Fotoshoot Meeting Katwijk aan Zee - oktober 2011

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: Fotoshoot Meeting Katwijk aan Zee - oktober 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:18

nee 15 minuten per groepje. Maar je kan wel zelf kiezen wie je in dat kwartier op de foto wil zetten , of 1 of 2 of alle 3.

per 15 minuten wordt het groepje van 3 fotografen gewisseld en krijg je 3 andere modellen voor je lens.

Elke 15 minuten geroepen worden "Wisselen" en dan zal groepje 1 modellen, naar groepje 2 fotografen gaan en groepje 2 modellen naar groepje groepje 3 gaan enz enz.

Tijdens het rijden, zullen de modellen, 15 stuks langs rijden, handigste is om dat in een paar groepjes te doen en daar worden dan foto's gemaakt. Het is daarom ook zeer aan te raden om niet te dicht op je voorganger te gaan rijden.

Wat ik vergeten wat te vermelden in de mail, geef wel aan tegen de mede ruiters als je paardje losse achterbenen heeft.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:20

wat ik me afvraag, is het wel zo handig dat ik met 2 paarden in 1 groepje zit? ik vind het niet fijn als iemand anders mijn paard vast houd als hij/zij voor het eerst op het strand is en ook met rijden lijkt het mij lastig of begrijp ik het verkeerd?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:22

Het rijden is de gehele ochtend groep bij elkaar.
Of er moet iemand willen ruilen , zodat je met een paard in de middag en een in de ochtend kan komen. Maar weet niet of dat te lang voor je word.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:25

Indien er geruild wordt, dit wel graag even doorgeven aan de organisatie. Zodat de lijsten up to date blijven.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:28

En dit het liefst zo snel mogelijk natuurlijk ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:35

Freya schreef:
nee 15 minuten per groepje. Maar je kan wel zelf kiezen wie je in dat kwartier op de foto wil zetten , of 1 of 2 of alle 3.

Heb je hier ook al ervaring mee? Ik kan me zo voorstellen dat het erg lastig kan zijn en het dan voor zowel fotograven als modellen uiteindelijk oneerlijk verdeeld kan zijn.

Stel dat een fotograaf en een model (de eigenaar) echt een klik hebben en besluiten dat zij dat kwartier lekker samen aan de slag gaan; dan hebben de andere modellen niet de kans om foto's van die fotograaf te krijgen. En dan hebben de andere fotograven dat model alleen voor het gedeelte 'rijden' als deze daar aan mee doet.

Wellicht is het beter om dus wel een indeling te maken van een model per fotograaf in elk kwartier. Onderling uitwisselen kun je dan wel toestaan als de tijd dat toestaat (soms heb je de foto's inderdaad binnen 5 minuten al).

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:42

Wij hebben hier inderdaad al ervaring mee... En het kan inderdaad zo zijn dat er een "klik" ontstaat.. maar dat betekend nog niet dat andere fotografen die combinatie niet meer kunnen fotograferen... of andersom..

Dit is een fotoshoot meeting... als je voor een volledige fotoshoot wil gaan moet je een fotograaf boeken voor jezelf en je paard.. dan weet je zeker dat ze alle tijd voor je hebben en nemen ;)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:46

Prima. Ik heb er geen ervaring mee. Het gaat vast goed. Bovendien zijn er zo veel mensen dat er zeker mooie foto's uit zullen komen. Ik denk dat niemand iets tekort zal komen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:48

Ik begrijp je punt, maar als je indelingen gaat maken wie welk paard fotografeert in dat bepaalde kwartier , bestaat de kans dat diegene juist het andere paard op de foto wil hebben die ze niet toebedeeld krijgen.

Een fotomeeting is niet de insteek om zoveel mogelijk foto's te verkrijgen, maar juist om de fotografen de kans te bieden om A ervaring op te doen en B naamsbekendheid te creëren

Indien we per kwartier een model gaan fotograferen, zijn de modellen de gehele dag in touw en kunnen er veel minder deelnemen aan de meeting dan nu.

We zijn ons er van bewust dat dit een strakke organisatie betreft en vragen ook daarom aan iedereen de volledige medewerking om echt maar een kwartier over het gehele groepje te doen.

Mocht je naderhand nog foto's willen maken van een bepaald model, zou dat in de pauze kunnen of maak een afspraak met het betreffende model.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:50

Dat gaat vast wel goed komen hoor! :D

Ik wil me trouwens ook opgeven voor de 'borrel' achteraf, waar moet ik dat doen?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:51

Het wordt gewoon een leuke gezellige dag.. voor ieder weer een ervaring rijker... En daaraan houd ook iedereen leuke foto's over...

Wat wil je nog meer? :D

Goed weer graag hahahahha...

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:51

Jij moet mee Fee... je hebt geen keus.. net als ik whahahaha..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 22:52

Malenka schreef:
Prima. Ik heb er geen ervaring mee. Het gaat vast goed. Bovendien zijn er zo veel mensen dat er zeker mooie foto's uit zullen komen. Ik denk dat niemand iets tekort zal komen.

Dat denken wij ook niet.
Vind je punt wel een goede opmerking hoor.

Bij onze shoot in Noordwijk merkte wij dat we met een kwartier / a 20 minuten per groepje al gauw veel dezelfde foto's hebt van je model. Vandaar ook onze keuze om te kiezen voor 5 minuten per model en dan 3 stuks in een groepje.

Maar bij de minder ervaren fotografen zullen er vast modellen zijn die geen foto's ontvangen van dat model, op zich niet erg is.
Gauw zit je toch al aan de 20 foto's per model ( portret / stand en rijfoto's ) en dat maal geschat goed 25 fotografen, is best aardig wat foto's.

@ Fee, ik zet je op je lijst erbij.
@ Dees, Robbert en Stef hebben ook geen keuze

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:54

Toppie!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:03

Hahahaha precies Jo.. of ze willen naar huis toe gaan lopen :P
Zal het nog wel even voor de zekerheid doorgeven aan Steph en aan Robbert.. :P

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:05

DesireeK schreef:

Hahahaha, daarom... Dus dacht, ach ja, dan ga ik ook maar mee. :+
Nee hoor grapje, lijkt me erg gezellig.

En als ik echt niet had gewild, dan had ik ook nog kunnen smeken bij m'n ouders of ze me willen komen halen, maar dat hoeft niet hoor. :D

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:10

Ik wil echt heeeeel graag ruilen!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:11

felinetibor schreef:
DesireeK schreef:

Hahahaha, daarom... Dus dacht, ach ja, dan ga ik ook maar mee. :+
Nee hoor grapje, lijkt me erg gezellig.

En als ik echt niet had gewild, dan had ik ook nog kunnen smeken bij m'n ouders of ze me willen komen halen, maar dat hoeft niet hoor. :D

Ik wilde bijna zeggen: stel dat je ons na die dag al helemaal zat ben ;)
Maar die vlieger gaat ook niet op want je hebt ons al een dag meegemaakt hahahaha...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:11

Super Dees, wil jij dat verzorgen ?

Fee, wordt een gezellige dag, en begin van de avond , als we niet met z'n alle in slaap vallen als we lekker warm bij de kachel zitten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:12

loonew schreef:
Ik wil echt heeeeel graag ruilen!

Dat zou super zijn.

Is Esmee met Rocky toch zo uit me hoofd ...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:15

Haha inderdaad.. Zullen daarna wel goed slapen.. :+

Maar nu dwalen we weer af. :=

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:19

felinetibor schreef:

We zitten voor dit soort dingen inderdaad in het verkeerd topic hahahaha

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 23:23

DesireeK schreef:
felinetibor schreef:

We zitten voor dit soort dingen inderdaad in het verkeerd topic hahahaha

Oeps ... :o

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:24

ik heb er zin in!!!! Ik wil ook wel mee wat drinke maar denk dat meneer de heleboel afbreekt.haha en heen en weer rijde vind ik iets teveel van t goede!! Haha
Ohja gaan we met ze alle van de parkeerplaats naar het strand? Dat ging n noordwijk een beetje rommlig haha

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:28

Lijkt me niet verstandig nee om em op de trailer te laten staan.. wel jammer dat je niet nog even terug komt hoor :)
Als iedereen op tijd aanwezig is is het de bedoeling dat we met zijn alle weer naar het strand vertrekken.. het voordeel van Katwijk is is dat we niet zo'n eind hoeven te lopen voor we op het strand zijn..