Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:49

Ziet erg goed uit hoor! 'T zijn de eerste foto's met de camera, en je kunt in deze serie goed zien dat je goed bezg bent en aan het uitproberen bent met vooral de scherptediepte =]

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:24

ik ben ook weer in leven! heeft even geduurd veel gebeurd hier, heb een nieuw paard maar de aankomst ging niet zo als gepland lang verhaal en heb eigenlijk geen zin om er meer aan herinnert te worden want dan wordt ik alweer ziek bij het idee.

Gelukkig gaat het nu wel weer goed.

Maar goed ben er dus weer :D

En over spiegelreflexen, handmatig instellen? wat is dat :Y)?
Ik wil me er eens meer in gaan verdiepen maar ik weet niet zo goed hoe :o

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:20

Hee Sarah! Gezellig dat je er weer bent! Vervelend dat het zo moet beginnen met je nieuwe paard, hopelijk komt na de regen zonnenschijn!

Dank jullie wel voor de complimenten, kon vandaag geen foto's maken want mijn vader had hem naar zijn werk mee genomen hopelijkmag ik hem morgen naar stal mee nemen om daar foto's te maken :)
Ik ga morgenavond trouwens weg, ga een week op skivakantie dus kan dan niet meer hier posten, ik neem wel de camera mee dus volgende week heb ik wel weer nieuwe sneeuwfoto's! :D gaan jullie niet weg trouwens?

Je kan je meer erin verdiepen door om te beginnen een camera te kopen en alles uitproberen en veranderen terwijl je foto's maakt dat werkt wel beter dan je kapot te lezen op internet :+

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:29

Ik heb totaal geen verstand van camera's en ik ben al blij als ik een foto van mijn pony heb die niet bewogen is of iets dergelijks.

Ik had afgelopen week vakantie :D . Wij gingen niet op skivakantie, omdat we net een puppy hebben. Gisteren hadden we trouwens puppycursus en hij was toch weer een schatje. Mijn zus heeft Jip de 'high five' geleerd, echt zo schattig. Maakt niet uit waar hij is of wat hij doet, zodra je 'high five' zegt komt hij aangerent en geeft je met zijn poot een klap op je hand. Ik vind het echt super lief!

Ik heb vanmiddag les, daar heb ik weer erg veel zin in! Ook ga ik vanavond voor de laatste keer mijn bijrijdpaardje bijrijden, omdat ik het zoooo enorm druk heb de laatste tijd moet ik helaas stoppen. Ik vind het wel jammer, want hij is echt leuk om te rijden. Gelukkig mag ik als ik zin en tijd heb wel er een keertje opstappen. :)

Nu ga ik braaf even twee praktische opdrachten maken voor school...

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:01

Hha mijn eerste foto's met mijn camera waren echt zwaaar mislukt.. :P
ik heb trouwens een boek gekregen bij mijn camera :)
alleen ben nog niet zo ver, er staan KAPOT veel woorden in die ik niet snap :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 15:17

Wat fijn dat je er weer bent Sarah! En wat klinkt het rot waarom! Vervelend zeg! Gelukkig gaat het nu weer goed, en blijft het goed gaan.

Veel plezier op vakantie Lianne!

Aah, high five vind ik ook zo'n leuk commando (l) Ziet er zo schattig uit altijd! Die van ons kunnen het ook =]
En wat jammer dat je met je verzorgpony moet stoppen, maar wel een goede beslissing.

En over het leren omgaan met een spiegelreflex. Koop idd een goed boek oid. en ga aan de hand daarvan lezen en tegelijkertijd op je camera uitproberen. Verder is het vooral doen, doen, doen! =] En als je woorden niet snapt. Ask! =] Leer ik ook meteen weer van om uit te leggen =]

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 18:48

Het was idd een rot reden maar gelukkig gaat het nu weer goed :D
Ga waarschijnlijk overmorgen of dinsdag voor het eerst op mijn nieuwe rijden (thuis dan :+) *\o/*

Ik zal idd eens een boek kopen }:0

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:25

Wow er komt steeds meer leven!
High five klinkt heel leuk! Heb het nog nooit gezien heb ook geen verstand van honden :(

Jammer inderdaad dat je moet stoppen Iris
Wel goed dat je dat in kan zien ik zou dat niet kunnen hoor
Een boek is inderdaad handig maar met alleen lezen kom je er niet hoor! Het werkt het beste als je alles wat je leest gelijk uit probeerd op de camera :)

Vanavond is het zover! Over een paar uur ga ik alweer op vakantie .. Als ik wifi heb kom ik weer even kijken en posten :+

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:29

Jaa je moet ook gelijk uitproberen,

Mijn vakantie zit er alweer bijna op haha!
veel plezier :D

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:00

Ah, vandaag laatste dag vakantie gehad, lekker geshopt in h'sum!
2 polo, 2 shirt met elastiek in de mauw, en 1 shirtje en hempje. :)
En nog wat hebbedingetjes. En ook niet zoveel geld uitgegeven dus dat komt helemaal goed.

Awh wat rot zeg Sarah!

Ik wil het woordt spiegelreflexcamera hier niet meer zien. :+
Grapje, maar het wordt gewoon echt éng. xd

Fijne vakantie Lianne!

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:36

Fijne vakantie Lianne! Ik ben erg jaloers! De mijne zit er ook alweer op, ik had nog wel een weekje langer gewild!

Haha, tijdens het eten kwam Jip even de high five geven in de hoop dat hij wat van tafel kreeg. Dit kreeg hij natuurlijk niet, hier was Jip het niet mee eens en ging toen al zijn trucjes laten zien. Echt zooo schattig, hij ging eerst zitten, liggen en toen nog eens rollen. Maar toen kreeg hij weer niets en liep hij heel geïrriteerd weg. Jip kan echt zo grappig zijn, ik ging echt helemaal stuk aan tafel om die hond! :P

Tja, met het camera gebeuren zal ik niet proberen mee te praten. Dat is echt hopeloos...

Mijn les ging echt super! Hij was enorm actief ondanks het wat warmere weer (pony Bo is namelijk niet geschoren en heeft een teddybeervachtje). We hebben hem even wat leuke oefeningen laten doen, waaronder traver (weet niet hoe je het schrijft?). Het was eerst nog een beetje zoeken, maar op een gegeven moment deed hij het gewoon super netjes! Ik was echt heel trots. :o

Zometeen word ik opgehaald en ga ik naar mijn bijrijdpony.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:45

De 2 chichu's van mijn vriendin geven ook High Five!
Fifi five! Fifi five! Saartje Five. GOEDZO. Gaan we snoepjes halen!!
En dan rennen die 2 ratjes naar de keuken, zo lief :)
Maar ik heb liever een border of een herder...
Ben meer van groot :P Als ze maar trouw zijn...

Wat goed dat je les zo goed ging! Travers ben ik nog lang niet mee bezig. :o
Eerst maar even schouderbinnewaarts.. schoudervoor gaat al heel goed, dus ik ga hem binnekort
proberen door te zetten in schouderbinnen.

Veel succes met je bijrijdpony! :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:10

Haha het is idd travers, maar leuk dat het je is gelukt iris!:D
ik was er 2 jaar geleden oook enorm mee aan het stroggelen met me pony, maar na een tijdje deed ze het prima! maarja toen werd ze kreupel... en was het einde verhaal..
Met mijn paard ( die er nu dus niet meer is.. ) was ik al bezig met de piaffe en passage oefeningen, alles zat erop! en hij vond het echt prachtig om die oefeningen uit te voeren :P
vorig jaar heeft hij de halve terug weg van de buitenrit op ponykamp in de passage gelopen xD hij wilde niet meer stoppen... vreselijk irritand daar niet van :P

En me nieuwe paardje, daar zitten de Z-knoppen ook al op, maar ik ben nog bezig met het over de rug laten lopen haha! alles op z'n tijd hé!

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 17:56

Zo laat ik weer eens iets posten, zo druk is het hier namelijk niet! :Y) Ik weet echt al jullie namen niet meer :+ dus dan maar zo Sabszz, dat over de rug lopen en de rest komt vanzelf! Gewoon lekker trainen en dan ben je straks net als je nieuwe paardje Z. Ik heb net trouwens te horen gekregen dat ik ook morgen nog vrij heb! Vandaag had ik ook al vrij (en vorige week)*D onze school gaat namelijk plat en nu loopt alles blijkbaar achter! Ook de herkansingen worden een week verplaats, ik zou zeggen geen probleem toch! :D Voor iedereen die vandaag al weer heen moest :o sorry voor deze mededeling }> . Mooi dat je les goed ging Iris. Ik zelf wilde vandaag eens lekker op de manege rijden, maar dit is helaas niet gelukt. De bak was heerlijk getrokken :( lees: heeeeel zwaar. Ook is hij meteen egaal gemaakt zegmaar, waardoor er geen kuilen meer zichtbaar zijn. Gheghe, paard gaat in de onzichtbare kuil staan en zakt helemaal weg! Naja nu dus lekker gestapt. :(:) Verder heb ik vanmiddag onze bijna driejarige klojo aangepakt, hij had er zin in! :j Lekker drammen, maar het resultaat is er schoon, geen losse haartjes meer (hij verhaart al super!), hoefjes gekrabt en ook zijn manen hebben weer een buurt gehad (het is een fjord, dus er zit weer een goede boog in :') ) En natuurlijk niet te vergeten de wekelijkse opvoedtraining! :D Zo dit is een lang bericht, en meer weet ik ook even niet. Dus doeidoei *D

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:38

Hee, zien we jou ook weer is. :)

Sabszz = Sabrina xd

Melenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:44

lovebelly schreef:
Hee, zien we jou ook weer is. :)

Sabszz = Sabrina xd

Haha ik heb echt een lijstje nodig! :+ Had ook nog op de vorige pagina gepost hoor ;) alleen ben ik meestal niet zo van de verhalen op internet, babbel liever tegen iemand aan! :')

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:56

Haha ja ik ook hoor! Als ik tijd heb zal ik een lijstje voor je maken. Haha.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:34

:wave: Het wordt hier steeds rustiger geloof ik :')
Ik lees nog wel regelmatig bij, maar omdat ik laatste tijd
eigenlijk altijd op mobiel internet heb, post ik bijna niet,
omdat ik dat echt bloediritant vindt op mn mobiel :=

Ja misschien moeten we gewoon maar weer een lijstje met namen op deze pagina posten ofzo.
Vind ik ook wel handig :')

Ik las iets over een nieuw paard, erg leuk! :D
En mooie foto's zijn hier gepost, is leuk om te zien op welke manier mensen oefenen en leren! :)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:11

Hoi hoi!

Ook ik ben er weer eens. Voor mij is de school weer begonnen en ik ben dus weer lekker bezig met mijn huiswerk...

Vrijdag krijg ik heel misschien een springzadeltje, de zadelmaker komt een JC springzadel passen en ik hoop dat hij het goed vind liggen en het voldoende kan aanpassen om het goed te laten liggen.

Ik ben trouwens wel erg nieuwsgierig naar hoe je paard eruit ziet Sabrina :) .
Haha, Debbie, wees blij dat jouw mobiel het nog doet! Mijn telefoon gaat niet meer over, hij gaat direct op mijn voicemail terwijl hij aanstaat! Pfff... Dan maar een nieuwe, ben nog even aan het kijken welke, hij mag niet te duur zijn (ik moet hem zelf betalen :+ )

Nou, ik ga weer aan het huiswerk!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:54

Hoooi! Daar ben ik weer!
Zit hier in vreselijk koud besneeuwd Oostenrijk in een hotel zonder internet :(
Gelukkig zitten vrienden in een ander hotel waar wel internet is, ik kom hier alleen niet zo veel dus dit zal de laatste post van deze week zijn, als ik terug ben zal ik natuurlijk weer uitgebreid posten!

Ik weet nu al niet meer wat er allemaal gezegd is, ik zal proberen om te reageren op wat ik nog weet
Die hond lijkt me trouwens echt een schatje Iris!
Ik las ook iets over de travers
Mijn pony heeft M2 gelopen, maar het appuyeren heeft ze ook met gemak gedaan, helaas heb ik de laatste tijd vreselijk moeite om haar alleen al ontspannen met haar hoofd rustig naar beneden te laten lopen
Ik heb echt geen idee war het aab ligt maar elke keer als ik haar actiever laat lopen vliegt dat hoofd weer omhoog of als ze weer iets ziet loopt ze weer als een giraffe terwijl ze met de pessoa constanter ontspannen loopt, niet 100% maar wel meer dan onde het zadel ..
Ik zt misschien al te denken of het zadel niet goed ligt
Ik zal als ik terug ben wel even goede foto's maken van hoe het ligt, misschien kunnen jullie er iets over zeggen? Ik kan natuurlijk een dierenarts/fysio/osteo naar laten kijken maar dat kost zo vreselijk veel geld en ik moet alles zelf betalen dus probeer eerst of jullie me verder kunnen helpen! :s
Verder heb ik niet heel veel meer te vertellen behalve dan dat ik waarschijnlijl de helft vergeten ben en ik pas weer volgende week kan posten! Het viel me trouwens wel mee hoeveel ik bij moest lezen :+

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:58

Misschien moet je je zadel laten opvullen, ik had het ook, eerst even zadelmaker laten komen. ;)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:27

Dat zou ook kunnen natuurlijk! Hoeveel kost het om zo'n zadelmaker te laten komen?
Het zou best kunnen het is namelijk een tweedehands zadel
Toch blijf ik wel een beetje twijfelen of het goed ligt het is natuurlijk een tweedehands zadel en ik heb niet een zadelmaker ofzo laten komen, mijn instructrice vond het goed liggen maar ik moest wel met een bontje eronder rijden omdat dat lekker zacht was voor haar rug
Ik heb dus gewoon daarmee gereden etc ik vertrouwde (vertrouw haar nog steeds hoor daar niet van) dus dat ze het wist, ze heeft veel ervaring en rijd paarden op hoog niveau maar ze is natuurlijk geen zadelmaker..

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:00

Ik zal binnekort wel even een paar mooie foto's van haar maken, en op hyves zetten enzo en ook een paar in mijn profiel plaatsen! :D aangezien het al bijna zeker is dat we haar houden.
Gister les gehad en het ging echt super! en vandaag weer ontzettend lekker gereden :D dus dat wordt binnekort tijd voor een paar leuke fototjes hé!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:01

Hmmm, dathad ik met black ook. Bij mij heeft de ostheopaat ontzettend geholpen! Er kunnen zoveel kleine dingetjes zijn die ze niet lekker zit, en bij mijn pony (en bij vele paarden en pony's) helpt het enorm, ze worden er soms een heel ander paard van onder het zadel! :)
Als je denkt dat het aan je zadel ligt, raad ik je toch aan een zadelmaker/passer te laten komen. Veel zadels lijken goed te liggen, maar als zulke mensen er naar kijken schrik je vaak toch. Ik had van mn vorige zadel ook nooit verwacht dat het slecht lag, omdat je dat niet zomaar er vanaf kan zien. De saddlefitter die ik toen heb laten komen was zo'n 70 euro dacht ik, maar die heeft dan ook echt helemaal zn omvang opgemeten en hoe zn rug was etc.
Ostheopaten kunnen ook vaak al een beetje zien hoe een zadel ligt, die kijken ook naar de onderkant van een zadel,
aangezien veel mensen dat vergeten en het wel belangrijk is.
Ik weet niet hoe oud je zadel is, maar ik zou sowieso even kijken of je kamer(? die soort geul waar die ruggenwervels in liggen :+) wel breed genoeg is. bij veel oudere zadels zijn die namelijk erg smal, waardoor het paard niet genoeg ruimte krijgt om te buigen etc, en dit kan een paard aardig in de weg gaan zitten.

nouja, dit is wat ik denk dat je eraan zou kunnen doen, ik moet zeggen dat ik er enorm profijt van heb gehad!
Alleen natuurlijk is het wel een nadeel dat je er tussen de 50 - 80 euro aan kwijt bent. Maar met opvullen ben je ook redelijke kosten kwijt, en als blijkt dat je zadel niet helemaal lekker ligt dan wilt dat niet altijd helpen.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:18

Wou heel even vermelden dat ik de gehele week 7 kom les geven bij jullie!!!! :)
Blijf vermoedelijk ook slapen ;)