Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabszz

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:53

Gewoon een klein handoekje :) geen extreem grote :P

Je moet ook idd een GOED passend zadel hebben, maar met een bontje gaat niet ineens de rug van je paard kapot, dan moet je zadel ook al heeeeeel slecht liggen! want een bontje kan er wat aantoevoegen om het oppervlak op te vullen :)

Een goed zadel en een goede hoefsmid zijn ook ontzettend belangrijk!
wat paul schökemohle heeft gedaan voor totilas vind ik nou mooi, hij heeft de hoefsmid van totilas ( uit nederland ) over laten komen om aan de hoefsmid van schökemohle te laten zien hoe hij totilas bekapt.
Prachtig toch :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:22

dat is zeker idd!

Bontje maakt niet de rug van je paard kapot maar zorgt er wel voor dat het gaat knellen, het voorbeeld wat ik al gaf; in op precies maat gemaakte schoenen 2 paar dikke sokken over elkaar dragen; dat zit niet lekker.
Zo is het het zelfde met een bontje.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:26

Ik rijd ook met bontje.
Maar m'n zadel past gewoon goed hoor.
Alleen als ik een dik dekje heb rijdt is zonder bontje ;)

Het topic komt op gang *\o/*

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:03

hahah het word hier inderdaad steeds drukker!
Ben weer even rond gaan kijken voor andere ponykampen, voor als ik niet mee kan met knhs
Ga jij nog met iets anders mee als je niet mee kan met knhs, belinda?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:03

lovebelly schreef:
Ik rijd ook met bontje.
Maar m'n zadel past gewoon goed hoor.
Alleen als ik een dik dekje heb rijdt is zonder bontje ;)

Het topic komt op gang *\o/*

een goed passend zadel wordt minder goed passend door het gebruik van een bontje :Y)
Is wetenschappelijk bewezen maar goed moet iedereen lekker voor zich zelf weten ik gebruik ze iig niet :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:19

Belinda, als je zadel goed past, moet je er juist geen bontje onder leggen,
want daardoor ligt je zadel dan alleen maar minder goed. Heeft mn zadelmaker laatst me nog verteld :)

Is er trouwens iemand naar het concert van Bruno Mars gegaan 6 maart?
Ik wilde hééééél graag gaan, maar was helaas net telaat met kaartjes kopen :(:)
Dus nu hoop ik maar op het concert van 5 juli. Maar ik kan niet heel duidelijk vinden
of kaartjes nou al wel of niet te koop zijn..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:31

11 maart gaan die in de verkoop!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:21

Bruno Mars is echt geweldig! Lijkt me wel gaaf om naar zo'n concert te gaan :D

Ik heb vandaag trouwens (eindelijk) mijn nieuwe spiegelreflex mee naar stal genomen! Ga ze even op de computer zetten en zal ze daarna hier posten :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:07

Haha, ik zou eerst ook met een vriendin naar het concert van bruno mars gaan. Alleen mocht zij geen kaartje kopen van haar ouders, omdat zij het te duur vonden... Ze is nu haar ouders aan het overhalen voor het concert van juli, dus hopelijk kunnen we dan! :)

Ik zou de zadelmaker bellen ;) . Je kunt namelijk zoveel kapot maken met een zadel dat niet goed ligt! Voorkomen is beter dan genezen! Mijn pony heeft in het verleden (toen hij nog niet van mij was) een tijdje met een verkeerd zadel gelopen. Gelukkig is er optijd nog iets aan gedaan en heeft hij er niet al te veel last van. Maar we zijn erg zuinig op zijn ruggetje en laten dan ook vaak de zadelmaker komen om het zadel na te kijken.

Ik heb trouwens nog leuk nieuws (al zeg ik het zelf), mijn pony en ik zijn afgelopen weekend M1 startgerechtigd :D . Hij liep niet super, maar het was wel genoeg om twee winstpuntjes te rijden, twee keer eerste te worden en als beste combinatie te eindigen van de L1 en L2 categorie. Haha, echt leuk, want ik heb een laarzentas en een dekje van de rabobank gewonnen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:16

gefeliciteerd Iris! Wat waren je punten?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:18

Woow echt goed Iris! Hopen dat het net zo goed gaat in de M :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:34

We hadden 183 en 182 punten. Voor mijn tweede proefje was het verdiend, maar voor mijn eerste proefje had ik te hoge punten gekregen (vond ik). Het was echt grappig, want de wedstrijd hiervoor liep hij super en had ik ongeveer hetzelfde. Zo zie je maar weer dat dressuur echt een jurysport is, maar dit keer was het wel in mijn voordeel!

Ik hoop het ook, we zijn hard aan het oefenen :) . Mijn pony kent de oefeningen al, nu zijn we ze aan het perfectioneren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:36

bij het M is altijd de verzameling een stuk zwaarder die je moet tonen. Al is de overgang bij paarden groter dan bij de pony's.
Succes iig :D
Ik reed mijn eerste M1 wedstrijd met Sabine meteen winst *\o/*

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 20:51

ik ben voorlopig nog lang niet bij de M! Ik ben net de B ingekomen xD
Als ik elke week wedstrijd zou rijden geloof ik dat ik nog wel eens daar in de buurt kon komen maar ben tot nu toe pas 2x op wedstrijd geweest (in een jaar tijd) dus dan zou ik het knap vinden dat ik in de M kwam :+ Vervelend als je van anderen afhankelijk bent met vervoer .. :(

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:25

Ik ben ook afhankelijk. Ik heb geen trailer en zelf ook geen rijbewijs. Nu mag ik vaak wel een trailer lenen, maar iemand met een geschikt rijbewijs is ook handig. Gelukkig zijn er veel wedstrijden hier in mijn omgeving waar ik lopend heen kan. Maar soms is het ook leuk om iets verder te starten. Een ontzettend lief stalgenootje van mij wil als ze kan wel mij en Bo brengen. Mijn vader moet ik echt overhalen, die vindt er namelijk niets aan...

Zometeen ga ik naar puppycursus met mijn kleine (hij begint trouwens echt enorm groot te worden, zooo leuk!) terror hondje. :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:29

Dat is handig als je er naar toe kan lopen! De dichts bijzijnde moet ik door het centrum etc om te komen, en dat zie ik niet echt zitten :+
Rijbewijs is niet echt een probleem, ouders kunnen rijden en instructrice ook, trailer is makkelijk te huren alleen een auto die die trailer moet trekken is moeilijk te vinden .. :(
Oh wat leuk! Heb je nieuwe foto's ?

Wat is het rustig hier weer! :o

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:46

Halloo !

wat leuk iris ! :D Gefeliciteerd!
en idd, onder een GOED passend zaddel moet je ECHT geen bontje leggen..
de zadelmaker is vandaag voor ons geweest :) en heeft het zadel aangepast en het ligt nu goed :D dus wij ook weer blij dat we geen nieuw zadel hoeven aan te schaffen haha!

Verder, Ik vond het verschil niet zo groot van L2 naar M1... Ik reed in de M1 eigenlijk nog wel op dezelfde manier als in de L2, niet emer verzameling ofzo en had eigenlijk elke wedstrijd wel winst..

Met mijn nieuwe paard moet ik trouwens al in de M2 beginnen!:o ik ben namelijk in de M2 geindigd, en de vorige eigenaar van wianne Z1 ( zonder winst ) maar me moeder heeft gebeld, en ze moet allemaal gegevens verzamelen zodat ik ( hopelijk ) L2 mag... en anders M1 dus onder andere dat het paard weinig wedstrijdervaring heeft, ik nog niet zoveel ervaring, het een nieuw paard is, en dat de vorige eigenaar een ervaren ruiter was en ik eigenlijk niet. dus ik HOOOP L2 Maarja anders maar M1 En als dat niet lukt, ja dan ga ik gewoon dood :P

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:17

Wat fijn dat je zadel goed is aangepast en dat hij nu weer goed ligt. :)

Qua vervoer heb ik het gelukkig wel makkelijk, mn papa rijdt me altijd
met trailer naar wedstrijden en ponyclublessen. :)

Black loopt trouwens lekker joh :D Maandag al een super springles
gehad, met maar 1 weigering, gister een heerlijke les op ponyclub gehad
en net een heerlijke priveles gehad :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:04

Krijg jij elke dag les?? :O
Ik heb het laatste jaar helemaal geen les gehad, heb namelijk geen geld meer ervoor over. Hopelijk kan ik weer les nemen als ik een bijrijdster heb (moet ik er natuurlijk wel 1 zien te vinden XD)
Wel lekker dat Black zo lekker loopt! :D

Jeejj ik ga trouwens 27 Maart en 9 April (hoogstwaarschijnlijk) op wedstrijd :D
27 Maart naar Lisserbroek, RV de Dijckhoeve en 9 April is nog onbekend :P maar dat word misschien Katwijk aan Zee, Manege Jonker
Ervaring met deze maneges op wedstrijd? Ik ben zo blij! Eindelijk kan ik weer op wedstrijd! En misschien (als ik heeeeel hard mijn best doe) kom ik naar de L1 :P
Maarja dan moet ik wel 6 winstpunten halen uit 4 proeven .. gaat dat me lukken denken jullie? :o
Ik zit nu op B+4, had vorige wedstrijd 3 winstpunten gehaald dus als ik dat de volgende 2 wedstrijden doe kan ik naar de L1 :+

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:24

Ligt aan de jury Lianne, heb bij sommige jury's geschreven van ik dacht; WOW doe is even normaaal.
Dan geven ze een 4 en dan commentaar erbij wat nergens op slaat. Maar soms had ik ook (vooral mennen,
dubbelspan) dat ze gewoon 6jes gaven voor dingen die wat minder gingen. Maar dan kregen ze ook 8en
als het goed ging....

Elco gaat ook goed de laatste tijd :)

Lisserbroek, ligt dat bij Lisse?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:34

Nouja vorige keer ging de 2e proef wat minder en de 1e proef heel goed had voor de 1e hoger verwacht en van de 2e lager, maar het commentaar dat erbij stond was wel terecht dus :P

Lisserbroek ligt inderdaad bij Lisse is een 30/40 minuten rijden vanaf mijn huis (heb het net even opgezocht :P)

Weet je trouwens al of je naar een ander kamp gaat als je niet mee kan met KNHS, Belinda?

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:46

Ik ga niet naar een ander kamp hoor als ik niet naar de KNHS ga...
Heb gewoon les thuis dusjaa..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:03

Nee, ik heb niet iedere dag les :p wel zo'n 2 tot 3 keer per week, waarvan 2 keer per week ponyclubles en 1 keer priveles. Priveles heb ik in de winter nauwelijks, in de zomer wel wat meer, bijna elke week.
Ik les inderdaad wel veel als je het zo bekijkt. :+ Ponyclublessen betalen mn ouders, maar dat valt qua prijs bij onze verenigingelukkig heel erg mee. Priveles betaal ik voor de helft zelf.

Wat leuk dat je weer op wedstrijd kan :D Ik zou er gewoon niet teveel van verwachten, dan valt het altijd mee. :)
Probeer gewoon thuis vaak lijnen uit proeven te oefenen en dan echt letten op netjes rijden. dus hoeken door, stelling, overgangen goed voorbereiden en oefeningen netjes inzetten en afwerken. Dan heb je in de B toch al snel wat extra punten te pakken :D En verder hangt het inderdaad ook wel af van de jury. De ene jury wil weer wat anders zien dan de andere jury. Maar als je al thuis wat oefent en let op netjes rijden kom je in de B al aardig ver :)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:18

Ik heb dan ook veel les hoor :o
Heb alleen geen privéles, tenzij ik de enige in de groepsles ben..
ik heb 3x per week dressuurles (groeps) en 1x per 2 weken springles.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:26

Jemig jullie hebben best veel les hahaha :P
Als ik begin met lessen zal het 1x in de 1 a 2 weken worden omdat ik niet meer geld heb xD maar dan word het wel gewoon priveles

Okee jammer dat je niet iets anders dan gaat doen .. Ik ben nog aan het twijfelen maar ik denk dat het niks word om iets anders nog te doen hoorde dat je nog 2 weken van te voren gebeld kan worden dat je mee kan dan kan ik niet 2 weken van te voren nog iets af gaan zeggen ;)

Nouja persoonlijk verwacht ik er wel veel van .. haha :+
Ik heb zo lang moeten wachten voor ik weer op wedstrijd kan, en ik heb er echt heel erg zin in om weer te gaan ! :D
Ik ga komende weken niet al te hard trainen, wil eerst dat mijn zadel nagekeken word maar dat is 3 dagen voor mijn 1ste wedstrijd dus verwacht niet al te veel van die wedstrijd wil namelijk niet hard gaan oefenen als mijn zadel straks niet goed ligt! ik ga veel longeren met pessoa zodat ze vooral erg veel ontspant en dan tussendoor rijden en kijken wat ik ervan kan maken haha
Ik hoop gewoon dat ik naar de L kan dat klinkt wel weer wat beter dan de B van beginner haha :+
Lijkt het net alsof ik nogeneens een rondje kan draven zonder er af te stuiteren :Y)