Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KellyG schreef:ik op mn teentjes getrapt?
begin eens te lezen vanaf de 1e post op pagina 43, wie reageerd er hier ineens heel fel ergens op.
KarinvdM schreef:Sneller en pijnlozer kan het inderdaad niet, Kiwiko. Het paard kan niet eens schrikken van de knal, want dan ligt er al.
crossmonster schreef:jongens geen ruzie maken.
kelly, gewoon even beter lezen
er staat al meerdere malen uitgelegt hoe het gaat
ern dat het hoofd later pas zakt, komt ook omdat ze daarmee op een ophoging lag, en daar vvanafgleed
wij hebben het dier in de ogen gekeken, en geloof me, deze was meteen weg
KellyG schreef:ik zal voor de laatste keer proberen om jullie aan het verstand te brengen wat ik ervan vind oke:
De manier hoe er met het paard omgegaan wordt vind ik keurig, petje af, niks mis mee.
Spiertrekkingen zijn normaal, weet ik
Ik kan me alleen niet indenken dat een paard wat dood is, zn hoofd een hele tijd verkrampt omhoog kan houden. Het kan best zijn dat dit bij spiertrekkingen hoort, maar dan zou het meer moeten bewegen denk ik.
En nu ben ik geen veearts, en geen slager of wat dan ook, maar ik weet wel dat spiertrekkingen korte bewegingen geeft en geen tig seconden aanhouden.
Maar goed ik kan het mishebben, durf ik best toe te geven, op bokt ler je nog weleens wat.
Maar kijk zelf nog een keer naar het filmpje en let eens op het hoofd, dan kan je misschien inkomen waarom ik dat zo zeg.
En een tip: als er op iedereen zo gereageerd word zoals op mij net, blijven er weinig topics over denk ik. Vrijheid van meningsuiting, weleens van gehoord misschien?
En dan kan er ook op een normale manier gezegd worden hoe en wat.
zo ik ben hier helemaal klaar mee
KellyG schreef:was misschien een beetje kort in uitleg waarom, maar er staat toch echt hetzelfde
luna1 schreef:ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.
het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.
groetjes gemma
crossmonster schreef:het filmpje doet het gewoon
0maris0 schreef:Had er al iemand gekeken naar hoe t komt dat het filmpje het niet meer doet??
Tinky12 schreef:luna1 schreef:ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.
het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.
groetjes gemma
Gemma...moedig dat je hier ook je verhaal doet.
Ik heb mijn 1e paardje ook zelf weggebracht.Ik had met hem afgesproken toen ik hem kocht dat hij nooit naar de markt zou gaan maar een snelle dood zou krijgen als de tijd er eenmaal rijp voor was.Dat is ook zo gegaan..all the way...
Hij was oud en versleten,zijn botten en spieren deden hem zeer...helemaal als het vochtig en koud was.Hij heeft een fijn pensioen gehad en is na de zomer niet meer terug naar stal gegaan maar na een laatste nacht onder de sterren in de trailer gezet.
Netjes geborsteld en getut voor de laatste keer...nog even afscheid nemen in de trailer,diep je neus in zijn manen graven en zeggen dat je het eigenlijk anders had gezien.Een hartstilstand in de wei...maar je hebt dat helaas niet voor het zeggen.De winter komt eraan met veel kou en nattigheid en daarmee ook de stramheid en de pijn.Dat mag niet...
Ik heb hem zelf gelost en toen het touw overgegeven,ik wilde niet dat hij mijn emotie's voelde op het moment van binnengaan.
Hij kreeg netjes een klopje op zijn hals en liep gewillig en netjes als altijd mee....
Een knal en een plof en het was voorbij...
Een onbeschrijvelijk verdriet wat er door je heengaat maar ik heb er nooit spijt van gehad...al heeft het heel lang geduurt voordat ik daar een beetje overheen was.
Ik ben toen ook ontzettend netjes behandeld en mijn paardje ook...
Ik had gevraagt of ik zijn staart mocht hebben..die hebben ze ook netjes aan mij gegeven en die heb ik nog steeds.Ik heb hem laten prepareren en na jaren in een doos in de kast te hebben gelegen heb ik hem nu hangen.Als eerbetoon aan mijn trouwe vriend...
Nu jaren later heb ik weer paarden...en mijn besluit staat nu al vast dat als hun tijd gekomen is en ze niet uit zichzelf gaan en ze kunnen vervoerd worden...dan gaan ze ook weer die kant op...
Helemaal na het zien van deze filmpjes...
Groetjes,Tinky
ElCamino schreef:oh, ik gebruikte nog gewoon: boktlogin en als wachtwoord: wachtwoord
ElCamino schreef:Lees even de rest van alle pagina's voor je dit plaatst!!!
Het vecht niet meer!!!
Het is dood !!!!
Dit zijn spiersasmen / stuiptrekkingen.
Toen het hoofd afgehakt was en aan de haak hing zag je na 20 minuten nog een adertje kloppen!!!! Nou, hij was echt al dood hoor !!!!!
Ben al die tijd aardig geweest maar nu niet meer.
Mensen met onzinnige opmerkingen kunnen hem nu krijgen !!!