Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:41

Dat vind ik nou een goed plan Dienke! ^^ Vragen aan Wilma of ik van jou springles mag =] En super leuke dat je er de hele week bent!

Ik heb trouwens geen vakantie hoor ;) Hoewel iedereen hier carnaval heeft.... Uitgaan vind ik wel leuk, drinken doe ik niet veel. Maar Carnaval heb ik een hekel aan! =P

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:15

Vind die carnavals muziek wel leuk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:13

Vreselijk! Haha.....

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:31

Oh nee vind het wel grappig xd

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:34

Ik vind carnaval altijd er wel heel gezellig uit zien, heb het nog nooit meegemaakt dus zou ook niet weten hoe de sfeer en muziek is :P

Ik drink haast geen alcohol, vind het vaak ook niet lekker (op uitzondering van smirnoff :D ) Op schoolfeesten word wel geschonken en dan neem ik ook wel een biertje maar meer niet echt (Het is dan van dat verdunde spul dat amper te drinken is xD ), heb het dan ook absoluut niet nodig om het gezellig te hebben!
Ik heb trouwens foto's gemaakt van mijn zadel, zal ze zo even posten misschien zien jullie er iets verkeerds aan ?

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:27

lovebelly schreef:
Ik ga ook niet uit hoor.
Zie het nut niet van zuipen tot je er bij neervalt.
Of mensen irriteren in het dorp bij de red sun.

Uitgaan staat niet voor zuipen hoor!:P
dan begrijp je me helemaal verkeerd :P ik ben ook 15 maar leen altijd ID's van vriendinnen.. en over een paar maanden ben ik zelf 16. maar voor mij is uitgaan gewoon gezellig met vrienden een cafe in of een club maar wij zuipen NOOIT zoveel... en wij drinken alleen omdat we het lekker vinden en niet om dronken te worden. en ik lust eigenlijk bijna alleen maar bacardi razz met fanta.. ik hou niet van al die zoete mixjes

En Slatiga ( ik weet niet meer hoe je heet :o ) plaats je foto maar! kunnen we even kijken!

En leuk trouwens dat je een half jaar gaat wake_up * weet ook niet meer hoe jij heet :o ben heel slecht in namen.. helaas..

ik ga aankomende donerdag alweer een half jaar!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:34

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:37

Niet elk jaar.. ik heb hem 2 jaar geleden wel gehad ( VRESELIJKE foto... ze hadden de laatste dag nog ff snel foto's gemaakt.. en echt op verschrikkelijke manieren -.- ) en afgelopen jaar had ik een CD gekregen met allemaal foto's ;)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:50

Ja die had vriendin van mij ook gekregen.
Met superveel foto's.
Lijkt me wel stoer om allemaal crossfoto's te hebben :o

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:57

Lijkt me inderdaad wel gaaf van die crossfoto's! Als ik ga word het mijn eerste keer dus wel leuk om foto's van te hebben!

Hoezo waren die foto's zo vreselijk dan? Wat kan er zo vreselijk zijn aan een foto? Tenzij je er als een zombie ofzo opstaat natuurlijk xD

Ik zal die foto's morgen plaatsten, had vanmiddag geen tijd meer en zit nu op mijn ipod. Ik heb trouwens ook wat foto's van oostenrijkse paarden die ik vlakbij mijn hotel gespot had(overigens ook de eerstenpaardenfoto's met mijn spiegelreflex! Heb hem nog niet mee naar stal mogen nemen, hopen dat ik hem morgen mag meenemen! ;D )

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:43

De foto's waren vreselijk aan de manier hoe ze hem namen:P
ik bedoel, kom op zeg je weet toch wel dat als je een paard van de voorkant fotografeerd vanaf ONDER dat die een GIGANTISCH hoofd krijgt en een super klein billetje..
dat soort dingen :P het was niet dat je er zelf vreslelijk op stond ofzo

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:02

:wave:

Pfoe, waarschijnlijk krijg ik ook lelijke foto's van mij en Black, hij blijft er namelijk moeilijk doorheen en steekt vaak nét zn neusje eruit, en op foto's ziet dat er vaak veel erger uit, en dan lijkt het net een manegepony :')

@ salatiga1995: *sorry, ben echt slecht in namen :+ * Ik weet niet of we van de foto er zo echt iets vanaf kunnen zien, maar je kan altijd plaatsen natuurlijk! misschien valt ons wel iets op.

Carnaval is opzich wel leuk als je het viert, maar ik vind het wel een beetje te overdreven. En die muziek is absoluut niet mijn smaak. :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 23:28

Sabz; klopt die foto's zijn altijd van die laatste moment dingen, geen mooie foto's meestal. Beetje jammer want het idee is wel leuk :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:00

Mijn naam is Lianne haha :P
Ik ben nu even de foto's aan het uploaden zal ze zo even posten, hopen dat jullie iets zien ik zie namelijk niks vanaf de foto's xD

Wel jammer dat die foto's zo haastig even genomen worden, het zou leuk zijn als er elke dag een foto genomen werd zodat je misschien nog wat verbetering kan zien?! Het idee lijkt me inderdaad wel leuk! Vooral de mensen die voor de eerste keer gaan crossen of niet zo vaak springen (neem bijvoorbeeld mij :+ ) is het leuk (en ook leerzaam) om te zien hoe het ging, heb namelijk altijd dat als ik erop zit het goed lijk te gaan maar als ik dan in een spiegel of van een foto kijk ik me helemaal de leplazarus schrik van mijn houding en hoe Libel loopt :Y)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 00:10

Jeej de foto's zijn klaar! :+
Zal ze even posten, heb zo veel mogelijk foto's van verschillende kanten gemaakt zodat het duidelijk is!
Zo ligt mijn zadel dus :
Afbeelding
uitgezoomd libel speelt verstoppertje :
Afbeelding
andere kant :
Afbeelding
achterkant :
Afbeelding
voorkant :
Afbeelding
andere voorkant :
Afbeelding

Als je meer foto's wilt moet je het even zeggen dit zijn ze namelijk niet allemaal :P

En dan nog mijn nieuwe deken! (ondertussen niet meer zo nieuw omdat libel de modderdichtheid getest heeft toen ik op vakantie was :+ )
achterkant, altijd belangrijk :Y)
Afbeelding
libel is blij ^^
Afbeelding
Tot King te dichtbij in de buurt kwam ..
Afbeelding
Terwijl King zo lief is .. :o (even lieve foto van king tussendoor :Y) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FHO3Z8L6-D.jpg
lief kijken kan ze wel hoor :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RT363QZU-D.jpg
Alhoewel die liefheid soms wel ver te zoeken is :+
Afbeelding

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 11:24

volgens mij is je boom te smal, hij helt achterover.
Dieptepunt van je zadel ligt verder naar achteren dan hij oorspronkelijk hoort te zitten, je zit te veel op de lepel zo.
En daarbij heb je je zadel volgens mij te ver naar voren liggen, 2 vingers achter het schouderblad is goed.

Ik zou hier echt iemand naar laten kijken want volgens mij ligt deze niet goed.

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 14:57

Ik ben geen zadelmaker, maar wat ik zou zeggen is dat het dieptepunt idd verder naar achteren ligt. Verder oordeel ik niet! ;) Maar een zadelmaker is nooit verkeerd natuurlijk, mijne gaat ook vaker te vaak heen dan te kort.

En ik zou het ook erg leuk vinden als je foto's hebt van de week. En vooral leuke :+ ! Nu nog even sparen, voor ik echt kan! :')

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:52

Dank je wel Sarah! Nou je het zegt valt het me ook op!
Zadel moet indd wat naar achteren maar had hem er snel opgelegd en vond het een beetje moeilijk inschatten zonder dekje eronder
Heb gister en eergister zonder bontje eronder gereden en dan zit het al beter, ga even kijken om van de week de zadelmaker te laten komen
Ik had erover nagedacht om zonder zadel te rijden heb het zondag geprobeerd maar ben er gelijk afgevlogen Libel had snel door dat ik zondernzadel haar bokken niet zo makkelijk meer kan uitzitten kreeg dus een rondje rodeo en zandhappen :+
ik ga dus maar weer met zadel rijden maar dan zonder bontje, hopen dat de zadelmaker snel komt! :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 16:00

Dat het beter is zonder bontje is te vergelijken met te kleine schoenen dragen en daar ook nog eens te dikke sokken indoen dat zit helemaal niet lekker. Het wordt al aangenamer als je de sokken uitdoet ;)

Ik snap ook niet waarom mensen bontjes onder hun zadels doen, geeft alleen maar aan dat je een slecht zittend zadel hebt. Een goed liggend zadel heeft geen bontje nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:00

Op de foto van de achterkant lijkt het ook dat het zadel scheef ligt. Maar lastig te beoordelen vanaf foto's. Gewoon eens een zadelmaker laten langskomen. En goed passend zadel is gewoon heel erg belangrijk.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:31

Nouja mijn instructrice zei dat dat lekker zacht was voor haar rug, ik geloofde haar daarop omdat ze mijn instructrice was ;)
Ik heb zelf niet heel veel verstand van zadels maar ik vond zowiezo al dat mijn zadel scheef ligt en schuift dus toen ging er bij mij een lichtje branden toen libel ook nog eens anders ging lopen.
Ik heb een zadelmaker gemaild, hopelijk kan ze van de week komen!

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:40

Je zadel hangt inderdaad een beetje naar achter ;) je kan er aan de achterkant voor de tussentijd even een handoek onder leggen. gewoon dubbelvouwen en onder je kussens leggen :) heb ik ook met Wianne, de zadelmaker komt donderdag maar haar zadel lag ook heel sterk naar achter, dus hadden we een handoek eronder gedaan en een bontje :)

Over het gebruik van bontjes zijn denk ik de meningen verveeld, je kan namelijk ook een zadel hebben die niet volledig aangepast kan worden aan je paard, en als het met een bontje dan goed ligt is dat geen probleem toch :) en met mijn oude paard deden wij het ook om de druk van het zadel een beetje te verlichten :) hadden eerst een Gelpad maar dat was echt een ramp

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:45

Hmm heb haar net gebeld en ze kan pas 24 maart komen, dat word dus even wachten :(

Goed idee Sabrina! Ga ik doen :) Hoe groot moet die handdoek zijn ?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:00

Sabszz schreef:
Over het gebruik van bontjes zijn denk ik de meningen verveeld, je kan namelijk ook een zadel hebben die niet volledig aangepast kan worden aan je paard, en als het met een bontje dan goed ligt is dat geen probleem toch :) en met mijn oude paard deden wij het ook om de druk van het zadel een beetje te verlichten :) hadden eerst een Gelpad maar dat was echt een ramp

Dan moet je een ander zadel kopen, ik vind goed passende zadels heel belangrijk!
Ik heb een paard verloren door een slechte zadelmaker, een paard waarmee ik binnen een korte tijd internationaal had kunnen rijden staat nu met 11 jarige leeftijd met pensioen te wezen omdat hij totaal geestelijk kapot is door zadels.

Maar voor op de kortere termijn kan je idd een bondje gebruiken om je zadel wel goed te laten liggen, maar een goed passend zadel heeft geen bontje nodig.
en zacht voor de rug, tja er ontstaat een soort doodstuk vind ik zelf, ik voel liever alles onder me bewegen en rij het liefst met closecontact maar goed dat is persoonlijk. En een goed opgevuld zadel is niet hard voor de rug indien een ruiter goed zit.

Salagita miss een andere zadelmaker bellen?

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:20

nouja ik heb nu al een afspraak met haar gemaakt, omdat die dag me toevallig wel goed uitkwam :)
Dus de komende 2 weken rustig aandoen, kijken of het helpt als ik die handdoek eronder doe. Dat bontje doe ik er in ieder geval niet meer onder :P
En veel afwisselen met longeren met pessoa kan niet zo heel veel kwaad :P