k - Ilse- Drenthe (eigen auto, niet doordeweeks) 25 jaar. http://4.media.hyves-static.net/9300695 ... 69523.jpeg http://8.media.hyves-static.net/2457897 ... 89735.jpeg
donyramo- Romy-Vlakbij Assen (kan in voorjaarsvakantie maandag tm donderdag)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:39

Nou thirsa je haalt me de woorden uit de mond haha, zat ook al een beetje rond te kijken wat we voor 2e meeting zouden kunnen doen, aangezien er veel aanmeldingen zijn die niet hier in de regio zijn.

5/6 modellen lijkt me een mooi aantal, misschien kunnen we nog naar een stuk of 7/8 gaan maar 4 vind ik per fotograaf max, als je dat verdeelt over 2 dagdelen kom je denk ik heel mooi uit qua timing plus dat je dan als model ook nog even mee kan kijken met de rest.

Als we modellen uit gaan zoeken zal dat niet zijn op wie het knapst is, maar op wie het eerste zich aangemeld heeft en wie het beste bij onze concepten past. Wat mij betreft doen we de meeting in havelte in de voorjaarsvakantie en dan in de meivakantie een deel 2 zodat we de modellen niet teleur hoeven te stellen. Die zal ook meer centraal in NL komen, maar dat is nu nog even buiten sprake aangezien we eerst deel 1 maar eens van de grond moeten krijgen!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:40

Ik kan niet in de voorjaarsvakantie, en midden NL is voor mij niet haalbaar ivm reiskosten + tijd :n
Maargoed, om het iedereen naar de zin te maken is ook moeilijk natuurlijk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:54

Misschien is een weekend ook beter ivm tijd? Het is nu vrij kort dag geloof ik?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 20:58

ik wil mij ook wel aanmelden :)
ben vast niet het 'ideale beeld' ?
1.64, maat 36-38..
lauwersoog kan je ook prachtig fotograferen :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:18

Afbeelding
Afbeelding

Voor nog meer foto's neem een kijkje op m'n DevianArt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:20

CoronaLime schreef:
Nou thirsa je haalt me de woorden uit de mond haha, zat ook al een beetje rond te kijken wat we voor 2e meeting zouden kunnen doen, aangezien er veel aanmeldingen zijn die niet hier in de regio zijn.

5/6 modellen lijkt me een mooi aantal, misschien kunnen we nog naar een stuk of 7/8 gaan maar 4 vind ik per fotograaf max, als je dat verdeelt over 2 dagdelen kom je denk ik heel mooi uit qua timing plus dat je dan als model ook nog even mee kan kijken met de rest.

Als we modellen uit gaan zoeken zal dat niet zijn op wie het knapst is, maar op wie het eerste zich aangemeld heeft en wie het beste bij onze concepten past. Wat mij betreft doen we de meeting in havelte in de voorjaarsvakantie en dan in de meivakantie een deel 2 zodat we de modellen niet teleur hoeven te stellen. Die zal ook meer centraal in NL komen, maar dat is nu nog even buiten sprake aangezien we eerst deel 1 maar eens van de grond moeten krijgen!

True, true!

Ik denk inderdaad dat de vakantie vrij kortdag word, maar allicht is er daarna een mogelijkheid tenzij we het allemaal kunnen realiseren natuurlijk maar heb geen idee wat het weer allemaal gaat doen helaas.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:26

Voor mij zou de volgende vakantie ook velen malen beter uit komen.
(Dus niet aankomende)

Roomsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:38

Afbeelding
Afbeelding
Oja, de eerste foto is zonder make-up!
Laatst bijgewerkt door Roomsch op 14-02-12 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:40

Traber schreef:
WenMLove- Rosa- Wieringen, kop van NH, (friesland wss geen probleem) kan in ..................voorjaarsvakantie waarschijnlijk elke dag!
Christina - CTJ - in een dorpje vlakbij leeuwarden. Kan op maandag en dinsdag in de ...................voorjaarsvakantie
UMayDream - Amarens - Friesland - geen tijd in de voorjaarsvakantie
Thehorseinn- Marit- Drenthe Vlakbij Assen
Just_Sannee - Sanne - Flevoland (maar wil ook verder reizen )
Winged - Alette - omg. Assen, 23 jaar, tijd voor shoot ivm werkloos/werkzoekende. (mocht ..................er wel werk komen gaat dat wel voor) Voor foto's zie:
.................. http://www.modelmayhem.com/1945047
Love_Shyboy - Natalie - Zuid Holland/Noord Brabant
Desty - Simone - Noord-Brabant
Roomsch- Romy - Utrecht
Courses - Thirsa - Gelderland ( Amersfoort / Zwolle )
Elise95 - Elise - Zuid Holland
pressent - Victoria - Gelderland
tomboydebest- Nikky- Drenthe Vlakbij Assen
Evony - Saar - Drenthe vlakbij Assen
Mylittlelove - Annemarie - Ik woon zelf in limburg, dus wat het dichtstbij is.
Laurabloem Laura - flevoland
Nessie - Margot - Gelderland (Beschik over OVkaart) Ik kan in de voorjaarsvakantie
Ils_k - Ilse- Drenthe (eigen auto, niet doordeweeks) 25 jaar. http://4.media.hyves-static.net/9300695 ... 69523.jpeg http://8.media.hyves-static.net/2457897 ... 89735.jpeg
donyramo- Romy-Vlakbij Assen (kan in voorjaarsvakantie maandag tm donderdag)
LieZ_Horses - Lisa - Amersfoort (Beschik over OVkaart)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 00:10

anoukkk. schreef:
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, ik zit bij jou op school courses!

Haha, school met 15.000 leerlingen dus dat is goed mogelijk :D

Niemand die een MUA / stylist van Bokt kent?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:05

ik kan echt alleen als het in ZH of NB is ivm reiskosten etc...
Voor foto's; zie profiel.

Een vriendin hier vandaan die doet opleiding tot visagiste (+kapper/styliste, ervaring met shoot styling etc), zit niet op bokt maar rijd wel paard!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:23

misschien is het eerst handig om een data + definitieve plek af te spreken.
Dan kunnen de modellen aan de hand daarvan zeggen of het haalbaar is of niet voor ze en dan kan er alsnog geselecteerd worden indien nodig.
Anders ga je eerst selecteren, kan straks 3/4 niet en dan blijft er alsnog niks over?

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:35

Ik heb gelukkig ov dus kan op de meeste plaatsen prima komen.
Maar een officiele datum prikken is wel handig, want de voorjaarsvakantie word genoemt, maar weet ook niet of ide voor iedereen gelijk valt? Want bij mij is dat volgende week al. Dan ben ik er overigens niet dus als het volgende week zou zijn zou ik graag aan de 2e meeting mee willen doen. Zal stras thuis eens even een paar foto's opzoeken van mezelf.
Komen trouwens erg mooie foto's voorbij!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 11:43

Wat Evony zegt is het makkelijkst denk ik.

Ben benieuwd!