Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabszz

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:32

Met de bouwlampen zou ik opassen, want daar heb je meestal een vergunning voor nodig ;)

Sorry trouwens dat ik er zo lang niet geweest ben.. maar wij hadden ineens geen internet meer :( maar nu weer wel!

En ik weet neit wat je moet doen, miss idd een baantje zoeken?
en 100 euro per maand voor een verzorger vind ik perosonlijk best veel.
en over setjes gesproken, ik heb er wel een paar.. :P

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:47

Nouja ik laat de eigenaar van stal het regelen, hij weet wel wat wel kan en niet he?
100 euro is inderdaad best veel maar als zij dat ervoor over hebben :+
ik heb trouwens al een baantje, ik wil als ik 16 ben meer gaan werken want dan kan ik ook 's avonds werken :)

Ik ben trouwens naar de eigenaar van stal geweest hij zei dat hij er even in de voorjaarsvakantie over gaat denken (volgende week)
Dus misschien krijg ik wel gewoon de verlichting op mijn eigen stal! :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:49

Het blijft hier trouwens gruwelijk rustig :o

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:52

Nou dat is mooi!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:02

Haha Belinda is goed bezig xd

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:19

hmmm, Lianne. Als je nu een bijrijder wilt om meer geld over te hebben voor lessen.. En je vertrekt naar een andere stal;

even wat rekenwerk hoor. :+

Je betaalt nu; 215, en je wilt meer geld voor lessen.
Op die andere stal is het 310 - 100 (wat de bijrijder betaalt) = 210.
Voor jou ben je dan ongeveer net zo duur uit, als je een bijrijder wilt. :+
Met het feit erbij dat je paard daar nauwelijks buiten komt,
zou ik zeker blijven staan waar je nu staat. In de zomer is een bijrijder sowieso wel mogelijk,
aangezien het dan langer licht is, en verder kan je indd overleggen over verlichting.
Dan ben je gunstiger uit, + het is voor een paard veel fijner als hij gewoon lekker zn beentjes kan strekken in een wei of paddock. :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:53

Ja ik heb ook al besloten niet naar die andere stal te gaan ik kreeg namelijk te horen dat die eigenaresse niet helemal goed is, ze bleek erge stemmingswisselingen te hebben waardoor ze het ebe moment heel aardig is maar het andere moment iedereen en alles uitscheld wat niet echt bevordelijk is voor de sfeer op stal en zoals ik al eerder gezegd heb zou de eigenaar over de verlichting even nadenken dus hopelijk word het probleem hiermee opgelost! :D

Ik blijf het hier stil vinden xD

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 11:22

Jeejjj het is hier weer heeerlijk stil :Y)
Ben ik nou echt de enige hier in leven? Dan zal ik maar een verhaal moeten vertellen hè?
Nou mijn vader gaat dus binnekort (hopelijk voor de voorjaarsvakantie) een spiegelreflex kopen.
Ik had eerder in dit topic gezegd dat het waarschijnlijk de Canon EOS 550D zou worden, maar nu zitten we ook een beetje te twijfelen of de Nikon D3100 niet geschikter is (= goedkoper)
En dan vooral die laatste met de 55-200 en de 18-55 van Nikon objectieven. (De Canon met die 2 word weer heel duur en dan zouden we een tussen objectief moeten nemen, de 18-135 of alleen de 18-55 of iets dat daarop lijkt :+ )
Nou vroeg ik me af : (Omdat hier nogal wat mensjes zijn met fotografie ervaring) of jullie ervaring hebben met deze camera's in combinate met de objectieven?
Hopelijk komt er zo wel wat meer leven in hierzo :P

Belinda heb je je trouwens al ingeschreven voor de instructieweek? Of ga je dat niet meer doen?
En zijn er al meldingen van mensen die van de wachtlijst toch mee mogen? Ik heb (helaas) nog geen belletje gekregen dat ik mee mocht ofzo :(

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:30

Sabszz schreef:
Met de bouwlampen zou ik opassen, want daar heb je meestal een vergunning voor nodig ;)

Sorry trouwens dat ik er zo lang niet geweest ben.. maar wij hadden ineens geen internet meer :( maar nu weer wel!

En ik weet neit wat je moet doen, miss idd een baantje zoeken?
en 100 euro per maand voor een verzorger vind ik perosonlijk best veel.
en over setjes gesproken, ik heb er wel een paar.. :P

Daar hadden wij hier ook last van! Ik heb sinds vandaag weer internet. Van het weekend ga ik bijlezen en plaats ik een foto van onze pup. Hij is trouwens echt een terror pup zeg! Poeh, ik heb er mijn handen vol aan...

Wij hebben ook bouwlampen bij onze bak hangen, hoe het zit met vergunningen weet ik niet.

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:06

Ik heb ook me laptop weer terug :)

Hoop echt dat je bouwlampen op mag hangen, soms heb ik wel goede ideeén xd
Oke, ik heb echt géén verstand van fototoestellen heb een Casio, gewoon
zo eentje die iedereen kan bedienen. xd

Zou ook echt het verschil niet weten...

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:25

Wow er komt hier weer wat leven! (ik dacht echt dat ik de enige nog was :+ )
Hahah ik vind het zo leuk om te fotograferen! Ik moet alleen nog een leuke camera hebben waarmee ik kan spelen :Y)
Ik zou niet weten hoe de eigenaar van stal de verlichting gaat regelen, ik heb zoiets van zolang ik maar verlichting heb :P

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:54

Ik wil ook wel zo camera, ik kan het alleen voor geen meter. xd
ik houd het gewoon bij hobby :p

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 20:21

Zal ik dan maar weer is reageren, er is al 2 dagen niet gereageer, record meiden :o

Vandaag heeeerlijke dressuur les gehad, hij was lekker las, en had een mooie beenzetting
ook mijn benen werkte voor het eerst een keertje mee :o

Daarna naar de voederleverancier geweest, en nieuw soort voer uitgekozen.
We haalden eerst altijd bij de Welkoop, en lieten het vlas bezorgen, nu laten we ook
het kippenvoer/paardenvoer/geitenvoer/musli bezorgen, dat komt gewoon mee.
Ik heb nu Havens Sportbrok en Pavo all round musli.
Vinden jullie die wél beter dan subli? xd

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:15

Wat een rust hier zeg! :+

Fijn dat je les goed ging Belinda!

Ik ga morgen richting Friesland :D Ga met mn instructrice mee een ponytje bekijken, die ze misschien wil kopen. Heb er best zin in!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:29

Ah leuk!

Wel foto's maken en hier plaatsen hè.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:46

Haha nou, ik weet niet of die eigenaren dat leuk zullen vinden ;) :+

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:17

Gewoon doen, 1, 2, hopsseee.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:21

Eerlijk gezegd denk ik niet, dat als mijn pony ooit te koop zou staan, dat ik zoiets wel zou kunnen waarderen..
Tenslotte is nog lang niet besloten of ze de pony gaat kopen of niet, dus dan vind ik het ook niet netjes om zomaar foto's van die pony op bokt te plaatsen. ;)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 22:42

Ooh, ik heb foto's van een pony waar ik ging kijken, 2 zelfs. en nooit heeft iemand er wat op of aangemerkt.
Nou waren allebei die mensen wel heel makkelijk hoor.
De eerste een beetje té makkelijk. Moest er zonder zadel, hoofdstel & cap op gaan zitten....

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:33

Kijk, foto's voor jezelf maken van een pony die je gaat bekijken zodat je er nog even op terug kan kijken voor je gaat beslissen ofzo, vind ik heel wat anders dan foto's maken van een pony die te koop staat om vervolgens de foto's op bokt te plaatsen ;)

Haha, zonder zadel en hoofdstel is niet heel ideaal nee. :+

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:17

Inderdaad wat een rust hier! Waar zijn Sarah, Sabrina, Virgini, Iris en Iris gebleven? (ben ik nog iemand vergeten? :+ )

Ik heb ook foto's gemaakt van pony's waar ik ging kijken maar ik zou ze niet zo snel op bokt zetten.
Ik ben vandaag naar Belgie geweest! :p
Mijn opa en oma hebben daar wen bungalow in zo'n park, maar ze hebben het verkocht
Mijn vader en mijn oom en tante zijn daar als kind vaak geweest en ik zelf was daar vroeger elke vakantie te vinden (heb daar ook leren fietsen en ben heel wat tanden daar verloren :Y) )
Dus daar gingen we even met de familie afscheid nemen van dat oude ding :)
Heb toen ook gelijk mijn nichtjes mijn geheime paadje laten zien door het bos waar je bij een weiland uitkomt waar vroeger(toen ik er als 9jarig kind in mijn eentje door dat bos heen ging om een paar ijslanders te aaien die daar stonden, mijn opa en oma waren toen vreselijk boos geworden omdat ze me kwijt waren en ik mocht er niet meer heen. Uiteindelijk ging ik de volgende dag gewoon weer terug want tja paarden trokken me nog al aan :o haha goede tijden :Y) ) maar toen ik vandaag erheen ging stonden er geen ijslanders meer maar een klein shetje en een groot belgisch trekpaard wat leek die shet klein ernaast :Y) ik heb foto's van ze gemaakt maar ik weet niet of ik ze hier moet plaatsen er was niemand in de buurt dus zag ook geen eigenaar ofzo
Ze zagen er niet slecht of vermagerd uit dus ze zullen wel een goed baasje hebben :+
Maar dat was dus even weer een lang verhaal en ook de reden dat ik vandaag niet gereageerd heb :)
Hopelijk komt er hier wel weer wat leven hoor! XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:10

Sorry!!

Here I am! Druk geweest........

Ik las over een bijrijdster, maar dat is al opgelost. Ik wil wel even vermelden dat ik weidegang wel een van de belangrijkste dingen vind. In de winter moet ik [paard] ook zelf buiten zetten, vind ik ook niet erg. Maar als ze maar wel even buiten kunnen zijn. Ze kunnen namelijk wel iedere dag gereden worden. Maar dan staan ze alsnog 23 uur op stal... En ze moeten toch ook gewoon lekker paard kunnen zijn?

De Nikon D3100 is wel een leuke camera inderdaad =] Geen ervaringen mee, maar wat ik zo lees in de reviews.. =] En als je dan de 18-55 en 55-200 erbij hebt heb je een ruim bereik. Maar nikkor's zijn echt niet goedkoper als canonlenzen hoor! =] Ik denk niet dat je dan de echte nikkor lenzen hebt maar een ' B' merk met nikon vatting ;) Of het zijn geen lichtsterke (1.4, 2.8) lenzen. Maar het is ook maar net wat je ermee wil! =]

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:31

Weidegang vind ik inderdaad ook heel belangrijk!
Ponylief staat nu elke dag van s ochtends vroeg, tot 's avonds laat in de paddock
omdat hij niet het land op kan. Maar zomers staat ie van 7 tot 10 ofzo in de wei.

aargg wordt gek van al die cijfertjes die ik leess :+

Ook wilde ik even melden dat mijn neef, nicht & tante maby langskomen in week 7. :)
Neef & Nicht hebben Z gesprongen met hun knollies, dus hoop echt dat ik ook mag & dat ze komen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:30

Haha, 't is niet heel ingewikkel hoor ;) Maar ik kan me voorstellen dat als je niet precies weet waar het over gaat je er gek van wordt.

Komen ze langs om te kijken?

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:51

Ja, ik snap er echt niets van. xd
Leg maar uit als je wilt :P

Me neef zei; mischien dat ik speciaal vrij neem, dus neem aan dat ze niet alleen komen kijken?
Hoop dat ze les komen geven, haha. Zal het wel even na vragen!
Maar ze kunnen echt heel goed rijden (vind ik).