Knhs instructieweek 7

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

salatiga1995

Re: Knhs instructieweek 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:54

Haha heb hetzelfde probleem met vervoer, geen goede auto en nog geen loterij gewonnen om zo'n 2 paards vrachtwagentje te kopen :(
Ben in 1 jaar dus ook maar 2x nog gestart omdat ik zo afhankelijk ben van anderen ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:18

Same problem here! Moeders durft al niet met een trailer te rijden. (Mag ze wel, maar bang voor paarden en het verantwoordelijke gevoel voor een dier achterin). Kan ik ook wel inkomen.... En onze auto mag het niet trekken, en ik heb geen eigen trailer. Erg lastig allemaal dus. Ook erg afhankelijk van anderen. Maar..... Over een maand ofzo heb ik mijn rijbewijs... Dan dit jaar mijn BE er nog achteraan. En dan nog sparen voor auto en trailer, haha =P. Duurt nog wel even dus... Vooral dat sparen!!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:08

Ja maar bij mij zit het probleem dus heel anders.
Waarschijnlijk mag mijn vader gewoon rijden.
Als we maar niet boven de 3500 kilo komen en dat lukt
makkelijk met 1 1/2 paards trailer. Ook hebben we gewoon
een auto die het kan trekken alleen geen trailer en trekhaak.

Mijn vader rijdt met de trekker als die wilt met 2 karren en kan dit
makkelijk. Heeft hier ook z'n rijbewijs voor!
Maar ik snap het nu niet helemaal enzo.

Helaas heb ik hem ook nog niet over kunnen halen :p

Je hebt ook gewoon 2 of 3 paards vrachtwagentjes met living
en ruime zadelmaker etc. Die zijn zo stoer! Heb er een op MP
zien staan. Je kan ook zo eentje kopen die verwaarloosd is en
weer helemaal pimpen... Me vader heeft een eigen zaak, dus als
hij het dan wilt zeg ik gewoon, dan koop je dat ding en dan pimp
je hem van bedrijfsgeld en dan doe je hem zwart en zt er Groenestein bv
op in het groen natuurlijk :)
Gelijk reclame en ik op wedstrijd. xd

Okee ik heb de wildste plannen, zou het namelijk ook geweldig vinden
om een sgw valk kwpn te hebben maarja hahaha.
Ik denk dat ik een dromer blijf xd
Als ik afgestudeerd ben ga ik heel veel geld verdienen zie is net haha.
Wil fysiotherapie voor kinderen en dieren doen of had ik dat al gezegd?!
Beetje sparen, bouwval kopen met heel veel grond pensionstal neerzetten
en eigen praktijk tja, hoeveel dromen kan een mens hebben?! Haha.

Waarschijnlijk heb ik jullie weer een hele hoop leeswerk gegeven :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 00:41

Ja, die vrachtwagentjes zijn ook zeker gaaf. Maar ze zijn en blijven duur!
De max. lading mag niet meer zijn dan de auto mag trekken hè. Dus ook al kom je lang niet aan die 3500 kg, toch mag je er dan niet mee rijden als je auto geen 3500 kg mag trekken.
Trekhaak kun je er trouwens zo onderlaten zetten is ook nie theel duur. En een trailer is veel voordeliger dan zo'n vrachtwagentje ;)

Als je vader met een trekken met 2 aangangers mag rijden, betekend niet meteen dat hij ook met een BE mag rijden. Zijn allemaal weer verschillende rijbewijzen die je allemaal weer appart moet halen. ' Vroeger' Kreeg je je B en BE wel tegelijk, dus ik weet natuurlijk niet of hij ook in dat ' tijdperk' zijn rijbewijs gehaald heeft?

Ag man, er zijn zoveel regeltjes en dingetjes. Soms wordt je er gewoon gek van.

Maar dromen kan nooit kwaad! Dus blijf dat lekker doen! =]

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 02:02

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:24

ik ga zelf binnenkort voor de trailer :D en daarna sparen voor vrachtwagen rijbewijs :D

Lovebelly; jij hebt wel de neiging om heel erg op dingen vooruit te lopen of niet :')

mijn cross setje;

Afbeelding

heb alleen voor mijn verjaardag nieuw set gekregen *\o/*

Afbeelding
deze jas en witte rijbroek, de witte rijbroek heeft ook dat groene randje bij de zakken! heb het zelfde model voor de dressuur alleen dan oranje randje :D deze witte gebruik ik alleen voor dressuur van de cross :j

Afbeelding
deze bandages

Afbeelding
die rijbroek die zij aanheeft voor in de cross!

Afbeelding
en deze pad :D

en van mezelf CO cap gekregen *\o/*

en deze ga ik kopen;

Afbeelding

koelings beschermers om na de cross om te doen *\o/*

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:32

Nice!! :)

Noem me maar Belinda hoor. xd
Tja haha.. Zal de komende jaren wel een dromer blijven..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:41

Je vader mag wel gewoon met de auto een 1 paardstrailer trekken indien de gehele laadvermogen van de combinatie niet meer dan 3500 kg is ;)

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:43

Ja weet ik mar de kogeldruk ofzo heeft er ook weer iets mee te maken!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:16

Sarah nog gefeliciteerd! Beetje laat, sorry. :+
Heb het echt bardruk met school, allerlei opdrachten inleveren enzo.

Las een aantal bladzijdes terug over voedingssuplementen. Ik geef Black Boy selenium,
voor de soepelheid.

Over setjes gesproken:
Pffft. even opzoeken wat ik heb hoor. :+

Equithéme Polyfill zadeldek http://divoza.com/shop/a.visit/4d57c9c9 ... zadels.jpg
Bijpassende peesbeschermers en strijklappen: (ongeveer dezelfde, alleen dat lichtblauwe dan van nepbont.)
http://divoza.com/shop/a.visit/4d57c9c9 ... ermers.jpg

HH dekje:
http://www.hetgareel.nl/pages/page.aspx ... &aid=15412 (in het blauw.)
met lichtblauwe peesbeschermers: http://www.alkmaarseruitersportspeciaal ... ucts_id=58

BR:
http://img4.imageshack.us/img4/6034/dsc0210bx.jpg Het dekje, bandages en oornetje dus. En daarvan heb ik ook nog donkerblauwe peesbeschermers en strijklappen.

Blauw burberry sjabrak. (even foto geleend van je Lianne, :+)
http://i52.tinypic.com/jg4652.jpg

En mn wedstrijdsetje: http://img837.imageshack.us/img837/4069/paradeq.jpg
Witte bandages, wit sjabrakje (volgens mij van HH?) en springschoenen.
Ik rij nu tegenwoordig wel met jasje. :D

En nog een laurens van lieren dekje, lichtbruin. Gekregen van mn instructrice omdat hij niet echt
onder haar zadel paste.

Sorry voor mn lange berichtje. :+

Ik heb trouwens eindelijk een nieuw bitje van black binnengekregen. :D

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:43

wake_up schreef:
Sarah nog gefeliciteerd! Beetje laat, sorry. :+
Heb het echt bardruk met school, allerlei opdrachten inleveren enzo.

Las een aantal bladzijdes terug over voedingssuplementen. Ik geef Black Boy selenium,
voor de soepelheid.

Over setjes gesproken:
Pffft. even opzoeken wat ik heb hoor. :+

Equithéme Polyfill zadeldek

Haha loop je nou mijn foto's Te jatten?http://divoza.com/shop/a.visit/4d57c9c902345d3e2740c0a8c06406ae/Product/View/102701001?s=1008&h=header-zadels.jpg
Bijpassende peesbeschermers en strijklappen: (ongeveer dezelfde, alleen dat lichtblauwe dan van nepbont.)
http://divoza.com/shop/a.visit/4d57c9c9 ... ermers.jpg

HH dekje:
http://www.hetgareel.nl/pages/page.aspx ... &aid=15412 (in het blauw.)
met lichtblauwe peesbeschermers: http://www.alkmaarseruitersportspeciaal ... ucts_id=58

BR:
http://img4.imageshack.us/img4/6034/dsc0210bx.jpg Het dekje, bandages en oornetje dus. En daarvan heb ik ook nog donkerblauwe peesbeschermers en strijklappen.

Blauw burberry sjabrak. (even foto geleend van je Lianne, :+)
http://i52.tinypic.com/jg4652.jpg

En mn wedstrijdsetje: http://img837.imageshack.us/img837/4069/paradeq.jpg
Witte bandages, wit sjabrakje (volgens mij van HH?) en springschoenen.
Ik rij nu tegenwoordig wel met jasje. :D

En nog een laurens van lieren dekje, lichtbruin. Gekregen van mn instructrice omdat hij niet echt
onder haar zadel paste.

Sorry voor mn lange berichtje. :+

Ik heb trouwens eindelijk een nieuw bitje van black binnengekregen. :D

Rijd je vaak met dat dekje? Ik vibd hem zo irritant dik, mijn zadel ligt er dan helemaal niet goed op ..

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:45

Nee, hij ligt bij mij al mee rdan een jaar in de kast :')
Met mn vorige pony reed ik er wel supervaak mee, op haar lag hij ook wat fijner vind ik, omdat
het een wat smaller paardje was. Black is wat breder, en vindt m daar niet fijn op liggen..

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:38

Is dat die van Hkm check?
Die vind ik echt mooi met die wikkelbandages :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:41

wake_up schreef:
Nee, hij ligt bij mij al mee rdan een jaar in de kast :')
Met mn vorige pony reed ik er wel supervaak mee, op haar lag hij ook wat fijner vind ik, omdat
het een wat smaller paardje was. Black is wat breder, en vindt m daar niet fijn op liggen..

Bij mij ook, maar libel is niet bepaald een brede pony en vind hem toch niet lekker liggen, hij is ook helemaalniet soepel ofzo die van mij is alleen maar hard en stijf (dat klinkt best raar als jr niet zou weten waar het over gaat :+ )

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:48

Haha ja, dan klinkt het inderdaad nogal fout :')

Ik wil trouwens als wedstrijdsjabrakje heel graag die van Shockemohle, met zo'n hele mooie gouden bies en schockemohle logo. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:44

Evony schreef:
Je vader mag wel gewoon met de auto een 1 paardstrailer trekken indien de gehele laadvermogen van de combinatie niet meer dan 3500 kg is ;)

Klopt. Maar een 1 1/2 paards trailer heeft dan met z'n max. lading die 3500 kg al bereikt. Dan moet je echt voor een 1 paards gaan, maar dat zijn rotdingen =P Zo smal en hoog. Lijkt zo onstabiel (wat ze niet zijn).

Van merken dekjes etc. heb ik echt geen verstand =P

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:46

Ik zweer bij scapa hahaha.
Vind ze mooi en ze zijn heel goed :j
Alleen beetje duur...

Vind de Eurostar en schokemoehle ook heel mooi!
Heb daar alleen geen dekjes van.

Oh en hv Polo natuurlijk!
M'n uitrijdeken is daar van!
Ga er denk ik paar polos van kopen :)

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:51

Hallo! Fijne valentijnsdag iedereen hier! Het is hier echt vreselijk rustig, gaat iemand nog iets leuks doen met valentijnsdag?

Ik heb het meest saaie en goedkope wedstrijddekje dat je maar kan bedenken. Ik heb zoiets van voor die paar keer dat ik dat ding gebruik ga ik er ook niet vreselijk veel geld aan uitgeven.
Vind het ook een beetje onnodig om een duur wedstrijddekje te kopen, koop liever andere leuke dingetjes voor Libel

Scapa is inderdaad geweldig gaaf, vind het ook hartstikke lekker rijden, niet te dik en lekker soepel (weer fout klinkend)
Eurostar heeft redelijk dikke dekjes dat vind ik wel weer minder, hv polo heeft ongeveer dezelfde dekjes als scapa even dun etc. Heb ook een zweetdeken van hv polo is ook heel leuk maar vind hun dekens zo'n kleine hals hebben, mijn paard stik half erin :+

Polo's vind ik zolekker rijden (in de zomer dan he :Y) ) heb er 1 van eurostar die is wel leuk maar hij word wat te kort :+

Mijn voorkeur gaat naar een anderhalfs paardtrailer vind hem er zoiezo steviger en stabieler staan, vooral ondat libel nog wel is een knal tegen de zijkant wil geven zal ik niet snel met een eenpaards trailer gaan
Heb er geen ervaring mee maar wil het niet gaan proberen, durf het niet aan

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:52

Wat een lang bericht heb ik trouwens gepost :+
dat krijg je als je je verveelt in tussenuren :Y)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:37

Jij ook fijne valentijnsdag :+: Ik ga helaas niks doen met mn vriendje,
hij moet werken en ik heb zo les :+
Polo's rijden heeeerlijk! Ik wil er nog een paar bijkopen, gewoon wat goedkope.

Mijn zadel is trouwens net weer bijgepompt. Wat extra lucht in de kussentjes, want het was nogal aan het schuiven :(:)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:09

ik heb 3 scapa dekjes, en zweer er bij!

zooo fijn <3

heb sabine trouwens vandaag verkocht! Aan de eerste kijker, kon de overige 6 afzeggen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:35

Inderdaad iedereen een fijne valentijnsdag! Beetje laat, maar ag, beter laat dan nooit. Iemand nog verassingen gekregen? =] Of zelf natuurlijk wat leuks gedaan?

Heb je snel gedaan zeg Sarah! Maar dat kan ook niet anders met zo'n knap ding =P

Drukke dagen. Mijn lijf vind dat ie bejaard is. Ga maar even wat rustiger aandoen. M'n knieën en rug zijn weer terug bij af namelijk... Nouja, dat niet. Maar wel weer erg slecht. (ooit 3 weken op bed moeten liggen vanwege mijn rug, en daar al veel meer dingen mee gehad. En in okt. vorig jaar m'n knie banden gescheurd)

Dus ik ga nu even plat. Trusten!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:45

Heeelpp me! Ik heb een beetje een probleem .. Ik heb een hele leuke bijrijdster gevonden voor libel (ik ben genoodzaakt er 1 te hebben anders heb ik geen geld voor lessen en damn wat is dat moeilijk zeg, een goede te vinden in mijn stad!) maar helaas kan ze niet 's middags komen, alleen 's avonds (rond 7 uur) doordat ze laat uit school is. Nu komtdus het probleem: er is geen binnenbak of buitenbak met verlichting op stal .. :( het is dus ook niet mogelijk 's avonds te rijden. Ik zit zelf ook al een beetje met dat probleem en verderop (100/200 meter) is een andere stal/manege met binnenbak, buitenbak, losgooibak en stapmolen. Daar kan je wel 's avonds rijden en kan je ook spring- en dresuurlessen nemen(wat ik op deze stal niet kan doordat het geen manege is en springmateriaal aanwezig is) nu komen dus de nadelen van die stal : in de winter komt ze niet buiten(alleen met rijden) en in de zomer staat ze maar 2uurtjes in het weiland .. Daarnaast kost het ipv 215 euro per maand wat ij nu betaal 310 euro per maand
Ik zit er wel over na te denken om het te doen maar vind het zo vervelebd dat ze dan zo weinig buiten komt, en natuurlijk die prijs is ook weeriets anders .. De bijrijdster is wel bereid dan meer te betalen: ipv 65 euro per maand 100 euro per maand
Wat denken jullie? Moet ik het doen? Het is wel ideaal nu met al die regen, de bak is namelijk nu ook niet heel fijn en daar is een binnebak .. Help me aub ik weet het namelijk niet twijfel heel erg .. :(

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 08:32

Je kan ook regelen dat de eigenaar van de stal waar je nu staat 4 palen om de bak heen zet en daar bouwlampen inhangt. Dan bespaar je geld en kan die bijrijder alsnog op jou paardje rijden. Als hij di niet wilt doen kan je ook alleen in de winter naar die stal gaan. 2 uur per dag weiland is wel veel hoor. Elco staat de hele dag in de paddock. In het oude huis hadden we geen paddock. En ging hij 4 maanden dus ook niet naar de wei of paddock, alleen rijden. Wat het wel is als je naar die stal gaat, dan houdt je minder lesgeld over. Heb je al een baantje?! Dan zou je eventueel in het weekend overdags kunnen werken bij bijv. supermarkt en 's avonds rijden. Maar ik zou eerst even vragen aan de staleigenaar of hij zelf voor verlichting kan zorgen. Anders kan je bijrijder altijd nog die bak van die manege voor de helft kunnen huren..

Belinda slim xd, neeeee.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:48

Ja ik was ook al op dat idee gekomen, was het ook van plan om vanmiddag gelijk even te vragen. Het vervelende is dus dat het noet mogelijk is om alleen de winter daar heen te gaan, deze stal heeft maar 4 stallen en ik heb met geluk deze stal weten te krijgen(er had al iemand de stal greserveerd maar paard overleed een week voor hij zou komen,net het moment dat ik libel kocht) dus als ik weg ga is binnen een week een ander er al voor
Die 2 uur is alleen in de zomer he? In de winter staat ze naast het rijden op stal. Op de stal waar ik sta staat ze in de zomer van 9 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds op de wei, en in de winter in de bak(dat is mogelijk door het klein aantal paarden) soms staat ze zelfs vanaf 10 uur al in de bak.
Het is wel belangrijk dat ze buiten kan staan ze is namelijk snel geirriteerd en verveeld waardoor ze dingen in haar stal kapot gaat maken
Ik heb al ern bijbaan in de supermarkt 4uur in de week, als ik 16 ben wil ik achter de kassa en langer gaan werken
De bak van de manege huren is niet mogelijk, er zijn daar veel pensionpaarden die ook betalen om gebruik van de bak te mogen maken, en de eigenaresse heeft liever niet dat er paarden van andere stallen tussen de manege en pension paarden komen in verband met vaccinaties etc. Daarom worden er ook geen officiele wedstrijden gehouden ;)
Wel bedankt voor je ideeen! Ga het zeker vragen aan de eigenaar van stal :D