[Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: [Besloten] Zeeuwen naar Wolfheze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:57

Andros kan ook wel een beetje vreemd doen, maar dat heeft Maya al mee mogen maken en dat was ook vlot opgelost gelukkig :) Ik hoop echt dat ik mee kan!! Heb al 250 euro kunnen sparen :D Hoeveel moet ik nog? :P

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:59

ik hoop het ook hoor Dais. Hoe meer mensen hoe meer vreugd. tja ik ken niemand van jullie dus vind het ook erg spannend :o

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:12

Dan ben je er al bijna Dais :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 15:16

Is altijd spannend vreemde mensen, ik ben ook niet zo'n held hoor :o Maar we hebben allemaal eenzelfde hobby en dat is het paard, dat bind al een hoop. Paar jaar terug ook met een groepje zeeuwen meegeweest, als een van de weinige nieuw-zeeuwse, en dat vond ik ook wel spannend (ik zit natuurlijk ook niet al in dat HK-topic) maar het is mij prima bevallen en het klikte wel goed.

Ik ben niet van de uiterste, ik vind stapritten ook heerlijk (zonder zadel <3) en ben wel in voor een flinke galop op paden die geschikt hiervoor zijn. Mijn merrie is braaf, doet vaak wel mee met alles, maar kan wel behoorlijk boos en shaggo doen. Een echte merrie :+ Maar ik zoek mijn plekjes wel in de groepen. Vorig jaar een weekend weggeweest waar een pony bij liep die ze echt niet leuk vond (en hij haar niet) maar dat ging ook prima met rijden :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:18

Ik ben bang voor reactie van Verona. Die kan in het begin soms zo debiel doen. Moet eigenlijk atlijd achterin lopen omdat ze nogal eens sjacho kan doen en kan meppen. Maar goed ook niet altijd. Maar is een keer gebeurt en ben er zelf erg bang voor.
Maar goed gaat er gegallopeerd worden doet ze erg debiel als de rest al gaat en ze moet nog. Hoop dat ze nu normaal doet. Wil gewoon alles mee kunnen doen ghigh.
Ach komt vast goed. Wordt een super week.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:07

Kel: ik vind het ook echt jammer! Ben 1x een week op de veluwe geweest met de paarden en vond het echt geweldig! Ik heb er nog over nagedacht om het toch te proberen omdat ik nu nog gewoon rij en angel echt doodmak is, maar een week of 5/6 voor de uitgerekende datum is zo'n week toch net een beetje teveel van het goede ;) .

Denk dat ik thuis dan toch ook ruzie zou krijgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:44

Snap ik ook wel Marjolein, en belangrijkste is dat je dat ook even aangeeft van te voren idd. En sowieso het toverwoord zal zijn communicatie. Zoals Ingrid aangeeft kan Wiet soms beetje nukkig doen, nou als zij dan even waarschuwt dat ze voelt dat Wiet een bepaald ander paard even niet zo gezellig vind. Dan kan die ander daar rekening mee houden en voorkomen we gedoe :) Net zoals jij liever achteraan rijdt blijkbaar. Eventueel gewoon eens met zijn tweetjes rijden als Verona dat leuker vind. Dat soort dingen wijzen zich vanzelf allemaal.

Natuurlijk staat het je ook vrij om naar een vriendin te gaan :+ Zo heb ik zelf ook wat mensjes uitgenodigd om naar daar te komen voor een ritje. Juist leuk alleen maar.

Dais : ik kan me nauwelijks herinneren wat je bedoeld... :o Bedoel je die plotse stopactie op het strand? :+ Je moet trouwens nog 50 euro en dan ben je voor het verblijf helemaal rond (als Andros op de wei gaat). En dan de transportkosten nog, maar die kun je beter zelf berekenen :+

Tancreda4 schreef:
als een van de weinige nieuw-zeeuwse

Dat is de spirit :P

Mooie typo :))

Het is idd een beetje erg kort dag voor je datum idd Mirjam, voor hetzelfde geld beval je te vroeg... :+ En hoezeer ik ook dol ben op kinderen, het lijkt me beter dat je daar gewoon thuis van geniet :) Wellicht een volgende editie idd...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:27

Hoe krijg ik die typo nou weer voor elkaar :P Autocorrect heb ik hier niet :+

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:37

Dat is de reden dat ik dan het beste toch achteraan kan rijden.
Bij Verona merk je wel dat ze nukkig wordt maar de trap die ze toen gaf kwam echt uit het niets. Had helemaal niets gemerkt aan haar.
Dus is lastig.
Communiceren is idd het beste. Komt allemaal vast goed.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 21:06

@ Maya: Ja, ik bedoel Andros zijn opstartproblemen, maar hij vindt Amanda helemaal fantastisch dus hij volgt uiteindelijk echt wel :D Ik ga sparen en hopen dat mijn paard ook kan tegen die tijd, zou wel geweldig zijn natuurlijk! Zijn ademhaling is nog een hele wisselende issue. De ene dag zie/hoor je niks aan hem, de andere dag ben ik echt wanhopig. Het is kennelijk een reactie op insecten en schimmels, maar volgens de dierenarts kan ik niks meer doen aangezien hij al zo goed staat.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:22

Hoe groot is ons groepje nu? Nog steeds dezelfde grootte? Hier wel een paar vriendinnen gevraagd, maar een week vinden ze dan weer te lang. Jammer :) Ik ga in juni ook een weekendje, en mogelijk ga ik mijn pony dan meenemen, even uitproberen of ze in augustus ook mee kan. Zou ik wel fijn vinden, anders vind ik een week wel erg lang namelijk := Moet alleen draad enzo regelen. Maya, in 2008 had jij toch ook wat afgezet met draad, of was dat alleen de boompjes? Ik heb namelijk geen inzicht hoe groot de weitjes waren en hoeveel draad ik dan mee zou moeten nemen (en paaltjes). Maar we hebben nog even, ik weet niet eens of ze samen in de trailer kunnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:54

Euh, nu Kelly, Marjolein, jij en ik idd. Simone twijfelde nog. Verder idd niemand, heb oa Anne en Gerlinde nog aangeschoten maar die kunnen niet omdat onze week buiten de schoolvakantie is.

Ik had toen niks afgezet, die 2 kleine weitjes vanvoren waren zo, en na dat eerste weekend met die vriendin van Kirsten zijn die 2 + Odessy in die lange wei achteraan gegaan.

Ik heb nog een map met foto's online staan, je zou daar ff kunnen kijken voor de afrastering. http://s157.photobucket.com/albums/t68/ ... 08%20Maya/

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:35

moeten we trouwens zelf draad/ paaltjes meenemen? Anders moet ik daar nog achteraan.

Ik heb het ook nog gevraagd aan mensen hier. Maar zitten o.a. met zeeuws kampioenschap wat gelijk valt. Misschien dat ze een dag komt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:38

Nee, verder is er gewoon afrastering aanwezig. Maar niet op shet hoogte :=

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:00

En Dais?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:32

Ik wil nog steeds heel erg graag mee, het is alleen de vraag of mijn paard het kan in verband met zijn ademhaling.

Ik heb er zaterdag voor het eerst weer opgezeten sinds oktober (dacht ik?) en hij heeft looplust voor tien, wilt het liefst alles in een hobbeldrafje doen, oortjes naar voor en gaan. Het storende is wel dat je continue zijn kortademigheid hoort. :( Al lijkt hij er zelf geen last van te ondervinden.

Hij kan overigens wel bij andere paarden op de weide zolang deze maar groot genoeg is, als hij niet genoeg ruimte heeft dan kan hij nogal hebberig worden over 'zijn' stuk gras :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:35

Hoe komt het dat hij zo kortademig is? Of heb je geen oorzaak nog?

Ons vorige verzorgpaard kon ook altijd flink hijgen zeg maar, maar hij is pasgeleden op dat gebied wel gewoon goedgekeurd. Dus wat het dan zou kunnen zijn... Hij hjeeft het zijn hele leven al gehad, inmiddels is hij 16. Maar het is wel een naar geluid, en kan begrijpen dat het je wel onzeker maakt of het wel goed gaat... vervelend hoor dat hij dat heeft!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:37

*valt binnen*

Huh, ik zag de titel langskomen en dacht "ooh, misschien wel de Henriettehoeve!" daar sta ik met poown. Grappig dat er een bokt-meeting wordt gehouden! :D Veel plezier, maar dat gaat vast wel lukken.

*verdwijnt weer*

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:41

Het enige 'aantoonbare' is dat hij een allergie heeft op huisstofmijt, maar hij staat heel veel buiten en buiten heeft hij het ook.

Het komt op in vlagen, het ene moment is het heel erg, het andere moment is er niks te zien/horen.

Er is in maart nog een endoscopie gedaan omdat ik dacht dat hij dampig was, maar de dierenarts had zelden zulke schone longen gezien, er was geen slijm te bekennen.
Dat kan ook kloppen want ik heb nog nooit een kuch gehoord of een klodder slijm gezien.

Hij heeft wel een ontstekingsreactie thv zijn hoge luchtwegen (het zit eigenlijk nog in zijn hoofd, nieteens in de luchtpijp) en daar zit een roodheid en iets zwelling.

Voorgelegd bij een andere dierenarts en aldus hem kan daar die kortademigheid weer niet door ontstaan en komt het weer door een tekort aan rode bloedcellen wat we ook al 5 maanden aan het behandelen zijn.

Nja, kort samengevat spreken 3 dierenartsen een andere mening uit, maar heb alle behandelmethodes geprobeerd en niks dat heeft geholpen :(

Zelfs met een zware kuur prednisolon icm ventipulmin stond hij nog kortademig bij.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:19

Ik moet definitief afmelden, Marco & ik hebben die 3 weken erna vakantie en ik kan geen 4 weken vakantie krijgen (en veroorloven, 0 uren contract dus ook geen geld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:42

We hadden het er al over gehad Dais, maar onwijs jammer, en begrijpelijk :)

Nog 7 weken dames :):) :D Heb er zin in, ben echt aan vakantie toe :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:58

Me too. Wel jammer dat het zo'n klein groepje is. Ik zal nog wat balletjes opgooien. Zijn iig met zn 4en nu toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:02

Klopt! :)

Als jij nog wat mensjes weet, leuk. Ik zit te twijfelen, op zich kan ik ook Amanda voor de hele week aan iemand uitlenen, dan zou er ook iemand meekunnen die zelf geen (geschikt) paard heeft, maar weet niet zo goed wie ik dan zou aanschieten. Mocht jij dus iemand weten max 80 kg ofzo en als die gewoon fatsoenlijk kan rijden maakt het me niet zoveel uit :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:07

Oei, ik krijg de 'let op, oud topic' melding :P

Iig, ik heb een PB gehad van Kelly dat zij jammer genoeg niet meer mee kan gaan (Nouja, ze gaat wel iets heel leuks er voor in de plaats doen 8-) ) en of ik in haar plaatst zou willen.

Nu moet ik nog 32 uur vrij zien te krijgen op mijn werk, maar als dit lukt (en dat hoop ik van wel, er zijn iets van 6 'vakantiekrachten' in deze periode beschikbaar) dan ben ik samen met Andros ook van de partij.

Omdat het zo kort dag is zijn we alles behalve op conditie en bekijk ik per dag of we meekunnen, maar ik heb er zin in! Het is iets wat ik al heel lang heel erg graag wil. Andros heeft weliswaar zijn beperkingen, maar al kan ik maar 1 dag mee dan ben ik al een gelukkig mens :)

Tevens ga ik regelmatig wat saai zitten doen tussendoor omdat ik op 28 augustus een wiskunde-toelatingsexamen heb en er nog keihard voor moet werken!

Maar niettemin kijk ik er naar uit :D

Ik wil vragen of jullie misschien (van voorgaande keren) een lijstje hebben van dingen die je allemaal mee moet nemen. Ik ben nog nooit op vakantie geweest met mijn paard namelijk :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:15

Zadel, hoofdstel, cap, vliegendeken! Goed humeur....

Haha, Dais, ik duim voor je!

Ik vertrek dus 15 Augustus naar Canada, een aanbod dat ik niet af kon slaan ;-)

Wel wil ik proberen jullie in het weekend te vergezellen, met of zonder paard, zit nog in dubio of het reëel is om paard mee te slepen zo kort. Zo niet dan ben ik jullie prive fotograaf :D