Boktmeeting, Spookhuis Spijkenisse.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nodenka

Re: Boktmeeting, Spookhuis Spijkenisse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:10

quera schreef:
Tussen Biert en Spijkenisse staat ook een afgebrande boerderij tegenover mijn stalling misschien is dit wat?

Daar is zeker niets, en dat is pas afgebrand nadat de oude vrouw die er woonde, naar een verpleeg/verzorgings
tehuis is gegaan.
Waarschijnlijk was dat aangestoken (weten ze ook niet zeker).
Op dat terrein ben ik wel eens geweest en daar staan vooral een hoop bramenstruiken en voorderest weinig bijzonders.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 16:49

Toevallig kwam ik er vandaag langs en er staat idd helemaal niets meer!

Vroeger stond m'n verzorgpony er in de buurt en reed ik er best vaak langs, maar ik geloof er weinig van dat het daar spookte. Ik vond het altijd een leuk huisje Clown

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:02

nodenka schreef:
quera schreef:
Tussen Biert en Spijkenisse staat ook een afgebrande boerderij tegenover mijn stalling misschien is dit wat?

Daar is zeker niets, en dat is pas afgebrand nadat de oude vrouw die er woonde, naar een verpleeg/verzorgings
tehuis is gegaan.
Waarschijnlijk was dat aangestoken (weten ze ook niet zeker).
Op dat terrein ben ik wel eens geweest en daar staan vooral een hoop bramenstruiken en voorderest weinig bijzonders.

In 2000 is het afgebrand

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:07

Het huis is geloof ik 3 x afgebrand, ze hadden er hekken om heen gedaan zodat er geen mensen/kinderen in konden komen inverband met asbest. En dat het op instoorten stond maar zo nu en dan sliepen er zwervers en toen reden er heel de tijd politie voor bij om hun weg te halen, dan zaten er weer sigeuners in en de laatse die er in zat, dat was een man met een ziekte {weet even niet hoe dat heet iig dat was een franse naam} die slaan zich zelf uit het niets en schelde in eens} hij poeppte daar gewoon in het afgebrande schuurtje echt het was heel smeerig, en ook een keer er is daar een weiland naast met 2 pony's i van die 2 pony's rijd ik bij maar dat doet er even niet toe, hun hadden stenen gehaald en in de wei gelegd voor de modder volgende dag lagen heel die stenen er niet, ik en het baasje van die pony's zijn het huis in gegaan om te kijken of daar wat lag ja een stenen lagen er, maar er stond ergens in de huis '' Ter herdenking aan V '' dat leesde ik op en ik hoorde gelijk wat vallen of iets nou ik scheet in me broek als dat huis er nog stond ik had er echt niet meer naar binnen gegaan hoor, maar heir de informatie van mij hoe dat huis was,,

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:36

SONY schreef:
Hoi hoi, beste mensen,

Vandaag ben ik en special investagators Kees en Wout naar het ''SPOOKHUIS'' geweest!
Teminste wat er nog van over was, om precies te zijn.... niks. Er ligt een hoop puin en restafval en verder is er niks meer.

We hebben foto's gemaaktals bewijs, deze zullen later op de dag volgen! Overigens alle verhalen die in de rondte gaan zijn ook allemaal voor het grootste gedeelte verzonnen of aangedikt.

Foto's volgen! Knipoog

Welke boerderij bedoelen jullie trouwens precies??

whaha dat is een goeie welke boerderij bedoelen we precies je bent toch gaan kijken??
maar je info klopt de boerderij schijnt afgebroken te zijn maar dat wil nog niet zeggen dat daar
geen entiteiten meer zijn dan daar gaat het ook om hoor.
ik ga van de week zelf ook weer op pad om te zoeken

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:02

haay ben ik weer ik ben nog steeds opzoek naar een andere locatie Lachen komt goed !!!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:41

het huis is idd afgebrand heel jammer want volgens mij klopte
heel wat verhalen. ik kreeg de rillingen van dat huisje heel
eng het was een leuk huis maar als je je bedenkt wat daar wel
niet in gebeurt

kiki_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 23:29

Pling Hoi, ik ben Monique, ingelogd onder de troetelnaam die mijn moeder me gaf.
Ik heb met belangstelling jullie verhalen over het spookhuis in Spijkenisse gelezen. Wat er precies gebeurd is daar zal wel altijd onduidelijk blijven. De info die wij over dat huisje hebben, hebben we gekregen van een politie agent, liegt hij, liegen wij. Wij zijn van het paranormal investigation team ''haunted holland'''. Wij zien dus niet in ieder stofje een orb, ook niet in iedere regendruppel een geest die voor de lens komt. Inmiddels hebben we al aardig wat locaties bezocht en met ieder onderzoek hopen we weer wat wijzer te worden. We hebben 11 maart een uitnodiging gekregen van J.Vlemmix om in zijn Soestdijk II een onderzoek te doen. De media was erbij (RTL), dit hoorden wij pas 2 dagen van te voren en de uitdaging was te groot om het af te zeggen. Inmiddels hebben we weer een nieuwe afspraak staan met J.Vlemmix. Over die etalgepoppen heb ik mijn twijfels, daar het wel een heel sterke geest moet zijn, wil hij poppen kunnen verplaatsen...maar het verhaal moet wel in zijn geheel worden gelezen, het feite dat zijn huis direkt grenst aan een oud, Joods kerkhof, zijn kelder grenst onmiddelijk aan het kerkhof, dus als je in de kelder van zijn huis staat, sta je als het ware op gelijke hoogte/diepte met de doodskisten. (De kelder is n.l. uitgegraven). Toch zijn er daar dinen gebeurd toen wij er waren, gezucht, geklop, en gerommel wat uit de kelder kwam. Het toilet wat tot 2 keer toe ''doorgetrokken'' werd, terwijl er niemand was. Geloof me, we controleren alles tijdens een onderzoek.
Om op het huisje in Spijkenisse terug te komen, in 1e instantie hadden we dat via die ghosthunter gevonden, maar die vindt alles overal heftig...het is volgens hem overal slecht, wat de klok slaat...
We hebben navraag gedaan bij de politie, en die sprak over een oudere man met zijn hond, die daar gewoond moet hebben. Het huisje was tot vorig jaar nog niet afgebroken ivm de erven. (hoe het nu is, weet ik dus niet). De man moet dus volgens de politie zijn omgekomen bij een gasexplosie en het huisje is in brand gevlogen.
Ik ben niet heldervoelend/ruikend of wat dan ook, wij doen onderzoek en dus proberen we de dingen eerst op een logische manier te verklaren.
We hebben er wat wazige foto's gemaakt, maar dat was alles. Het gegiebel e.d. wat je op een kort clipje kunt volgen, was een proef met een infrarood zaklamp, er kwam een nachtvlindertje voor de lens, en mijn zus begon van: ohhh...zag je dat, zag je dat...? Dit was omdat we voorheen nog niet met Infrarood hadden gewerkt, en dus niet wisten dat natuurlijke dingen die voor je lens voorbij komen, zo anders kunnen zijn als in het echt. Inmiddels weten we beter, we hebben inmiddels een infrarood kanon erbij (veel scherper nog dan de infrarood zaklamp) en een emf meters en 2 infraroodcamera's. We plaatsen de filmpjes ongecencureerd, om te laten zien dat het ook voor ons weleens griezelig kan zijn als je in de totale duisternis zit en ineens een coldspot ervaart of geklop op je vraag krijgt.

Ik vond het gewoon even leuk dit te vermelden, omdat ik bij toeval op jullie forum kwam en toevallig over het huisje in Spijkenisse (Gaddijk) las.
Groetjes, monique
http://www.haunted-holland.nl

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 06:31

dank je wel monique voor je hele verhaal
ik woon dus zelf vlakbij en volgens mij ben ik van de week lang gereden en het huisje ligt plat
ook ik ken haunted holland en de entiteiten forum
zo kwam ik dus op het spookhuis van spijkenisse
deze week (waarschijnlijk dinsdagmiddag) ga ik per scooter toeren en dan rij ik langs de gaddijk
dat ligt zowat achter me huis dan horen jullie allemaal meer of het huis plat ligt.
het verhaal klopt er is een gasexplosie geweest en nu woond of woonde er een zerver in met zijn hond.

volgens haunted holland schijnt het akkerhof flat ook niet pluis te zijn
nou bij mijn dochter uit haar slaapkamer zie ik de bovenste verdiepingen en in 5 jaar tijd
nog nooit wat gezien of erover gehoord hoor (zelfmoord ofzo) dus dat zal wel loslopen dan
vindt het wel heel leuk dat je ons zo gevonden hebt Pling en dat je kwam vertellen hoe of wat
misschien zijn er nog meer meiden,dames die van nog meer spookhuizen dan hebben we een leuke toppic lijkt mij

het verslag van J Vlemmis heb ik idd ook gezien op tv
vind het ook super dat je die site heb door gegeven ik wist het al hoor hahah
maar misschien voor andere.....

zelf ben ik sinds kort in het bezit van een evp(elektronic voice phenomena) nog niet zoveel mee gewerkt maar dat komt wel goed

kiki_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:53

Pling Hoi Alinda,

Ik moet eerst even wat rechtzetten hoor, dat van dat flat in Spijkenisse, heeft Haunted Holland niet bekend gemaakt hoor, integendeel, wij hebben dat juist tegen gesproken. Dat was meneer ''the ghosthunter'', die dat liep te verkondigen. Wij hadden juist gereageerd met: ''als dat idd het geval is, dat iedereen daar maar van het flat afspringt, dan hadden we toch tenminste iets in een streekblaadje moeten lezen''(wij wonen allemaal in Hoogvliet, dus dan hadden we toch zeker iets gehoord, lijkt me). Natuurlijk nooit geen antwoord op gehad, dan wordt je te bijdehand.

Heel spannend wat je van plan bent te gaan doen met EVP, wij hebben bij een vrouwtje thuis (toevallig ook in Spijkenisse) een onderzoek gedaan en wij hadden met een gewone voicerecorder gewerkt. Die hadden we in een afgesloten slaapkamer gelegd gedurende het hele onderzoek. Later thuis, (het was een ''vers'' bandje die er in gegaan was) hoor je duidelijk een paar keer een klik (alsof de voicerecorder even kort wordt uitgedaan) en het lijkt op ''zwaar ademen'' net alsof een man diep ligt te slapen. Het klinkt heel anders dan de ruis die je doorgaans hoort. Helaas ben ik niet bij machte, om een casettebandje op de pc te krijgen. Ik hoop dat je veel succes boekt met het opnemen der stemmen, zijn je oren al een beetje geoefend? Hoop dat het gaat lukken, veel succes! Pling

Maar ik vond het heel leuk om via een forum over paarden, over het ''spookhuisje'' van Spijkenisse te lezen.
Liefs,
Monique Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 19:42

Gaan we nog meeten?

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:39

we kunnen nog wel meeten hoor maar het spookhuis ligt idd plat ben vorige week gaan kijken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 11:41

Wauw EVP, dat leek me altijd zo machtig Nagelbijten / Gniffelen

xxLientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:48

Dat spookhuis in spijkenisse, is toch de boerderij aan de gaddijk? Ze zijn het opnieuw aan het opbouwen. Zonde vind ik...