[Besloten] VPTB Meeting nummer 4 alweer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilda79

Re: [Besloten] VPTB Meeting nummer 4 alweer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:31

Degene die mee-eten van vlees betalen voor vlees. Degene die niet daar van eten niet. Zou niet eerlijk zijn immers.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:33

Dat wordt een heel gedoe.

Steph (ik weet dat het veel moeite is en een gedoe maar wel het makkelijkste qua splitten met de kosten anders betaal jij het meeste ivm vlees voor iederen) kun jij niet kijken wat we allemaal nodig hebben en wat het kost. Drinken, vlees, saus, stokbrood etc. En dat we dan allemaal eenzelfde bedrag overmaken. En dat het dan door jouw besteld wordt (bv laten bezorgen door Albert.nl anders sjouw jij je gek. Kost hier 5 euro).
Want anders krijg 'ja maar ik drink water' 'ja maar ik eet geen vlees'.
Dan is het gewoon zo 'de één eet meer vlees en drinkt bv water en de ander eet geen vlees maar wel liters frisdrank tig stokbroden'.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:26

in principe vind ik het idee van mytens wel het beste
ik kan me voorstellen dat als iemand geen vlees eet daar niet voor wil betalen, maar delen is gewoon het handigste denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:38

Ik vind delen een goed plan, maar dan degene die geen vlees eet niet mee laten betalen? Of appart. Kan me niet voorstellen dat iemand voor 12.50 oid aan fris drinkt dan.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:53

tip van Jolien
http://www.barbecue.nl/

Kun je ook veggie bestellen, kan iedereen zeggen welk pakket zij wil. Borden, bestek, alles is erbij en zelfs de afwas!

Succes meiden!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:22

Ja weet je ik wil best mee eten van 't vlees maar dat gaat gewoon moeilijk worden. Mijn vlees mag niet in aanraking komen met varkensvlees dus een andere BBQ, een aparte schaal etc.. Vandaar dat het me makkelijker lijkt om niet mee te eten van 't vlees. Maar als 't moet (en niet teveel is) betaal ik anders wel mee...

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:26

Ik vind het idee van Francis ook het beste. Kosten gewoon delen. Lijkt me persoonlijk ook niet handig als iedereen iets mee neemt,(Stel dat het weer zulk warm weer is en je bent een paar uur onderweg met de auto, dan verpieterd de boel :+) maar dan moet Steph het wel zien zitten om zelf de inkopen te doen? Of misschien samen met iemand die dichtbij woont?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 14:09

Ik vind het idee van francis ook prima. Als we gezamelijk even een boodschappen lijst maken dan is het voor mij ook makkelijker. Het vlees bestel ik via mijn ouders ik zal ook even informeren wat de kosten daarvan zijn.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:48

Klopt maar aangezien er eerst bedacht was dat iedereen een deel van de boodschappen zou doen.

Ik drink graag Lipton Ice Thee of Coca Cola. Salades Huzaren, Rundvlees of Aardappelbieslook. Sausjes maakt me niet heel veel uit. Vind sateh en tzatziki wel lekker om met stokbrood in te dippen.

Ik weet niet wat voor soort vlees er in die pakketten zitten Steph?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:53

Ik vind het totale splitsen van de boodschappen een prima idee. Of ik nu 8 of 12 euro bijv. betaal, dat maakt me niet uit. Gaat mij om de gezelligheid. Ik heb niet echt voorkeur voor eten of drinken, lust bijna alles wel, alleen geen vis.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:58

Ik betaal ook wel gewoon mee.
Bedoelde het ook niet rot ofzo (als dat zo overgekomen is)
Maar de vorige BBQ waar ik was heb ik 50 euro betaald en we hadden bijna niets gegeten, sowieso al geen vlees en maar weinig salades etc. (25 euro per persoon dus dan he)
8 euro of 12 euro dat doet me weinig en dat betaal ik ook wel gewoon. Maar als het richting de 25 euro per persoon gaat dan wordt me dat wat te gek.
Nahja iig ik bedoelde 't niet raar ofzo... dat ik niets wil betalen...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:02

Euhm wat voor culinairs was er dan wel niet op die BBQ? 25 euro pp vind ik wel heel veel.
Wij waren vorige week 8 euro pp kwijt maar we hadden toen wel ons eigen drinken mee. (BBQ met de buren).

megan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:05

Ik denk (als ik mijn mening mag geven :o ) dat het idd het makkelijkst is dat er gedeeld wordt in de kosten...
De ene drinkt meer, en de andere eet meer. Dus dat is voor iedereen mooi toch?

Vant weekend hadden wij ook een BBQ en daar hebben 15 euro p.p all in betaald.
Vond ik niet duur hoor! Heb dan maar 1 braadworstje gegeten, maar hub heeft veeel meer gegeten en gedronken natuurlijk! :+

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 15:37

zolang het om bedragen tot +/- 15 euro gaat maakt t me geen moer, en anders ook niet, eet toch wel alles :+

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 16:21

Hilda, er zit oa karbonades, speklappen, fakkels en nog allerlei andere soorten vlees in. Ik kan mijn mams vragen om sate te maken. Nath, zal ik even voor je kijken waar we de electrische grill hebben zodat jij die alleen tot je beschikking hebt? Ik weet dat we er 1 hebben. Moet je me alleen even door geven welk soort vlees je lekker vind, kip, koe of vegetarisch.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:58

Hmm niet mijn ding die karbo's en speklappen.

megan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:05

Ik ben ook niet een mega vlees eter hoor! Speklapje of braadworstje.... dan houd het wel op.
Maar vind een stokstoetje met kruidenboter wel weer heel erg lekker!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:43

Steph ik vind dat echt lief maar het is 'vervelender' dan dat. Het moet ook op een aparte schaal etc. Ik denk dat dat dus bijna niet te doen is.
Dus ik eet wel gewoon lekker mee van de salades en idd stokbrood met kruidenboter vind ik ook héérlijk!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 23:01

Hilda er zit wel meer in maar ik weet zo niet meer wat. Ik zal is naar de link van Jolien kijken, wellicht dat het iets is voor ons? Nath, voor mij maakt het niet uit hoor, ik wil maar je mag het natuurlijk ook zelf doen het vlees voor je op een aparte schaal doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:03

Ja maar ik neem aan dat als je vlees besteld het allemaal bij elkaar binnen komt, zeg maar? ;)
Ik vind het echt heel lief van je Steph eerlijk waar. :j Maar ik ben net zo blij met een stokbroodje en wat salade. :j En wie weet kan ik een stukkie vlees eruit pikken dat enkel tussen de kippetjes o.i.d. gelegen heeft, dat kan dan wel. :j

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:19

Als je veggie besteld zit dat apart op een schaaltje (dat was bij ons in ieder geval zo, vorig jaar september)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:07

Nath, als je aangeeft dat het niet bij elkaar mag doen ze dat echt niet hoor.
Koop jij je vlees dan bij een slager die alleen vlees verkoopt wat je eet en bij elkaar mag liggen?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:29

Nath jij wilt hallal vlees ofniet? Dan moet het toch ook bij een hallal slager vandaan komen ivm ritueel slachten enzo of heb ik het mis.
Ik hoor het wel wat het wordt, ik vind alles best. Drink water, appelsap en water hebben we gelukkig overal. Qua vlees, stokbrood e.d. lust ik alles. Lekker makkelijk.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 14:13

Ik heb nog niet naar de link gekeken, daar ik niet binnen bij de pc zit maar op mijn tel aan het bokken ben. Nath, ik kan ook vlees voor je halen bij eentje die ook halal vlees heeft, is geen extra moeite hoor! Ik zal echt even naar de link kijken kan alleen niet beloven dat ik dat vandaag doe.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:09

haaaaaai!
ff een snelle zwaai (thanx to hilda) en mijn vinger in lucht! ikke kom ook met kleine tessa hoor! neem d'r campingbedje gewoon mee, kan ze lekker tukken als ze dat die lange rit in de auto nog niet genoeg heeft gedaan :+

heb niet alles gelezen maar:
- ik lust alles
- ik ben een vrij grote eter
- kosten delen maakt me niets uit
- ik drink ook alles
- toetje in de vorm van een ijsje is een MUST :D

owja, ik kom vanuit alphen en rij via utrecht. als ik iemand moet meenemen/oppikken is dat geen probleem!

wbt mijn vakantie; ik kom morgen wel even uitgebreid posten in het topic :j