[besloten] Tinkerkletsweekendje! 18-20 juni @ grid's stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:29

Als het niet meer gaat vriezen/ sneeuwen en beetje redelijk weer is gaan Ingrid en Ik de zaterdagroute uitstippelen 8-) dus dan kunnen we ook kijken wat handig is voor de wandelaars en pauze :D

Willen de wandelaars trouwens graag een helemaal uitgestippelde route of zijn er ook handige kaartlezers bij? Of zal ik een gids vragen :P

D_Travis

Re: [besloten] Tinkerklets weekendje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:30

hang maar strikjes aan de bomen Grid :)) ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:32

koekjes op de grond die we moeten volgen? :+

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:36

:D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:59

_janet_ schreef:
koekjes op de grond die we moeten volgen? :+

Heel slim en dan neemt Leon Tobias mee en dan zijn alle koekjes weg. :D :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:15

Ik hoop dat iedereen die mee wil nu de data op de kalender heeft staan om dubbele afspraken te voorkomen :+

De locatie is bij Ingrid en omdat het voor ons (of eigenlijk vooral Grid) bekender terrein is, zullen we kijken voor de ruiterroutes. Maar voor de rest is het een gezamenlijk weekend, iedereen kan zijn/haar inbreng leveren. Dus "wandelaars", geef maar aan wat jullie willen!!

De pauzeplek zal denk ik ergens zijn waar ook een auto kan komen (gemakkelijker met de spulletjes), maar verder ga ik mij niet wagen aan het uitstippelen van een wandelroute. Ik ben zelf ook afhankelijk van een kaart of paaltjes volgen :+

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:22

nou de wandelroute hoeft van mij geen ellenlange kilometers te zijn :=
hou best van een stukje lopen maar hoef geen uren onderweg te zijn als ik eerlijk ben.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:57

In het huisje liggen al kaarten vd omgeving en verder zijn er ook paaltjes met wandelroutebordjes die vertrekken vanuit bezoekerscentrum en dat is daar om de hoek ;)

úúren lopen lijkt me ook niet := maaruh uurtje dan of ??

Als men kan kaartlezen is het makkelijk, maar als men daar niet zo goed in is, wil ik best iets uitstippelen idd op aanwijzingen van hoe lang jullie willen lopen enzo ;)
Ik vind dat wel leuk routes uitstippelen :) en mark heeft vast ook wel ideetjes die wandelt daar altijd met de hond.

Mijn zus en man kunnen dus bv totaal geen kaart lezen en zelfs gekleurde paaltjes volgen is moeilijk :') en als je dan bv uurtje wil lopen en 3u later pas de weg terug vindt is niet zo grappig :+ :(:)

idd pauze waar auto kan komen :j anders is het zoveel sjouwen voor de "wandelaars" := heb trouwens al een ideetje, maar moet nog ff kijken of dat handig/ leuk bereikbaar is 8-)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:03

Klinkt allemaal al erg goed!
perfect lois pallieter en ik hebben er al hele erge zin in!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 11:34

Ben ook al lijstje aan het maken :D zodat beetje overzicht heb wat er nu allemaal gezegd/ afgesproken is enzo :=

Annique jij wilde Pall toch 's nachts op stal of niet?! Zo ja kan Perfect dan alleen op weitje achterblijven als er anderen naast staan of die dan ook op stal?
Prada ook een stal
en Nigel 's nachts op stal als op gras staat, maar we hebben ook nog de bak! (afhankelijk van hoe aardig ze allemaal tegen elkaar zijn :=)
Jullie mogen wel zelf stoeien wie er de grotere stal mag :P denk gewoon wie het 1st komt :+

O ja de weitjes zullen trouwens zowiezo niet op het volle gras gemaakt worden dat wordt een gemaaid of al kortgegeten stuk :)

Lijstje met wandelaars/ lunchverzorgers :Y) heb ik nog niet zo goed in beeld... is zoveel blz terugbladeren :o en wie van de wandelaars komt alleen dagje langs en wie wilde er ook blijven slapen?

Janet
Mirjam
Liesbeth?
Dagmar --> staat ook in mijn lijstje bij huurpaardje afhankelijk van prijs
vul maar aan

Hmm moet echt nog met Robin babbelen :o maar vakantie was beetje druk geweest Y;(

* Marleen gaat zaterdagavond weer naar huis
* Ingrid moet vrijdag werken dus komt zaterdagochtend

Verder staat de BBQ lijst nu al op 25 personen :oo :Y)

Vrijdag ontvangst weer net als voorgaande keren vanaf ca 15u? maar men kan natuurlijk ook pas 's avonds komen als beter uitkomt en dan later op de avond een ritje (voor de liefhebbers)?

Als men andere/ meer ideeën heeft hoor ik het wel :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:07

klinkt leuk!
Heb er echt zin :-)
hoe zat het nu met hooi?neemt ieder zelf een baaltje mee?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:15

Klinkt hartstikke gezellig! De barbecue is op zaterdag neem ik aan? Want dan wil ik uiteraard daarna pas weg... ;) En idd, hooi meenemen of tegen vergoeding van jullie gebruiken? Want als ze op kort gras staan hebben we dat natuurlijk wel nodig. Waterbakken/emmers ook zelf meenemen? Ik kan er in ieder geval wel wat meenemen...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:19

Ik denk niet dat ik íets (qua hooi/waterbak) kan meenemen, want ik denk dat ik stappend kom. Heb tegen die tijd waarschijnlijk nog niet mn trailerrijbewijs en om mam nou wéér te vragen, die krijgt een punthoofd van mij en mijn niet te laden paard ;)
En zo ver is het nou ook weer niet.

Erik komt dan met de auto met mijn slaapspullen en voer voor Nigel.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:28

BBQ idd zaterdag :))

We hebben hier hele droge pakken ziet er echt uit als hooi, maar is dus wel in plastic ;)
Wil men toch liever baaltjes hooi dan kunnen we die ook, ivm misschien lastig vervoeren, nog halen bij boer in de buurt :) maar als men liever zelf meeneemt kan dat natuurlijk ook ;)
idd dan tegen kleine vergoeding :)

We hebben geloof ik nog 4 van die zwarte bakken staan, maar misschien dat er nog 1 of 2 bijmogen, want ik kwam uit op 4-5 weitjes en de bak, dus dan 5-6 bakken nodig.

Ik neem wel altijd eigen voeremmer mee maar dat moet je zelf weten hier zijn ook diverse emmers beschikbaar :j

Prikpaaltjes en draad heb ik ook nog, maar meer is altijd welkom :) want is natuurlijk wel fijn als je het goed af kunt zetten en weitjes niet meteen aan elkaar grenzen (al zijn de meeste tinkers gelukkig niet zo'n dradenmeppers := )

@Puck had toch al aangegeven dat ik je kan komen halen, kan evt ook trailer van vriendin lenen als je liever met raampje wilt ;) Ik heb geduld :)
of misschien ?? carlo/ ingrid met vrachtwagentje? dat laad vaak makkelijker, maar nu spreek ik uit eigen gedachte weet natuurlijk niet hoe carlo/ Ingrid erover denkt :o
Als je te voet wil gaan doe je er denk ca 3u over (als je ook draaft), want het was 25 km naar jullie thuis ;)
Je mag trouwens evt ook wel avond ervoor komen als je wilt of 's ochtends ?!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:34

opzich denk ik dat als er stroom op kan pal snachts wel bij perfect kan blijven, anders gaat per de hort op ben ik bang..... ik zal pall voor die tijd nog even kennis laten maken met het fenomeen stroomdraad, en dan hoop ik dat ik een beetje kan slapen :P

Kunnen ze meteen een weg op mochten ze ontsnappen? Dat is mijn grootste angst namelijk....

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:41

er staat idd stroom op :j en ik ga in een grote wei kleinere weitjes maken, dus dan moet ie 1st nog een draad over ;) (al zijn die wel niet zo hoog :o )

Verder is het best achteraf dus geen doorgaande wegen in de buurt :) en er zijn ook nog oplettende buurtbewoners (dat hebben we vorig jr met oud op nieuw al ervaren := )

en hoop dat ik de weitjes in de wei achter de bak kan maken dan moet ie zowiezo 1st nog meerdere andere weilanden door voor ie op een weggetje komt.

en mocht je het op de dag zelf niet vertrouwen dan kunnen ze ook allebei op stal :)

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:57

oooh maar dan moet het denk ik wel goedkomen, en anders gaan ze op stalarrest inderdaad.... maar als hij meerdre hindernissen over moet bij wijze van , dan kan ik wel slapen denk ik :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:32

Oooh Ingrid, wat zou dat lief zijn!
Ik zit ook al te denken om donderdagmiddag/avond al te komen, maar dan is Basje nóg een nachtje alleen :+ Arm paardje :)
Nog even over denken :) We hebben gelukkig nog even ;)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:02

Is kleine moeite is dichtbij :)

en o dan basje nog langer alleen :(:) Ik zou bijna zeggen neem hem mee :D maar ik geloof dat ie overal onder de draden doorkan := en "shettenweitje" vd buren is nu bezet door Saartje ;)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:04

Hihi, Basje wil je echt niet bij je paard in het weiland hebben hoor :+ :')
Hij blijft bij mij keurig achter de draadjes staan (paaltjes van 1.10 met lint halverwege en bovenaan). Zijn moeder was erger, die rauschte er soms dwars doorheen. Maar hier kan hij nergens naar toe, met mijn houten omheining :)
Dus laat m mooi thuis :+
Misschien dat hij met Bello mag spelen, de shet van de buurman.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:07

Want? Dan gaan staarten en manen eraan? :-)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:12

Jij hebt hem toch ook bij Nigel staan :+ is dat geen paard :')

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:20

klopt grid dus als er een leuk paardje beschikbaar is zou ik daar ook wel mee willen :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:30

Whaha, jawel, maar Basje luistert eindelijk naar Nigel, die is duidelijk, maar niet te'.

Ik denk dat andere paarden echt compleet mesjokke van m worden en dat hij dus teveel wordt 'opgevoed' :o

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:49

Oftewel hij wordt naar de andere kant van de wei gemept... hihi! Die van mij zijn overigens meestal vrij tolerant.... Kas wordt alleen boos als ze echt op d'r springen of aan haar eten komen. En Banbay vindt het meeste wel lollig...
Heb echt heel veel zin om al jullie verschillende paardjes ook te ontmoeten!