Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Verslag Excursie Nijkerk (slachterij) [ Schokkende foto`s ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:03

ulinoco_maud schreef:
ja ik weet niet ben er zelf niet echt voor (hebk volgens mij niet echt vriendelijk bekend gemaakt excusemoi)
ik heb mijn vorige pony ook gecremeerd en in laten slapen lijkt mij prettiger maarja iedereen zijn eigen keuzes dan maar vind het geen prettig idee zeg maar

Bedankt voor je excuses; nee klopt, het kwam niet echt vriendelijk over. Ik hoop dat je, ondanks je mening (die ik zeker begrijp en respecteer, ik hoop dat je nu ook ónze visies accepteert en respecteert) in ziet dat het júist voor paardenliefhebbers interessant is, en voor sommigen van ons belangrijk, om te zien hoe het er aan toegaat bij een paardenslachterij. Voor dat ik deze excursie deed, zou ik er nóóit aan dénken om een eventueel toekomstig eigen paard naar de slacht te brengen, ik was echt anti-slacht. Nu echter heb ik mijn mening bijgedraaid, júist door deze excursie. Mijn ouders (hebben niets met paarden) snapten mij ook totaal niet dat juist ik als paardenliefhebber op excursie ging naar een paardenslachterij. Zij waren ook niet te vermurwen, en stonden er nog steeds niet achter. Jammer voor ze, ik ging toch (en nam hun auto mee :p ) Toen ik terug kwam en uitvoerig verslag bracht dat het heeeel anders was dan ik had verwacht, dat ik er veel van geleerd had en mijn mening was bijgedraaid, ja toen snapten ze het wel een klein beetje waarom nu juist paardenliefhebbers hier zo 'graag' naar toe wilden Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 09:37

Ik lees nu pas dit verhaal.
en vrijdag ook meegeweest en vond het allemaal perfect geregeld daar!.

Wij brengen de paarden al jaren naar Jan toe maar we stoppen altijd bij de deur. We kijken of hij dood is en gaan dan naar huis. De rest van de verwerking had ik nog nooit helemaal gezien.

Heb niet het hele topic doorgeworsteld maar wil toch nog even wat opmerken zonder hopelijk in herhaling te vallen....

Jan heeft zelf paarden, heeft zelf een tijdje terug zijn eigen paard moeten schieten wat hem erg tegenviel. Toch wilde hij het perse zelf doen. ( Vind ik wel dapper)

Boven hangen foto's en gedichten van mensen met briefjes erbij met dankbetuigingen aan de mensen van de slachterij gericht omdat ze zo respectvol met de dieren en de eigenaren omgaan.
Hij heeft de eigenaren van de paarden verteld dat er een excursie was, deze eigenaar vond het geen probleem. Andere hebben een nieuwe afspraak gemaakt. Dit geeft aan hoe netjes Jan met de klanten omgaat.

Verder heeft hij zijn kantoor volhangen met foto's van zijn paarden en paarden van anderen die er helaas niet meer zijn.

Zijn verhalen getuigen van een grote liefde voor dieren, respect voor de eigenaren. Hoewel er natuurlijk altijd hilarische momenten zijn waar op dat moment niet om gelachen kan worden maar later wel.

Zelf wist ik al dat ik mijn paardje zou laten schieten, nu weet ik het helemaal zeker... mijn lieveling gaat naar Jan, mits de omstandigheden het toelaten.

Verder denk ik dat mensen het moment van schieten in hun gedachten moeten houden. Dit gaat zo relaxed en vol vertrouwen, geen stress of paniek.
Natuurlijk heb je jaarlingen, hoog in bloed staande of dieren die van nature al zenuwachtig zijn. Hier hebben ze ook hun methodes voor. Het is logisch dat juist voor vandaag een brave Belg was uitgekozen.

Ik vond het een leuke, leerzame dag.
En ik voor mezelf : ik hoop Jan voorlopig even niet te zien....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:02

ElCamino schreef:
*knip*

Zelf wist ik al dat ik mijn paardje zou laten schieten, nu weet ik het helemaal zeker... mijn lieveling gaat naar Jan, mits de omstandigheden het toelaten.

*knip*

Ik vond het een leuke, leerzame dag.
En ik voor mezelf : ik hoop Jan voorlopig even niet te zien....

Ik ben het helemaal met je eens!
Mijn paard gaat (als de situatie het toelaat) ook naar Jan, en ook ik hoop hem voorlopig neit meer tegen te komen.

Voor ieder die de beslissing heeft gemaakt dat zijn/haar paard wordt geslacht, en nog niet weet waar.
Ik raad van Veen in Nijkerk aan!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:27

JoyCiej007 schreef:
ulinoco_maud schreef:
ohw ok peace dan maar he Haha!

maar nog een vraagje hebben jullie niet kei erg gejankt ??? Huilen Huilen Huilen

Eh, sommigen van ons wel, dacht ik? Maarja, da's niet meer dan menselijk.

Ik zelf had verwacht dat ik echt totaal in paniek zou zijn en mijn tranen niet zou kunnen stoppen.
Ik heb echter geen traantje gelaten; ik was volgens mij alleen nogal bleek (zeg maar gerust lijkwit) en erg trillerig; zat in de auto op de terugweg nog steeds te shaken Knipoog

Ik ben de enige die tranen heeft laten vallen Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:28

ook ik sta er niet meer negatief tegenover.
het hangt voor mij puur af van de omstandigheden. mijn paardjes oud en op, dan vind ik een spuitje een prima oplossing. nog jong en vitaal, maar door bv koliek etc toch nodig om tot het einde te komen, dan zou ik ervoor kiezen om dit door jan te laten doen.

ongeacht de situatie zou ik het liefst jan laten komen en ze in de wei laten 'schieten', maar of dat ooit lukt....

@griebels: op het moment dat het paardje voor de deur stond en de meiden en van veen d'r gingen aaien, liep er bij mij ook een traan over mn wangen hoor! dat vond ik zó'n rottig moment.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:32

Ik ben wel heel blij om dit verhaal te lezen. Ik ben overtuigd voorstander van de slacht als die mogelijkheid er is en hopelijk worden er zo wat misverstanden uit de wereld geholpen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:33

toen ik de foto terugzag dat ik het diertje nog even aaide, schrok ik wel, ik zag dat ik behoorlijk bleek was,
vrijdag was ook wel een rare dag, pas later ga je allemaal beseffen wat je hebt gezien.

ik huil niet snel, maar toen ik de foto van mij en dat paard zag, moest ik wel even slikken

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:34

ik heb dan wel geen eigen paard maar ik heb al eens een manege paard zien inslapen en dit was niet ijn. beestje had s'nachts koliek gehad maar was lichaamelijk helemaal op. meer geestelijk wou het lichaam niet gaan. deze hebben we gewoon laten inslapen maar het staat nog op em geheugen gebrand heo erg hij knokte om hier te blijven. als ik een eigen paard zou hebben dan hoop ik natuurlijk dat ik de beslissing nooit zou hoevn maken maar als het moet zou ik hem naar de slacht brengen !

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 10:47

ik wou het filmpje even kijken maar hij doet het niet meer ??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:09

Ik heb net even de filmpjes en foto's bekeken...moet wel nog de reacties lezen maar dat doe ik later.

Als eerste wil ik even zeggen dat ik het netjes vind dat er overal gewaarschuwd wordt voor de beelden,er zijn altijd mensen die hier niet tegen kunnen.
Verder vind ik dat alles netjes is vastgelegd en dat ik blij ben dat mijn 1e paard ook zo'n snelle dood heeft gehad.
Enige minpuntje vind ik de "gezellig knuffel-foto's" met het dode paard.Dat vond ik niet zo respectvol naar het dier toe.
Verder zeker het bekijken van de ontsteking vond ik ook erg interessant,het paard had echt iets waarvan het niet kon genezen,leven met pijn is dieronwaardig....alleen aan de ontsteking te zien had het inderdaad wel een behoorlijke tijd eerder gemogen.

Meiden die alles vastgelegt hebben en heren van de slachterij,bedankt voor deze ervaring!!

Groetjes,Tinky

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 11:16

Bedankt voor het verslag! Ik ga het even rustig laten bezinken allemaal. Ben altijd wel pro-slacht geweest maar dat hakken liet even kippenvel over mijn rug gaan...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:47

ulinoco_maud schreef:
ik wou het filmpje even kijken maar hij doet het niet meer ??

Volgens Youtube moet je om dit te bekijken eerst inloggen (zodat niet zomaar iedereen dit kan zien).

Je klikt op de link van het filmpje en klikt dan bij het bericht van youtube op 'loggin in'.

Dan geef je als naam op: kidchoco
En als wachtwoord: pokemon

Dan moet je nog even op 'confirm' klikken, en als het goed is doet het filmpje het dan. Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:21

Ik begrijp hel goed dat mensen bepaalde foto's van ons bij het dode paard niet respectvol vinden.
Natuurlijk is het niet zo dat we ons rotlachen om de dieren hier.

Wat je echter niet moet vergeten is dat het voor iedereen een enerverende dg met wel wat spanning is geweest.
Ook de mensen in de slachterij zitten denk ik niet op sniffende jankende en "oh wat is dit gemeen"- mensen te wachten.
Voor hen is het gewoon werk en ze kunnen niet bij elk dier gaan denken hoe sneu het is.

Zelf is het voor ons ook een beetje de spanning weglachen geweest en okee, soms doe je dan dingen die voor anderen niet zo leuk om te zien zijn.

Bij geen van ons is het de bedoeling geweest om neerbuigend of minachtend over deze dieren te doen.
Ik vind wel dat mensen daar wat van mogen zeggen maar sommigen overdrijven wel een beetje hoor.

Excursies in een mortuarium zijn ook wel eens hilarisch, het is een soort van "omgaan" met de situatie.

En deze foto's hebben we gewoon hier ook neergezet, er is nl niets om ons voor te schamen.
Denk dat mensen die hierover schrijven en er zelf niet bij waren hier moeilijk over kunnen oordelen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:43

oh ..wat betreft de vraag over de niet zo brave paarden.:
ik weet niet of hij al beantwoord was, ben pas op de helft met lezen van de reacties....

Jonge dieren, nerveuze dieren en bv volbloeds en "gekke" dieren komen in hetzelfde hok waar de Belg stond.
Deze hekken kunnen gesloten worden waardoor het dier vast komt te staan.
Eventueel kan het dier met het hoofd in een soort V-vorm geplaats worden waarna het geschoten wordt.
Eer zo'n dier doorheeft wat er gebeurt is hij al weg.

Wat bertreft de fabel dat ze dood ruiken:
Een kadaver langs de weg ruik je inderdaad.
Op het slachthuis ruikt het hier niet naar! Er blijven geen lijken liggen.
Er hantt een vleeslucht, slachtlucht, weee lucht of hoe je het wilt noemen. Dieren kennen deze lucht niet en weten dus ook niet wat er gaat gebeuren.
Daarbij wordt alles steeds opnieuw schoongespoten zodat het schoon blijft.
Wat dat betreft raken de dieren niet van slag door "de lucht" die er zou hangen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:50

Chantal, je hebt helemaal gelijk Knipoog, bedankt voor de toevoeging Lachen Wat een pagina's om door te spitten he? Ik ben gelukkig direct na thuiskomst begonnen het bij te houden, wel een werk, maar ik hoef me gelukkig niet door de inmiddels 40 pagina's in één keer door te spitten Lachen Tong uitsteken

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:52

ik had in het begin wel even zoiets van GADVERDAMME, AAHW WAT ZIELIG
maar idd ,het gaat er wel redelijk vredig aan toe
ik heb namelijk al eerder slacht filmpjes gezien ,en dat ging helemaal niet zo lekker ,die filmpjes stonden op een site over dierenmishandeling
Dat paard ging dus niet gelijk dood met het schieten ,daardoor krijg je dus een heel ander beeld erover.
ik vind het nog wel beetje schokkend om te kijken maar wel erg interessant!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:06

Heb weer wat verder zitten lezen en wilde nog even wat zeggen over dat schietpistool.
Dmv een kogeltje wordt de slagpin in het hoofd geschoten.
Voor een koe en een paard worden andere kogeltjes gebruikt.
De hoofden zijn niet even hard dus is er meer of minder druk nodig.
Dit kogeltje komt niet in het hoofd maar slaat de pin naar voren.
Deze pin jaagt het hoofd in en blijft uitstaan. Gaat dus niet naar binnen toe.
Ik heb de demonstratie van Jan hiervan gefilmd en zal proberen het hierop te zetten.
Jan heeft wel 3x laten zien hoe het werkt ( natuurlijk nadat het dier al dood was)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:18

ElCamino schreef:
Heb weer wat verder zitten lezen en wilde nog even wat zeggen over dat schietpistool.
Dmv een kogeltje wordt de slagpin in het hoofd geschoten.
Voor een koe en een paard worden andere kogeltjes gebruikt.
De hoofden zijn niet even hard dus is er meer of minder druk nodig.
Dit kogeltje komt niet in het hoofd maar slaat de pin naar voren.
Deze pin jaagt het hoofd in en blijft uitstaan. Gaat dus niet naar binnen toe.
Ik heb de demonstratie van Jan hiervan gefilmd en zal proberen het hierop te zetten.
Jan heeft wel 3x laten zien hoe het werkt ( natuurlijk nadat het dier al dood was)

Eh ja, dat staat me nog vers in het geheugen, vond het erg interessant en dacht 'als ik er wat dichter op sta, kan ik zien hoe die pin werkt'. Echter er niet aan gedacht dat er natuurlijk al een wondje in het hoofd van het paard zat, waar die pin de eerste keer al doorheen schoot. Resultaat; een paar bloedspettertjes recht in mijn gezicht.... Knipoog was niet helemaal het plan Lachen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:24

@JoyCiej007: Gnif.... heb je daar een foto van (grapje)

Ben inmiddels hier aangeland en heb alle reacties gelezen.
Gelukkig de meeste positief en eerlijk, sommige zijn wat minder om zo maar te zeggen.....

lieve mensen, de bedoeling is om het beeld wat mensen te hebben van het slachten beter in beeld te brengen. Om onbegrip en misverstanden uit de wereld te helpen.

In feite gaat het om 1 filmpje:
Het schieten van het paard!!!

Dit is wat je als eigenaar wilt zien:

Een slachter die vriendelijk is en begaan met het dier, een snelle pijnloze dood en begrip voor de eigenaar.
Deze slachterij heeft dit alles !!!

De rest van de filmpjes moet iedereen maar van denken wat hij wil. Ieder zijn eigen mening en je hoeft niet verder te kijken.

De essentie ligt in dit 1e filmpje (eventueel ook dat filmpje van koe), en ik denk dat die boodschap duidelijk is !!!

En nu een topic over de Rendac?
Er was iemand die daar connecties had? Dan wordt het makkelijker iets te regelen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:29

ElCamino schreef:
@JoyCiej007: Gnif.... heb je daar een foto van (grapje)

Ben inmiddels hier aangeland en heb alle reacties gelezen.
Gelukkig de meeste positief en eerlijk, sommige zijn wat minder om zo maar te zeggen.....

lieve mensen, de bedoeling is om het beeld wat mensen te hebben van het slachten beter in beeld te brengen. Om onbegrip en misverstanden uit de wereld te helpen.

In feite gaat het om 1 filmpje:
Het schieten van het paard!!!

Dit is wat je als eigenaar wilt zien:

Een slachter die vriendelijk is en begaan met het dier, een snelle pijnloze dood en begrip voor de eigenaar.
Deze slachterij heeft dit alles !!!

De rest van de filmpjes moet iedereen maar van denken wat hij wil. Ieder zijn eigen mening en je hoeft niet verder te kijken.

De essentie ligt in dit 1e filmpje (eventueel ook dat filmpje van koe), en ik denk dat die boodschap duidelijk is !!!

En nu een topic over de Rendac?
Er was iemand die daar connecties had? Dan wordt het makkelijker iets te regelen.

Hahaha, nee sorry, helaas (of gelukkig) geen foto van mij onder de spetters; ik heb niets tegen bloed, maar vond het niet echt super leuk ofzo Knipoog

En wat betreft het filmpje van het schieten van de koe: wist niet dat ook daar een filmpje van was, staat volgens mij ook niet tussen de links van de beginpost. Heb je die link voor mij? Heb dat filmpje nog niet bekeken Knipoog

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:31

ik heb dat filmpje. Weet niet hoe ik het erop moet zetten !!!
Ik zal mijn camera meenemen morgen en kan ik je het mailen of zo?? Dan kan je het erop zetten.
Als je je mailadres pbt stuur ik het je toe...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:35

ElCamino schreef:
ik heb dat filmpje. Weet niet hoe ik het erop moet zetten !!!
Ik zal mijn camera meenemen morgen en kan ik je het mailen of zo?? Dan kan je het erop zetten.
Als je je mailadres pbt stuur ik het je toe...

Je hebt pb Knipoog

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:37

ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.

het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.

toch wil ik hier wat posten over hoe ik het ervaren heb.

ik belde woensdag en kon vrijdag terecht als eerste was mijn vraag dat kon geen probleem.
ik heb gehuild na dit telkefoontje luna stond namelijk te brullen in de bak om aandacht ik voelde me zon verrader.
10 maart om 6 uur nog een aai nog en vlecht nog een bak brokken om half 7 zijn we gaan laden ze vond het raar meer niet.
haar nette deken om ze kwam als een slons maar zou netjes gaan dat was onze afspraak.
van de veen was erg aardig trailer voor ingang van het slachthuis neergezet,klep open een bezwete merrie die raar kijkt een beetje bangig onzeker.
ik krijg nog even de tijd om haar deken af te doen een paar worden.
dag liefje,het spijt me maarhet is beter zo.
je hebt nu pijn zometeen niet meer.
een aai een kus.

in haar achteruit de trailer voor mn ogen valt ze op dr knietjes,ik houd me in geef haar een aai.
en loop weg.
weg uit haar leven.
ze wil niet mee met deze meneer in pak ze vertrouwt hem niet.
ik loop erheen ga maar liefje het is goed...
gerustgesteld loopt ze mee.
ik draai me om en loop weer weg de trailer door bij het tankstation begin ik hartverscheurend te huilen.
mijn meisje zomaar weg.
terwijlk ik weg ben gelopen hoor ik een knal en een plof mijn hart huilt.
ik wil teruglopen begin steeds sneller richting de ingang van het slachthuis mijn vriend ziet het en vangt me op troost me en zegt het is beter zo geen pijn meer.
toch roep ik nee niet doen hou op,terwijl ik weet dat het al te laat is.
ze komen vragen of ik haar nog wil zien.
mijn vriend zegt beter van niet.
ik krijg wel haar halster terug zo netjes ze hebben hem af gedaan voordat ze schoten.
helaas hebben ze niet de deur dichtgedaan mijn vriend heeft,tegen beter weten in,alles gezien.
hij kan er niet over praten nu nog niet bijna een jaar later.
we lopen om het gebouw heen.
krijg een kop koffie en een schouderklopje.
veel mensen kijken me aan.
het was niet me bedoeling om zo erg op te vallen ik heb wel gebruld maar gelukkig niet zo extreem dat ze het gehoord heeft.
we gaan weg lopen weg uit de kantine een trap af en als een automaat word mijn gezicht naar eeen deur getrokken die wordt open gemaakt helaas zie ik daar mijn paard hangen bloedend.
dat was voor mij een harde knal en toch ben ik ook blij dat ik het gezien heb ik weet nu zeker ze heeft geen pijn meer.
we rijden terug met een lege trailer beduusd over wat er gebeurd is.
luna heeft rust nu......

al met al moet ik zeggen dat we netjes zijn behandeld door deze meneer.
luna was mijn paard niet meer toen ik haar weggaf moeten jullie weten.

ik wil jullie niet vervelen met mn verhaal dat niet ik ben echter wel blij dat jullie de ballen hadden om te gaan kijken.
verder dank ik jullie voor de reportage,door fotos en filmpjes,het geeft mij rust.

daarom dappere bokkkers dank ik jullie.

ik hoop dat jullie hiervan wat geleerd hebben ooit als het verdriet van luna wat minder is hoop ik ook zon excursie te kunnen doen.

groetjes gemma

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:43

luna1 schreef:
ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.

het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.

toch wil ik hier wat posten over hoe ik het ervaren heb.

ik belde woensdag en kon vrijdag terecht als eerste was mijn vraag dat kon geen probleem.
ik heb gehuild na dit telkefoontje luna stond namelijk te brullen in de bak om aandacht ik voelde me zon verrader.
10 maart om 6 uur nog een aai nog en vlecht nog een bak brokken om half 7 zijn we gaan laden ze vond het raar meer niet.
haar nette deken om ze kwam als een slons maar zou netjes gaan dat was onze afspraak.
van de veen was erg aardig trailer voor ingang van het slachthuis neergezet,klep open een bezwete merrie die raar kijkt een beetje bangig onzeker.
ik krijg nog even de tijd om haar deken af te doen een paar worden.
dag liefje,het spijt me maarhet is beter zo.
je hebt nu pijn zometeen niet meer.
een aai een kus.

in haar achteruit de trailer voor mn ogen valt ze op dr knietjes,ik houd me in geef haar een aai.
en loop weg.
weg uit haar leven.
ze wil niet mee met deze meneer in pak ze vertrouwt hem niet.
ik loop erheen ga maar liefje het is goed...
gerustgesteld loopt ze mee.
ik draai me om en loop weer weg de trailer door bij het tankstation begin ik hartverscheurend te huilen.
mijn meisje zomaar weg.
terwijlk ik weg ben gelopen hoor ik een knal en een plof mijn hart huilt.
ik wil teruglopen begin steeds sneller richting de ingang van het slachthuis mijn vriend ziet het en vangt me op troost me en zegt het is beter zo geen pijn meer.
toch roep ik nee niet doen hou op,terwijl ik weet dat het al te laat is.
ze komen vragen of ik haar nog wil zien.
mijn vriend zegt beter van niet.
ik krijg wel haar halster terug zo netjes ze hebben hem af gedaan voordat ze schoten.
helaas hebben ze niet de deur dichtgedaan mijn vriend heeft,tegen beter weten in,alles gezien.
hij kan er niet over praten nu nog niet bijna een jaar later.
we lopen om het gebouw heen.
krijg een kop koffie en een schouderklopje.
veel mensen kijken me aan.
het was niet me bedoeling om zo erg op te vallen ik heb wel gebruld maar gelukkig niet zo extreem dat ze het gehoord heeft.
we gaan weg lopen weg uit de kantine een trap af en als een automaat word mijn gezicht naar eeen deur getrokken die wordt open gemaakt helaas zie ik daar mijn paard hangen bloedend.
dat was voor mij een harde knal en toch ben ik ook blij dat ik het gezien heb ik weet nu zeker ze heeft geen pijn meer.
we rijden terug met een lege trailer beduusd over wat er gebeurd is.
luna heeft rust nu......

al met al moet ik zeggen dat we netjes zijn behandeld door deze meneer.
luna was mijn paard niet meer toen ik haar weggaf moeten jullie weten.

ik wil jullie niet vervelen met mn verhaal dat niet ik ben echter wel blij dat jullie de ballen hadden om te gaan kijken.
verder dank ik jullie voor de reportage,door fotos en filmpjes,het geeft mij rust.

daarom dappere bokkkers dank ik jullie.

ik hoop dat jullie hiervan wat geleerd hebben ooit als het verdriet van luna wat minder is hoop ik ook zon excursie te kunnen doen.

groetjes gemma

Jeej wat een verhaal, ik wordt er gewoon emotioneel van... de filmpjes, en met name het filmpje van het schieten van het paard kun je bekijken door even de beginpost op te zoeken, op de link te klikken, en dan op 'loggin in' te klikken, dan invoeren:

Naam: chocokid
wachtwoord: pokemon.

Dan nog even op 'confirm' klikken, en als je wilt, kun je dan het filmpje bekijken.

Ik hoop dat we met onze foto's en filmpjes je toch enigzins hebben laten inzien dat de keuze die jij maakte, waarschijnlijk de goede keuze is geweest. Als je ziet hoe vredig, snel en paardvriendelijk dit wordt gedaan, krijgen veel mensen met zulke ervaringen weer een beetje rust. Ik kan begrijpen dat wat jij hebt gezien, namelijk je eigen paard, nog véél en véél ingrijpender is dan dat wij excursiegangers een voor ons vreemd paard geschoten en geslacht hebben zien worden...

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:45

Gemma ik vind je verhaal erg ontroerend om te lezen. Sterkte met je verwerking , ik vind het vrij logisch dat je er nog niet over heen bent; komt men dat wel ooit? Bepaalde beelden en herinneringen zullen altijd blijven. Blij dat je er vrede mee hebt.