Meeting midlaren, buitenrit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dakie

Re: Meeting midlaren, buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:14

Sok schreef:
Als er heel onervaren mensen meegaan die niet een rustig galopje of drafje aandurven haak ik iig wel af Knipoog
Onverantwoorde dingen moet je niet opzoeken als je t mij vraagt.. Nagelbijten / Gniffelen

en hier ben ik wel mee eens, ik ken ook iemand die al jaren rijd maar de kans is dat als het paard iets te snel in galop gaan dat ze dan niet meer durft, dus heeft niks met rijervaring te maken.

rij ervaring maakt het alleen maar makkelijker.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:15

ik vind het idd niet verantwoord dat er onervaren mensen meegaan want als er wel 1 vandoor gaat ofzo en de rest gaat er achteraan krijg je de grootste ongelukken.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:17

Alleen draf vind k ook prima, daar niet van, maar van de hele 2 uur stappen krijg ik (en ik denk wel meerderen met mij) een heel vervelend drammerig paard dat wel graag vooruit wil! *LOL*

Dakie, iemand van 19 lijkt mij wel verantwoordelijk genoeg om zelf te kunnen beoordelen of het verantwoord is om vriendlief mee te nemen. Van mij mag je hoor, ik organiseer de rit niet, maar k zou het toch wel graag veilig en ongeluk-vrij houden Knipoog

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:17

Wineds schreef:
Oh, vergeten, galop Clown Helemaal niet aan gedacht omdat het voor mij al doodnormaal is: ik kan niet galopperen door een handhandicap. Misschien is het dan minder handig dat ik meega, dan ben ik best wel een spelbreekster..

je kunt voor de galop ook de groepen even opslitsen, dan blijf ik bv wel ff wachten bij jou mijn pony kan ik alleen mee galloperen als ie voorop is anders kan ik er helemaal niks mee.

alleen draf is voor mij ook prima maar 2 uur stappen hou ik niet vol met nero dan word ie ook drammerig
Laatst bijgewerkt door maxie op 17-08-07 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:18

hij hoeft ook niet mee, maar ik bedoel dat het zelf met ervaren mensen mis gaan.

en die ervaring van niet galoperen en er wel voor betaald op een buitenrit ken ik maar al te goed.

huur je een paard voor een bos/duin rit gaan er mensen mee die al bvb al 3 jaar rijervaring hebben en bij een grandioose stal rijden en bla bla bla tegen je zitten te zeggen en als vervolgens het paard een drafje neemt dat ze alles bij elkaar gieren en de rest van de tocht alleen maar stappen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:19

Misgaan kan het altijd, maar ik denk dat als je mensen met weinig rijervaring meeneemt in een (vrij) grote groep, je de kans toch wel wat vergroot.

Maargoed, dat is aan jou, ik denk dat iemand van 19 dat prima kan beoordelen Ja

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:20

ik wil ook galopperen, dat zowiezo.

moet ff kijken of ik mee kan, zit vooral met vervoer.
moet de dag erna voor mijn autorij examen.

mijn vriend is ook veel ouder dan de rest, weet niet of hij ook wel leuk vind om tussen al die meiden te zitten.
voelt hij direct zo oud met zijn 29 bijna 30.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:26

Ik wil eigelijk ook wel graag galopperen, maar ik vind als iemand het niet kan of durft dat ze wel meemag. Zij kan niks aan haar handicap doen. We kunnen ook een rustig galopje proberen en als dat niet lukt gewoon alleen draven en stappen. Ook met de paarden is dat handiger,want er zijn veel paarden die voorop moeten met galop.

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:36

hebben ze daar ook andere paarden dan haflingers en fjorden?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:37

Ja 1 new forest volgens mij, die heet Carlos.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:43

Dess schreef:
maxie schreef:
zijn er trouwens ook paarden/pony's die persee voorop moeten? want die van mij moet eigenlijk voorop anders heb ik de hele rit ruzie met hem

De pony van Jannickee en die van Hevonen moeten volgens mij ook voor met galop, anders gaat hij inhalen. Is ook maar beter dat ik Destiny niet meeneeem, want als ze niet voor mag word ze boos en gaat ze bokken Tong uitsteken

als er meerdere voorop moeten dan kan ik beter niet meegaan want dan heb ik de hele rit ruzie met nero en behoorlijke blaren op me handen, galop maakt me niet zoveel uit dan gallopeer ik niet maar als ik met de draf en de stap ook niet voorop kan dan word de rit voor mij niet leuk.

en wil ook niet op een huurpony dat vind ik niks aan

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 17:47

Ik dnek dat we dan beter alleen kunnen gaan stappen en draven. En wat ik wel is doe met vriendinnen is datgewoon de mensen die niet willen galopperen gaan draven en dat de andere dan altijd even wachten en als er een stuk tussen zit dat stuk galopperen. Ik weet niet, het is maar een idee Tong uitsteken

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:53

Gewoon een stukje opsplitsen voor de mensen die wel graag een galopje willen doen, en de dravers nemen dan een ander pad en wachten we gewoon weer op elkaar als de paden weer bij elkaar uit komen Knipoog

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:04

Opsplitsen is dan veiliger ja! Draven vind ik trouwens geen probleem, alleen in de galop wordt ze me gewoon te sterk en dat red ik niet met m'n hand. Maar dan moet er wel écht vrijwilligers zijn die met mij meedraven, niet mensen die zich ergens verplicht toe gaan voelen, want dan voel ik mij schuldig.

Wil eventueel namelijk ook wel meefietsen en ergens onderweg voor een drankje zorgen? Neem ik m'n camera mee, kan jullie ploeg op de foto Lachen

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 18:09

Het is natuurlijk leuker voor jou dat je ook mee kan rijden. De optie van Sok vind ik een goed idee. Ik vind dat iedereen mee mag, en dus ook zelf mag weten of ze draven of galopperen Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:15

Iemand om mee te rijden is er altijd wel Lachen Daar hoef je je geen zorgen over te maken!

Gewoon gezellig met je paardje meegaan joh!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:18

@maxie als die van jou niet trapt.. kan ik met galop wel achter jou, dan kun jij voorop met galop Knipoog Die van mij moet eigelijk ook voorop, maar als tweede achter een paard wat niet trapt moet ook wel lukken Lachen

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 18:19

Ja en dan gaat Jesper achter jou ofzo, ik kan wel achteraan. Het maakt me eigelijk niet uit, zo een huurpaardje kan vast overal wel achter Tong uitsteken

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:27

Als je op een huurpaardje gaat, zou k voor de zekerheid wel handschoentjes aandoen Nagelbijten / Gniffelen Die beesten hebben monden als beton Nagelbijten / Gniffelen
Waar ik rijd maakt opzich geen donder uit Clown Voor is ie het fijnst, maar achteraan of in het midden gaat ook wel prima Ja

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:34

Zo, gaan al heel wat mensen mee zie ik!
Ik heb misschien nog 3 mensen die meewillen, zitten ook alle 3 op Bokt. Maar die moeten nog even overleggen ed, maar laat het dit weekend wel weten. (overigens wel allemaal eigen pony's)
Laatst bijgewerkt door _leonie op 17-08-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:38

Zo! Flinke groep dan! Haha! Tof!

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:40

Ik vond het ook wel eens tijd worden om wat bokkers te meeten, nu even hopen dat de andere 3 personen ook mee willen, en dan is het zo goed als zeker Knipoog

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 18:55

Leuk Haha! Ja ik moet helaas op een huurpaardje omdat Destiny kreupel is Boos! Maar wieweet zeker dat ze meegaan?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:57

Oeh, leuk! Hebben jullie al een datum? Mijn Groningse schone en ik zijn dol op Drenthe Haha!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 18:59

Ik ga zeker mee! Of op Tovatsj, of op een huurpaardje!

Uums, 26 augustus! Volgende week zondag! Lachen