Fotomeeting Breda voor iedereen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:02

10 september komen jullie aan toch bic? :D:D
op mn birthday!

verography schreef:
fading, kan je me vertellen welke er onscherp zijn. Ik zie het namelijk niet, of had je het niet over mijn foto's?

al je foto's :) ze zijn niet onscherp maar ze missen wel wat scherpte :)

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:17

ja de tiende komen we aan.

Leuke fotootjes geworden :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:32

Fading schreef:
10 september komen jullie aan toch bic? :D:D
op mn birthday!

verography schreef:
fading, kan je me vertellen welke er onscherp zijn. Ik zie het namelijk niet, of had je het niet over mijn foto's?

al je foto's :) ze zijn niet onscherp maar ze missen wel wat scherpte :)

:)) maar de 11de komen we pas terug....
dus het weekend erna kunnen ng en ik er evt bij zijnmet nieuwe foto-shootmeeting :)

LynnDenise

Re: Fotomeeting Breda voor iedereen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:34

Dat weekend zou het laatste weekend van de zomer zijn...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:43

nou fading ik zie het niet hoor, bij mij is het onderwerp (paard) gewoon helemaal scherp hoor. Ze zijn alleen niet zo digitaal verscherpt zoals je heel vaak ziet waardoor het er niet dubbeldik boven op ligt. Alleen 2 daar zie ik dat het wat vager is maar voor de rest zie ik geen onscherpte.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:11

Ik sluit me wel bij fading aan. Ze zijn ook niet onscherp te noemen maar haarscherp zijn ze niet..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:26

ik heb net een pb gehad van fading met wat zij bedoelde en zij bedoelde dat digitaal verscherpte. Ik hou daar niet zo van. Deze foto zijn idd nog niet digitaal verscherpt, maar als ik dat zou doen is het ook echt maar miniem. Ik hou er niet van als de pixels van je scherm knallen.

Edit even foto bijgevoegd van wat Fading en ik denk ook Amy bedoelt. Deze is niet voor gebruik, want dit is niet hoe ik mijn foto heb gepubliceerd!!! Laat dat wel even duidelijk zijn :)

Afbeelding

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:32

Denk dat wij als modellen niet zien wat jullie bedoelen met niet scherp...digitaal verscherpt enz..... Haha voor ons telt denk ik alleen hoe wij en onze knollies erop staan. Althans ik vind ze prachtig de foto's die ik tot nu toe heb gezien.
edit; bedoelen ze dan de achtergrond ofzo?? Misschien een hele blonde vraag hoor!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:35

@verography, die vind ik veel beter! ;)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:45

Goldy007: Ze bedoelen dat er nu een verscherpings laagje over heen is, waardoor het paard er nog meer uit springt. :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:45

nee goldy ze bedoelen dat het paard onscherp is en bij deze foto's scherper. Wat ook wel klopt alleen van de laatste bewerking doen mijn ogen zeer en dat is ook niet mijn stijl van fotografie. Ik vind dit dus niets. Zo heb ik van een profotograaf een shoot van mijn vz-paard gemaakt. Foto's uitgekozen die gewoon mooi zacht waren en die kreeg ik nog erger verscherpt dan hierboven binnen. Kon wel janken en heb die foto's dan ook zelf nog even wat vervaagt. Het word imo gewoon te pixelig en je ziet dat er aan gesleuteld is...

Mijn stijl (die ik nu wil gaan opzetten en volgen) zijn zachtere foto's. Nog steeds scherp maar wel zachter.

Ik vind het dan wel jammer dat men over de andere foto's zegt dat ze redelijk onscherp zijn (zijn betekend feit), want dat is niet zo. De foto's zijn nog steeds scherp alleen vin men het niet zo scherp omdat het standaartideaal (digitaal scherp) dus bovenstaande is.

Maar dat is het mooie aan fotografie. Het is smaak dus de een vind een foto anders dan de ander. Maar de foto's van eerdere pagina's zijn wel gewoon scherp hoor :) .
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 16-08-11 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:47

Hmm naja dat is dan jouw mening en jouw stijl inderdaad..
Ik vind 't persoonlijk niet mooi en onscherp ogen maar zo heeft iedereen zn mening :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:51

Overigens zit ik even te kijken naar jouw foto's in bv je portfolio (uit nieuwsgierigheid naar jouw stijl), maar die zijn ook niet zo scherp als hierboven. Ze zijn normaal scherp maar niet uitgeknald scherp :) .

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:56

Maar Vero, zijn ze niet in het grote formaat wel echt scherp en nu door het verkleinen voor op bokt dat ze wat onscherp lijken? Je kunt ze natuurlijk ook heel lichtjes wat verscherpen he, om alleen het ietwat 'onscherpe door verkleinen' er uit te halen. (onscherp bedoel ik dus het zachte)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:57

Maar ik vind ze wel scherper dan jouw foto's van 2 pagina's terug :P
Persoonlijk zou ik als klant van jou liever die foto hierboven krijgen dan die anderen :)

Maarja een klant kiest uiteraard op stijl, dus dat weten ze vantevoren denk ik..

Edit: ik vind jouw portfolio foto's ook scherper en beter dan die serie die je hier geplaatst hebt! Die vind ik wel mooi scherp :)
Laatst bijgewerkt door Laurahh op 16-08-11 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:58

grappig om te lezen op wat voor verschillende manieren je na een foto kunt kijken!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:03

ja Eefje het is idd leuk om op die manieren te kijken naar foto's. Laura, klopt en goed opgemerkt :D . Ik ben namelijk van camera verandert. Portfolio foto's zijn nog met de Nikon gemaakt :).

Josca, heb je gelijk in, maar ik vond het niet nodig ze te verscherpen voor het verkleinen. Ik zet ze online met Jalbum. De normale instelling daarvan is 25% verscherpen en 75% kwaliteit online zetten. Dit verander ik in 0% verscherpen en 100% kwaliteit online zetten. Dus kwaliteitsverlies kan er dan niet zijn. Want ook als ik ze hier op bokt bekijk vind ik ze niet echt onscherp. Dat is juist het rare. Ik denk dat (zeker dankzij deze discussie) voordat deze foto's in mijn portfolio komen (en misschien ook wel definitief aan de eigenaar gegeven worden) ze een 100ste verscherpt gaan worden, maar meer ook niet. Ik ga overigens een heel nieuw portfolio opbouwen juist omdat ik meer richting 1 stijl op wil gaan en niet het ideaalbeeld meer wil gaan volgen.

Ik zal er op groot formaat nog wel naar gaan kijken in hoeverre ze onscherp zijn en wat een minieme verscherping uit gaat halen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:08

Ik zou ze ook niet teveel verscherpen hoor, nergens voor nodig. Maar net dat kleine beetje kan voor andere al genoeg zijn. :) Dus je 100ste, daarmee kom je best in de buurt denk ik, haha.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:16

Het is idd een kwestie van stijl en de klant kiest welke stijl bij hem past. Ik doe bijvoorbeeld heel verzadigd fotograferen zodat de kleuren lekker fel zijn en andere juist het tegenovergestelde de klant kiest wat bij hem past/hij mooi vindt. Het voordeel is wel wanneer je echt voor scherpte gaat de foto's vaak mooier blijven wanneer je ze gaat uitvergroten bijv 60x80.
Heb ook in je portfolio gespiekt het viel me idd ook op dat ze daar scherper zijn maar dat heb je al verklaard.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:23

Ik weet niet of ik het eens ben met de stelling dat echte scherpte er mooier uiziet op een vergroting. Zeker niet als die echte scherpte vanuit een te grove digitale verscherping komt. Dan krijg je namelijk alleen maar pixelige foto's. Wat ik wel begrijp en het mee eens ben is dat idd een kleine verscherping je foto ook mooi laat houden op groot formaat.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:31

*als leek zijnde*

ik denk dat foto's voornamelijk heel smaakgebonden zijn..
de wijze die femke toepast (welke dat ook mogen zijn) spreekt mij erg aan.

de "doffere" foto's zou ik niet afnemen, los van wie de fotograaf ook is hoor ;)

ik hou van het eruit springen , met portret van je dier wil je toch ook dat die op je afkomt?
ik wel tenminste, doet heel sjiek aan, "doffe" foto's maken kan ik zelf met mn kiekjes-masjien ook :)

(hopelijk stoot ik niemand voor de bol nu)

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de foto hierboven ook fijner vind kijken, maar ik vind je foto's van 2 pagina's terug niet onscherp.
Alleen de 2e foto mist wat scherpte, met name op het hoofd. Maar verder vind ik je foto's echt prachtig!
Echt heel knap ook hoe je al die paaltjes heb weggewerkt, je ziet er niks van! +:)+
Ben benieuwd naar de rest van je foto's!

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:40

Ik doe ook nog even met wat foto's gooien!

Tiff
Afbeelding

Moon
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:41

ik bewerk foto's eigenlijk ook niet, hier 2 van mij van afgelopen zondag op de rassendag
Afbeelding
Afbeelding

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:42

Sorry maar ik zie het verschil niet... :o? whaha gelukkig heb ik andere kwaliteiten! :=
Ik vind ze allebei errug mooi!