Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovebelly

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:23

Ja dat is wel weer waar.
Gewoon even dooroefenen lijkt mij? Zometeen heb je een veel mooiere foto
en dan denk je; shït had ik die maar uitvergroot.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 16:32

Hallloo ~!

die foto van die shet is echt super mooi!

ik kan trouwens niet de foto's erop zetten vandaag, want ik ben niet thuis en kom ook niet meer thuis vandaag :( dus ik MOET ze er echt morgen opzetten :P en misschien maakt mijn moeder morgen ook wel even foto's als ik aan het lessen ben bij richelle ter haak.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:54

Nouja ik kijk wel het kost geen drol om hem op 20x30 te laten uitprinten dus als ik een mooiere heb dan print ik die ook gewoon uit :+

Ik ben benieuwd naar de foto's! :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:56

Vandaag hebben 2 vriendinnen donkerbruin Kingsland jas op Equitana voor me gekocht :)
Yeahh, ga hem morgen ophalen en foto'tjes maken voor jullie!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 09:43

Leuk zeg! Ben benieuwd hoe hij eruit ziet, wel aardig van die vriendinnen! :D

Ik heb trouwens eindelijk een bijrijdster gevonden, een meisje van 12 die eigenlijk alleen maar op maneges gereden heeft daarom moet ze nog veel leren maar het gaat al heel goed ! :)
Woensdag komt ze weer en dan kan ik foto's maken :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:53

wat tof dat je een jas krijgt lovebelly!

ik ga zo Beat maar eens rijden, ruby krijgt vandaag rust want ik wil haar niet te veel rijden met het leenzadel. Gelukkig komt donderdag haar nieuwe zadel *\o/*

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:50

Omdat ik een bijrijdster gevonden heb kan ik ook eindelijk privelessen nemen! Maar ik zat te kijken welke instructrice moet nemen, weten jullie een goede in de omgeving van den haag/voorburg?
Ik zag op marktplaats ene Leonie Hendrikse en ene Equimon, ervaring met deze? Of kennen jullie 1 van de 2?

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:36

Zozo, ik moet even flink bijlezen! (Ik was een weekendje weg).

Poeh, ik weet nu al bijna niet meer wat ik gelezen heb. Over de lessen gesproken, ik heb eens in de week les en tijdens de rest van de week oefen ik zelf thuis. Ik train niet al te veel in de week, ongeveer 3 keer per week. Dat vind ik echt zat voor mijn pony. Ik longeer mijn pony 1 keer daarnaast en ga 1 of 2 keer het bos in. Natuurlijk heeft hij ook wel eens een dagje vrij (vaak om de week). Ik ben wel nieuwsgierig hoe vaak jullie jullie paard/pony rust geven. Mijn pony is echt een grote knuffel :) , dus als ik niet rijd ben ik alsnog bijna net zo lang bezig.

Over een nieuwe instructrice (ik ken trouwens geen van beide). Ik zou van beide een keer een lesje vragen en deze dan vergelijken. Ik zou kijken welke methode het dichtst bij jouw past en met welke rij-instructrice je de beste klik heb. Ik kan het goed vinden met mijn rij-instructrice en dat vind ik ook erg belangrijk.

Ik zag ook een paar mooie foto's voorbijkomen! Nu vraag ik mij af (ik ben totaal niet handig op het gebied van camera's), hoe maak je blackfoto's?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:47

Hahaha het topic komt in ieder geval al wat meer op gang! :D

Ik rijd eigenlijk bijna elke dag in de bak, dressuur en dan ongeveer 1x in de week (hangt van het weer af) gaan we naar buiten en 1x in de week heeft ze vrij soms komt daarnaast ook nog 1 dag dat ik haar longeer. Dus eigenlijk rijd ik 4 dagen in de week in de bak, 1x buiten, 1x vrij en 1x longeren. Buitenrijden is hier niet heel erg leuk we hebben geen bos of rijgebied we moeten echt een stukje langs de weg en dan komen we bij een lang, rustig fietspad dat een beetje afgelegen ligt en daar kunnen we dan lekker ontspannen draven meer dan dat fietspad heb ik dan ook niet daarom ga ik niet te veel naar buiten. Libel is niet beslagen en vaker op de straat rijden is dan ook niet zo goed voor haar hoeven :)

Ik was ook wel van plan om dan proeflessen te vragen zeg maar van allebei maar ik vroeg me ook af of jullie nog meer instructrices kennen? Met mijn vorige instructrice kon ik het heel goed vinden, ze was ook de eigenaresse van mijn vorige verzorgpony en ze staat nu nog bij mij op stal dus is altijd wel heel gezellig :D

Blackfoto's maken is heel makkelijk, je moet dan wel zeg maar opletten waar het ligt vandaan komt. Je zet gewoon je paard half in een stal tot rond zijn schoft of iets minder, de stal moet dan wel donker zijn! Zodat het paard voor de helft in de schaduw staat en voor de andere helft in het zonnetje of in het licht. Dan kan daarna nog de foto op de computer nabewerken en de achtergrond donkerder maken, je ziet ook bij de foto van Iris als je inzoomed op zijn neus dat de achtergrond bewerkt is ;)
Ik heb zelf geen ervaring met blackfoto's, mijn stal staat namelijk de verkeerde kant op waardoor alleen 's ochtends de zon van voren komt maar dan zit ik op school :P Als ik het 's middags doe dan fotografeer ik tegen de zon in en is de schaduw van de stal heel lang. Ik denk dat je gewoon moet proberen en dat je er dan vanzelf wel uitkomt :)

zo lekker lange post haha :+

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 10:10

salatiga1995 schreef:
Omdat ik een bijrijdster gevonden heb kan ik ook eindelijk privelessen nemen! Maar ik zat te kijken welke instructrice moet nemen, weten jullie een goede in de omgeving van den haag/voorburg?
Ik zag op marktplaats ene Leonie Hendrikse en ene Equimon, ervaring met deze? Of kennen jullie 1 van de 2?

Ik heb les van equimon en vind haar echt een topper!
Zie: www.equimon.nl

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:14

Okee dank je wel! Ik heb ze allebei gemailt, en antwoord gekregen moet nu alleen nog even afwachten op mijn bijrijdster want zij wil ook lessen :)

Ik heb trouwens vandaag (again) mijn (niet echt meer) nieuwe camera meegenomen naar stal :D
Ik wou namelijk foto's van Kingston omdat zijn eigenaresse gister jarig was en ik de foto wil laten "uitvergroten". Ik twijfel alleen nog op welk formaat? Welke vinden jullie een leuk formaat om in te lijsten maar niet op normaal fotoformaat, dus wel wat groter :+
Ik twijfel ook nog welke ik moet nemen, zaten wel hele leuke tussen, zal ze zo even posten dan moeten jullie maar zeggen welke :Y)

Mijn konijntje heeft trouwens een ontstoken oog, echt super zielig hij zit de hele tijd met 1 oogje dicht en die is helemaal rood ;(
Ik heb een foto gemaakt van hem, voor degene die het willen zien zal ik hem zo bij de andere foto's posten haha :+

Wat word het hier trouwens weer ouderwets rustig :o

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:33

Jaaa fotos :)

2 maten groter lijkt mij?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 19:57

Ik moet ze nu alleen nog even verkleinen ze komen zo :+

Ik zat zelf te denken aan 20x30?

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:17

Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:20

Wat een mooi paard Sabrina! Is dat je nieuwe? Ik val echt op vosjes met zo'n bles _/-\o_ Heeft hij/zij ook 4 witte sokken? :9

Hier zijn trouwens de foto's die ik gemaakt heb van King :

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik vind de laatste 3 eigenlijk het leukst, twijfel vooral tussen de 2e en de 3e :+

Hier zijn nog de foto's van mijn lieve konijntje
Zo ziet hij er normaal uit (de kant van zijn goede oog) :
Afbeelding
En dit is zijn ontstoken oogje aan de andere kant :
http://i280.photobucket.com/albums/kk17 ... C_0737.jpg
http://i280.photobucket.com/albums/kk17 ... C_0732.jpg

Op deze foto lijkt het net alsof hij maar 1 oog heeft :Y)
Afbeelding

Sorry voor de vele foto's, maar anders komt dat topic nooit vol haha :+

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:24

Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:27

Wat een mooi paard zeg Sabrina! Loopt ook lekker zo te zien :+

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:28

Ja das me nieuwe paardje ! :D ze heeft 2 witte beentjes, alle 2 achter :)
Trouwens even over de rij foto, ze is zo ingebogen omdat ze op deze manier loskomt :)

Ze kan echt geweldig lopen! gister was weer de manueel therapeut voor haar en die zei dat omdat ze zoveel kwaliteit heeft, ze snel last heeft van haar bekken enzo.
dus we moeten voorzichtig met haar doen :P

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:29

Trouwens! jij ook leuke foto's :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:52

Ah wat geweldig gaaf! Ik dacht eerst dat dat die pony was van je profiel, die heeft namelijk ook zo'n bles toch? Die 2 witte beentjes zijn echt super schattig! (ik houd van witte benen :o )
Hahaha heb je zo'n geweldig beest moet je voorzichtig doen :+

Dank je wel :D
Ik hoor graag jullie mening over welke foto ik moet nemen voor dat uitvergroten :Y)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 23:00

Mooie knollewops hoor :)
Mag je trots op zijn!!
Lianne ik zou voor 3 gaan ;)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:30

Ik denk ook dat ik die neem :)
Weten jullie welke winkel leuke fotolijsten heeft? Wel wat groter formaat 20x30, ik zat bij de hema te kijken maar die zijn oersaai xD

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:14

Haha Lianne, ik ga je het lastig maken! Ik vind foto vier het leukste. Daarnaast, op foto nummer drie, zie je namelijk dat de pony niet echt goed gepoetst is.
Wat een lief konijntje heb je trouwens! Ik vind het eruitzien alsof ze knipoogt op een van die foto's.

Leuk paard trouwens Sabrina, ik vind vosjes altijd wel leuk! Vroeger was ik altijd gek van schimmels, maar toen ik mijn pony kreeg (die voskleurig is), vond ik vosjes echt veel leuker. Uiteindelijk heeft een goed paard geen kleur, maarja :+ . Hoe groot is hij/zij eigenlijk? Op beide foto's lijkt het paard niet heel groot.

Ik heb zometeen les op mijn toppertje, maar moet eerst nog even wat schoolwerk maken...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 17:16

:wave: Ik heb braaf alles bijgelezen, maar het was teveel om allemaal te onthouden :+

Lianne, ik vind foto 4 ook wel het leukste, foto 1 heeft ook wel wat. Foto 3 vind ik persoonlijk iets minder.
Sabrina, wat een gaaf paard zeg :D
Ik wilde altijd graag een paard met veel aftekeningen, ik kocht eerst een pony zonder aftekeningen, en nou heb ik er 1 met een wit voetje en een wit kolletje, meer niet :=
Ik las ook ergens de vraag hoe vaak we onze paardjes rust geven. In de winter rij ik eigenljik alleen de ponyclublessen, omdat de bak dan thuis te slecht is om te rijden, en in de zomer rij ik bijna iedere dag wel, dan krijgt hij meestal 1 dag per week rust. Op dit moment rij ik zo'n 4 dagen per week. :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:59

Haha hij was heel mooi gepoetst hoor Iris! Helaas ging hij rijden en heeft hij heel erg gezweet, daarna is hij gaan rollen met hoofdstel en al waardoor zijn hoofdstel helemaal onder het zand zat en hij er "niet goed gepoetst" uitziet :p
Ik denk dat ik toch de derde voor zijn eigenaresse doe, hij lijkt daar wat groter en kijkt echt als een patsertje dat vind zij denk ik wel leuk :+ de vierde vergroot ik gewoon voor mezelf uit haha wel jammer dat die wat donkerder is ..

Ik heb trouwens foto's gemaakt van mijn nieuwe verzorgpaardje en daarna ook nog van mijn nieuwe bijrijdster, ik zal ze straks wel even posten! :D