Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ma_rie_tje schreef:sorry?
als jou paard naar de slacht gaat, en niet geschikt is voor consumtie dan gaat die ook naar de rendac, net als alle stukken die ze niet gebruiken voor het vlees, die gaan ook gewoon naar de rendac!
Volgens mij doe je je paard (als deze dood moet om wat voor reden dan ook) nog het meeste plezier met een een hele snelle dood.
Wat er daarna met het lichaam gebeurd, tja.
In mijn ogen is dat alleen menselijke emotie.
Als je nou heel eerlijk bent. Jij vind het geen prettig idee dat je paard de schredder in gaat. Maar het dier is toch al dood, alleen een kadaver.
Eigenlijk geef je mij met jou opmerking de indruk: als ik niet weet wat de rendac doet met het kadaver van mijn paard, dan maakt het niet uit,
Maar nu ik weet wat er mee gebeurd vind wil ik eigenlijk niet dat mijn paard bij de rendac eindigd
lotteke schreef:ma_rie_tje schreef:Info over een crematorium kan je gewoon googlen!
Wij zijn nog niet op excursie geweest naar een crematorium, en kunnen je daar ook weinig informatie over geven
Wat wij wel weten is dat er in NL maar 1 crematorium is waar je paard "helemaal" in past. Overhet algemeen maken ze er een aantal stukken van omdat het kadaver niet in 1 keer in de over past
ook niet, het crematorium in NL passen paarden tot 1.50 schoft in.
Die in belgie kan echter wel "alles aan"
Alleen daar valt heel weinig over te vinden.
Die in belgie zou ik even bellen wil je daar meer over weten.
Maar een paard cremeren..gaat toch al gauw in de 1000enden euros.
lotteke schreef:Die in belgie zou ik even bellen wil je daar meer over weten.
Maar een paard cremeren..gaat toch al gauw in de 1000enden euros.
crossmonster schreef:ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat de dieren meteen in een oven kwamen om verbrand te worden,
crossmonster schreef:nicky, het bloed is tegen de tijd dat ze in de shredder komen al een heel eind gestold, als je de foto van de stapel dieren ziet, zie je ook dat de varkens blauw worden, het bloed trekt naar de huid en wordt hard omdat het niet meer stroomt.
crossmonster schreef:lenn, nu haal je wel een heel erg belachelijke vergelijking erbij ...
ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat de dieren meteen in een oven kwamen om verbrand te worden,
maar dat is dus niet zo,
voor met name de ziektes als bse en mkz, moeten de dieren tot die kleine brokjes verpulverd worden, omdat dan ook het middelste gedeelde zodanig wort verwarmt dat ook deze ziektes verdwijnen.
het is geen leuk idee nee, dat geef ik toe, maar je eigen paard bij de slager ondersteboven zien liggen onder hoofd en benen, is net zo erg,
dus je bent naief om te denken dat jou paard anders wordt behandeld.
de vergelijking die jij maakt met mensen, of zelfs met de joden !!!!
is dus een beetje overdreven, paarden zijn nu eenmaal geen mensen, dieren worden nog steeds als minder gezien.
hoewel ze voor honden en katten enzo, wel al begraafplaatsen hebben.