Opnieuw buitenrit drunese duinen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Re: Opnieuw buitenrit drunese duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:22

Citaat:
haha neeee ik klaag nietmet al dat vrouwelijk schoon!!! maar ik heb ook niet geklaagd toen we met 2-en waren.

hihi nee maar het was ook super gaaf met mij ADHD-fjordje Duivel

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 22:56

LiNdA1986 schreef:
EL4a1990 schreef:
volgens mij klaag jij niet zo snel frank Knipoog en ben jij best blij met zoown harem... haha

Haha geloof het ook! Haha!

zeker weten!!!!!!!!!!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 16:02

Zo zo, vandaag weer het nodige mee gemaakt...

ik ging paardrijden maar was vandaag alleen bij de paarden dus ik dacht als ik nou een rondje van een half uur doe kan ik meer paarden rijden. (dat is dan 2x het zelfde rondje van een kwartier)

dus elvira gaat heel leuk op pad met haar lievelings paard Ducky, Ik had een rondje gedaan en ging kei goed dus ik begin aan het 2e rondje en ge een stukje draven en galloperen toen ging ik linksaf en moest daarna weer links bij de 2e bocht naar links wouw ik gaan stappen maar mijn paardje verschoot van een vogel begint te galloperen en gaat in galop de bocht door maar er lag wat blubber dus paard schoof weg en we zijn met zijn 2en onderuit geschoven. paard was zo geschrokken dat ze bleef staan ik denk ooh dan pak ik haar dus ik loop heel rustig naar haar toe en toen ik nog 2 meter van haar vandaan was begon ze heel hard te bokken en gallopeerde naar huis. dus ik heb de eigenaar maar opgebeld en gezecht dat ik niks had en dat het paard zo thuis zou zijn. gelukkig heb ik alleen maar een beetje last van mijn arm. en paard had volgens mij ook niks.

zo ik moest het ff kwijt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:16

Zo jemig, dan schrik je ook! Maar gelukkig is alles goed afgelopen!

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:13

ja gelukkig wel. er kwamen mensen die ik tegen was gekomen al terug gelopen om te kijken hoe het met mij was maar ik vond het belangrijkste dat het paard veilig thuis kwam.... nou ik ben net uit de douche en heb nu wel last van mijn nek maar als dat alles is ben ik egt tevreden Lachen

morgen nog ff kijken of het paardje spierpijn heeft.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:58

goh, heb je het er wel goed van af gebracht. Je zult zelf ook nog wel spierpijn hebben morgen en overmorgen denk ik. Naja beterschap!!! *stuurt een fruitmand en een unentse broeder meej slagroom naar t brabantse land*

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 08:59

haha dankje frank Tong uitsteken nou ik heb nu alleen maar spierpijn in mijn linkse arm (arm waar ik op gevallen ben) en in mijn nek dus ik ben egt blij dat ik het er zo vanaf heb gebracht

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 13:40

Hee, maar hoe laat gaan we afspreken de 29e?

Een uur of 13.15 verzamelen bij het punt?

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:47

das goed!

elvira, dat was vast wel schrikken, was je daarna nog verder gaan rijden met andere paarden of ben je gelijk naar huis gegaan?

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:09

ben nog wel bij de paarden gebleven, maar omdat ik best last van mijn arm had was ik bang hem verder te forseren maar ik heb al weer 3x gerede Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:45

ff omhoogschoppen....
Citaat:
Op Zaterdag 29 maart gaan mee:

Frank's harem:

Djulita(Djulitaa)-Eigen paard- Roestelberg
Diandra (XxDiandraxX)- eigenpaard - roestelberg
Linda (LiNdA1986) - huurpaard - bij verzamelpunt of brug (net als vorige keer)
Desiree (Desiree_1993 - huurpaard - rijd Linda achterna als dat mag?(neem misschien vriendin mee, maximee@bokt)
Frank - eigen paard - vanaf van Bladel
Anouk (frankie's vrouw) - huurpaard - van Bladel
Julia (vriendin van Anouk) - huurpaard - van Bladel
Elvira (El4a1990) - eigenpaard - klinkaert (als je dat zo schrijft... ) (ik heb me er maar ff bij gezet al is het niet zeker dat ik mee ga)

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 02:24

Ik zou wel meekunnen, moet van 1800 tot ergens 's nachts werken.

Maar ik wacht nog even af...

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:44

frankiej schreef:
ff omhoogschoppen....
Citaat:
Op Zaterdag 29 maart gaan mee:

Frank's harem:

Djulita(Djulitaa)-Eigen paard- Roestelberg
Diandra (XxDiandraxX)- eigenpaard - roestelberg
Linda (LiNdA1986) - huurpaard - bij verzamelpunt of brug (net als vorige keer)
Desiree (Desiree_1993 - huurpaard - rijd Linda achterna als dat mag?(neem misschien vriendin mee, maximee@bokt)
Frank - eigen paard - vanaf van Bladel
Anouk (frankie's vrouw) - huurpaard - van Bladel
Julia (vriendin van Anouk) - huurpaard - van Bladel

mezelf ff uit de lijst gehaald.. mijn zus die voor een half jaar in london zit komt als verrassing naar huis een weekje Tong uitsteken (da weet ik dus eigelijk nog niet maja haha)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:46

Goh wat een leuk topci

Ik zou wel mee willen maar dat gaat nog niet lukken paard moet nog aansterken staat in de kliniek

Maar ik ben opzoek naar een hele goed stal in de buurt van Drunense Duinen.
Waar men net iets meer doet als een gewone stal omdat ik niet elke dag kan komen.
Het mag ook een particulier zijn.
Weten jullie iets?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 21:25

Sorriso schreef:
Ik zou wel meekunnen, moet van 1800 tot ergens 's nachts werken.

Maar ik wacht nog even af...

Leuk dat je misschien toch meegaat dan!

@Elvira: jammer, dus je gaat helemaal niet mee? Maar wel een verrassing dat ze dan thuiskomt Knipoog

@Tita: ik ben niet echt bekend daar verder, er zitten wel wat maneges en ook wel pensionnen denk ik, maar verder zal ik het ook niet weten.
Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je paardje, want het zijn me nogal een toestanden he?
Veel sterkte nog en als alles weer goed gaat moet je maar een keer mee gaan! Knipoog

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:05

hey, ik ga volgende keer wel mee als ik kan maar nu vind ik het wel zo leuk om gewoon thusi te zijn.....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:52

Dat is ook wel begrijpelijk ja. Knipoog

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:07

EL4a1990 schreef:
Zo zo, vandaag weer het nodige mee gemaakt...

ik ging paardrijden maar was vandaag alleen bij de paarden dus ik dacht als ik nou een rondje van een half uur doe kan ik meer paarden rijden. (dat is dan 2x het zelfde rondje van een kwartier)

dus elvira gaat heel leuk op pad met haar lievelings paard Ducky, Ik had een rondje gedaan en ging kei goed dus ik begin aan het 2e rondje en ge een stukje draven en galloperen toen ging ik linksaf en moest daarna weer links bij de 2e bocht naar links wouw ik gaan stappen maar mijn paardje verschoot van een vogel begint te galloperen en gaat in galop de bocht door maar er lag wat blubber dus paard schoof weg en we zijn met zijn 2en onderuit geschoven. paard was zo geschrokken dat ze bleef staan ik denk ooh dan pak ik haar dus ik loop heel rustig naar haar toe en toen ik nog 2 meter van haar vandaan was begon ze heel hard te bokken en gallopeerde naar huis. dus ik heb de eigenaar maar opgebeld en gezecht dat ik niks had en dat het paard zo thuis zou zijn. gelukkig heb ik alleen maar een beetje last van mijn arm. en paard had volgens mij ook niks.

zo ik moest het ff kwijt.

laat voor de zekerheid even een fysiotherapeut kijken. Ik ben zelf heel vaak van mijn paard af gevallen. Ik dacht altijd dat het wel mee viel. Zo de keer dat het echt fout ging ook. Ik was wat duizelig en had veel spierpijn, maar ik ben er weer op geklommen en heb niets aan de spierpijn gedaan, ja even een douche... de eerste tijd ging het steeds beter en had ik na een week al nergens last meer van. Echter na een maand of 2 kreeg ik onverklaarbaar last van mijn nek en rug. Pas een half jaar na de val ben ik naar de huisarts gegaan omdat het echt niet meer ging. We hebben toen de link naar de valpartij nog niet kunnen maken. Hij stuurde me door naar een fysiotherapeut (later manueel therapeut). Die ontdekte dat er wervels waren verschoven. Toen zijn we gaan zoeken naar de oorzaak. Dat bleek die val van mijn paard te zijn. Omdat ik er onbewust al zo lang mee door had gelopen ben ik de spieren om de verschoven wervels heen verkeerd gaan belasten. Die moesten namelijk de boel op vangen zodat ik normaal kon functioneren. De eerste tijd ging dit goed. maar die spieren zijn daar natuurlijk niet voor gemaakt en dus kreeg ik er last van. Omdat ik er zo lang mee door heb gelopen heeft het heel lang geduurt voor de wervels weer goed stonden (2 jaar!). Nu heb ik nog steeds heel erg snel last van die plek. Als ik meteen naar de fysiotherapeut was gegaan had hij er waarschijnlijk direct iets aan kunnen doen en was het nooit zo erg geworden dat ik er mijn school voor stop moest zetten.
Dus echt; laat er even een fysiotherapeut naar kijken, een massage voor zo'n plek kan hoe dan ook geen kwaad.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:18

Maar even in een nieuw bericht omdat het over een heel ander onderwerp gaat. Ik heb een paar vragen:

Zou ik mee mogen als ik vervoer kan regelen?
Hoe lang gaat de rit duren?
Op wat voor tempo willen jullie rijden?
Gaan er meer jonge paarden mee?
Is er iemand met een plekje over in de trailer die langs Tholen wil rijden?(alleen maar een stukje rechtdoor het eiland op... paardje in laden, erf af en rechtdoor het eiland weer af...bij Bergen op Zoom)

Gonzalez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:24

Hey, ik zou ook wel graag mee willen! Zou dat nog kunnen??
Ik kom dan met mijn eigen paard naar waarschijnlijk de Roestelberg.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:45

Tuurlijk kunnen jullie nog mee!

De rit duurt ongeveer 2 uur, aangezien het anders een beetje te duur gaat kosten voor de huurders onder ons. Ons tempo ligt wel redelijk.
In het bos stappen we vooral, vorige keer gingen we draven, maar de paarden waren zo druk dat ze gelijk in galop gingen. Op de zandvlakte doen we een paar keer rengalop.
En de laastste keer hebben we nog een stop gemaakt bij een restaurantje.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:28

die tussenstop hoort erbij he. komende keer misschien bij de rustende jager aanlanden, daar kun je vrij beschut buiten zitten en toch dicht bij de paarden. wat versta je onder jong Malenka?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:43

Mijn Nilay wordt 21 mei 5 jaar. Maar hij is nog niet zo lang onder het zadel. Ik heb hem vorig voorjaar beleerd. Maar hij heeft daarna niet zo veel gedaan. We pakken het nu weer op. Er zijn nog veel dingen die hij niet heeft gezien en gedaan. Maar hij is heel mak... (ook verkeersmak, ik ga makkelijk alleen met hem naar buiten).
Ik bedoel dus eigenlijk meer; paarden die nog niet zo veel gewend zijn.
Tempo en tijd lijken wel in orde. 2 uur moet prima te doen zijn.
Eventueel kan mijn haflinger (Milka) ook mee. Maar dan wel voor iemand die open staat voor NH ideën en behoorlijke rijervaring heeft.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 01:38

frankiej schreef:
die tussenstop hoort erbij he. komende keer misschien bij de rustende jager aanlanden, daar kun je vrij beschut buiten zitten en toch dicht bij de paarden. wat versta je onder jong Malenka?

Zal ik Ziya meenemen voor Malenka. Gezellig Extreme duivel Whoosh! *die zien we nooit meer terug*.
Niet l*llig naar jou bedoeld trouwens hoor Malenka, Ziya wordt in juni 4 en het rijden gaat nog lang niet soepeltjes Knipoog.

Edit: Overigens had ik jouw topic gevolgd toen je een nieuwe plek nodig had voor je beestjes. Je hebt er toch 1 weg moeten doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:33

@Malenka, ik sta wel open voor NH ideeen, probeer er zelf ook mee te werken enzo.