Heb je de gouden kant van het reflectiescherm gebruikt Astor? Zit zo raar te kijken naar van die wat gelig dichtgelopen vlekken in haar vacht die daar grijs hoort te zijn?
Astor
Geplaatst: 30-03-12 16:47
Ja... Erg jammer inderdaad van die gelig dichtgelopen vlekken.... Had nog nooit met een reflectie scherm gewerkt en diegene waar mee ik samen 'werkte' gebruikte hem.
Maar dan weet ik dat weer voor de volgende keer. Dat het effect niet heel mooi is haha
Ik was met Astor samen maar op de laatste foto is geen reflectiescherm gebruikt .
PS: zijn mijn foto's goed op jullie scherm want heb net een nieuwe scherm .
Astor
Geplaatst: 30-03-12 16:54
Op deze foto is het wel heel duidelijk:
Op mijn camera zag die foto er erg gaaf uit maar op de pc valt hij best wel tegen.
Diana: Van welke dieren heb jij al de foto's online gezet?
Kasmir
Geplaatst: 30-03-12 16:57
Ik ben allergisch voor de gouden kant van het reflectiescherm Die is ook gebruikt tijdens de 2 basenji's waarbij wij aanschoven en vind het echt niet mooi (daarom ook niet zo veel foto's gemaakt daar) maar ieder zijn eigen ding natuurlijk. Ik gebruik eigenlijk altijd de zilveren kant, die is misschien wat koel maar het is gemakkelijker dat warmer te maken dan dat vieze gele nog op kleur te krijgen Ik ga zelf altijd dus voor wit als ik wat subtielers nodig heb of zilver, vind dat met goud doorweven wat richard had ook nog wel aardig, sunlite heet dat geloof ik? Maar echt de gouden kant is voor mij echt not done xD.
Ik heb alleen Rover online staan maar al best vel bewerkt. De rest komt van het weekend online.
Ik ben er nu ook achter gekomen dan ik niet zo van het goud ben. Je ziet het inderdaad goed terug op je computer scherm. Maar dan weten we dat ook weer.
Ja op je computer scherm zie je dat goud erg terugkomen op de foto's en die krijg ik met bewerken jammer genoeg niet meer weg. Maar dit is een wijze les geweest voor de volgende keer! Niet meer doen in ieder geval haha
Kasmir
Geplaatst: 30-03-12 17:07
Inderdaad, en sommige vinden het mooi. Ik zei er wat van toen we die 2 Basenji's aan het fotograferen waren maar degene waartegen ik het zei (geen idee meer wie) vond het wel mooi. Ik vind het vreselijk, ieder zijn smaak
Ja iedereen zijn eigen smaak inderdaad. En dat is ook zo leuk om al deze foto's te zien. Dat iedereen zijn eigen stijl heeft. Maar met dat gouden reflectie scherm ga ik niet meer doen
Ik vond het bij de Basenji's niet zo super storend omdat zij van zichzelf al een ''gouden glans'' hebben, maar bij bruine/witte honden is zoiets niet fijn denk, Richard heeft inderdaad een fijn scherm
Niet super storend is wat anders als mooi, vond het zelf wel storend dat ook het zand enzo een gouden vlek kreeg waar het scherm scheen. En vind de hondjes zelf nu ook te geel. Maar goed nogmaals: ieder zijn ding. Ik doe het op mijn manier en een ander op de zijne, zo ontstaan verschillende stijlen
Astor
Geplaatst: 30-03-12 17:19
Kasmir schreef:
Al doende leert men
Zeker. Had zelf trouwens nog nooit met een reflectiescherm gewerkt dus alles moet uitgeprobeerd worden denk ik haha
Kasmir
Geplaatst: 30-03-12 17:21
Haha, het is wel leuk he? Het kan met zulk weer als we toen hadden echt wat toevoegen omdat de schaduwen zo ontzettend hard zijn. Het geeft wel soms een heel 'gemaakt' effect aan je foto's, alsof je de boel in scenario hebt gezet (wat ook zo is uiteraard )
@Merel: Of stapeltje USB sticks. Die komt Nikki straks even ophalen.
Het was voor mij ook erg leerzaam om de hele dag met reflectiescherm te werken. Ik heb vooral de zilveren kant en de zilvere kant met paar gouden lijntjes er doorheen gebruikt.
De foto's met het gouden scherm heb ik nog een beetje bewerkt zodat de kleuren beter waren. Op zich vind ik zo het effect van het gouden scherm nog wel meevallen.