Boktmeeting in het zuiden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:12

Desiree schreef:
Nee, maar ik vind het toch leuker met mensen van mijn eigen leeftijd te gaan. En de oudste te zijn is tot daar aan toe, maar dan ook nog met 10 jaar of meer verschil is me toch te gortig.

ik kan je helemaal begrijpen hoor
Ik ben geloof ik de oudste en ik scheel al meer dan 10 jaar met je. Toch wel een beetje jammer, want ik had je graag willen ontmoeten!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:20

MyBonfire schreef:
Ik zie je mischien vanavond anna bij de ponyclub..

ja was leuk he? die paardenwissel Haha!

bengeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:44

hoi allemaal
alles goed?
eeej hoeveel mensen gaan er dan mee met jullie???
ik heb wel een hele kleine shet voor iemand in de aanbieding voor iemand die klein en licht is en goed kan rijden wan is heel eigenwijs beesje
groetjes denise

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:48

nikki bedoel je? mm ik denk niet dat daar iemand op kan..tot hoeveel gewicht kan die houden?
Wel gezellig als je meegaat hoor Ga jij dan met Yvette met de kar? of kun je (s)tommie lenen?? Haha!

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 22:04

Ik ga wel mee.
Maar hoelaat en hoeveel kost dat een paardje huren?

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 22:06

weet ik nog niet, maar een les in de manege kost 5 euro per uur...dus ik denk dat huren ook rond die koers ligt.
Is er eigenlijk iemand die weet of ze dat wel doen bij cahama? paarden verhuren evt onder begeleiding?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:17

ik hoop dat er een beetje leuke pony's zijn en dat we zonder begeleigind weg mogen!
ik heb er echt zin in!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:22

bij mijn weten doen ze dat in principe niet bij manege cahama, verhuren. 5 euro per uur? huh, geen wonder dat het daar zo armetierig is. Mensen die goedkoop willen rijden ten koste van de paarden. Jaja....

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:56

Anna ik weet niet of Richelle nou meegaat op Pas of op Shanti, maar Shanti is kreupel, en ik denk dat dat dan wel weer over is, maar ik weet dus niet met wie ze mee wil. Oohjah en Desiree, ben je boos omdat we daar paarden huren of bedoelde je wat anders met die laatste zin, want als je het er niet mee eens bent dan moet je het zeggen hoor *LOL* .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:21

O nee joh, val jullie er niet op aan. het is niet persoonlijk bedoeld. Het is echt een klacht naar die manege toe en naar de mensen die er geregeld les nemen. De lessen zijn er echt te goedkoop om de dieren en de manege fatsoenlijk te kunnen onderhouden. En daar zijn de paarden de dupe van. En dat zie je dan ook in de vorm van slecht passende tuigage (altijd witte plekken of plekken zonder haar, of verwondingen op de schoften of rug) en te weinig voeren. Ja, haflingers hoef je niet zo veel te voeren want dat kunnen ze niet af. Ze zijn zuiniger in verbruik. DAarom heeft hij die nu ook. MAar de andere ponies daar zijn ronduit scharminkels. Behalve pollo, als hij nog leeft.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:30

Desiree schreef:
O nee joh, val jullie er niet op aan. het is niet persoonlijk bedoeld. Het is echt een klacht naar die manege toe en naar de mensen die er geregeld les nemen. De lessen zijn er echt te goedkoop om de dieren en de manege fatsoenlijk te kunnen onderhouden. En daar zijn de paarden de dupe van. En dat zie je dan ook in de vorm van slecht passende tuigage (altijd witte plekken of plekken zonder haar, of verwondingen op de schoften of rug) en te weinig voeren. Ja, haflingers hoef je niet zo veel te voeren want dat kunnen ze niet af. Ze zijn zuiniger in verbruik. DAarom heeft hij die nu ook. MAar de andere ponies daar zijn ronduit scharminkels. Behalve pollo, als hij nog leeft.

ik weet wat je bedoelt. ik ben daar toendertijd voor een eigen pony gaan kijken. Alles was te koop Verward voor een goed bod, dus ik de stallen doorgelopen en ik kreeg spontaan medelijden, vooral die paarden die daar in stands stonden zagen er erg uit.
Net alsof ze nooit eten kregen of zo leek het wel. Ik had uiteindelijk een pony uitgekozen die er een beetje redelijk uitzag, was het een eigen pony...

maar dit is helemaal offtopic, laat ik jullie er verder maar niet mee lastigvallen. Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:42

het is goed dat er nog eentje het zegt starlight. (trouwens, vroeger op manege cahama hadden ze ook een kastanjebruine pony die starlight heette). Van mij alleen zou je het misschien niet geloven maar als meerderen het zeggen. Afgaande op wat jij zegt is er nog niets veranderd dus. GEen goede zaak.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:45

Desiree schreef:
het is goed dat er nog eentje het zegt starlight. (trouwens, vroeger op manege cahama hadden ze ook een kastanjebruine pony die starlight heette). Van mij alleen zou je het misschien niet geloven maar als meerderen het zeggen. Afgaande op wat jij zegt is er nog niets veranderd dus. GEen goede zaak.

ja het is dus wel 3 jaar geleden he, maar ik hoorde laatst dat zelfs de stallen er nu niet meer uitzien (dat was toen het enige wat er nog wel meedoor kon volgens mij...) oooh en die shabrakken, gewoon een soort van plasticjes, daar ben ik nog speciaal aan gaan voelen of het niet echt zo hard was als het eruit zag. (was het dus wel)
kijk bij sonniushof hebben ze van die wollen doeken (waar het bos dus mee vol ligt *LOL*) met shabrak, maar ik kan me niet voorstellen dat die paarden er last van hebben, ook al ziet het er niet uit, maar bij cahama... die eigenaar vond ik al gelijk niks, jezus wat een lompe vent Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:47

xtostarlight schreef:
[oooh en die shabrakken, gewoon een soort van plasticjes, daar ben ik nog speciaal aan gaan voelen of het niet echt zo hard was als het eruit zag. (was het dus wel)
Scheve mond
[/quote]

die zijn van onderen van stof en boven van plastic. Groen waren ze toen. Hebben ze die nu nog?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:49

nou toen ik er was waren het witte, met een best harde plastic kant, naar de rug toe was het zachter hoor, maar dan leken het me nog maar zweetdingen.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 19:59

Cahama, ja ik kan er boeken over schrijven en ik ben er pas een paar keer geweest, kun je nagaan. Maar goed, daar is dit topic niet voor Haha!
Het is helaas de enige manege op paardrijafstand Verdrietig
Wanneer weet Richelle op wie ze meegaat? Ik denk wel dat die blessure over 2 1/2 week over is. Als het nog niet helemaal over is zou ik overigens niet meegaan met shanti.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 20:01

Desiree schreef:
Afgaande op wat jij zegt is er nog niets veranderd dus. GEen goede zaak.

Ik heb gehoord dat ze de dierenbescherming op Jan (eigenaar) hebben afgestuurd en dat het nu allemaal wat beter gaat. Maar goed, eerst zien, dan geloven.

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:51

Desiree schreef:

OKeej dan, ik ben het helemaal met je eens hoor! Maar volgens mij kan niemand er iets aan doen want ze hebben er al ooit iets van gezegd, ik weet niet wie maar ik heb het gehoord, en nu is het daar ietsjepietsjuh beter..... Ik vind het ook hartstikke zielig, zou ze er het liefst allemaal weg halen *LOL*

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 20:55

Oohjah anna, ik denk dat Shanti over een weekje al weer de oude is, er is niks meer aan te zien of te voelen en ze knikt niet meer...
Maar dan is het nog maar afw88 op wie ze mee gaat..

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 20:59

MyBonfire schreef:
Oohjah anna, ik denk dat Shanti over een weekje al weer de oude is, er is niks meer aan te zien of te voelen en ze knikt niet meer...
Maar dan is het nog maar afw88 op wie ze mee gaat..

Nou dat is wel fijn om te horen. Laten ze er van tevoren nog wel even iemand naar kijken? Soms zie je nl niks, maar kan het nog altijd gevoelig zijn. Of je hebt kans dat het weer terug komt door te snel weer belasten.
Gelukkig is de rit pas over een tijdje en gaan we rustig rijden, dus dat zal dan wel kunnen denk ik.
Wanneer weet ze of ze op shanti mag? ik wilde nl aankomende week eens naar Cahama bellen.

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:17

AnnaBabs schreef:

Nou dat is wel fijn om te horen. Laten ze er van tevoren nog wel even iemand naar kijken? Soms zie je nl niks, maar kan het nog altijd gevoelig zijn. Of je hebt kans dat het weer terug komt door te snel weer belasten.
Gelukkig is de rit pas over een tijdje en gaan we rustig rijden, dus dat zal dan wel kunnen denk ik.
Wanneer weet ze of ze op shanti mag? ik wilde nl aankomende week eens naar Cahama bellen.

UHm.. Ik weet het niet, maar ik zal dr wel morgen bellen..
dan zet ik het hier meteen neer. Alleen weet je al precies met hoeveel we nu zijn en hoeveel paarden er gehuurd moeten worden??
want dat moeten we wel weten, maak anders ff een lijstje.. *LOL*

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:27

Ik vind het wel een beetje zielig voor die paardjes maya ff ontopic.
Ik heb net Richelle gebelt en die belt me zo trug want ze was nog ff met Shanti bezig dus (nu nog Verward )
Maar met hoevele zijn we nou?

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 21:48

MyBonfire schreef:

maak anders ff een lijstje.. *LOL*

Ja ik ben me daar al de hele tijd toe aan het zetten...maar ja ikke is een beetje lui. Ik ga er nu aan beginnen.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 22:00

Goed het voorlopige lijstje:

Mensen met paard:
Annababs
Pasja
Nathalie
vriendin Nathalie (?)
Solide (?)
MyBonfire
Destinietje (?)
Bengeltje (?)

Mensen met misschien een paard:
Wilfredlover (?)
Spoekie

Mensen zonder paard:
Sk4t3r
Gera (?)
Zilverster

Ik heb bij de mensen waarvan ik niet zeker weet of ze meegaan een (?) gezet.
We zijn dus als iedereen meegaat met 13 man. We hebben 3 tot 5 paarden nodig.

*edit: Willen diegene die nog niet weten of ze meegaan dit zo snel mogelijk laten weten?

MyBonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 08:32

Nou het weer is flink omgeslagen, ik kon niej slapen omdat de regen KEihard op mijn raam kletterden, niet echt lekker weer om een buitenrit te maken, maar hopen dat het over 2 weken beter is.