luna1 schreef:ik heb de eerste 17 bladzijden doorgekeken toen ben ik mijn reactie gaan plaatsen ik heb geen filpjes gekeken dat kon niet.wel heb ik fotos gezien.
het is nu bijna een jaar geleden,10 maart, dat ik mijn merrie daar van de trailer haalde en haar af gaf aan mnr van veen.
ze was ziek en had pijn ze heeft zo gevochten maar het lichaam was op.
ik wilde meegaan maar ik kon het nog niet aan te zwaar ik ben nu nog bezig met de verwerking van de dood van mijn paard.
toch wil ik hier wat posten over hoe ik het ervaren heb.
ik belde woensdag en kon vrijdag terecht als eerste was mijn vraag dat kon geen probleem.
ik heb gehuild na dit telkefoontje luna stond namelijk te brullen in de bak om aandacht ik voelde me zon verrader.
10 maart om 6 uur nog een aai nog en vlecht nog een bak brokken om half 7 zijn we gaan laden ze vond het raar meer niet.
haar nette deken om ze kwam als een slons maar zou netjes gaan dat was onze afspraak.
van de veen was erg aardig trailer voor ingang van het slachthuis neergezet,klep open een bezwete merrie die raar kijkt een beetje bangig onzeker.
ik krijg nog even de tijd om haar deken af te doen een paar worden.
dag liefje,het spijt me maarhet is beter zo.
je hebt nu pijn zometeen niet meer.
een aai een kus.
in haar achteruit de trailer voor mn ogen valt ze op dr knietjes,ik houd me in geef haar een aai.
en loop weg.
weg uit haar leven.
ze wil niet mee met deze meneer in pak ze vertrouwt hem niet.
ik loop erheen ga maar liefje het is goed...
gerustgesteld loopt ze mee.
ik draai me om en loop weer weg de trailer door bij het tankstation begin ik hartverscheurend te huilen.
mijn meisje zomaar weg.
terwijlk ik weg ben gelopen hoor ik een knal en een plof mijn hart huilt.
ik wil teruglopen begin steeds sneller richting de ingang van het slachthuis mijn vriend ziet het en vangt me op troost me en zegt het is beter zo geen pijn meer.
toch roep ik nee niet doen hou op,terwijl ik weet dat het al te laat is.
ze komen vragen of ik haar nog wil zien.
mijn vriend zegt beter van niet.
ik krijg wel haar halster terug zo netjes ze hebben hem af gedaan voordat ze schoten.
helaas hebben ze niet de deur dichtgedaan mijn vriend heeft,tegen beter weten in,alles gezien.
hij kan er niet over praten nu nog niet bijna een jaar later.
we lopen om het gebouw heen.
krijg een kop koffie en een schouderklopje.
veel mensen kijken me aan.
het was niet me bedoeling om zo erg op te vallen ik heb wel gebruld maar gelukkig niet zo extreem dat ze het gehoord heeft.
we gaan weg lopen weg uit de kantine een trap af en als een automaat word mijn gezicht naar eeen deur getrokken die wordt open gemaakt helaas zie ik daar mijn paard hangen bloedend.
dat was voor mij een harde knal en toch ben ik ook blij dat ik het gezien heb ik weet nu zeker ze heeft geen pijn meer.
we rijden terug met een lege trailer beduusd over wat er gebeurd is.
luna heeft rust nu......
al met al moet ik zeggen dat we netjes zijn behandeld door deze meneer.
luna was mijn paard niet meer toen ik haar weggaf moeten jullie weten.
ik wil jullie niet vervelen met mn verhaal dat niet ik ben echter wel blij dat jullie de ballen hadden om te gaan kijken.
verder dank ik jullie voor de reportage,door fotos en filmpjes,het geeft mij rust.
daarom dappere bokkkers dank ik jullie.
ik hoop dat jullie hiervan wat geleerd hebben ooit als het verdriet van luna wat minder is hoop ik ook zon excursie te kunnen doen.
groetjes gemma
Jeej wat een verhaal, ik wordt er gewoon emotioneel van... de filmpjes, en met name het filmpje van het schieten van het paard kun je bekijken door even de beginpost op te zoeken, op de link te klikken, en dan op 'loggin in' te klikken, dan invoeren:
Naam: chocokid
wachtwoord: pokemon.
Dan nog even op 'confirm' klikken, en als je wilt, kun je dan het filmpje bekijken.
Ik hoop dat we met onze foto's en filmpjes je toch enigzins hebben laten inzien dat de keuze die jij maakte, waarschijnlijk de goede keuze is geweest. Als je ziet hoe vredig, snel en paardvriendelijk dit wordt gedaan, krijgen veel mensen met zulke ervaringen weer een beetje rust. Ik kan begrijpen dat wat jij hebt gezien, namelijk je eigen paard, nog véél en véél ingrijpender is dan dat wij excursiegangers een voor ons vreemd paard geschoten en geslacht hebben zien worden...