Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:14

patsur schreef:
je paard word dan geschoten een laten ze leegbloeden (?) bij het slachthuis en vervolgens opgehaald door rendac.

Ja dat wist ik niet eens dat die optie er is!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:15

Ik negeer het dan wel gewoon, zolang ik zin heb... ligt aan mijn bui.....zal me voorlopig als de meest verstandige opstellen...

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:15

cissie schreef:
ElCamino schreef:
even iets anders: wat als je vervelende pb krijgt van een lezer die het niet met je eens is ???

Jeetje dat is idioot, een moddie effe waarschuwen misschien!

even voor de duidelijkheid die pb heb ik naar elcamino verstuurd.en alleen naar haar.
zo vervelend was die niet!(en twee / drie regels)
de reden waarom ik hem het verstuurd is omdat ik niet off topic meer wou reageren.
dit topic gaat over het verslag en niet waarom ik gereageert heb...
dus daarom een pb.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:16

Dat moeten jullie maar samen uitzoeken dan!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:18

@Cissie: Ja, die optie is er....

Evenals dat ze hem thuis mogen schieten.
Dacht dat dat niet meer kon maar Jan doet dat als mensen dat willen.
Heb je een verklaring van de DA nodig, ze schieten het paard, laten leegbloeden en nemen hem dan mee met de trailer.
Had hij nog een mooi verhaal over trouwens...

Dat kan dus ook nog.
Als je niet wilt of kunt transporteren ( bang paard, niet te laden etc etc), iets tegen het slachthuis hebt of niet wilt inslapen maar wel thuis wilt afmaken.

Jan maakt deze afspraken ook.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:18

Ik heb niet alle 45 pagina's doorgelezen maar weet wel hoe een slachting gaat...
Ik heb ook het filmpje bekeken maar met schieten heb ik wel even de andere kant opgekeken, het gaat inderdaad heel snel, paard heeft geen kans na te denken en dat is alleen maar goed. Ik moet er niet aan denken mijn eigen paard te zien bij een slachting, hij gaat wel naar de slacht als het echt niet anders kan en ik verkies dit boven in laten slapen, hij komt uiteindelijk toch hier terrecht en in stukken gezaagd dus dan liever gelijk ter plekke dan eerst nog de opruimings dienst te moeten regelen. Ik zie liever dit dan dat ze met zo'n grijpwagen je paard op komen halen...ook zij grijpen wel eens mis Boos!
Voor de rest vind ik het erg bikkel van jullie dat jullie hierheen zijn gegaan, ik zou er niet heen gaan voor mijn plezier.
Ik ben ook blij dat we nu eens kunnen zien dat dit echt niet zo'n gruwelijke manier is als veel mensen denken..
Als je je paard wil laten cremeren geloof ik ook niet dat ze dan heel zo'n oven in gaan...

Bedankt bikkels voor jullie uitleg en video materiaal!! OK dan!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:20

ik heb toch geen namen genoemd en heb geen modje gewaarschuwd.... wilde alleen weten wat je kunt doen als je pb krijgt die je niet op prijs stelt, meer niet.....

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:22

Toen mijn paard ingeslapen was heeft mijn vader hem zelf weggebracht met een speciale trailer met een lier en hem daar ingeschoven. Wat er daarna gebeurd is weet ik niet en wil ik ook liever niet meer weten. Het enige is dat ik dus geen nare ervaring heb met inslapen maar juist een hele fijne, maar goed ieders eigen keus nogmaals.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:27

ik heb wel eens gehoord van een paard die een been had gebroken op een hele nare manier. en nog iets, door een ruzie met een ander paard. maar die kon dus echt nooit meer revalideren.
de dierenarts kwam een spuit geven, en het paard was aan het vechten! die wou maar niet gaan. echt heel vreselijk.
maar ook een keer meegemaakt bij een oude pony(33) dat ze een spuit kreeg en rustig weggleed.
er zijn zoveel manieren en andere zaken die er op zo'n moment toe doen. dus ja, wat doe je...moeilijk hoor.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:28

ElCamino schreef:
@Cissie: Ja, die optie is er....

Evenals dat ze hem thuis mogen schieten.
Dacht dat dat niet meer kon maar Jan doet dat als mensen dat willen.
Heb je een verklaring van de DA nodig, ze schieten het paard, laten leegbloeden en nemen hem dan mee met de trailer.
Had hij nog een mooi verhaal over trouwens...

Dat kan dus ook nog.
Als je niet wilt of kunt transporteren ( bang paard, niet te laden etc etc), iets tegen het slachthuis hebt of niet wilt inslapen maar wel thuis wilt afmaken.

Jan maakt deze afspraken ook.

Wat voor verhaal?

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:29

Ik heb dit topic steeds even kunnen bekijken (heb thuis geen internet, dus even tussen de werkzaamheden door op het werk), maar ik vroeg me af of het altijd goed gaat. Is het paard ten alle tijden op slag dood?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:30

Mimoso schreef:
Ik heb dit topic steeds even kunnen bekijken (heb thuis geen internet, dus even tussen de werkzaamheden door op het werk), maar ik vroeg me af of het altijd goed gaat. Is het paard ten alle tijden op slag dood?

ja

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:32

Volgens mij staat er ergens in het begin dat dhr van Veen nog nooit mis had geschoten dus volgens mij is het paard is het paard, tenzij je mis schiet natuurlijk (ow wat een gruwelijk idee), ten alle tijden op slag dood.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:32

Helaas was dit een van mijn leivelingssoorten. Een trekpaard. Gelukkig zit ik op een computer zonder geluid. Op de een of andere manier blijft geluid altijd hangen bij me dus durfde ik het wel aan om de filmpjes te bekijken. (behalve dan van het villen en alleen het laatste stukje van het onthoofden niet). Ik moet zeggen dat dit er heel vriendelijk uit ziet. Terwijl het paard word geschoten word hij ng gewoon gerust gesteld.

Eerst had ik in mijn hoofd dat er een groot geweer op het hoofd geplaatst werd, maar dankzij deze filmpjes weet ik nu hoe het in werkelijheid gaat. En ook dat dood bloeden. Wow wat veel bloed zeg.

Voor de rest moet ik zeggen dat dit een unieke ervaring is die ik van een afstand heb kunnen meemaken en hiervoor wil ik de TS eigenlijk wel bedanken. Je krijgt gelijk een heel ander beeld waar ik wel mee kan leven.

Wat voor aandoening had het paard precies?? Heb geen zin 46 pagina's door te lezen. Waarvoor moest je daar eigenlijk heen? Was het voor school?

Hoop dat andere mensen net als ik naar de filmpjes gekeken hebben want ik ben juist blij dit te zien ( en dan word ik ook meteen uit mijn droomwereld geholpen)

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:34

Ik vond het ook zeker leerzaam.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:36

Paard had een enorme ontsteking aan 1 been (is ook een foto van als het goed is, ik heb ze niet gekeken).
Scheelt weer een hele hoop leeswerk Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:41

haha thnx. alleen wat voor ontsteking is de vraag. Belgen hebben namelijk een bepaalde ziekt. Iets met Chronische Lyfoedeem aandoening. Ik wil graag weten of dit het was.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 26-02-07 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:41

Ons paard is ook naar Nijkerk gegaan. Ik heb een gedeelte "live" meegemaakt. Groot verdriet viel ons ten deel. Nu kon ik het toch niet laten om te bekijken wat ik niet gezien heb. En nu weer tranen brrrr ik ga er altijd vanuit dat iemand wat dierbaars verliest. Het is 2 jaar geleden maar deze dag staat in mijn geheugen gegrift.

Ons paard liep heel rustig en braaf met Dhr. van Veen mee, wij zijn meegelopen tot aan de deur en na het schieten hebben we gezien dat hij dood was.

Als hij wat tegengestribbeld had was ik met hem mee naar binnen gegaan, omdat ik zeker wist dat hij met mij wel mee naar binnen ging. Dan had ik het schieten moeten zien.

Nu bij het zien van de beelden ben ik blij dat het niet nodig was om het schieten te zien, buiten bij de deur staan vond ik al zo vreselijk hartverscheurend.

We hopen dat het nog lang uitblijft maar als Falco moet gaan weet ik niet wat we moeten doen. Hij vind vreemde ruimtes vreselijk eng, zal dan ook niet mee naar binnen lopen. Ik moet dan mee en dan nog zal hij tegen stribbelen, wellicht dat ik dan toch voor afspuiten zou kiezen ondanks dat ik schieten wel de beste manier vind. Dat ik mee naar binnen moet vind ik dan nog niet het ergste, maar wat een stress zal hij dan hebben.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel mee wat er na de dood gebeurd, dus met het slachten op zich heb ik geen problemen. Ik heb geen behoefte aan een urn oid. Ieder doet dat op zijn manier. Dood hoort bij het leven hoe vreselijk het ook is.

Sommige foto's vind ik minder gepast maar dat is ieder zijn mening, ik kan me er niet druk om maken.

Als ik niet al een keer daar geweest was, was ik met de excursie meegeweest. Omdat ik toch wel graag had willen bekijken wat je te wachten staan als het moet gebeuren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:43

Femmy, ik heb zelf dus mijn paard naar binnen gebracht, en daar pas het touw afgegeven. Ze waarschuwden toen ook, "nu moet je gaan" en ik heb idd meteen het schot en de klap gehoord. En idd, dat is hartverscheurend.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:44

ik denk dat ik als het zover zou komen en de eigenaren beslissen wat er moet gebeuren, wel mee zou gaan. Het paard nog wat lieve woordjes toe fluisteren. Maar ik ben nog nooit in die positie geweest dus het kan ook opeens heel anders lopen

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:46

Geen idee verography, wat voor onsteking het was. Misschien dat de TS het weet, volgens mij hebben ze het daar ontleed als ik het goed heb?

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:55

Lielle, dat was voor ons geen optie geweest. Never had er ook uit gewild als ik weggelopen was. Ik had er dan bij moeten blijven. Daarom was ik blij dat hij kennelijk Dhr. van Veen toch zoveel vertrouwde om met hem mee te gaan.

Veragraphy We wilden hem zelf brengen en als het moest zelfs het laatste stukje. Je moet je wel bedenken dat je daar geen uitgebreid afscheid kunt nemen. Ik had thuis al een soort afscheid genomen. Toen de trailer in positie stond hebben we alles afgedaan. Zoals dekens en transportbeschermers. Dit was voor hem niet ongewoon. Tijdens het lossen nam Dhr. van Veen hem en al pratend zijn we het kleine stukje pad afgelopen. Het ging echt heel snel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:59

JoyCiej007 schreef:
Naam: excursie
Wachtwoord: nijkerk[/b]
En dan inloggen op de manier zoals ik hier voor heb beschreven, dan lukt het wél. Knipoog

Je hebt ook nog boktloggin met het ww: wachtwoord

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:08

Femmy : wat een verhaal zeg.. gelukkig dat jij er uiteindelijk nog ''positief'' over denkt, ik bedoel in de zin van : het gaat snel en het is maar t beste

EN je hebt nu al een idee hoe je zou moeten kiezen als je voor de keuze staat..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:09

verography schreef:
haha thnx. alleen wat voor ontsteking is de vraag. Belgen hebben namelijk een bepaalde ziekt. Iets met Chronische Lyfoedeem aandoening. Ik wil graag weten of dit het was.

Hij had een ontsteking op de kroonrand die naar binnen is gaan woekeren.