Hehehe.. ik dacht al; waarom word IK genoemd.. maar er waren eerst 2 Margo(t)'s
Ik heb er zin in! Lijkt me leuk, overnachten in caravans.. Ik vertrouw er op dat Lot het goed organiseert En ik wacht met smart op meerdere info.
Overigens hoop ik dat mijn paard dan opgehouden is met kuren vertonen, gaf ik net zo hoog op over haar... begint ze me uit te testen!
mirano
Geplaatst: 04-01-11 18:35
Met sommige paarden gaat het goed, sommige helaas wat minder. Palisa krijgt echt last van haar oude gewrichten. En hoe de toekomst er voor Mirano uitziet is nog onzeker. De rest gaat wel goed!!!!!
Tot nu toe zijn we met 6, een mooi clubje. Ik wil voorstellen het ook zo te houden, niet te klein en niet te groot.
Ik wil alleen wel een grote wijziging aanbrengen, namelijk dat het geen trektocht meer is.... Praktisch gezien is het makkelijker om twee nachten op een locatie te slapen, en elke dag vanuit daar te vertrekken. Ten eerste is dit handiger met bagage ect. Daarnaast voor de paarden wat fijner, en misschien ook voor ons. De hele dag te paard zitten is voor de paarden niet te doen. Een stel vreemde paarden op een rijtje tussen twee bomen knopen vind ik niet heel geweldig...
De verblijfsplaats is nog niet zeker, maar ik heb momenteel de volgende op het oog: http://www.bungalowcampingdrenthe.nl/ En dan de safaritent. Of het mogelijk is deze in het hoogseizoen te huren van maandag - woensdag is de vraag. Misschien is het mogelijk anders in een weekend te gaan? (15-17 juli of 22-24 juli). De kosten worden dan: * Tenthuur 175,- * Reserveringskosten 12,50 * Schoonmaakkosten 20,- * Linnengoed, 6x6,75 = 40,50 * Toeristenbelasting 6x2x1 = 12,- * Eventueel annuleringsverzekering... TOTAAL: 260,- Dus met 6 personen: 43,30 Weidekosten paard per dag: 7,50 x 2 = 15,- Ik hoop dat ik dit kan regelen in 7,50 per nacht, aangezien het om 2 halve en een hele dag gaat, en maar 2 nacht. SUB.TOTAAL: 58,30
MAAR! Let op! Hier zit nog geen eten en drinken bij, en geen annuleringsverzekering, eventueel zakgeld voor een keer zwemmen, terrasje meepikken, ect.
Als men hiermee akkoord gaat dan ga ik morgen bellen voor info en eventuele reservering doen. Heeft iemand ervaring met annuleringsverzekeringen? Ik namelijk niet, en kan ook niet eenduidig iets erover vinden, bij sommige zijn de premies zo hoog dat je in dit geval beter geen verzekering kan afsluiten...
Ik heb een paar dingen dik gedrukt, hierop ontvang ik graag reactie, het liefste in het topic, zodat iedereen mee kan lezen...
Globale planning: Dag 1 Ochtend: Aankomst (rond 10u00), Spullen uitladen, Kennismaking. Middag: Eerste tocht, rustig ritje, eventueel aan de hand. Bij voorkeur alleen stappen, misschien een klein drafje. Daarna de paarden op het land en samen eten. Daarna de keuze of bij de paarden blijven, misschien wandeling (zonder paarden) of naar een dorpje, bijv. Dwingeloo. Avond: Gezamelijk eten, eventueel in het dorpje. Daarna een avondrit, iets actiever dan de middagrit, maar geen gekheid, daarna gewoon gezellig met elkaar...
Dag 2 Ochtend: Ochtendrit, ik ben stiekem wel voor om het tijdens de zonsopgang te doen, rond 05u45, hopelijk nog een liefhebber... Daarna/ervoor ontbijten/brunchen. Middag: Er zijn huifkartochten vanaf diverse plaatsen rondom het veld. Ik hoop dat dit te regelen valt. Anders is zwemmen een mogelijkheid (waar ik geen fan van ben, maar OK ), of naar een ander dorpje, de schaapskooi, nog meer ideeen? Daarnaast moeten deze middag en avond de spullen worden ingepakt! Avond: Eerst avondeten, nog geen idee waar of wat, misschien iemand een idee? Daarna wederom avondrit, zonsondergang is rond 21u45. Daarna hoop ik een kampvuurtje of iets te kunnen regelen. Durf hier verder niets over te zeggen, vuurtje stoken op de heide in de zomer is verboden, en ik ga niet illegaal zijn...
Dag 3 Ochtend: Ontbijten Laatste spullen inpakken, tent netjes achterlaten, ect. Het mooiste zou zijn als alle spullen al naar de parkeerplaats nabij de eindlocatie gebracht kunnen worden en daar die dag in trailer oid kunnen blijven staan... In de loop van de ochtend vertrekken voor een dagtocht. Middag: Nog steeds bezig met de dagtocht. Ik moet routes ect. nog uitdenken, maar het veld en bos is groot genoeg. Pauzes tussendoor zijn er natuurlijk, dus er zal deze keer ook eten mee moeten. Ik hoop wel ergens een watervoorziening voor de paarden te kunnen vinden. Aan het einde van de middag komen we hopelijk aan op de eindlocatie van de dagrit. Avond: Op deze eindlocatie mogen we hopelijk bbquen in de bak. Paarden kunnen hopelijk hierbij op het land. Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen, eigenaar is nog niet ingelicht. Daarna is het 5 a 10 min stappen naar de parkeerplaats waar ik hoop dat de trailers die dag mogen/kunnen staan. De mensen die opgehaald/gebracht worden kunnen misschien hun spullen bij anderen in de trailer leggen of het op de camping laten liggen en daar op de terugweg langs rijden. Rond een uurtje of negen is de paardenvakantie alweer ten einde...
De planning is voor een gedeelte brainstormen, er is NOG NIKS nagevraagd of het mogelijk is, dus er kan nog veel wijzigen!
Tot slot wil ik jullie mening over een aanvraag die ik van meerdere kanten gehad heb: De laatste dag open te stellen voor dagjesmensen, die dus (een gedeelte) van de dagtocht mee willen rijden, en 's avonds miss ook mee willen doen met de BBQ. Hier komt ook wel weer een deelnemerslimiet voor. Maar ik kan het ook begrijpen (en qua ruimte van de weides tijden de BBQ) is het misschien wel leuker als we gewoon met z'n zessen zijn....
EN DAN ALS ALLERALLERLAASTE: Er zijn mensen bezig op zondag 17 april een grote boktmeeting naar de efteling te organiseren: [BM] Grootste BoktMeeting in de Efteling op 17 april. Ik dacht dat het misschien wel leuk is om dan alvast kennis met elkaar te maken. Drie van de 6 gaan sowieso mee, Jolliegirl, Jorinda__ en ik
Helaas moet ik mij ivm de kosten afmelden. Ik kan die 260 euro niet betalen... Want ik moet ook nog zorgen dat ik een pony heb, die mij dan dus stalgeld kost.
Ik vind het ook erg duur. Er zijn in dwingeloo zat plekjes (particulier bijvoorbeeld) waar best een nachtje een paar paarden mogen overnachten voor een klein bedrag. Dan zou je dus per dag kunnen trekken.
Maar de organisatie is niet aan mij, dus hier ga ik niet over.
Ik denk dat dit voor mij over gaat.
Wel wil ik blijven aabieden te helpen of foto's te komen maken!
Caily
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-11 13:28
Misschien nog een keer lezen? De kosten per persoon liggen momenteel op 58,30... Niet zo handig van je hoor
Paard heb ik voor je MISSCHIEN ook een optie voor, ik kan nu nog niks zeggen, binnen 2 weken weet ik hopelijk meer....
Zoek gewoon een leuk bijrijdpaardje.... Hier staat ook nog wel een Tinker waarvan ik weet dat diegene wel een bijrijdster kan gebruiken (of hij dat wil is een tweede...)
Ik word er iig helemaal enthousiast van Leuk!!! De data maakt me niet zoveel uit, als het maar vroeg genoeg vast ligt want misschien moet ik vrij vragen van mijn werk. Kosten vallen op zich mee, tja er komen altijd extraatjes als je een paar dagen weg wil. Vooral het eten en drinken, dat wordt toch altijd extra. Mijn budget ligt ook rond 100 euro maar ik vind de tenthuur e.d wel meevallen. Maar hebben we dat linnengoed echt nodig? Ik neem dat altijd zelf mee. Als ik even weet of het 1 of 2 persoons is waar ik in slaap (zie stapelbedden en 2persoonsbedden staan), dan neem je een matrashoes en beddengoed mee; klaaaaaar!!
De meeting in de Efteling lijkt me erg leuk maar hoe gaan jullie? En ik vind die reis altijd vreselijk, met de trein vooral! Ik denk er nog over na...