Rit voor meer en betere ruiterpaden in Ridderkerk en omstr.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:08

tobilover schreef:
Goed idee!!
Ik laat mijn moeder, vader, broertje etc. allemaal ook even tekenen!

Is goed!

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:10

Ik ga morgen ochtend wel even naar het dorp!! (over de markt en ff schoenen wegbrengen) EN handtekeningen verzamelen!! Is er nog iemand die ook mee kan??

Kimmie_girl en ik gaan wel in het midden! Ik kijk of iik m'n hesjes nog kan vinden!
Ik neem nog lege formulieren mee voor handtekeningen!

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:11

Goed idee zeg!
We komen er wel!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:16

MaestroE schreef:
Ik ga morgen ochtend wel even naar het dorp!! (over de markt en ff schoenen wegbrengen) EN handtekeningen verzamelen!! Is er nog iemand die ook mee kan??

Kimmie_girl en ik gaan wel in het midden! Ik kijk of iik m'n hesjes nog kan vinden!
Ik neem nog lege formulieren mee voor handtekeningen!

Uhhm elaine,, als ik morgen niet naar elaine mee moet dan ga ik wel mee!

Smookey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:19

Ik heb zo vergadering, zal mijn collega's ook ff om een handtekening vragen (eisen).

Enne Kimmie-girl, dat "the Kings Stables" meegaat is omdat degene die dit uiteindelijk georganiseerd heeft van de King Stables is.

Heb soms het idee dat daaraan voorbij wordt gegaan door alle commotie en dat vind ik toch wel erg jammer.
Enne nog even over die CAP waar staat dat je een cap op moet, buiten het feit dat jullie vinden dat het moet!!??

Als we ruiterpaden voor elkaar kunnen krijgen vind ik dat geweldig ondanks dat ik maar heel weinig daar kom, maar vind het wel jammer dat het hele idee van de meeting eraf is en dat blijkt ok al aan het feit dat de topic naam veranderd is. En dat andere mensen ineens eisen hoe ik een buitenrit rijdt. Ik ben een volwassen vrouw en rijdt al heel wat jaartjes buiten en hoef dus niet onder begeleiding een rit te rijden!!!

Sorry maar dit lag op mijn hart en wou het toch even laten weten...

Paardenmeis1

Re: Rit voor meer en betere ruiterpaden in Ridderkerk en oms

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:20

Voorbeeldbrief, even uitprinten en dan:
- tussen de ** voornaam en achternaam invullen
- Tussen de ## je handtekening!

Zoveel mogelijk!

Ik wil hem eventueel wel op de mail zetten. MaestroE als jij er dan een stuk of wat uitprint en laat invullen en tekenen op het dorp!

Ridderkerk, 14 april 2006

Door deze brief te ondertekenen verklaar ik, *___________________________*, achter het feit te staan dat er verbetering en vermeerdering moet komen van de ruiterpaden in Ridderkerk en omstreken.
De voordelen hiervan zijn:
- De ruiters kunnen hun hobby uitoefenen in de immer prachtige natuurgebieden in de omgeving.
- Wandelaars en fietsers kunnen gewoon gebruik blijven maken van het park, zonder overlast van paarden op het pad en/of eventuele uitwerpselen van de paarden.
- De ruiters moeten niet noodgedwongen hun hobby op de openbare weg uitoefenen, waar de kans veel groter is op ongelukken.

Daarom ben ik voor plek voor ruiters en hun dieren!

Met vriendelijke groet

#___________________#

*___________________________*,

edit: is goed kim, dan maken marjolein en ik de petitie wel samen!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:21

Smookey schreef:
Ik heb zo vergadering, zal mijn collega's ook ff om een handtekening vragen (eisen).

Enne Kimmie-girl, dat "the Kings Stables" meegaat is omdat degene die dit uiteindelijk georganiseerd heeft van de King Stables is.

Heb soms het idee dat daaraan voorbij wordt gegaan door alle commotie en dat vind ik toch wel erg jammer.
Enne nog even over die CAP waar staat dat je een cap op moet, buiten het feit dat jullie vinden dat het moet!!??

Als we ruiterpaden voor elkaar kunnen krijgen vind ik dat geweldig ondanks dat ik maar heel weinig daar kom, maar vind het wel jammer dat het hele idee van de meeting eraf is en dat blijkt ok al aan het feit dat de topic naam veranderd is. En dat andere mensen ineens eisen hoe ik een buitenrit rijdt. Ik ben een volwassen vrouw en rijdt al heel wat jaartjes buiten en hoef dus niet onder begeleiding een rit te rijden!!!

Dit ligt op mijn hart:

we zijn zeker niet vergeten dat het een gezellig meeting wordt, maar als we nou met zijn allen ons beste beentje en capje voorzetten kunnen we daarna nog jarenlang genieten van de ruiterpaden.

Bekijk het eens van deze kant en dan hoor ik je graag weer!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:23

Elaine schreef:
Voorbeeldbrief, even uitprinten en dan:
- tussen de ** voornaam en achternaam invullen
- Tussen de ## je handtekening!

Zoveel mogelijk!

Ik wil hem eventueel wel op de mail zetten. MaestroE als jij er dan een stuk of wat uitprint en laat invullen en tekenen op het dorp!

Ridderkerk, 14 april 2006

Door deze brief te ondertekenen verklaar ik, *___________________________*, achter het feit te staan dat er verbetering en vermeerdering moet komen van de ruiterpaden in Ridderkerk en omstreken.
De voordelen hiervan zijn:
- De ruiters kunnen hun hobby uitoefenen in de immer prachtige natuurgebieden in de omgeving.
- Wandelaars en fietsers kunnen gewoon gebruik blijven maken van het park, zonder overlast van paarden op het pad en/of eventuele uitwerpselen van de paarden.
- De ruiters moeten niet noodgedwongen hun hobby op de openbare weg uitoefenen, waar de kans veel groter is op ongelukken.

Daarom ben ik voor plek voor ruiters en hun dieren!

Met vriendelijke groet

#___________________#

*___________________________*,

edit: is goed kim, dan maken marjolein en ik de petitie wel samen!

ik denk dat we beter dit boven aan elk blaadje kunnen zettten en daaronder vakjesvoor de handtekenigen want ik kan niet zo maar tig blaadjes op em werk uitdraaien;)

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:24

Smookey schreef:

ja, het is toch ook niet expres zo gegaan, maar voor ons is dit gewoon erg belangrijk! En ik vind niet dat we mensen kunnen zeggen hoe een buitenrit moet, maar het is gewoon even belangrijk omdat er media bij zal zijn.. Als jullie het er niet mee eens zijn, moeten we iets anders verzinnen, misschien over een tijdje een nieuwe rit, maar dan op de ruiterpaden!
Als het om zwijndrecht zou gaan of andere plaatsen, zou ik even hard mee doen.. het is alleen al een voorbeeld voor andere gemeenten.

Smookey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:25

Half paarden wereld rijdt niet met cap buiten en we demonstreren ergens voor en doen ineens een cap op. Ik heb bewust gekozen om zonder cap te rijden niet alleen omdat mijn haar er beter van in model blijft zitten. Dus vindt het gewoon schijnheilig omdat nu ineens wel te doen. Met het idee als je geen cap op hebt krijgen we geen ruiterpaden. Je argumenten voor ruiterpaden zijn toch niet gebazeerd op een cap???

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:26

Ik ben het helemaal met Smookey eens.
Er wordt gevraagd door een stalgenootje of er mensen zijn die zin hebben in en buitenrit en 45 pagina's verder is het opeens getransformeerd tot een protestrit waarin mij even wordt verteld hoe ik moet rijden.
Ik vind het erg goed dat er aandacht gevraagd wordt voor verbetering en vermeerdering van ruiterpaden, daar profiteren we immers allemaal van, maar de manier waarop staat me gewoon niet helemaal aan.

Ik zal er zijn morgen, maar zonder cap. En ik hoop dat de gezelligheid nog steeds voorop staat.

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:27

Ik heb het net even met 2 vriendinnen erover gehad.
Zij gaan allebei op hun stal en werk om handtekeningen vragen.
Morgen komt er sowieso 1 mee en misschien wel allebei.
Ik ben inderdaad ook wel voor het idee van Kimmie_girl om het alleen boven een blaadje te zetten.
Anders kost het wel heel veel papier.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:30

Ja Want in de petitie zal ook komen dat het gaat om Ridderkerk en omstreken!

En kim: ik denk juist dat dit meer indruk maakt, maar anders ondertekenen wij alleen dit en voor op het dorp verzamelen maak je even een blaadje in excel. Voornaam, achternaam en handtekening!

@ Smookey: nee het hangt niet van je cap af, maar ten eerst is het voor je veiligheid want we verwachten zon 30 paarden en het zou mis kunnen gaan. ten tweede komt je foto in de krant en dan lijkt het me fijn als je het goede voorbeeld geeft. ten derde is het de bedoeling dat we laten zien dat we geen type 'ik rij zonder cap, zonder zadel, met halster en ik cross lekker rondjes'. Nee, we willen juist laten zien dat we gewone ruiters zijn, die gewoon en veilig willen kunnen buitenrijden!

En voor de 3 honderd miljoenste keer: het gaat om de gezelligheid, het is alleen mooi meegenomen dat we deze actie eraan kunnen koppelen. En dat we een vaste route gaan rijden is omdat we met zoveel zijn en we daarom begeleiding moeten hebben.

Wil je zonder cap? Zonder begeleiding? Prima! Ik verbied je niet om zelf te gaan rijden, maar zou het wel jammer vinden.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:31

Smookey schreef:
Half paarden wereld rijdt niet met cap buiten en we demonstreren ergens voor en doen ineens een cap op. Ik heb bewust gekozen om zonder cap te rijden niet alleen omdat mijn haar er beter van in model blijft zitten. Dus vindt het gewoon schijnheilig omdat nu ineens wel te doen. Met het idee als je geen cap op hebt krijgen we geen ruiterpaden. Je argumenten voor ruiterpaden zijn toch niet gebazeerd op een cap???

nee, maar het is gewoon wel het veiligst. Maar uiteraard moeten jullie het zelf weten! Ik heb namelijk altijd mijn cap op, dus voor mij is het niet meer dan logisch.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:32

En mensen.. we doet dit toch niet om jullie te pesten?

Als de ruiterpaden er zijn is dat toch voor iedereen een pretje!

En een cap.. juist als volwassenen vind ik dat je een cap opmoet! Goede voorbeeld geven!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:33

En natuurlijk wordt het gezellig!! Ik hoop dat ik morgen iedereen kan herkennen!

Paardenmeis1

Re:

Tulandro schreef:
En natuurlijk wordt het gezellig!! Ik hoop dat ik morgen iedereen kan herkennen!

Ik doe denk ik mijn roze ruitbandages om

Palma_Dees

Re:

Ik rijd normaal ook nooit met cap en moet hem zelfs LENEN van iemand, maar omdat er toch mensen komen en we het goede voorbeeld moeten geven zou ik hem dus wel opzetten.

Ik vergeet zeker de meeting niet want dat vind ik het gezelligste om iedereen te ontmoeten dat vind ik het belangrijkste.
Het zou super zijn als er ruiterpaden komen maar lukt het niet dan helaas dan hebben we in ieder geval een super leuke meeting gehad met HEEEEELveel publiek

_Kimmm

Re:

ieder zijn eigen keus!

Laten we dit neit gaan verpesten om een discussie te maken over wel of geen cap!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:34

Nee dat vind ik ook goed hoor. Ik bedoel wie ben ik om jou het te verplichten.

Ik vind alleen mijn mening dat het goede voorbeeld geven wel belandrijk is.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:35

Palma1994 schreef:
Ik rijd normaal ook nooit met cap en moet hem zelfs LENEN van iemand, maar omdat er toch mensen komen en we het goede voorbeeld moeten geven zou ik hem dus wel opzetten.

Ik vergeet zeker de meeting niet want dat vind ik het gezelligste om iedereen te ontmoeten dat vind ik het belangrijkste.
Het zou super zijn als er ruiterpaden komen maar lukt het niet dan helaas dan hebben we in ieder geval een super leuke meeting gehad met HEEEEELveel publiek

Ja en heeeeeeeel veel mensen om te meten

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:35

Ik ga echt niet iedereen herkennen hahaha, Elaine heb ik wel eens zien lopen op reyerbos maar voor de rest heb ik niemand ooit nog gezien hahahah dus wel spannend.

Palma_Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:36

De cap is alleen erg groot die ik leen hahahah dus ik hoop maar dat het een beetje een gezicht is

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:37

Palma1994 schreef:
Ik ga echt niet iedereen herkennen hahaha, Elaine heb ik wel eens zien lopen op reyerbos maar voor de rest heb ik niemand ooit nog gezien hahahah dus wel spannend.

joehoe do`nt forget me

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:38

Gewoon even goed in de profielen spieken, en de paarden onthouden. Daar ben ik erg goed in!