Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luna1

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:13

dood kan niet worden geroken onzin.
mijn paard rook de dood ook niet het was echter zo dat ze en niet gewend was om alleen op de trailer te staan en ze had heel snel moeten ontbijten,klinkt stom maar mijn paard had daar een hekel aan,en ze was niet gewend om met andere mensen mee te gaan gezienik de enige was die ze echt vertrouwde.
verder vind iik het jammer dat je niet de moeite neemt om toch iets van het topic te lezen.

en dat inloggen wil toch echt niet hoor kan aan mijn comp. liggenmaar werkelijk hij wil niet....

gr gemma

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:13

voor iedereen die niet gelooft dat het paard onmiddelijk dood is, of denkt dat het paard 'vecht' of dergelijke:
Hak eens de kop van een kip af, zie wat er dan gebeurt Knipoog die vecht dan ook tegen de dood want hij loopt nog 3 rondjes zonder kop Koe

Goed van jullie voor hier een verslagje te maken, ik zou absoluut niet durven meegaan, maar op een filmpje kan ik het nog net aan Ja Dus zo is het voor sommige ook nog leerzaam.
Ik heb alleen naar het schieten gekeken, wat er daarna gebeurt interesseert me geen bal...
Voor mij was het belangerijk hoe het paard 'heengaat', zodat ALS ik ooit zo'n beslissing moet maken(hopelijk nooit) dat ik dat met een gerust hart kan.
Dus bedankt Bloos

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:15

KellyG schreef:
ik op mn teentjes getrapt?
begin eens te lezen vanaf de 1e post op pagina 43, wie reageerd er hier ineens heel fel ergens op.
Verward

wie plaatst de eerste post op pagina 43 dan? Volgens mij was jij degene die beweerde dat het paard vechtte. Je snapt natuurlijk wel dat we na 43 pagina's discussie hier wel klaar mee zijn!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:15

KarinvdM schreef:
Sneller en pijnlozer kan het inderdaad niet, Kiwiko. Het paard kan niet eens schrikken van de knal, want dan ligt er al.

idd, toen ik naar het filmpje keek, schrok ik denk ik meer van de knal dan het paard... Die heeft de tijd niet.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:17

ik zal voor de laatste keer proberen om jullie aan het verstand te brengen wat ik ervan vind oke:

De manier hoe er met het paard omgegaan wordt vind ik keurig, petje af, niks mis mee.
Spiertrekkingen zijn normaal, weet ik
Ik kan me alleen niet indenken dat een paard wat dood is, zn hoofd een hele tijd verkrampt omhoog kan houden. Het kan best zijn dat dit bij spiertrekkingen hoort, maar dan zou het meer moeten bewegen denk ik.
En nu ben ik geen veearts, en geen slager of wat dan ook, maar ik weet wel dat spiertrekkingen korte bewegingen geeft en geen tig seconden aanhouden.
Maar goed ik kan het mishebben, durf ik best toe te geven, op bokt ler je nog weleens wat.
Maar kijk zelf nog een keer naar het filmpje en let eens op het hoofd, dan kan je misschien inkomen waarom ik dat zo zeg.

En een tip: als er op iedereen zo gereageerd word zoals op mij net, blijven er weinig topics over denk ik. Vrijheid van meningsuiting, weleens van gehoord misschien?
En dan kan er ook op een normale manier gezegd worden hoe en wat.

zo ik ben hier helemaal klaar mee

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:19

crossmonster schreef:
jongens geen ruzie maken.
kelly, gewoon even beter lezen
er staat al meerdere malen uitgelegt hoe het gaat
ern dat het hoofd later pas zakt, komt ook omdat ze daarmee op een ophoging lag, en daar vvanafgleed
wij hebben het dier in de ogen gekeken, en geloof me, deze was meteen weg

op deze manier kan er ook wat gezegd worden bedoel ik dus

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:19

Had er al iemand gekeken naar hoe t komt dat het filmpje het niet meer doet??

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:20

kijk KellyG, dit is een andere benadering dan jouw eerste post waar je over vechten praat.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:21

was misschien een beetje kort in uitleg waarom, maar er staat toch echt hetzelfde Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:22

kelly, wij snappen wat jij denkt,
maar je hebt geen gelijk,
spiertrekkingen kunnen wel degelijk lang aanhouden
ik werk op een varkens slachterij, en na het leegbloeden bewegen de varkens zelfs nog regelmatig, en dit is enkele minuten later
ze maken dan juist bewegingen met hun hoofd, waarom, dat weet ik niet
maar ik denk bij het paard, juist door de klap op het hoofd, dat juist daar lange spiertrekkingen zijn.
toen het paard was opgetakeld en leegbloedde, toen trappelde deze ook met zijn ahcterhoeven
dit doet puur het lichaam
dit heeft niets met bewustzijn te maken, dit zijn juist bewegingen die intreden door de dood.

en die kunnen echt behoorlijk lang duren, langer dus dan dat jij denkt

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:23

@luna1: wat een verhaal zeg. Krijg er echt kippenvel van. Het is idd zoals al door meerdere mensen is gezegd, een wereld van verschil als je het bewuste paard niet kent. Iig heel veel sterkte nog met de verwerking.

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:23

Heb dit topic een beetje gevolgd en wil alleen maar even zeggen dat, ondanks dat ik dit nooit zou willen zien (heb niet naar het filmpje en ook niet naar de foto's gekeken), ik heel veel respect heb voor de meiden die dit hebben "aangedurfd".
Ik kan me voorstellen dat als je ooit voor de keuze komt te staan je wel graag wilt weten hoe het er aan toe gaat.

Ik heb mijn paard 3 jaar geleden moeten laten gaan. Ik heb em 12 jaar gehad en hij was helemaal op. Eerst nog lekker 3 jaar met pensioen geweest en van de ene op de andere dag was ie zo slecht dat we het weekend nog met hele zware pijnstillers zijn doorgekomen en op maandag ochtend is hij om 8 uur ingeslapen. Ik had altijd hele nare gevoelens bij slachten en wilde dit dus absoluut niet (moet zeggen dat ik na het lezen van jullie verslag er wel iets anders over ben gaan denken maar het blijft tussen mijn oren zitten denk ik).
Ik moet zeggen, het inslapen was bij mijn beesie echt binnen een minuut gebeurd en het dier heeft totaal niet gevochten, het was goed zo voor hem en hij had zicht helemaal overgegeven.

Even over die stuiptrekkingen; toen mijn paard dus dood was ben ik nog even een kwartiertje bij hem gaan zitten. Ik was alleen met hem en moest zo nog even afscheid nemen en hem bedanken voor de fijne jaren die we gehad hebben en toen kwam er ook nog een grote zucht. Ik was aardig in paniek omdat ik dacht dat ie dus nog niet dood was maar de DA heeft nog even geluisterd en dubbel gechecked en die verzekerde mij dat ie echt heen was en dat het gewoon de lucht was die in dat erorme lichaam zat (hij was 1.74m).

Anyway, respect voor ieder z'n mening en zeker respect voor deze dames die dit aandurfden.

sjanetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:25

Knap dat de mensen hiervan bokt heen zijn geweest.

Maar ik zelf zou dit niet aankunnen zien.. VInd het al erg op de foto's te zien.

Respect voor jullie !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:25

het filmpje doet het gewoon

ik heb nog eens goed gekeken, en het hoofd zakt later naar beneden, omdat deze om zijn linkervoorbeen lag, en dat been kreeg een stuip, en werd eronderuit getropkken, waardoor het hoofd idd naar beneden ging
het is een beetje gezichtsbedrog.
en ook om die reden moet je het dus eerst zelf in het echt meemaken, voor je een onderbouwt commentaar kan geven. dat blijkt wel weer

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:28

KellyG schreef:
ik zal voor de laatste keer proberen om jullie aan het verstand te brengen wat ik ervan vind oke:

De manier hoe er met het paard omgegaan wordt vind ik keurig, petje af, niks mis mee.
Spiertrekkingen zijn normaal, weet ik
Ik kan me alleen niet indenken dat een paard wat dood is, zn hoofd een hele tijd verkrampt omhoog kan houden. Het kan best zijn dat dit bij spiertrekkingen hoort, maar dan zou het meer moeten bewegen denk ik.
En nu ben ik geen veearts, en geen slager of wat dan ook, maar ik weet wel dat spiertrekkingen korte bewegingen geeft en geen tig seconden aanhouden.
Maar goed ik kan het mishebben, durf ik best toe te geven, op bokt ler je nog weleens wat.
Maar kijk zelf nog een keer naar het filmpje en let eens op het hoofd, dan kan je misschien inkomen waarom ik dat zo zeg.

En een tip: als er op iedereen zo gereageerd word zoals op mij net, blijven er weinig topics over denk ik. Vrijheid van meningsuiting, weleens van gehoord misschien?
En dan kan er ook op een normale manier gezegd worden hoe en wat.

zo ik ben hier helemaal klaar mee

Mooi; dan hoop ik de discussie te eindigen met de mededeling dat stuiptrekkingen ook geen bepaald patroon hebben; dat zelfde paard maaide in de uitbeenruimte nog steeds af en toe met zijn benen, en ook het hoofd 'krampachtig' omhoog houden en neerleggen zijn spiertrekkingen. Denk je wat anders, prima, vrijheid van meningsuiting inderdaad. Maar in dit geval weten wij even beter.

@ Gemma: marie had ook nog een account aangemaakt, maar kan zo even de naam en wachtwoord niet meer vinden, heb zelf even een nieuwe aangemaakt (klopt inderdaad dat deze inlogcode van chocokid het niet meer doet) Knipoog

Naam: excursie
Wachtwoord: nijkerk

En dan inloggen op de manier zoals ik hier voor heb beschreven, dan lukt het wél. Knipoog
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 26-02-07 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammiej

Luna, nog veel sterkte!

Ik vind het er rustig, vredig en snel uitzien.
Paard merkt er inderdaad niks van.

Mijn pony heb ik in laten slapen, ik weet niet wat ik zou kiezen als ik nog eens voor een keuze moet staan. Mijn pony kwam echt onverwachts en moest naar de kliniek.. maar daar kon ze niet geholpen worden.

Op zo´n moment kies ik echt liever voor inslapen dan haar met een zeer pijnlijk been te laten staan en wachtend op wanneer ik naar de slager kan met haar.
Nee, ze kon ingeslapen worden, ze mocht gaan van me.
Niet gevochten, niks, ze ging rustig liggen en vertrok..

Verschilt echt per situatie

patsur

KellyG schreef:
was misschien een beetje kort in uitleg waarom, maar er staat toch echt hetzelfde Knipoog

ik vind vechten en stuiptrekkingen toch wel echt 2 hele verschillende dingen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:29

luna1 schreef:
ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.

het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.

groetjes gemma

Gemma...moedig dat je hier ook je verhaal doet.
Ik heb mijn 1e paardje ook zelf weggebracht.Ik had met hem afgesproken toen ik hem kocht dat hij nooit naar de markt zou gaan maar een snelle dood zou krijgen als de tijd er eenmaal rijp voor was.Dat is ook zo gegaan..all the way...
Hij was oud en versleten,zijn botten en spieren deden hem zeer...helemaal als het vochtig en koud was.Hij heeft een fijn pensioen gehad en is na de zomer niet meer terug naar stal gegaan maar na een laatste nacht onder de sterren in de trailer gezet.
Netjes geborsteld en getut voor de laatste keer...nog even afscheid nemen in de trailer,diep je neus in zijn manen graven en zeggen dat je het eigenlijk anders had gezien.Een hartstilstand in de wei...maar je hebt dat helaas niet voor het zeggen.De winter komt eraan met veel kou en nattigheid en daarmee ook de stramheid en de pijn.Dat mag niet...
Ik heb hem zelf gelost en toen het touw overgegeven,ik wilde niet dat hij mijn emotie's voelde op het moment van binnengaan.
Hij kreeg netjes een klopje op zijn hals en liep gewillig en netjes als altijd mee....
Een knal en een plof en het was voorbij...

Een onbeschrijvelijk verdriet wat er door je heengaat maar ik heb er nooit spijt van gehad...al heeft het heel lang geduurt voordat ik daar een beetje overheen was.
Ik ben toen ook ontzettend netjes behandeld en mijn paardje ook...
Ik had gevraagt of ik zijn staart mocht hebben..die hebben ze ook netjes aan mij gegeven en die heb ik nog steeds.Ik heb hem laten prepareren en na jaren in een doos in de kast te hebben gelegen heb ik hem nu hangen.Als eerbetoon aan mijn trouwe vriend...

Nu jaren later heb ik weer paarden...en mijn besluit staat nu al vast dat als hun tijd gekomen is en ze niet uit zichzelf gaan en ze kunnen vervoerd worden...dan gaan ze ook weer die kant op...
Helemaal na het zien van deze filmpjes...

Groetjes,Tinky

0maris0

crossmonster schreef:
het filmpje doet het gewoon

Waarom bij mij niet??

This video may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community.

To view this video, please verify you are 18 or older by logging in or signing up.

Logginin??!!
YouTube Members
Login to access your account.

User Name: chokokid
Password: pokemon

Sorry, your login was incorrect

JoyCiej007

0maris0 schreef:
Had er al iemand gekeken naar hoe t komt dat het filmpje het niet meer doet??

Jup, inlognaam en code van 'chocokid' en 'pokemon' doet het niet meer, heb zelf even een nieuwe naam en wachtwoord aangemaakt; zie mijn vorige post.

Precies hetzelfde doen:

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:31

oh, ik gebruikte nog gewoon: boktlogin en als wachtwoord: wachtwoord

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:36

Tinky12 schreef:
luna1 schreef:
ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.

het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.

groetjes gemma

Gemma...moedig dat je hier ook je verhaal doet.
Ik heb mijn 1e paardje ook zelf weggebracht.Ik had met hem afgesproken toen ik hem kocht dat hij nooit naar de markt zou gaan maar een snelle dood zou krijgen als de tijd er eenmaal rijp voor was.Dat is ook zo gegaan..all the way...
Hij was oud en versleten,zijn botten en spieren deden hem zeer...helemaal als het vochtig en koud was.Hij heeft een fijn pensioen gehad en is na de zomer niet meer terug naar stal gegaan maar na een laatste nacht onder de sterren in de trailer gezet.
Netjes geborsteld en getut voor de laatste keer...nog even afscheid nemen in de trailer,diep je neus in zijn manen graven en zeggen dat je het eigenlijk anders had gezien.Een hartstilstand in de wei...maar je hebt dat helaas niet voor het zeggen.De winter komt eraan met veel kou en nattigheid en daarmee ook de stramheid en de pijn.Dat mag niet...
Ik heb hem zelf gelost en toen het touw overgegeven,ik wilde niet dat hij mijn emotie's voelde op het moment van binnengaan.
Hij kreeg netjes een klopje op zijn hals en liep gewillig en netjes als altijd mee....
Een knal en een plof en het was voorbij...

Een onbeschrijvelijk verdriet wat er door je heengaat maar ik heb er nooit spijt van gehad...al heeft het heel lang geduurt voordat ik daar een beetje overheen was.
Ik ben toen ook ontzettend netjes behandeld en mijn paardje ook...
Ik had gevraagt of ik zijn staart mocht hebben..die hebben ze ook netjes aan mij gegeven en die heb ik nog steeds.Ik heb hem laten prepareren en na jaren in een doos in de kast te hebben gelegen heb ik hem nu hangen.Als eerbetoon aan mijn trouwe vriend...

Nu jaren later heb ik weer paarden...en mijn besluit staat nu al vast dat als hun tijd gekomen is en ze niet uit zichzelf gaan en ze kunnen vervoerd worden...dan gaan ze ook weer die kant op...
Helemaal na het zien van deze filmpjes...

Groetjes,Tinky

vindt het zo mooi hoe je het geschreven heb
de tranen gaan weer over me wangen en moet aan mij paard denken Huilen
moet over ander halve week naar emmeloord want ze heb iets en hun weten niet wat het is en moet dan dus terug komen voor controle en weer testen op een aantal dingen. maaar ik ben zo bang dat ze niks kunnen vinden en dat ik haar dus nu met pijn heb staan en dat heb ik altijd gezworen dat mijn paarden geen pijn hoeven hebben als het niet meer beter wordt.
dus ik ben bang dat ik haar weg moet brengen Huilen

ik heb er ook een topic over lopen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:36

ElCamino schreef:
oh, ik gebruikte nog gewoon: boktlogin en als wachtwoord: wachtwoord

Ja, dat klopt; dat kan ook nog. chocokid en als wachtwoord pokemon doet het dus niet meer, verlopen denk ik. vandaar dat ik even snel een nieuwe heb aangemaakt, wist die van boktlogin niet meer, maar die kan dus blijkbaar ook nog Knipoog

Dus voor inloggen: op link klikken, klik op 'loggin in', invoeren:
Naam: boktlogin
Wachtwoord: wachtwoord

óf:

En dan op confirm klikken Lachen

Mimoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:39

Ik geloof best dat ze alles goed schoonmaken enzo, maar het hangt daar toch in de lucht. Daarnaast staan er ook containers buiten. Paarden hebben dat, naar mijn idee, wel door. Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk. Ik veroordeel niemand, maar wilde wel graag mijn mening geven.

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:39

ElCamino schreef:
Lees even de rest van alle pagina's voor je dit plaatst!!!

Het vecht niet meer!!!
Het is dood !!!!
Dit zijn spiersasmen / stuiptrekkingen.

Toen het hoofd afgehakt was en aan de haak hing zag je na 20 minuten nog een adertje kloppen!!!! Nou, hij was echt al dood hoor !!!!!

Ben al die tijd aardig geweest maar nu niet meer.
Mensen met onzinnige opmerkingen kunnen hem nu krijgen !!!

zo hee, jij wordt daar boos! het lijkt wel hoe meer de 'slachtbokkers' het slachten van hun paard willen verdedigen, hoe banger ze zijn voor twijfel? als je zeker weet dat het goed is zo, hoef je toch niet de 'inslaapbokkers' over te halen?als hun zo denken, prima . laat dat toch.