Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vaak wordt T61 als enig middel gebruikt en dát kan inderdaad vervelende taferelen opleveren
Mummie schreef:Mijn paard is gewoon met de trailer weggebracht naar een "destructie" bedrijf in de buurt van Haarlem. Hij is buiten ingeslapen onder de hooiberg op een strobed en daarna met een speciale lier en een band om z'n buik heel netjes de trailer in "gesleept". Op de klep lag een plaat waardoor hij gemakkelijk erin gleed.
Moet eerlijk zeggen dat mijn vader toendertijd alle kosten heeft betaald (de lieverd), maar volgens mij kostte dit geen 400 euro hoor.
Citaat:Pardon, ik heb niet de hele dag de tijd om achter bokt te hangen! Boos!
noeki schreef:Mummie schreef:Mijn paard is gewoon met de trailer weggebracht naar een "destructie" bedrijf in de buurt van Haarlem. Hij is buiten ingeslapen onder de hooiberg op een strobed en daarna met een speciale lier en een band om z'n buik heel netjes de trailer in "gesleept". Op de klep lag een plaat waardoor hij gemakkelijk erin gleed.
Moet eerlijk zeggen dat mijn vader toendertijd alle kosten heeft betaald (de lieverd), maar volgens mij kostte dit geen 400 euro hoor.
Deze informatie komt van de site van de Rendac.
Die hanteren blijkbaar deze prijs wel.
Jou paard is zelf naar een destructie bedrijf gebracht in de service van de Rendac komen ze bij jou thuis.
Dat zal toch wat meer kosten....
verography schreef:Girlgamer schreef:
Hij had een ontsteking op de kroonrand die naar binnen is gaan woekeren.
hartstikke bedankt.. dan weet ik hoe het kwam en dan moet ik goed opgaan letten bij me vp belg. Die heeft 2 ernstige zweren net onder haar been gehad en ze loopt nu weer normaal, maar het ziet er nog wel heel vies uit daar.
0maris0 schreef:Waar zie jij dit staan??!!
noeki schreef:Mummie schreef:Mijn paard is gewoon met de trailer weggebracht naar een "destructie" bedrijf in de buurt van Haarlem. Hij is buiten ingeslapen onder de hooiberg op een strobed en daarna met een speciale lier en een band om z'n buik heel netjes de trailer in "gesleept". Op de klep lag een plaat waardoor hij gemakkelijk erin gleed.
Deze informatie komt van de site van de Rendac.
Die hanteren blijkbaar deze prijs wel.
Jou paard is zelf naar een destructie bedrijf gebracht in de service van de Rendac komen ze bij jou thuis.
Dat zal toch wat meer kosten....
0maris0 schreef:Oke en dat is zeg maar de luxere.
Excl btw, dus reken er maar dik € 500.- voor.
Als je het paard laat ophalen met een waar meerdere dieren liggen dan is het goedkoper.
Rachelll schreef:ik vind echt onwijs goed dat jullie er heen zijn gegaan. heb alle fot's bekeken. durf alleen de filmpjes nog niet echt te bekijken
roossie22 schreef:wat de slager ( waarvan niemand de naam weet) vertelde is dat er best het één en ander aan vlees geexporteerd wordt naar het buitenland, idd omdat nederlanders betrekkelijk weinig paardenvlees eten.
maar dit niet gebeurd met het idee wat veel mensen ervan denken 'kudde knollen op de veewagen en hup naar italie ermee' maar dat ze hier worden geslacht en de karkassen bevroren naar bv italie vervoerd worden.
noeki schreef:Dan hanteert de DA in ieder geval de verkeerde volgorde, spierverslappers zijn namelijk niet nodig. Een goede DA gebruikt eerst een kalmeringsmiddel (dat spul dat ook gespoten wordt bij het maken van röntgenfoto’s), daarna een narcosemiddel waarbij het paard in slaap valt en uit eindelijk de fatale dosis pentobarbital. Dit laatste middel wordt ook in de humane geneeskunde ook gebruikt bij euthanasie.
Vaak wordt T61 als enig middel gebruikt en dát kan inderdaad vervelende taferelen opleveren.
Aan zuinigheid van de DA kun je zelf alles doen, je kunt van te voren vragen hoe hij/zij de euthanasie uit gaat voeren en je kunt gewoon eisen dat hij het op de juiste manier doet, dus met voldoende medicatie en geen T61!!
Gewoon een kwestie van jezelf verdiepen in deze materie.